Gå til innhold

Menn er mindre verd


Gjest BesserWisser

Anbefalte innlegg

En trenger ikke mange menn for å befrukte mange kvinner. Slik sett er menn alt annet enn en knapp ressurs. Verdien av ressurser vurderes da ut fra behov og påfølgende potensiell knapphet. Ergo har kvinner høyere verdi enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En trenger ikke mange menn for å befrukte mange kvinner. Slik sett er menn alt annet enn en knapp ressurs. Verdien av ressurser vurderes da ut fra behov og påfølgende potensiell knapphet. Ergo har kvinner høyere verdi enn menn.

Det tror du nå, men så fort du går ut av kjøkkenet finner du ut at du trenger menns hjelp allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i oslo finnes senteret som heter : senteret for voldtatte menn og deres pårørende. de har også en telefon man kan ringe

De fleste menn bor ikke i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn bor ikke i Oslo.

Såvidt meg bekjent så er det kvinnene selv som har tatt initiativet til å opprette krisesentre for kvinner over hele landet fordi behovet viste seg å være skremmende stort.

Om det viser se at det er tilsvarende behov over hele landet for krisesentre for menn så må dere ta initiativ til å gjøre noe med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kvinnene er hjernevasket mens mennene er onde? Betyr det at kvinner er svakere enn menn rent mentalt?

Nei, men de har jo et overlevelsesinstinkt.

Til hva?

Til å skjære opp brød? Slike som deg burde ikke få borti knivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt meg bekjent så er det kvinnene selv som har tatt initiativet til å opprette krisesentre for kvinner over hele landet fordi behovet viste seg å være skremmende stort.

Om det viser se at det er tilsvarende behov over hele landet for krisesentre for menn så må dere ta initiativ til å gjøre noe med det.

Klassisk. Så alt det menn har tatt initiativet til av fellesgoder i samfunnet får kvinner skaffe seg selv? Er det dette synet du står for?

Krisesentrene finansieres over skatteseddelen bl.a. av meg (og alle andre som betaler skatt) og da burdte jeg i prinsippet ha tilgang til et tilbud som er tilpasset mitt behov. Da hadde jeg vært like mye verdt som alle andre i krise.

Det kan for øvrig sies at mange av krisesentrenes medarbeidere gjennom årene har bidratt til å forsterke stereotypiene om kjønn, vold og roller her ved å indoktrinere oss om at ingen kvinner lyver om vold, voldtekt eller andre overgrep. Og at det alltid er menn som er synderen. Og nå styrer de på med å forsterke dette ved å nekte menn adgang ved å si at alle menn er potensielle voldsMENN og at de dermed ikke kan tiltros rollen som offer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for høy toleranse for vold/mishandling mot menn/av kvinner så...

Hva i all verden mener du med det????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden mener du med det????

Den du siterte var ikke meg, men det er mange eksempler på at vold mot menn begått av kvinner er tabu å snakke. For eksempel i reklamer, der er menn som blir dasket til og slått sett på som underholdning, og du kan jo tenke deg reaksjonene hvis de samme reklamene hadde blitt gjentatt med motsatte kjønnsfortegn. Et annet eksempel er jo at menn som opplever vold hjemme blir mistrodd og latterliggjort.

Problemet er at det er så uhorvelig vanskelig å i det hele tatt skape debatt om det. Det vanlige i det offentlige er jo den klassiske om at "vold mot kvinner er så mye verre", eller at "dette skal jo menn tåle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du siterte var ikke meg, men det er mange eksempler på at vold mot menn begått av kvinner er tabu å snakke. For eksempel i reklamer, der er menn som blir dasket til og slått sett på som underholdning, og du kan jo tenke deg reaksjonene hvis de samme reklamene hadde blitt gjentatt med motsatte kjønnsfortegn. Et annet eksempel er jo at menn som opplever vold hjemme blir mistrodd og latterliggjort.

Problemet er at det er så uhorvelig vanskelig å i det hele tatt skape debatt om det. Det vanlige i det offentlige er jo den klassiske om at "vold mot kvinner er så mye verre", eller at "dette skal jo menn tåle".

Dette er riktig. Det er typisk også i såkalte sit-com serier der kvinners vold mot menn er ustyrtelig morsomt. Jeg husker en episode med Karl & Co der "Magda" skambanket en mann og det var fryktelig morsomt. Et annet eksempel på slike holdninger var da Mira Craig gikk ut og fortalte hvor tøff hun var og banket kjæresten sin. Da kom det riktignok reaksjoner, men det sier noe om holdningen til kvinners vold mot menn.

Det bør ikke være noen større toleranse for vold mot menn enn det er for vold mot barn eller kvinner. Men det er virkelig det og det er en viktig indikator på hvordan samfunnet verdsetter mennesker på bakgrunn av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...