Gjest Sengaia Skrevet 3. januar 2013 #1961 Skrevet 3. januar 2013 Decléor Aroma White C+ Recovery Brightening Night Cream 50mlVet noen om kremer mot pigmentflekker gjør det samme for de røde merkene som man får av og etter kuren? Jeg vurderer å prøve produktene fra MATIS, men de er DYRE! Men hvis noen har prøvd noe som funker så tror jeg at jeg invisterer i en sånn krem. Jeg har kjøpt en fra Decleor, men jeg syns nesten jeg får mer kviser av den, og er usikker på om den inneholder olje. Den har visst fått gode omtaler, men også dårlige. Tror det er litt sånn enten eller... Decléor Aroma White C+ Recovery Brightening Night Cream 50ml Jeg kan ikke ha noe som er for sterkt, og noe uten fruktsyre. Bare noe som roer hyden eller noe og fjerner disse røde flekkene... Noen som har tips?
Belle de Jour Skrevet 3. januar 2013 #1962 Skrevet 3. januar 2013 Noen som har prøvd e-vitamin-olje mot kvisearrene? Jeg ser litt på snille alternativer som aloe vera og det under kuren, før jeg kan slå meg løs med fruktsyrer, og det hadde jo vært kult om det virka pittelittegranne.
plix Skrevet 4. januar 2013 #1963 Skrevet 4. januar 2013 Noen som har prøvd e-vitamin-olje mot kvisearrene? Jeg ser litt på snille alternativer som aloe vera og det under kuren, før jeg kan slå meg løs med fruktsyrer, og det hadde jo vært kult om det virka pittelittegranne. Ja det har jeg, og jeg merket forskjell =)
Belle de Jour Skrevet 4. januar 2013 #1964 Skrevet 4. januar 2013 Ja det har jeg, og jeg merket forskjell =) Da blir det en lite runde på iHerb når studielånet kommer :D For å ha en oppdatering ellers: Går inn i 2013 med så og si kvisefri hud. Utrolig deilig å kjenne på den, og jeg har vært heldig mtp bivirkninger og at jeg ikke har hatt noen ekstra utbrudd. Så får jeg bare være tålmodig når det kommer til merkene, som fortsatt er ganske fæle, og håpe at de blekner ganske fort. Har dessuten prøvd en ny krem som tok knekken på det jeg hadde av flassing (som selvfølgelig kan ha godt over av seg selv og), nemlig Physiogel. Kjøpte den på apoteket, tror den kosta 150 eller noe sånn. Snille dama ga meg 6 prøver, der hver var på 10 ml, så jeg har i hvert fall for en god stund framover. Det jeg sliter mest med er munnsår i begge munnvikene, som har vært der i ca en måned nå. Tror det skyldes tørrhet, og smører litt med bacimycin (?) og håper det gir seg snart.
Gjest Sengaia Skrevet 4. januar 2013 #1965 Skrevet 4. januar 2013 Hei! Jeg fikk resept at legen i dag på epidu. Noen som har noer erfaringer med den? Gidder ikke å hente den som den ikke er god liksom.. 2
finkel Skrevet 4. januar 2013 #1966 Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hei! Jeg fikk resept at legen i dag på epidu. Noen som har noer erfaringer med den? Gidder ikke å hente den som den ikke er god liksom.. Jeg fikk resept på den til bruk direkte etter iso, men begynte ikke med en gang. Glemte det. Fikk etterhvert små whiteheads langs kjeven, så begynte med salven da. Det roet seg etter stund! Min hudlege sa at salven forminsket sjansen for tilbakefall betydelig. Endret 4. januar 2013 av finkel
Mille09 Skrevet 4. januar 2013 #1967 Skrevet 4. januar 2013 Hei alle ISO-brukere, nye og gamle! Jeg har brukt julen på å lese gjennom disse snart 100 sidene, og det har gitt med mye motivasjon og en trøst over å se at andre også sliter med dette. Er vanseklig å forstå for folk som aldri har hatt en nupp i hele sitt liv, at kviser er eeeekstremt ødleggende. Jeg har slitt med kviser siden 9. klasse, er nå 22 år. Har prøvd maaasse kremer, Diane/Feminilx2, tetralysal/tetracyklinx2, hudpleie med diverse dyre kremer. Eneste som virket på med var p-pillene og antibiotikaen. MEN etter fire år med ganske fin hud, så tok det av med komedoner fra før sommeren og til oktober. Kinnene og halsen var dekket. Etterhvert ble noen også til betente jævler, så i slutten av oktober gikk jeg til Aleris. Hun satt meg rett på ISO. Jeg trodde virkelig at pillene skulle virke slik at huden min skulle være bedre til etter jul, men nei. Har nå gått på det i to måneder og fire dager (tatt rundt 121 piller, tar nå alternerende to og tre piller), og kinnene og halsen er virkelig ille. Jeg tipper alle disse komedomer/hudormene skal ut, men fyyy søren jeg er lei, Jeg blir ekstremt påvirket av å se så fæl ut, vil ikke møte folk, avlyser avtaler, går med løst hår og skjerf opp etter nesa for å skjule så mye av kinn og hals så mulig. Bivirkninger til nå er som alle tørre lepper, sår i nesa, ekem på hendene som kommer og går, tørr i hodebunnen og ellers på kroppen, stiv i ledd, sørlig rygg og hofter. Jeg er usikker på hvilke produkter jeg kan bruke. Har alltid brukt dyre produkter fra decleor, men var hos hudpleier forrige uke som sa at de er for aktive for min hud. Fikk fuktighetskrem, rens, maske og noen ampuller (som lukter bensin) som alle er gode mot akne og heter Babor (EKSTREMT dyrt, men jeg gjør hva som helst). Men så ble jeg så usikker på om dette er dumt å gå på når jeg går på disse pillene. Legen min sa at jeg ikke skulle ta noen lokalbehandling under kuren, men er usikker på hva det vil si, om disse nye fancy kremene går under det. Vil på en måte ikke at de skal "hindre" kviser å komme ut hvis de må ut. Samtidig så hater jeg å se ut som en levende kvise i ansiktet.. Hmm Deilig å kunne lette litt på trykket blandt folk som forstår frustrasjon over kvisehelvete. Jeg er så lei og hater å være folkesky og deppa. Hvertfall når over to månender har gått og det bare har blitt verre.
siljeost Skrevet 4. januar 2013 #1968 Skrevet 4. januar 2013 Noen som er ferdige, og har fått tilbakefall? Jeg gikk på liten i 7 måneder og var ferdig i oktober. Huden min var plettfri! Men de siste to ukene har det blusset voldsomt opp igjen, og jeg har panikk. Trodde det skulle vare lenger enn to måneder?? Jeg oppnådde jo mg/kg også, og hadde så og si ikke bivirkninger iløpet av kuren. Skjønner ingenting, og er superfortvila. Vil det få over, eller bør jeg kontakte hudlegen? Takk for svar!
Gjest Sengaia Skrevet 5. januar 2013 #1969 Skrevet 5. januar 2013 Jeg fikk resept på den til bruk direkte etter iso, men begynte ikke med en gang. Glemte det. Fikk etterhvert små whiteheads langs kjeven, så begynte med salven da. Det roet seg etter stund! Min hudlege sa at salven forminsket sjansen for tilbakefall betydelig. Takk for svar Fikk du mer røde merker av den? Jeg er litt redd for at de skal bli enda røere.. de røde merkene/arra. Nå er det 3 uker siden jeg ble ferdig med kuren, så kanskje jeg skal gjøre et forsøk og hente kremen på apoteket i dag
finkel Skrevet 5. januar 2013 #1970 Skrevet 5. januar 2013 Takk for svar Fikk du mer røde merker av den? Jeg er litt redd for at de skal bli enda røere.. de røde merkene/arra. Nå er det 3 uker siden jeg ble ferdig med kuren, så kanskje jeg skal gjøre et forsøk og hente kremen på apoteket i dag Nei, det tror jeg ikke! Har ikke brukt den på en stund siden jeg er gravid, men la ikke merke til en forverring på de røde merkene. Brukte salven der jeg hadde størst problem med utbrudd før iso, det var det hudlegen anbefalte. Husk, bruk TYNT lag! Så tynt du klarer å smøre utover.
Gjest Sengaia Skrevet 5. januar 2013 #1971 Skrevet 5. januar 2013 Nei, det tror jeg ikke! Har ikke brukt den på en stund siden jeg er gravid, men la ikke merke til en forverring på de røde merkene. Brukte salven der jeg hadde størst problem med utbrudd før iso, det var det hudlegen anbefalte. Husk, bruk TYNT lag! Så tynt du klarer å smøre utover. Takk, da skal jeg prøve Jeg henta resepten før i dag, og gjør et forsøk fra i kveld av, og satser på at de røde merkene ikke blir verre
Gjest Sengaia Skrevet 5. januar 2013 #1972 Skrevet 5. januar 2013 Takk, da skal jeg prøve Jeg henta resepten før i dag, og gjør et forsøk fra i kveld av, og satser på at de røde merkene ikke blir verre Bruker du forresten en fuktighetskrem over?
finkel Skrevet 5. januar 2013 #1973 Skrevet 5. januar 2013 Bruker du forresten en fuktighetskrem over? Ja. Brukte den kun på kveld, jeg ble litt rød av den. Om den blir veldig sterk for huden din, prøv annenhver kveld. Finn ut hva som passer for deg, huden er vel ekstra tynn etter iso også, så ikke overdriv bruken om det er ubehagelig. Var det tipset jeg fikk iallefall!
Gjest Sengaia Skrevet 5. januar 2013 #1974 Skrevet 5. januar 2013 Ja. Brukte den kun på kveld, jeg ble litt rød av den. Om den blir veldig sterk for huden din, prøv annenhver kveld. Finn ut hva som passer for deg, huden er vel ekstra tynn etter iso også, så ikke overdriv bruken om det er ubehagelig. Var det tipset jeg fikk iallefall! Takk for svar igjen Lot du da bare epidue tørke, før du tok over fuktighetskrem? Altså, er det lurt om jeg bruker fuktighetskrem over?
finkel Skrevet 5. januar 2013 #1975 Skrevet 5. januar 2013 (endret) Takk for svar igjen Lot du da bare epidue tørke, før du tok over fuktighetskrem? Altså, er det lurt om jeg bruker fuktighetskrem over? Tror huden trenger en fuktighetskrem over, blir kanskje stiv i maska uten? Jeg brukte så lite av epiduoen at kinnene ikke var "våte" etterpå, så påførte krem umiddelbart. Endret 5. januar 2013 av finkel
Gjest Sengaia Skrevet 5. januar 2013 #1976 Skrevet 5. januar 2013 Tror huden trenger en fuktighetskrem over, blir kanskje stiv i maska uten? Jeg brukte så lite av epiduoen at kinnene ikke var "våte" etterpå, så påførte krem umiddelbart. Takk for svar, da prøver jeg det
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1977 Skrevet 6. januar 2013 Så fantastisk å finne en "klubb" her inne med samme problemstilling! Ble glad da jeg så at det fortsatt er aktivitet her inne, og intressant å lese både om dere som nettopp er i gang, har gått noen mnd og dere etter endt kur. Har inntrykk av at dette er noe som kommer til å funke, og hudlegen var meget ivrig på mine vegne. Jeg skal hente tablettene til uka, og da er jeg i gang. Ikke prøvd antibiotika tidligere, men nå er jeg 29 og forferdelig lei av kviser og uren hud. Hjelper kuren mot svarte prikker også? bare forsvinner de? Har noen spm. Jeg er meget aktiv til vanlig, treningsmessig, og har lest at de som er aktive ofte føler mer stivhet i muskler...noen som kjenner seg igjen? jeg trener mye og håper selvsagt å kunne fortsette det. Angående hårfjerning- hvordan er det? voksing tenker jeg er no-no under kuren? hva med barbering, noen som har måttet endre rutiner? jeg liker å være glatt, og pleier å barbere meg ofte til vanlig, så det kan bli et problem. Har også vokset ansiktet pga uønsket hårvekst, særlig på haka, og ser vel for meg at jeg kommer til å bli litt ape under kuren....uff. Noen andre med hårvekstproblemer som har erfart noe? Mye prat om tørre slimhinner og tørre neser... noen som har merket noe problemer der nede eller mtp gutter? Blir sommer når jeg er ferdig med kuren... bare å hoppe i det.. takknemlig for svar og synspunkter! Føler med dere alle andre også Lene Anonym poster: 488d6cc337f7753a562d7ee3e50381a5
My-my Skrevet 6. januar 2013 #1978 Skrevet 6. januar 2013 Da har jeg registrert meg selv her inne. Glemte å si noe om huden nå- jeg har ekstremt fet hud, oljete konsistens som er ekkelt å ta på, i tillegg til kviser og urenheter. Særlig i ansiktet og T-sonen, men også på ryggen og brystet Har tidligere brukt massse uttørkende produkter, men nå har jeg kuttet ut det, og "gleder" meg igrunn til å få tørrere hud! Hadde dere andre også oljete/fet hud før? ble dere også meget tørre i huden av kuren? Leste om håret også, mitt blir meget fort fett, så gjør ikke noe om det også forssvinner. Prøver å være positiv, og "gleder" meg bare til å komme i gang og komme steg videre. -Lene
B18 Skrevet 6. januar 2013 #1979 Skrevet 6. januar 2013 Er det noen som fikk frikort eller støtte til å betale for medisinen? det er ikke akkurat billig...
My-my Skrevet 6. januar 2013 #1980 Skrevet 6. januar 2013 Er det noen som fikk frikort eller støtte til å betale for medisinen? det er ikke akkurat billig... Sånn som jeg har skjønt det, må man legge ut for behandlingen i første omgang, for så å få refundert senere. Egenandelen er på 1660? og utover det får man tilbakebetalt 90% av summen man legger ut fra Helfo. Jeg går utifra at man snakker om den vanlige egenandelen, slik at andre legeregninger, den offentlige hudlegen osv også går under den egenandelen?? Har man frikort, får man da dekket 90% av hele behandlingen?? Eller snakker man en annen egenandel? Og siden det går pr år, tipper jeg at man sender kvitteringer osv på slutten av året? Har ikke helt satt meg inn i det. Må innrømme at tanken om kvisefri hud overtok tanken om at det kommer til å koste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå