Gå til innhold

Jeg liker dansk språk

Drizzt

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å like dansk språk. Før syntes jeg at det hørtes rart og stygt ut, men nå liker jeg å snakke med danske. Jeg snakker norsk, de svarer på dansk og selv om jeg ikke forstår alt de sier, så klarer jeg å forstå hva de snakker om :) Er det flere her som liker dansk språk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner å like dansk språk. Før syntes jeg at det hørtes rart og stygt ut, men nå liker jeg å snakke med danske. Jeg snakker norsk, de svarer på dansk og selv om jeg ikke forstår alt de sier, så klarer jeg å forstå hva de snakker om :) Er det flere her som liker dansk språk?

Jeg gjør det. Jeg er interessert i språk generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Jeg synes danskene er søte, for de høres fulle ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i dansk, dansker og Danmark. :rodmer:

Har bodd der i to år og har ingen problemer med å forstå det.

Eller..... kanskje sønderjysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at flere liker dansk :) Hva syns dere er vanskeligst med språket - uttalelsen eller å forstå ord som ikke fins på norsk? Jeg forstår mye bedre når jeg leser norsk oversettelse samtidig. Ja, de høres fulle ut, det stemmer. De uttaler ikke alle de lydene, men spiser en del. Belladonna, jeg er også interessert i språk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dansk er et fint språk. Forstår somregel det meste hvis de ikke snakker for fort. Eneste er at jeg aldri klarer å lære telle måten. selv etter utalligfe turer til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at det er så mange som liker dansk! :) Jeg kjenner noen danske her og bare elsker å snakke med dem. De har noen rare lyder som Eeee? En ganske lang E som høres ut som et spørsmål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg er kjempeglad i både dansk og svensk :) Digger alle de artige ordene de har. Av mine favoritter på dansk er "skrældespand" og "hvornår" på topp 10 listen. Jeg benytter også enhver anledning (de er ikke så mange) til å få brukt det fortreffelige svenske ordet kavaj.

Jeg veit jeg er snål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal godt nok sige jer, jeg elsker det danske sprog. Og danskere, de er i det hele meged søde og og rare. Hvis man ikke er svensker, for dem kan man nemlig slet ikke lide. I alle tilfælde ikke dem, der invaderer København i morgentimerne, pisse fulde og afklæd en hver tanke om anstændig conduite.

Gud, hvor jeg savner Danmark.

Jeg er i øvrigt ikke dansker selv, men i den her tråd, har jeg fundet det fornødent at "konvertere". Jeg taler begge sprog, efter den periode, hvori jeg arbejdede to uger i Danmark, hver måned igennem flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal godt nok sige jer, jeg elsker det danske sprog. Og danskere, de er i det hele meged søde og og rare. Hvis man ikke er svensker, for dem kan man nemlig slet ikke lide. I alle tilfælde ikke dem, der invaderer København i morgentimerne, pisse fulde og afklæd en hver tanke om anstændig conduite.

Jeg er i øvrigt ikke dansker selv, men i den her tråd, har jeg fundet det fornødent at "konvertere". Jeg taler begge sprog, efter den periode, hvori jeg arbejdede to uger i Danmark, hver måned igennem flere år.

Det er ikke vanskelig å se (lese).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dansker, språket, landet og humoren.

Snakker med dansker hver dag ifbm jobben min, og må som regel bytte ut norske ord med danske, for de sliter så fælt med å forstå norsk.

Og så er jeg også dansk statsborger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker dansk langt foran svensk. Jeg har mye dansk familie og synes det er utrolig beroligende og "dejligt" å høre dem snakke. Svensk er så slitsomt og skingrende, mens dansk er blødt og behagelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, nå forstår jeg, har lurt på hvorfor skriftspråket ditt virket litt dansk.

Den ene tingen jeg ikke takler med dansk er at det er så innmari mange kommaer og det er det mange som har begynt å bruke på norsk også! Grrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe sted i Norge hvor man kan lære seg dansk? Kurs eller noe annet ...

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe sted i Norge hvor man kan lære seg dansk? Kurs eller noe annet ...

Vil du lære å skrive eller snakke språket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...