Gjest lgti Skrevet 30. november 2003 #1 Del Skrevet 30. november 2003 Hei alle sammen. Så var endelig den herlige advents tiden kommet. Sitter her med levende røde lys tent, røde duker overalt + at noen nisser er kommet fram. Denne tiden er så utrolig vakker synes jeg. Sitter nå å venter på at klokken skal bli så mange at vi kan dra å se på julegran tenningen. Jeg for min del er helt "gal" når det gjelder julen, har nisse dilla. Kan ikke gå inn på en butikk uten ay jeg har min. en nisse med ut der i fra. Har nå 296 stk, så jeg MÅ ha 4 til før jul. Er det flere som har samme intresse for nisse slik som jeg? Ønsker alle sammen en skikkelig koselig advents tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 30. november 2003 #2 Del Skrevet 30. november 2003 JAAAAA!!! Jeg har også nisse-dilla.... Har 300-og noen nisser hjemme nå. Og Bananmannen har gikk meg forbud mot å kjøpe flere. (Men alikevell så hender det at jeg kjøper med en eller to) AHr nisser i mange størrelser - selv om de fleste er veldig små. Og jeg er veldig nøye på hvordan nissene skla se ut: det skal være gode, gammeldagse nisser (gjerne mid bollekinn og briller), som ser gode og koselige ut - slik som nisser SKAL gjøre. For noen år siden så var det mange "dåslig-nisser" i handelen, synes jeg, men nå er de gode, gammeldagse på vei inn igjen - heldigvis *jippi* Men jeg har vært flink; har ikke satt opp noen nisser enda. Venter i enda en uke, eller to, før jeg som snmått begynner å sette opp nissene mine. DA blir det jul i bananheimen!!! :D *ha en fin andventstid* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 30. november 2003 #3 Del Skrevet 30. november 2003 Advent er lilla, jul er rød. Slik er det i mitt hjem. Men, ikke HEEEEELT, for julegardinene på kjøkkenet måtte jo opp da altså. Men jeg har pyntet med lilla lys, og tar ikke frem røde duker, lys, servietter etc før ejg pynter til jul, og DA kommer nissene frem også. Det er nok tre uker til, sånn ca. Jeg har dessverre ikke en adventsduk eller tre, slik jeg gjerne skulle ha hatt, men det har jeg nok innen neste gang det blir desember. Jeg har ei mor som er en kløpper med symaskin, og veldig glad i å brodere, så om jeg sier "en lilla enkel duk, og en brodert advetnsduk", står på ønskelista, ja da får jeg det Jeg har bare ikke helt kommet inn i dette med å bo hjemmefra på denne tiden av året enda (altså, jeg har bodd hjemmefra i 5,5 år, men som student hadde jeg eksamen i begynnelsen av desember, og ferie fra ca 15. des, og uansett et lite, trangt (og rotete, og fult av papirer til eksamenslesing) rom, så da ble det ikke så mye pynting....) Men jeg eeeeeelsker advent! Og det har min kjære skjønt. Ja, han sa det at han hadde skjønt at denne ventetida var viktig for meg, og det skal så lite til for å glede meg ekstra. Bare det at han fant frem og tente på to lilla lys på bordet (vi har jo masser av lilla lys som er "litt påbegynt" fra diverse år med adventstaker....) sånn helt av seg selv, da smelter jo jeg Nå hører jeg julemusikk fra cd-spilleren (eller, nei, cd-spilleren døde for noen måneder siden, men nå har vi fått en dvd-spiller, så DEN spiller julemusikk til meg ) og koser meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 30. november 2003 #4 Del Skrevet 30. november 2003 Engler får komme frem til advent. Og julekaffekoppen fra Bodum. Ellers er det lilla lys og lilla duker. Det rød er til jul. Og det er ikke enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 30. november 2003 #5 Del Skrevet 30. november 2003 Hos oss kommer det kun opp stjerner, engler og syvarmet stake i vinduet nå i adventstiden. Hvitt/creme og gull! Det eneste røde er Carl Larsson sine to vinterbarn; gutten med lys i hånda og jenta med epler i en kurv. De er så nydelige, at jeg må ha dem framme så lenge som mulig! Ellers pleier jeg å lage en stor advents/juledekorasjon til 1. søndag i advent. Den lages i en stor kobbergryte (munkepanne) og fylles med granbar, bronsekuler, bronsekjede, kremfargede engler og kremmerhus av messing til telys. Det er adventsstaken vår. Nisser og julerødt kommer ikke fram før det nærmer seg jul. Tar jeg det fram for tidlig, er jeg nemlig kjempelei alt som heter jul og rødt og nisser lenge før lille julaften... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. november 2003 #6 Del Skrevet 30. november 2003 Har ingen adventsstake, men blir nok til at jeg tenner et lys i kveld. For kosen og barndomsminnenes skyld. hører på julesanger nå, og stemningen kommer sigende over meg. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 30. november 2003 #7 Del Skrevet 30. november 2003 Adventsstjerna lyser i vinduet. Adventsstaken står og brenner så fint borte i stuen, lilla lys står overalt (rød er jul og det er det ikke), lilla silkebånd er hengt opp her og der og adventskalenderene er hengt opp på veggen! Koselig! Snaaaart er det jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 30. november 2003 #8 Del Skrevet 30. november 2003 Har hengt opp julegardinene på kjøkkenet, lys i kjøkkenvinduene og i kveld henger mannen min opp stjerner i stuevinduene. Adventstaken står på stua med kremhvite lys, ingen lilla lys her i huset. Har også hengt opp Adventskalenderen til eldstemann. Den er mørkerød og henger på kjøkkenet like ved gardinene. Veldig fint, siden gardinene er helt lyse med enkelt mønster i dyp rød og litt grønt og gull. Fant også fram julecd'ene, etter storstilt leteaksjon. Tror hele huset ble endevendt før vi fant dem i ei eske i kjelleren. Tenk å bare ligge der uten så mye som et pip . Nisser og engler kommer frem med resten av julepynten lillejulaften el. deromkring. Ikke så mange nisser, liker engler best:) . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lgti Skrevet 30. november 2003 #9 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg vet at advents fargen er lilla, men jeg liker ikke lilla farge. Det stikker seg slik ut synes nå jeg da. Jeg har kun de røde dukene på til selve jule pyntingen er i gang, da kommer de skikkelige juledukene på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. desember 2003 #10 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg fikk vasket ferdig i går og satte frem adventsstjerna og 2 7 armet staker+adventsstaken med røde lys i! Tok frem noen snømenn, Carl Larsson figurer-gutt og jente med eple og et par andre småfigurer! Nissene må vente til litt nærmere jul! La også frem et par røde løpere! Er heller ikke så glad i den lilla fargen og adventsstaken jeg har passer best med røde lys! Derfor blir det heller rødt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå