AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #1 Del Skrevet 11. september 2011 Jeg misstenker at jeg har deprisjoner, og at jeg har hatt det en stund. Jeg føler det er ett litt tabu tema og har derfor ikke snakket noe om det til de rundt meg eller med lege om det. Jeg føler meg generelt nedstemt, lite sosial, trøtt uten grunn, men kan plutselig svitche og være super ernergisk, men er for det meste nedstemt og lei meg.. Har lagt på meg, og vondt i magen og tror dette kommer av denne nedstemt følelsen som jeg ikke takler Men min erfaring er at når man bestiller time, spørr de hva det gjeller og hva sier jeg da? legen min er el eldre mann, føles rart å gå til han for første gang å snakke om problemer jeg ikke klarer å snakke om til noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubbedingsen Skrevet 12. september 2011 #2 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg misstenker at jeg har deprisjoner, og at jeg har hatt det en stund. Jeg føler det er ett litt tabu tema og har derfor ikke snakket noe om det til de rundt meg eller med lege om det. Jeg føler meg generelt nedstemt, lite sosial, trøtt uten grunn, men kan plutselig svitche og være super ernergisk, men er for det meste nedstemt og lei meg.. Har lagt på meg, og vondt i magen og tror dette kommer av denne nedstemt følelsen som jeg ikke takler Men min erfaring er at når man bestiller time, spørr de hva det gjeller og hva sier jeg da? legen min er el eldre mann, føles rart å gå til han for første gang å snakke om problemer jeg ikke klarer å snakke om til noen Da svarer du kontordamen at det har ikke hun noe med og at du tar opp hva det gjelder med din lege og ringer for å gjøre en timebestilling, godtar hun ikke det så sender du en klage til pasientombudet. Ikke sikkert du er deprimert siden det du beskriver også kan bety lavt stoffskifte, men dette kan legen din bedre en både du og meg :-) Er du deprimert så er det bedre å få behandling en å gå slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #3 Del Skrevet 12. september 2011 Mitt problem er jo at jeg sitter mye inne og sturer, og det hjelper jo ikke akkurat på vekten... og er vekten som plager meg mest siden jeg aldri har vært skinny. Men med en gang jeg er ute og faktisk gjør noe, kommer meg på forelesninger og treninger føler jeg meg bedre! derfor vet jeg ikke om jeg har noe grad av deprisjoner, eller om det kun er fordi jeg " burer meg inne" eller en sammenheng... føler det er vanskelig å fortelle til en lege når jeg selv ikke vet! vil nødig komme der å legge det frem som jeg har deprisjoner og bli "avvist" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 12. september 2011 #4 Del Skrevet 12. september 2011 Mitt problem er jo at jeg sitter mye inne og sturer, og det hjelper jo ikke akkurat på vekten... og er vekten som plager meg mest siden jeg aldri har vært skinny. Men med en gang jeg er ute og faktisk gjør noe, kommer meg på forelesninger og treninger føler jeg meg bedre! derfor vet jeg ikke om jeg har noe grad av deprisjoner, eller om det kun er fordi jeg " burer meg inne" eller en sammenheng... føler det er vanskelig å fortelle til en lege når jeg selv ikke vet! vil nødig komme der å legge det frem som jeg har deprisjoner og bli "avvist" Hvis du skal i behandling for depresjon, er det en psykolog som skal utføre vurdering og behandling, ikke fastlegen. Han skal kun henvise deg til en psykolog. Hvis ikke fastlegen din tar deg alvorlig kan du få en ny vurdering av en annen lege, eventuelt gå til privat psykolog. Det er veldig lett å tvile på egne symptomer ifht. depresjoner og slikt. Man har ikke noe konkret å forholde seg til som feber eller fysiske smerter, og da er det vanskelig å vurdere hvor syk man selv er, i tillegg til at selvinnsikt spiller en rolle. Hvis du føler at noe er galt fatt skal du ikke nøle med å ta tak i det, det blir ihvertfall ikke bedre hvis du ignorerer det. Det er bare du som vet hvordan du føler og tenker! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2011 #5 Del Skrevet 16. september 2011 Gå til legen din å fortell om symptomene! Fortell det slik det er, at du er usikker på om det kan være en depresjon... Hadde det samme problemet selv i sommer, men er gla jeg gikk til legen tilslutt! Fikk en "depresjonstest" som jeg svarte på der og da, og den kunne fortelle at jeg hadde en ganske alvorlig depresjon (uten at jeg helt var klar over det selv!)... Depresjon er ikke lenger et tabu tema, mange som opplever det!! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 16. september 2011 #6 Del Skrevet 16. september 2011 Kan hende dette kommer av at du nettopp har flyttet? Du sier du føler deg bedre når du er ute blant folk, så gjør mer av det, kanskje er det nettopp det at du sturer fordi du er for mye alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå