Gå til innhold

Dyrlegepriser...


Gjest fjernet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Zellica: prisen var den samme da.

Namine: som sagt ^

Er tydligvis ikke våken enda, for jeg forstår ikke helt hva du mener. Hadde du avtalt en pris på operasjon på 60k?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydligvis ikke våken enda, for jeg forstår ikke helt hva du mener. Hadde du avtalt en pris på operasjon på 60k?

sier det samme, skjønte ikke helt hva du mente her jeg heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett skjønner jeg ikke at du lar sjokoladekaken stå innen rekkevidde for hunden da dette er ren gift for den,spesiellt mørk sjokolade.

Dyrleger og veterinærer har jo advart mot dette i mange år.

Så da blir jo dine konsekvenser å gå til dyrlege med hunden som har det værre enn deg.

Å penger koster det når du har dyr,det er ikke gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere Agria som forsikring? Da kan dyrlegen ta direkte oppgjør mot Agria, og du betaler kun egenandel og % satsen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke skjønte: Var til dyrlegen, dyrlegen sa noe som "dette er livsviktig, han dør i løpet av natten hvis ikke han får operasjon, men det kommer til å koste 60k. hvis du ikke gjør det her, må du dra til østerrike og risikerer å måtte ut med 150k". DETTE VAR BARE TULL OG SVINDEL har vi funnet ut i ettertid. Men hjelper ikke det nå...

Odisi: Rekkevidde og rekkevidde... Hunden kan åpne skaper, skuffer, hoppe opp stort sett alle steder i huset utenom OPPÅ kjøkkenskapene og kjøleskapet og dit når jeg ikke jeg heller så det var vanskelig. Men han pleier vanligvis ikke ta noe annet enn skuffen hans mat står i hvis han er på jakt etter noe. Igår ble da et unntak.

MalloryK: Nei, tror vi har IF eller gjensidige. Er ikke sikker. Er pappa den står på, så er han som ordner med det. Har fått mye negativt om agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke skjønte: Var til dyrlegen, dyrlegen sa noe som "dette er livsviktig, han dør i løpet av natten hvis ikke han får operasjon, men det kommer til å koste 60k. hvis du ikke gjør det her, må du dra til østerrike og risikerer å måtte ut med 150k". DETTE VAR BARE TULL OG SVINDEL har vi funnet ut i ettertid. Men hjelper ikke det nå...

Hva var det som var tull og svindel?

De kan da ikke ha sagt at han dør i løpet av natten uten operasjon, og samtidig sagt at Østerrike er et alternativ. Innen hunden kom dit ville den jo være død allerede...

Hva slags operasjon er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var dette på et veterinærsenter? det har jeg aldri hørt før! hva kostet 60 k, og hvorfor kontant? jeg har, fra alle dyrleger jeg har brukt, hatt mulighet til å få faktura.. eneste jeg kan tenke meg koster så mye, er en operasjon, og dette skal du i alle fall ha mulighet til å ta på faktura, netopp pga det er såpass store summer, og at forsikringsselskapet krevet papirer og slikt for å kunne ta saken..

Hos "min" veterinær er det bare mulig å betale med kort eller kontant, noe som kan være vanskelig når det dreier seg om store summer. Hunden min trakk nettopp to tenner, og dette kosta 7500 kr., noe jeg synes er veldig dyrt (og det dekkes ikke av forsikringa!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT! Er avocado giftig?:O Ga det til tispa mi for en ukes tid siden, ikke noe mye bare små biter, men har ikke merket noe uvanlig med henne?? :O

Faen, nå ble jeg redd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke råd til å ha dyr,burde du heller aldrig ha dyr.

Det er ikke noe du går å bytter ut på bruktbua for det ikke virker slik du vil.

Har alltid sagt at det burde være sertifikat på dyr.

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en grunn til at det er så dyrt, dyrleger blir ikke sponset av staten. De må betale alt fra egen lomme og det å drive en dyreklinikk er svinndyrt. Om en vil endre noe med det, så burde en snakke med staten. Uansett, jeg syns ikke en burde ha hund når en kun tjener 2500 i måneden. En burde i hvert fall ha en buffer hvis det er tilfellet på 20-30 tusen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dyr selv, og har brukt mye penger på de. Men når det kommer til operasjoner i 60 000 kronersklassen, da skjønner jeg at folk bremser. Det hadde nok dessverre jeg og gjort. Man kan jo ikke ruinere økonomien heller. Og det har da ingenting med at man ikke er glad i dyret sitt.

