AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Del Skrevet 12. september 2011 Noen som vet hvor lenge en vanlig legetime hos fastlegen varer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #2 Del Skrevet 12. september 2011 *dytt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 12. september 2011 #3 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg vet bare at de fleste av mine timer har vart 5 minutter (litt lenger ved gynekologisk undersøkelse). En gang var jeg der i hele 15 minutter! Jeg skal ikke klage, for problemene har da blitt løst i løpet av den korte tiden. Synes dog timeprisen er ganske stiv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 12. september 2011 #4 Del Skrevet 12. september 2011 Fastlegen har bare 15 min til hver pasient og det skal inkludere å skrive på dataen etter pasienten har gått ut og gjøre klar nytt av ting som har blitt brukt til neste pasient kommer inn. Så 5-10 min er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nupp Skrevet 12. september 2011 #5 Del Skrevet 12. september 2011 hastetime: 5-10 min.. vanlig 10-15.. hvis du skal ta prøver, så kan det ta lenger tid. men da forsvinner legen. fordi hun/han har dollartegn i øynene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøydokke Anna Skrevet 12. september 2011 #6 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg er som regel 20-30 min hos legen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 12. september 2011 #7 Del Skrevet 12. september 2011 Min har opprinnelig 20 minutter pr pasient. Men pleier bare å ta 5, maks 10 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #8 Del Skrevet 12. september 2011 Ok Jeg skal til legen 8:30 imorgen, men kommer dit litt over 8 itilfelle hun vil ta meg inn før. Jeg skal nemlig spørre om å få en lege-erklæring, og det kan vel ta litt tid? Hun må jo vite hva det gjelder, også må hun skrive den og greier ... TS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #9 Del Skrevet 13. september 2011 hastetime: 5-10 min.. vanlig 10-15.. hvis du skal ta prøver, så kan det ta lenger tid. men da forsvinner legen. fordi hun/han har dollartegn i øynene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nupp Skrevet 13. september 2011 #10 Del Skrevet 13. september 2011 ? ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #11 Del Skrevet 13. september 2011 fordi hun/han har dollartegn i øynene Blir så utrolig oppgitt når folk skriver sånn der... Det viser bare din egen komplette uvitenhet om hverdagen for en fastlege, og økonomien rundt en fastlegepraksis. TS, de fleste fastleger har 15-20 min avsatt tid, men det inkluderer oppryddig av evt utstyr etter at du er gått. Er du usikker så spør du når du bestiller time, evt når du melder deg i luka ved ankomst. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 13. september 2011 #12 Del Skrevet 13. september 2011 hastetime: 5-10 min.. vanlig 10-15.. hvis du skal ta prøver, så kan det ta lenger tid. men da forsvinner legen. fordi hun/han har dollartegn i øynene Eller så er det slik at legen har gjort jobben sin, og går videre til neste pasient, eller journalføring. Normalt er det jo en labassistent eller sykepleier som tar blodprøver. Prøvetagning regnes ikke med i konsultasjonstiden. Norske leger får ikke betalt i dollar, så jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si. Lider legen din av Dollaroid Iridoscleritt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 13. september 2011 #13 Del Skrevet 13. september 2011 Mine leger (dvs. mine tre-fire siste fastleger, har byttet litt) har alle hatt normal pasient tid fra 20-30 min, og har hørt at det er "normalen" for flere jeg kjenner med andre leger. Bestiller man en dobbeltime i forkant får man rundt 45min. (Det er ofte det kan være greit med en dobbeltime om det er mye som skal taes opp, eller om man skal har en lang helse-historie og skal møte ny lege for første gang med oversendt journal). hastetime: 5-10 min.. vanlig 10-15.. hvis du skal ta prøver, så kan det ta lenger tid. men da forsvinner legen. fordi hun/han har dollartegn i øynene Da synes jeg litt synd på legen min (som er fantastisk btw.) for når sykepleierene tar blodprøvene så har jeg riktig nok sagt farvel til legen min allerede -men noen dollarsedler er det desverre ikke å oppdrive om hun så hadde dratt på seg hanskene og satt i gang selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pasient Skrevet 13. september 2011 #14 Del Skrevet 13. september 2011 Da jeg led av angst og depresjoner, mistenker jeg nesten at legen brukte litt av lunsjpausen om det var nødvendig. Kan være innbilning, men jeg fikk alltid den samme timen rundt lunsj og vi brukte den tiden vi trengte (jeg så ikke på klokken). Jeg hadde store problem med å få ut de jeg slet med. Så der eksisterer i hvert fall leger som gjør en innsats. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 13. september 2011 #15 Del Skrevet 13. september 2011 Normalt er jeg hos legen i 10 minutter, mens andre ganger har jeg brukt 40 minutter, avhengig av problemet. Hun er veldig flink, stresser aldri med noe, ser aldri på klokken eller andre ting som får en til å föle at man egentlig bare burde komme seg ut. Hun har også valgt å ikke ha så mange pasienter slik at hun kan ta seg god tid til dem alle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #16 Del Skrevet 13. september 2011 Normalt er jeg hos legen i 10 minutter, mens andre ganger har jeg brukt 40 minutter, avhengig av problemet. Hun er veldig flink, stresser aldri med noe, ser aldri på klokken eller andre ting som får en til å föle at man egentlig bare burde komme seg ut. Hun har også valgt å ikke ha så mange pasienter slik at hun kan ta seg god tid til dem alle Så bra! legen min er helt motsatt. Ser på klokken og bare venter på at jeg skal bli ferdig. Ganske irriterende at han stresser så. Vuderer å bytte lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #17 Del Skrevet 13. september 2011 1 time og 15 minutter. 1 time er hvor lenge jeg som regel må vente, fordi hun er forsinket.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 13. september 2011 #18 Del Skrevet 13. september 2011 1 time og 15 minutter. 1 time er hvor lenge jeg som regel må vente, fordi hun er forsinket.. Samme her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 13. september 2011 #19 Del Skrevet 13. september 2011 1 time og 15 minutter. 1 time er hvor lenge jeg som regel må vente, fordi hun er forsinket.. Har også måtte vente i en time. På mttt legekontor er de alltid forsinket. Det kan være alt fra 5 min til 1 time. Utrolig plagsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 13. september 2011 #20 Del Skrevet 13. september 2011 Det tar jo sånn ca hundre ganger så lang tid å vente på legen, enn det tar inne hos legen. Jeg har hatt legetime halv 9 engang, likevell klarte legen å være maga forsinket. Skjønner ikke hvordan det er mulig når hver pasient er inne i 2 sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå