Gå til innhold

når gikk vannet/kom riene?


Purple Toxic88

Anbefalte innlegg

hvor lang tid gikk det fra dette skjedde til babyen kom ut??

og skjedde det som lyn fra klar himmel eller hadde du mye symptomer først??

og hvor langt var du på vei/overtid??

jeg er litt smålei nå kan man si, 6. dagen på overtid nå :filer:

har veldig lite symptomer, kun litt kynnere og litt mensmurringer :sjenert:

skal på overtidskontroll i morgen, og håper virkelig de finner litt fremgang her :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lille enda ikke kommet? Du må være passelig lei nå stakkars. Krysser fingrene for snarlig fremgang :) Lei selv, 37 uker her.

Edit: leif

Endret av Kruttugla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lille enda ikke kommet? Du må være passelig lei nå stakkars. Krysser fingrene for snarlig fremgang :) Lei selv, 37 uker her.

Edit: leif

nei, her skjer det veeeldig lite :kjefte: hehe..

like skuffa hver morgen, når jeg innser at hele natta har gått uten noe action (ille å si at en smertefri natt er kjipt :fnise: )

er dette din første??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja. Har du prøvd sex-trikset? Knis..

Min første ja! Jeg har fare for å utvikle forgiftning, så jeg må holde meg til sofaen konstant. Det gjør ventetiden enda lengre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle gjerne ha prøvd, men her har det ikke vært sex i sikte på over 4mnd (IKKE takket være meg :fnise: ) :sjenert: så trur det er veeeeldig liten sannsynlighet for at det kommer til å skje :gjeiper:

å huff da, får håpe det ikke utvikler seg :troest: jeg selv har sliti skikkelig med bekkenløsning, så har ikke vært av den mest aktive selv :wink:

nå er jeg egentlig konstant trøtt og sliten, og null krefter.. vet jeg egetlig burde ha fått rydda her i dag, ser jo ut som 3.verdenskrig har skjedd her, men gud å ork det er å sette i gang.. mye lettere å bare ligge på sofaen å syns synd på meg selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første fødsel startet med vannavgang en uke før termin. Hadde ingen som helst symptomer på forhånd. Jeg hadde ikke rier, men dro for en sjekk på sykehuset og skulle se det an til dagen etter og fikk time til igangsetting om ingenting hadde skjedd til da. Det gikk akkurat et døgn og så startet riene og 16 timer etter første ri var babyen født.

Andre fødsel måtte settes i gang. Jeg hadde hatt alle slags tegn, nedpress, kynnere osv i ukesvis og hadde trodd at han kom før termin, men jeg måtte altså gå helt til termindato likevel. Jeg var heldigvis så moden at de kunne gå rett på å ta vannet. Riene startet etter ca 20 minutter og to timer etter var han født. Siden det gikk så fort, og også helt naturlig (egne rier, jeg trengte aldri drypp), fikk jeg beskjed om at skulle neste fødsel starte med vannavgang må jeg komme med en gang.

Ellers er det vanligste at en fødsel starter med rier som gradvis kommer tettere og blir sterkere, så mine fødsler er i så måte ikke av de vanligste. Men som du ser er det altså mulig at fødselen bare plutselig starter uten noen form for forvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex triks?? fortell :lur:

:skratte: hehe.. det sies at du skal ha sex 3 ganger iløpet av en dag (gjerne så tett som mulig) :sengekos::sengekos::sengekos: og han må komme inni deg.. sæden de 3 gangene vil tilsvare dosen av ettellerannet stoff i modningspille :jepp:

så for de som vil/kan dette så er det bare å kjøre på :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen kom 11 dager på overtid, men fødselen startet kl. 22 på den tiende dagen (så jeg fikk føde på føderiket likevel :jepp: ) Anyways!

Hadde mye nedtrykk og skarpe ilinger opp "der" de siste 2 ukene, og gikk med 3 cm åpning en god stund (uten at det plagde meg). Ble strukket hos jordmor og fikk akupunktur dagen før (kanskje det hjalp?).

Hele fødselen startet med sterke rier fra begynnelsen. Langvarige, men ikke oftere enn hvert 6. minutt. Ringte dem kl.24 og var da inne rundt 1. Hadde da 6 cm. når de målte og det gikk 3 timer til han var ute :) Vannet måtte de ta da jeg hadde 10 cm, men ingen trykketrang.

Gleder meg til neste gang :rodmer:

Ikke stress, slapp av, spis og sov! Du bruker alle krefter du har på fødselen og sjansen er størst for at den starter av seg selv! Kos deg med typen :sengekos: Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhh.. menneh... at mannen min skal orker 3 omganger fra kl 18.00 og ut i kveld er vel litt lite sannsynlig, med tanke på at han ikke vil ha sex mens babyen "ser på" Er det mulig???

Men noe må jeg da få til. :P trix for å få dme til å klare 3 ganger da???? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet gikk på en onsdag, men fikk aldri rier, så ble satt igang på fredag grunnet infekskjonsfare. :) Hadde termin 8. og ble satt igang 13. Hadde ingen som helst form for symptomer, satt og pressa ut råmelk (kjerringråd) da vannet gikk, men til ingen nytte tydligvis. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhh.. menneh... at mannen min skal orker 3 omganger fra kl 18.00 og ut i kveld er vel litt lite sannsynlig, med tanke på at han ikke vil ha sex mens babyen "ser på" Er det mulig???

Men noe må jeg da få til. :P trix for å få dme til å klare 3 ganger da???? :lur:

her er det null sjans for sex what so ever, så eneste tanken som har slått meg (ja, merkelig tanke, men halloooo, desperat) er at han runker i en kopp, og jeg sprøyter inn med en sånn medisinsprøyte :skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det null sjans for sex what so ever, så eneste tanken som har slått meg (ja, merkelig tanke, men halloooo, desperat) er at han runker i en kopp, og jeg sprøyter inn med en sånn medisinsprøyte :skratte::skratte:

Ha ha ha... jeg ser det for meg :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Er vel noe jeg må ty til selv. eller suge/ronke han frem til han nesten kommer for så å stappe han inni meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannet gikk på en onsdag, men fikk aldri rier, så ble satt igang på fredag grunnet infekskjonsfare. :) Hadde termin 8. og ble satt igang 13. Hadde ingen som helst form for symptomer, satt og pressa ut råmelk (kjerringråd) da vannet gikk, men til ingen nytte tydligvis. :tongue:

jøss, det har jeg ikke hørt om :popcorn: må vel kanskje prøves det å da evt :fnise: her spises det kanel med grøt :jepp: men lite action for det.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha... jeg ser det for meg :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Er vel noe jeg må ty til selv. eller suge/ronke han frem til han nesten kommer for så å stappe han inni meg :fnise:

har ikke prøvd det i praksis ennå, men i teorien, så må det vel funke :fnise:

godt fantasien ikke har grenser sier jeg :skratte::skratte::skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje noko særlig med overtid nei, eg gjekk 8 dagar over sist.

Her starta fødselen med rier, 1 time etter brystvortestimulering :sjenert: Hadde ikkje forsøkt det tidligare i svangerskapet, og er ganske sikker på at det fekk igang fødselen. Altså ikkje 'melking' som foreslått over her, men kniping/stryking på knoppane. Merka med ein gang at det skjedde noko, fekk kynnarar.

Kjem til å bruke same trikset om et par veker igjen, må berre ordne ferdig først!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Her kom riene seks timer før han var ute. Hadde ikke gjort noe annet enn å vente utålmodig :sjenert: Han ble forresten født i uke 41+0 etter UL-terminen og akkurat på termin etter min egen termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje noko særlig med overtid nei, eg gjekk 8 dagar over sist.

Her starta fødselen med rier, 1 time etter brystvortestimulering :sjenert: Hadde ikkje forsøkt det tidligare i svangerskapet, og er ganske sikker på at det fekk igang fødselen. Altså ikkje 'melking' som foreslått over her, men kniping/stryking på knoppane. Merka med ein gang at det skjedde noko, fekk kynnarar.

Kjem til å bruke same trikset om et par veker igjen, må berre ordne ferdig først!

Lykke til!

:fnise: hvor lenge hold du på med det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: hvor lenge hold du på med det???

Tja, 5-10 minutter kanskje? Det var midt på natta kl 3, eg hadde ein (som vanlig) nattlig tissetur, lys våken, og veldig utålmodig på at babyen skulle komme.

Har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...