*Frida* Skrevet 13. september 2011 #41 Del Skrevet 13. september 2011 prøvde forresten brystvortestimulering i natt, men jeg sitter her ennå, så virker som det ga dårlig resultater spurte JM om det i dag, og hun så ikke noe galt i det, siden gutten var såpass klar for å komme ut, og jeg var moden.. fikk beskjed at ca 3 ganger iløpet av dagen, i noen minutter var helt greit så da skal jeg fikse det jeg må i dag, så er det bare å starte å stimulere Supert! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milli84 Skrevet 13. september 2011 #42 Del Skrevet 13. september 2011 Med første mann begynte riene forsiktig 5 dager før termin, på kvelden i 9 tiden - gutten var ute i halv tre tiden, vannet ble tatt for å få litt mer effekt av riene på slutten. Med nr. to begynte riene forsiktig 5 dager før termin, på natten i 1 tiden, kjørte opp til sykehuset i 2 tiden og hadde da 7 cm åpning - gutten var ute i halv 5 tiden, vannet ble tatt denne gangen også da riene stoppet opp nesten med en gang jeg kom fram til sykehuset. Med nr. tre begynte riene 12 dager over termin i halv 4 tiden, vannet ble tatt denne gangen også, da riene stoppet litt opp da jeg kom på sykehuset, jenta var ute litt over kl 6. Så på meg har vannet aldri gått av seg selv. Gjorde ingenting spesiellt i forkant av de to første fødslene for å få dem i gang, men med nr.3 ble det meste prøvd, feks. sterk mat, kanel, gå i trapper, sex osv. Vet ikke om noe hadde effekt av det jeg prøvde egentlig... Lykke til med fødsel og barseltid, det er jo ikke lenge til nå uansett :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. september 2011 #43 Del Skrevet 13. september 2011 10 min med tafsing på såre brystvorter er gjort. Bare å vente Men hvorfor gjør du egentlig det? Altså, skjønner du er lei/utålmodig, men det er fortsatt tre uker til termin. Du har jo så vidt kommet over grensen for om barnet regnes som for tidlig født eller ikke. Selv om det i utgangspunktet er trygt for babyen å komme nå, så er det jo en grunn til at et svangerskap varer i 40 uker, og ikke 37. Ts: Håper fødselen din starter strak! Må være kjedelig å gå over termin..Gleder meg veldig til å nå 40 uker, men gruer meg til å begynne overtidsdagene.. Virker tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 13. september 2011 #44 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg fikk rier fra morgenen av, våknet med sterke "mensmerter". De kom hyppigere og hardere og når det var 4 minutter i mellom de så dro vi til sykehuset (20 min). Hadde riene mest i korsryggen og nederst i magen mot lysken, som strålte ut i beina. Var inne på sykehuset kl 15, tok CTG og sjekka åpning (4cm). Fikk da tilbud om klyster men jeg greide å gå på do ordentlig selv, da kom også "slimproppen" eller tegningsblødning. Riene kom sterkere og hardere, etter bare en halvtime var det 6cm og før jeg visste ordet av det så hadde jeg 10 cm og det kom pressrier. Først da gikk vannet og det var visst normalt med førstegangs og forholdsvis lite barn (3.2kg, synes det var mer enn nok). Rakk ikke epidural og fikk brekninger av lystgass, så med ei akupunkturnål i panna, varmeflaske og ei stikkpille ble det unnagjort på rekordfart. Alle sier at førstegangsfødende bruker veldig lang tid på modningsriene men det finnes unntak :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruttugla Skrevet 13. september 2011 #45 Del Skrevet 13. september 2011 Hvordan er det med deg, Purple Toxic? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Toxic88 Skrevet 13. september 2011 Forfatter #46 Del Skrevet 13. september 2011 Hvordan er det med deg, Purple Toxic? hei hei joda, veldig lite forandring men men.. satser på fødsel i natt også som hver natt hadde egentlig regna med å merke noe som helst etter at JM sjekka modning og åpning, ettersom dette kunne føre til masrier og div, men her virker det som ikke noe er gjort, alt er som det var jeje, blir mest sannynlig satt igang på fredag, og nå har jeg holdt ut i 9mnd, så et par dager til, det takler vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kreps73 Skrevet 13. september 2011 #47 Del Skrevet 13. september 2011 For 9 år siden fikk jeg de første riene kl 6 om morgenen, 2 dager før termin. Kjentes ut som mageknip, så jeg gikk på do, men det bare fortsatte å gjøre vondt. Kom meg til sykehuset, og 9.33 ble min datter født. Tok bare 2,5 t fra første rie til hun ble født. Venter nå en liten gutt i januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Toxic88 Skrevet 13. september 2011 Forfatter #48 Del Skrevet 13. september 2011 For 9 år siden fikk jeg de første riene kl 6 om morgenen, 2 dager før termin. Kjentes ut som mageknip, så