Gå til innhold

Psykologisk historikk og problemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har slitt mye med mye rart i livet og gått til psykolog i forskjellige faser av livet hvor jeg har vært ja... styrt av noe i livet mitt på en måte. Jeg har hatt en rekke diagnoser og det har blitt spekulert i en rekke til hvor nå alt er fjernet og det siste jeg fikk fra min psykolog var noen HELT nye spekulasjoner jeg aldri har hørt om før...

Nå merker jeg at det begynner å slite på meg, for jeg lurer sånn på hva som er GALT, om noe i det hele tatt ER galt eller om alt bare har vært bi-effekter av hendelser i livet mitt.

Jeg vil virkelig ikke begynne hos psykolog igjen med den fullstendig syke og funky journalen min og etter å ha fått mye urettferdig og dårlig behandling, så... Har noen enten lyst å hjelpe meg og se om de finner noe de har noen forklaring på? Eller noe forslag til hvordan jeg ellers bare kan få SVAR uten at noen skal se den forbanna journalen først og dømme meg før de møter meg utifra hvordan jeg var på disse tidspunktene hvor det er blitt skrevet?

Jeg har forandret meg veldig som person, og svarer nå helt annerledes for meg enn tidligere, jeg føler jeg forstår mer og mer for hver dag så jeg syns det er dumt at de skal tolke meg som den jeg VAR for nå er bildet et annet føler jeg. Jeg kunne godt tenke meg å bare ha en nøytral person å lufte tanker med enten med RIKTIG diagnose eller bare som psykolog uten at jeg evt. har diagnoser, men dette er jo kanskje vanskelig med det med journalen?

Noen som vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha rett til å få slettet eller rettet opplysninger i journalen din hvis de er uriktige, krenkende eller irrelevante for behandlingen, men det er ikke noen enkel process. Se post nr. 14 i denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=587846

Ellers synes jeg vel det er lurt at du forklarer en evt. ny psykolog/behandler nøyaktig det du sier her, nemlig at du ikke på noen måde føler deg beslektet med det som står i journalen din, og at dette ikke lenger er relevant.

Det er mulig at du egentlig spør om mer end hva jeg her svarer på, men i så tilfelde må du gjerne poste konkrete spørsmål på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...