Grensa for min del gikk i fjor da hesten ble syk, og det hele kom på 13 000. Hadde dessverre ikke ville betalt mer enn det. Ellers har jeg iløpet av 5 år brukt 50 000 på hunden i veterinærutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund, to stykker faktisk, og har hatt min andel av skader, uhell og sykdommer. Faktisk mye mer enn den vanlige hundeeier. Den dyreste skaden kom på 30000k, og der dekket forsikringen i overkant av 2/3.

Selv om jeg elsker dyrene mine overalt på jord, er det allikevel utenkelig å bruke 150000k for å få hunden frisk etter en sykdom/skade. Jeg har null problem med å dekke egenandel på forsikringen,og litt til, og vil gjøre mitt ytterste for å redde hunden/e mine når noe er galt, men jeg tar ikke opp store forbrukslån for å operere hundene mine.

Er jeg en dårlig hundeeier av den grunn? Nei, det er jeg ikke, men jeg er en hundeeier som innser at menneskenes behov må komme foran hundenes.

Jeg er også slik skapt at jeg mener at det er en grense for hva vi skal utsette dyrene for av ubehag og smerter etter operasjoner og behandling. Dyrene har den store fordelen at de kan få slippe unna smerter og sykdom på en verdig måte, og da skal vi bruke den muligheten. Jeg skulle ønske at mennesker hadde denne muligheten, men den er desverre forbeholdt dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jo en grunn til at det er så dyrt, dyrleger blir ikke sponset av staten. De må betale alt fra egen lomme og det å drive en dyreklinikk er svinndyrt. Om en vil endre noe med det, så burde en snakke med staten. Uansett, jeg syns ikke en burde ha hund når en kun tjener 2500 i måneden. En burde i hvert fall ha en buffer hvis det er tilfellet på 20-30 tusen.

Så du mener at jeg ikke skal få ha hund fordi jeg ikke har 20-30 K i buffer tilfelle hunden legger seg på rygg og blir dausjuk??

Om min hund hadde blitt så syk at det hadde kostet 60 000,- ++ for å redde den hadde jeg måtte avlive den pga jeg ikke har den summen penger å avse rett og slett.

Er jeg et dårlig menneske eller dyre eiger av den grunn?

Blir litt paff når jeg leser at folk her inne sier andre brukere kan dø fordi dem mener å bruke enorme summer på 150 000 er i meste laget..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos "min" veterinær er det bare mulig å betale med kort eller kontant, noe som kan være vanskelig når det dreier seg om store summer. Hunden min trakk nettopp to tenner, og dette kosta 7500 kr., noe jeg synes er veldig dyrt (og det dekkes ikke av forsikringa!)

jøsses. aldri vært borti det jeg, enda her i familien har det blitt noen veterinærer gjennom tiden (født og oppvoks med katt og hund, og hatt hest i 11 år). ingen andre jeg kjenner heller. kanskje vi bare er heldige i dette området, og at det her har blitt normalen for dyrlegene å tilby faktura?

ja, det kan jeg tenke meg var kjipt, og det var veldig dyrt. dyrlegen trakk to tenner på hesten min pga spark fra en annen hest mens de sto ute, og det kom vel på ca 2000 kr, med dop ink. men en annen jeg kjenner, fra en annen del av landet, måtte betale 25 000 for å trekke to tenner på hest. (hos min var det bare å trekke de rett ut, på hennes var det vel litt mer komplisert, og ble vel omtrendt operasjon). men allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også sånn at man må betale kontant eller med kort.

Det med operasjonen han har hatt som kostet 60000 var en unøndig operasjon av luftveiene. Har fått bekreftet dette i ettertid. De andre operasjonene som har utgjort den store summen har vært hår i øyet. Han har også blitt lagt i narkose (dyrt) for å se på øynene fordi han liker ikke at vi er nær det ene øyet hans.

Hvis ikke pappa hadde sagt at han skulle ta evt. veterinærregninger så hadde jeg ikke kjøpt hund. Han har gode grunner til å betale disse så det syns jeg er greit. Utover det som har vært nå, regner jeg med at jeg skal klare å betale "normale" ting selv når jeg nå får inntekt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så dyrt det hadde vært å gå til lege da, hvis ikke helsevesenet for mennesker var subsidiert. I USA kan man bli ruinert for korte sykehusinnleggelser dersom ikke forsikringen dekker det. Jeg synes det er forståelig at det er dyrt med veterinær, og vet også at mange dyrleger egentlig tjener ganske dårlig i forhold til lengde på utdanning og høye priser for kundene. At man blir svindlet er selvsagt en helt annen sak, og ikke greit. Det burde kanskje vært anmeldt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...