jeg gikk på do, men det bare fortsatte å gjøre vondt. Kom meg til sykehuset, og 9.33 ble min datter født. Tok bare 2,5 t fra første rie til hun ble født. Venter nå en liten gutt i januar håper på en sånn fødsel håper jeg ikke blir liggende i mange mange timer.. men har ikke annet valg enn å ta det som det kommer masse lykke til i januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruttugla Skrevet 13. september 2011 #49 Del Skrevet 13. september 2011 hei hei joda, veldig lite forandring men men.. satser på fødsel i natt også som hver natt hadde egentlig regna med å merke noe som helst etter at JM sjekka modning og åpning, ettersom dette kunne føre til masrier og div, men her virker det som ikke noe er gjort, alt er som det var jeje, blir mest sannynlig satt igang på fredag, og nå har jeg holdt ut i 9mnd, så et par dager til, det takler vi Bare to dager til, det! Hold ut, flinka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Toxic88 Skrevet 13. september 2011 Forfatter #50 Del Skrevet 13. september 2011 Bare to dager til, det! Hold ut, flinka er max fire dager faktisk hehe, men tusen takk kommer med update her i morgen og, om det ikke har skjedd noe selvfølgelig (så vi satser på at det IKKE kommer update her i morgen MAO ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruttugla Skrevet 13. september 2011 #51 Del Skrevet 13. september 2011 er max fire dager faktisk hehe, men tusen takk kommer med update her i morgen og, om det ikke har skjedd noe selvfølgelig (så vi satser på at det IKKE kommer update her i morgen MAO ) Jeg er ikke så flink å telle, jeg! Håper det IKKE kommer noen update! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Toxic88 Skrevet 13. september 2011 Forfatter #52 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg er ikke så flink å telle, jeg! Håper det IKKE kommer noen update! skylder på litt tidlig ammetåke hehe.. kan jeg forresten spørre hvor gammel du er?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruttugla Skrevet 13. september 2011 #53 Del Skrevet 13. september 2011 skylder på litt tidlig ammetåke hehe.. kan jeg forresten spørre hvor gammel du er?? Jeg tror jeg har det! Jeg fyller 22 i desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Toxic88 Skrevet 13. september 2011 Forfatter #54 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg tror jeg har det! Jeg fyller 22 i desember hehe.. veldig kjekt å ha den å skylde på jeg blir 23 i november Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 14. september 2011 #55 Del Skrevet 14. september 2011 ingen update i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 14. september 2011 #56 Del Skrevet 14. september 2011 Fødsel nr 1: 1 dag over termin. Plutselig vannavgang uten rier kl 16.30. Kom som lyn fra klar himmel. Riene startet kl 19, gutten født kl 22. Altså totalt 5,5 timer Fødsel nr 2: 4 dager over termin. Kynnere/mensmurringer/svake rier kl 08.30, og riene tiltok utover formiddagen. Vannet ble tatt ved 10 cm. Gutten født kl 14.00, altså totalt 5,5 timer denne gangen også Lykke tiil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruttugla Skrevet 14. september 2011 #57 Del Skrevet 14. september 2011 hehe.. veldig kjekt å ha den å skylde på jeg blir 23 i november Nå lurer jeg på hvor du kommer fra og sånn, men det er kanskje bedre å ta det i en privat samtale? :D Lurer fælt på om det kommer update i dag eller ikke! Skal selv på ekstra kontroll hos jm i dag for å sjekke blodtrykk, urin osv med tanke på forgiftning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 14. september 2011 #58 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Hos meg startet riene i 4 tiden på natten og 5 timer etterpå var jenta vår ute, dagen etter termin. Riene tok seg opp og ble mer intense den siste timen før hun kom, så da dro vi på sykehuset. Hadde full åpning ved ankomst sykehuset og trykketrang. Vannet ble tatt av jordmor. Endret 14. september 2011 av MaiL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Toxic88 Skrevet 14. september 2011 Forfatter #59 Del Skrevet 14. september 2011 joda, desverre kom det en update i dag åå litt sen, men har vært i begravelse til oldemoren min i dag synd at hun ikke holdt litt til, hadde gledet seg sånn til å bli tippoldemor men sånn er desverre livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruttugla Skrevet 14. september 2011 #60 Del Skrevet 14. september 2011 joda, desverre kom det en update i dag åå litt sen, men har vært i begravelse til oldemoren min i dag synd at hun ikke holdt litt til, hadde gledet seg sånn til å bli tippoldemor men sånn er desverre livet Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå