Gå til innhold

Dyrlegepriser...


Gjest fjernet

Anbefalte innlegg

Ja, idag tok jeg altså hunden min på fersken med sjokoladekaken. Ringte veterinær og hørte hva de hadde å si, "nei jo, det kunne gå bra, men det kunne jo også gå fatalt galt"... Ja okei tenkte jeg, og hev meg i en taxi, vi leker ikke lotto med herremannen. Så kommer jeg opp der og bare neida, etter å ha fått beskjed om at det MÅTTE være innenfor 30 minutter etter konsumering, det tok 5 minutter å vente på taxi, 20 minutter opp dit for så å måtte stå 10 (!) minutter og høre på de bable med de foran som hadde time til å prate inne hos legen, så kommer jeg med kakemonsen som faktisk var akutt "dårlig" og trengte umiddelbar hjelp (fikk jeg beskjed om)...

Jaja, så tok de han med seg, var borte i 25 sekunder og fikk beskjed om å ta han med ut og ikke komme inn igjen. Han spydde og spydde og spydde og spydde også kommer jeg inn igjen for å betale - 660 FOR ÈN SPRØYTE? Jeg trodde hun køddet når hun sa det. Det er jo det man betaler for en LEGETIME/full vaksinasjon, han fikk jo bare en sprøyte....? Er dette riktig? Hallo?

Og når han var ferdig å spy... Om han kunne få noe vann siden han hadde vrengt hele kroppen...? Neida, hun var i telefonen og kom til å bli det en stund. Han kunne drikke når vi kom hjem.... Hvorfor har de ikke vannskåler fremme hos en dyrlege? Også de der "vennligst tørk opp etter hunden din ved uhell".. Eh, ja, med hva da? Hendene? Jakken?

Dyrleger kan du få billig av meg altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dakar vofse =( du slapp billig unna. en enkelt kontroll her koster noen tusen. bedre å dra en gang for mye enn en gang for lite til dyrlegen. selv om det er dyrt :)

Endret av nupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dakar vofse =( du slapp billig unna. en enkelt kontroll her koster noen tusen. bedre å dra en gang for mye enn en gang for lite til dyrlegen. selv om det er dyrt :)

Ja der er jeg helt enig. Men vår hund har kostet oss 150.000 kroner snart, og kun 40 av de er dekket av forsikring. Heldigvis så har pappa tatt seg av kostnadene for ellers måtte vi nok avlivet han ganske raskt. Jeg har altså lyst til å gå til sak mot dyrlegen vi brukte før, pga mye tull, men pappa sier nei, han vil ikke ha bråk.

Uansett, var med han ang. noen kuler i pelsen som har mistet hår og stikker ut forrige uke, kaken idag, øyespesialist må vi til på torsdag og jeg vet ikke helt hva jeg syns om de kulene...

Om noen her skulle være et overmenneske å ha forslag:

Han har en kul på hodet, den er helt bleik, det var skorpe på, men den er flasset av og nå er det bare en liten "donaldkul" uten pels. Så har han en nesten lik, men litt større som jeg ikke har funnet noen skorpe på tidligere på det vi kaller overarmen vår sånn ca? Legen foreslo liggesår, men nå har jeg altså studert alle hans merkelige liggestillinger, og det er ingen av de som stemmer med dette. Ettersom han har en lik en på hodet og ikke sover på hodet vet jeg ikke helt hva jeg skal tro? Prøve en annen dyrlege? Er det nødvendig eller er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du er mer irritert over at hunden er mye syk og at du må legge igjen en del penger hos dyrlegen enn at dyrlegen er dyr pga denne ene sprøyten når du sier det på den måten. Slik er det å ha kjæledyr: uforutsette kostnader. Syns ikke 660kr er mye for én sprøyte. Her er det tilnærmet lik pris. Vær glad vofsen fikk hjelpen han trengte. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man til dyrlege når hunden har spist sjokoladekake??sorry, er helt grønn på dette området..

Sjokolade er giftig for hunder, selv i små mengder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, idag tok jeg altså hunden min på fersken med sjokoladekaken. Ringte veterinær og hørte hva de hadde å si, "nei jo, det kunne gå bra, men det kunne jo også gå fatalt galt"... Ja okei tenkte jeg, og hev meg i en taxi, vi leker ikke lotto med herremannen. Så kommer jeg opp der og bare neida, etter å ha fått beskjed om at det MÅTTE være innenfor 30 minutter etter konsumering, det tok 5 minutter å vente på taxi, 20 minutter opp dit for så å måtte stå 10 (!) minutter og høre på de bable med de foran som hadde time til å prate inne hos legen, så kommer jeg med kakemonsen som faktisk var akutt "dårlig" og trengte umiddelbar hjelp (fikk jeg beskjed om)...

Jaja, så tok de han med seg, var borte i 25 sekunder og fikk beskjed om å ta han med ut og ikke komme inn igjen. Han spydde og spydde og spydde og spydde også kommer jeg inn igjen for å betale - 660 FOR ÈN SPRØYTE? Jeg trodde hun køddet når hun sa det. Det er jo det man betaler for en LEGETIME/full vaksinasjon, han fikk jo bare en sprøyte....? Er dette riktig? Hallo?

Og når han var ferdig å spy... Om han kunne få noe vann siden han hadde vrengt hele kroppen...? Neida, hun var i telefonen og kom til å bli det en stund. Han kunne drikke når vi kom hjem.... Hvorfor har de ikke vannskåler fremme hos en dyrlege? Også de der "vennligst tørk opp etter hunden din ved uhell".. Eh, ja, med hva da? Hendene? Jakken?

Dyrleger kan du få billig av meg altså.

Fy faen, enkelte folk skulle ikke ha lov til å bli dylege :-( Godt det gikk bra med hunden din da:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man til dyrlege når hunden har spist sjokoladekake??sorry, er helt grønn på dette området..

Fordi sjokolade er som gift for dem. I verste fall kan de dø av bare 100 gram sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 500 for en bitteliten helsesjekk (var vel inne i 5 minutter) og to piller mot orm på en hjemløs kattunge som jeg tok inn, så kan skrive under på at dyrlege er dyrt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade er giftig for hunder, selv i små mengder.

er det virkelig det???skitt, det visste jeg ikke!tror til og med jeg noen ganger har lurt til hunder under bord en bit sjokolade!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig det???skitt, det visste jeg ikke!tror til og med jeg noen ganger har lurt til hunder under bord en bit sjokolade!!

Nå vet du bedre ihvertfall.

Jeg tok med meg venninnas hund til dyrlegen da jeg passa på den en uke da den fikk et demodexutbrudd. Vi var inne i 5 minutter hvorpå dyrlegen påpekte at det kunne være alt fra demodex til kviseutbrudd, og skrev ut en resept på dråper uten å i det hele tatt ta skrapeprøve. Prisen? 800 kr, takk.

Skal forøvrig sies at jeg ellers er veldig fornøyd med dyrleger, men det er dyrt, ja. :-)

Endret av Maneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig det???skitt, det visste jeg ikke!tror til og med jeg noen ganger har lurt til hunder under bord en bit sjokolade!!

Jo mørkere (mer kakao) jo værre.

Laget en liten liste til deg ;) Kjekt lesestoff nå som høsten har kommet

http://www.shirleys-wellness-cafe.com/avictim.htm

http://www.charlott.no/toxipet/itemdbad.html?c=item&cmd=list&order=name

http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/hund_katt/forgiftninger/sjokolade_kakao_er_giftig_for_hund_384794'>http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/hund_katt/forgiftninger/sjokolade_kakao_er_giftig_for_hund_384794

http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/hund_katt/forgiftninger/

litt planter : (engelsk)

http://www.aspca.org/pet-care/poison-control/plants/

og en lang liste :

http://www.rustadmoen.com/15828659

og en på engelsk

http://www.aspca.org/pet-care/poison-control/top-10-pet-poisons-of-the-year.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har som sagt betalt det som ikke har blitt dekket fordi han IKKE ville at jeg skulle måte avlive den. Jeg har bare hatt den i 1 år, så han syns vel ikke det var riktig å avlive den den første/andre mnd f. eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ikke nødvendigvis så grusomt ille det. selv om det er en del penger.

jeg var ute med nesten 3000 kr her for noen uker siden til hesten. han fikk en betennelse i hoven. dyrlegen kom rett etter kontortid, skar hull i byllen, la en bandasje, og satte en sprøyte..... 3000! tror han var der i max ti min. da snakker du dyre minuttpriser. :P

et par uker etter dette, var jeg oppe å raspet tennene hans, hvor han fikk litt dop, og var inne i fem min. ytteligere 1300 kr der.

så ja, det kan koste veldig å ta turen til dyrlegen innimellom, men sånn er det å ha dyr. ;) heldigvis hatt lite sykdom her i gården. og skjer det noe alvorlig, har jeg forsikring (veldig lurt å ha det, så slipper en å legge ut 70 k for en livsviktig operasjon).

håper hunden din blir bedre da, ikke noe ålreit når de får tak i sjokolade. god bedring til hunden, og lykke til videre til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte ut med 60k på timevarsel, KONTANT! Ringte forsikringen men de måtte ha kvittering og sykehistorie før de kunne si noe om saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte ut med 60k på timevarsel, KONTANT! Ringte forsikringen men de måtte ha kvittering og sykehistorie før de kunne si noe om saken?

Hva i alle dager er det for et inngrep som koster 60000??

Jeg har vært mye til dyrlege altså, men har aldri sett en slik pris før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi måtte ut med 60k på timevarsel, KONTANT! Ringte forsikringen men de måtte ha kvittering og sykehistorie før de kunne si noe om saken?

var dette på et veterinærsenter? det har jeg aldri hørt før! hva kostet 60 k, og hvorfor kontant? jeg har, fra alle dyrleger jeg har brukt, hatt mulighet til å få faktura.. eneste jeg kan tenke meg koster så mye, er en operasjon, og dette skal du i alle fall ha mulighet til å ta på faktura, netopp pga det er såpass store summer, og at forsikringsselskapet krevet papirer og slikt for å kunne ta saken..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var dette på et veterinærsenter? det har jeg aldri hørt før! hva kostet 60 k, og hvorfor kontant? jeg har, fra alle dyrleger jeg har brukt, hatt mulighet til å få faktura.. eneste jeg kan tenke meg koster så mye, er en operasjon, og dette skal du i alle fall ha mulighet til å ta på faktura, netopp pga det er såpass store summer, og at forsikringsselskapet krevet papirer og slikt for å kunne ta saken..

Det var på Tertnes dyreklinikk, som nå er kjøpt opp. Operasjon ja. I utgangspunktet skulle det gjøres en liten ting, men endte opp med å hakke hunden i biter innvendig uten å informere før ETTERPÅ. Vet ikke hvorfor det måtte være kontant, henger lapp der "Vi tar kun imot betaling med kort eller kontant, faktura gies ikke ut" eller sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du hadde godkjent at veterinæren kunne gå ut over det som var planlagt operasjon/pris, hadde du ikke trengt å betale denne gigantregningen.

Veterinæren skal ringe til eieren hvis de finner/skjer noe uventet som vil fordyre prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på Tertnes dyreklinikk, som nå er kjøpt opp. Operasjon ja. I utgangspunktet skulle det gjøres en liten ting, men endte opp med å hakke hunden i biter innvendig uten å informere før ETTERPÅ. Vet ikke hvorfor det måtte være kontant, henger lapp der "Vi tar kun imot betaling med kort eller kontant, faktura gies ikke ut" eller sånn.

det har de ikke lov til.. om du kommer inn til noe som du forventer, og har fått beskjed om kommer på rundt 5000, skal det jo komme på rundt der da. når dere har avtalt et inngrep til en ca pris, skal de holde seg til det, alternativt prate med dere først.

samme som hvis jeg leverer inn bilen min på verkstedet pga bytte av brekkvaier til ca 3000, kan ikke de bare komme å si: ja, vi merket at det var noe galt med girkassa di, så vi tok den også vi.. 60 000 takk! joa, flott at dere tok den, men det var ikke avtalen vår, så det betaler jeg ikke for.. enkelt og greit. (brukte bil som eksempel fordi det har skjedd flere ganger rund om at mekanikere har prøvd seg på lignende).

dette gjelder selvfølgelig i andre tilfeller også, når de må utføre et inngrep som vil medføre vesentlig prisøkning, må de snakke med dere først, ellers kan de ikke kreve prisen for det, da dere aldri hadde avtale om å utføre dette inngrepet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...