AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #1 Del Skrevet 11. september 2011 Var til legen her om dagen, og etterå ha tatt blodprøver, sa han at jeg hadde hatt begge typene av kyssesyken. Finnes det TO typer?.. Trodde om man fikk den en gang, så var man immun... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 11. september 2011 #2 Del Skrevet 11. september 2011 Har ikke hørt om forskjellige typer, men vet at det er mulig å få det mer enn en gang. Det kan også henge i lenge - særlig hos voksne. Selv testet jeg fortsatt positivt rundt 1,5 år etter jeg ble smittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 11. september 2011 #3 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Var til legen her om dagen, og etterå ha tatt blodprøver, sa han at jeg hadde hatt begge typene av kyssesyken. Finnes det TO typer?.. Trodde om man fikk den en gang, så var man immun... http://en.wikipedia.org/wiki/Infectious_mononucleosis Der står det mye nyttig om EBV. Endret 11. september 2011 av Supraspinatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 11. september 2011 #4 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Den klassiske mononukleose forårsakes av Epstein-Barr-virus (EBV), men det findes en avart som har sitt opphav i Cytomegalo-virus (CMV). Begge tilhører herpesfamilien, og viruset findes i kroppen resten av livet efter gjennomgått infeksjon, men vil normalt ikke forårsake sykdom igjen, med mindre immunforsvaret svekkes, slik man ser f. eks. ved HIV/AIDS. Supraspinatus, jeg formoder at du mener EBV (ikke EPV)? Endret 11. september 2011 av Giacomo_P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 11. september 2011 #5 Del Skrevet 11. september 2011 Den klassiske mononukleose forårsakes av Epstein-Barr-virus (EBV), men det findes en avart som har sitt opphav i Cytomegalo-virus (CMV). Begge tilhører herpesfamilien, og viruset findes i kroppen resten av livet efter gjennomgått infeksjon, men vil normalt ikke forårsake sykdom igjen, med mindre immunforsvaret svekkes, slik man ser f. eks. ved HIV/AIDS. Supraspinatus, jeg formoder at du mener EBV (ikke EPV)? Selvsagt. En liten skrivefeil der tidlig på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå