Gå til innhold

Påvirkning på blodsukker


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har et spm ang havregrøt. Alle sier at det er så mettende, og at man blir lenge mett av det. Jeg derimot, opplever gang på gang at hvis jeg spiser havregrøt til frokost, kan jeg bli UTROLIG sulten igjen etter bare en halvtime, og merker sterkt blodsukkerfall, jeg blir skjelven og må spise igjen. Hvorfor blir det slik dersom havregrøt liksom er så mettende??

Det samme lurer jeg på med kaffe - hvis jeg drikker kaffe på feil tidspunkt, får jeg ikke bare kaffeskjelven, men jeg får veldig lavt blodsukker!! Og blir kjempesulten - magen begynner å romle nesten med en gang hvis jeg drikker kaffe uten å spise noe samtidig. Noen som har synspunkter på dette?

Jeg lurer bare fordi jeg blir nysgjerrig på hvorfor det er sånn, om det finnes en vitenskapelig forklaring på hvorfor man reagerer slik på kaffe og havregrøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Individuellt? Jeg er motsatt. Blir veldig mett av havregrøt, drikker mye kaffe etterpå og kan holde det gående (inklusive trening) i maaaange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spm ang havregrøt. Alle sier at det er så mettende, og at man blir lenge mett av det. Jeg derimot, opplever gang på gang at hvis jeg spiser havregrøt til frokost, kan jeg bli UTROLIG sulten igjen etter bare en halvtime, og merker sterkt blodsukkerfall, jeg blir skjelven og må spise igjen. Hvorfor blir det slik dersom havregrøt liksom er så mettende??

Det samme lurer jeg på med kaffe - hvis jeg drikker kaffe på feil tidspunkt, får jeg ikke bare kaffeskjelven, men jeg får veldig lavt blodsukker!! Og blir kjempesulten - magen begynner å romle nesten med en gang hvis jeg drikker kaffe uten å spise noe samtidig. Noen som har synspunkter på dette?

Jeg lurer bare fordi jeg blir nysgjerrig på hvorfor det er sånn, om det finnes en vitenskapelig forklaring på hvorfor man reagerer slik på kaffe og havregrøt :)

Jeg også har det slik med kaffe, har gitt det opp helt, for jeg syns det ble så ubehagelig.

Havregrøt har jeg ikke testet ennå..

lurer også på om det er noe med kroppen min som gjør at akkurat jeg ikke tåler dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...