Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men jeg skal ikke klage, synes jeg har sluppet billig unna bivirkninger, og jeg har fått kjempegode resultater av kuren! Ellers er jeg så bleik som jeg aldri har vært før. Denne tiden av året og ingen solarium....Uff, ikke bra :fnise:

Tar forresten 2tbl/dag. Dere som tar høyere dose- hvor mye veier dere?

Jeg er 166, og veien 58 kg. Tar to denne uken, men tre fom neste uke.

Jeg bruker Decubal på leppene, 99% fett, den er for tørre lepper og hud. Så den bruker jeg på kvelden rundt den flassende nesen min også Effaklar (?) H på dagtid, og på hendene. De er ganske røde og tørre, og i dette været så fungerer Decubal helt prima!

Kommer til å bli gjennomsiktig uten solarium, stakkars kjæresten. Flasser, er tørr og rød også blir jeg hvit også. Er ikke greit ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lilje: til leppene vil jeg absolutt anbefale LRP som fåes kjøpt på apoteket. Den er fantastisk!

Jeg veier 64 kg og tar 3 om dagen. Har bivirkninger som tørr hud, øyne og lepper, og det KLØR overalt! Og jeg er litt mer nedstemt enn vanlig... jeg skulle egentlig ha 400 kapsler, men da kom jeg bare opp i 123 mg/kg. Jeg har 100 kapsler til som jeg har tatt 50 av nå, og tar jeg alle er jeg oppe i 156 mg/kg. Jeg lurer på å komme opp til 150 mg/kg, men vurderer å kaste 20-25 av de i do rett og slett... hvor mye skal dere andre komme opp i?

Jeg har ikke fått noe beskjed om hvor mange kapsler jeg skal opp i. Har ikke snakket med hudlegen min siden jeg startet på kuren for ca 4 måneder siden. (Har såklart vært å tatt blodprøver og fått ny respept) Hadde time hos hudlegen nå om 1 uke, men måtte avbestille den pga eksamen. Og de hadde ikke ledig time før til våren!!! Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal teste ut den LRP-lepomaden. Bruker for øyeblikket Carmex, og synes den fungerer bra. Eucerin derimot var ræva synes jeg.

Skrevet

Jeg er 166, og veien 58 kg. Tar to denne uken, men tre fom neste uke.

Jeg bruker Decubal på leppene, 99% fett, den er for tørre lepper og hud. Så den bruker jeg på kvelden rundt den flassende nesen min også Effaklar (?) H på dagtid, og på hendene. De er ganske røde og tørre, og i dette været så fungerer Decubal helt prima!

Kommer til å bli gjennomsiktig uten solarium, stakkars kjæresten. Flasser, er tørr og rød også blir jeg hvit også. Er ikke greit ;-)

Takk for svar :) Jeg veier 50 kg, så mulig 3 blir litt mye for meg. Jeg er kjempefornøyd med A-derma kremen. Er ikke tørr i det hele tatt, og den fungerer også bra mot kløe, irritert hud og lett eksem.

Skrevet

Bare sånn til informasjon: Leppene mine er ekstremt mye bedre i dag, det er helt merkelig. Bivirkningene er der ikke hele tiden, det er jo godt for oss å vite.

• Liker 1
Skrevet

Bare sånn til informasjon: Leppene mine er ekstremt mye bedre i dag, det er helt merkelig. Bivirkningene er der ikke hele tiden, det er jo godt for oss å vite.

Tror du sendte den til meg, for da jeg våknet imorgest var mine knusktørre! Har smurt og smurt, men ingenting har gitt særlig med fukt. Samme med huden i ansiktet.

Men etter jeg økte dosen har jeg blitt kvitt de røde øynene! Faktisk! :-D

Skrevet (endret)

Minibelle, hvordan går det med deg?

Synes du denne kuren har en god effekt på huden din, er den blitt finere og/eller er du bli kvitt noen av urenhetene dine?

Jeg svelget min 2kapsel i dag:p Gleder meg bare til å komme et stykke ut i kuren, så jeg kan se resultater.

Lykke til, alle sammen! :)

EDIT; Rette noen skrivefeil.

Endret av 96ern
Skrevet

Ta dere tid til å se denne videoen, folkens!

Dette var heelt sinnsykt å se på, mildt sagt. Når blir så glad når jeg ser sånne videoer, og håpet om å få pen og ren hud øker enda mere :D

• Liker 2
Skrevet

Minibelle, hvordan går det med deg?

Synes du denne kuren har en god effekt på huden din, er den blitt finere og/eller er du bli kvitt noen av urenhetene dine?

Jeg svelget min 2kapsel i dag:p Gleder meg bare til å komme et stykke ut i kuren, så jeg kan se resultater.

Lykke til, alle sammen! :)

EDIT; Rette noen skrivefeil.

Både og. Huden er ikke fin, men på under 2 mnd (2 mnd på julaften) har den hissige betennelsesdelen gitt seg. Jeg får fortsatt urenheter, men det er snakk om 1 her og 1 der. Noen store, noen små. Nå ser jeg at hvis jeg ikke smører meg med fuktighetskrem så får jeg lettere kviser, mulig det er innbilning eller en tilfeldighet, selvsagt :)

Det er ingen direkte arr som jeg kan se, men mange merker av den røde typen som kommer til å måtte bruke noen mnd før de forsvinner. Men de blekner mer og mer ettersom dagene går, så alt i alt kan jeg oppsummere med stor forbedring sammenlignet med oppstart! :danse:

Hva har du merket så langt selv? Kanskje litt tidlig? :)

Fikk forresten tørre lepper allerede etter 1-2 dager etter oppstart, tett fulgt av tørr hud og hele "pakken" :fnise:

Skrevet

Både og. Huden er ikke fin, men på under 2 mnd (2 mnd på julaften) har den hissige betennelsesdelen gitt seg. Jeg får fortsatt urenheter, men det er snakk om 1 her og 1 der. Noen store, noen små. Nå ser jeg at hvis jeg ikke smører meg med fuktighetskrem så får jeg lettere kviser, mulig det er innbilning eller en tilfeldighet, selvsagt :)

Det er ingen direkte arr som jeg kan se, men mange merker av den røde typen som kommer til å måtte bruke noen mnd før de forsvinner. Men de blekner mer og mer ettersom dagene går, så alt i alt kan jeg oppsummere med stor forbedring sammenlignet med oppstart! :danse:

Hva har du merket så langt selv? Kanskje litt tidlig? :)

Fikk forresten tørre lepper allerede etter 1-2 dager etter oppstart, tett fulgt av tørr hud og hele "pakken" :fnise:

Så fint at den hissige betennelsendelen er gitt seg da, viser iallefall at denne kuren har en positiv virkning på huden din, det skal du være glad for:) Håper jeg blir å se sånne resultater etterhvert og.

Jeg er på min 3 dag med denne kuren, og kan ikke si jeg har merket så veldig mye, enda.. Det eneste er at jeg har veldig tørre lepper og må smøre de veldig, veldig ofte. Det er også kommet noen flere urenheter, og huden føles faktisk litt stiv og vond, vet ikke om dette har noe med kuren å gjøre (?).

Jeg ble i allefall veldig overrasket over hvor fort disse bivirkningene kom, trodde jeg hadde opptil 2-3 uker til å "forbrede" meg, men neida. De smyger seg inn på meg.

Er forbredt på at det kan komme en skikkelig utbrudd nå, og vil egentlig bare det skal komme så fort som mulig, fordi jeg kjenner på huden i ansiktet at noe ikke stemmer, noe er i ferd med å poppe opp... Bring it on!

Var en liten oppdatering, har ikke merket noen annen bivirkninger, enda i allefall. Holder meg positiv med alle de " Before - After " Videoene på youtube, de er ganske så syke:)

Lykke til, vidre:D

Skrevet

Hei. Nå har jeg snart tatt 60 tbl og har faktisk nesten ingen bivirkninger? Kun litt tørre lepper ellers niks og nada! Føler meg veldig heldig, har jo lest om alle slags fæle bivirkninger. Har til nå tatt to tbl per dag, og siden bivirkningene ikke var der ringte jeg legen idag som sa jeg kunne øke til tre per dag. Vil jo helst bli ferdig fortest mulig. Så stå på gutter og jenter :) Bivirkningene er kanskje fæle, men det er SÅ verdt det.

Har btw kun hatt et miniutrbudd om det var det eigang, og nå føler jeg kanskje det begynner å bli bedre. Kun arr og røde merker som er mest uttalt.

Gjest Sengaia
Skrevet

Hvor høy dose på kuren skal dere andre ta? Når kuren er ferdig skal man ha mellom 120 og 150 mg ISO per kilo du veier... Jeg veier 64 kg og skulle ta 400 kapsler, så da kom jeg oppi 123 mg/kg. Lurer på om det er lite, eller hvor mye dere skal opp i? :vetikke:

Skrevet

Hvor høy dose på kuren skal dere andre ta? Når kuren er ferdig skal man ha mellom 120 og 150 mg ISO per kilo du veier... Jeg veier 64 kg og skulle ta 400 kapsler, så da kom jeg oppi 123 mg/kg. Lurer på om det er lite, eller hvor mye dere skal opp i? :vetikke:

Jeg vet foreløpig ikke. Tenker å spør på neste kontroll! Jeg veier 69, så kanskje jeg må ta noen flere enn deg hvertfall!

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg vil bare gi dere et råd:

Sist jeg var hos hudlegen sa han at jeg ikke burde vaske ansiktet med noe annet enn lunka vann, eventuelt bruke asan. Han kunne se på ansiktet mitt at jeg hadde brukt sterkere såper, med fruktsyre osv, at det var verre enn det hadde trengt å¨være. Jeg kjøpte 250 ml MD formulation ansiktsvask, nå kjøper jeg asan 400 ml for under 50 kr, og det fungerer utrolig bra! Bare et tips hvis noen bruker dyre greier, det kan funke enda bedre med asan faktisk :D gjorde det hvertfall på meg :)

Skrevet (endret)

Sist jeg var hos hudlegen sa han at jeg ikke burde vaske ansiktet med noe annet enn lunka vann, eventuelt bruke asan. Han kunne se på ansiktet mitt at jeg hadde brukt sterkere såper, med fruktsyre osv, at det var verre enn det hadde trengt å¨være. Jeg kjøpte 250 ml MD formulation ansiktsvask, nå kjøper jeg asan 400 ml for under 50 kr, og det fungerer utrolig bra! Bare et tips hvis noen bruker dyre greier, det kan funke enda bedre med asan faktisk :D gjorde det hvertfall på meg :)

Jeg bruker en med ansiksvask med parfyme, for tiden. Jeg er litt usikker, men det virker som om urenhetene mine er blitt enda mere røde..

Hvordan type kviser har du? Isåfall, jeg har røde og underjordiske, og veldig synlige. Enkelte blir også veldig store, og tar tid før de kommer bort. De værste etterlater seg røde merker, også..

Tror du jeg burde prøve denne asan, som du snakker om? :)

Btw; Finn du denne asan på dagligvarebutikker, eller må man på apoteket?

Endret av 96ern
Gjest Sengaia
Skrevet

Hvilket merke bruker du?

Det hørtes ut som jeg har samme kviser som deg. Eller, sånne tydelige, røde klumper.. Og hudormer og svarte prikker. En del av det er borte nå, men jeg har tydelige røde arr. Som ligner kviser, men det er ikke noe i de. Da jeg brukte sterkere vask ble de rødere, jeg trodde det skulle hjelpe med denne vasken (MD formulation) men de ble mye mindre røde etter jeg begynte med asan istedenfor. Ja, man kan kjøpe asan i dagligvarebutikker. Den er for intimvask og sensitiv hud. Lav PH-verdi. Det overraska meg at det kunne være så mye bedre for huden! Jeg har liksom trodd at jo dyrere og mer komplisert det er, jo bedre funker det, men i dette tilfellet er det HELT feil, heldigvis :)

Skrevet

Kan stemme godt det ja =) Selv blir Asan for sterkt for meg så jeg bruker kun vann. Selv vannet tørker ut huden ekstra mye merker jeg :P vann og olje på meg, og rører såvidt ansiktet på morgenen:)

Gjest Sengaia
Skrevet

Hvordan olje bruker du? Jeg trodde det kunne gjøre det verre, tette igjen porer osv...? :vetikke:

Gjest Sengaia
Skrevet

Bruker du fuktighetskrem? Jeg bruker en lett fukrighetskrem fra biotherm, jeg syns den er god, men jeg vet ikke om det er parfyme i den...

Skrevet

Dag 4:

Da er jeg på min fjerde dag på denne kuren. Det eneste jeg har merket av bivirkninger sålangt er vel tørre lepper. Føler også at ansiktet er ganske stivt og ekkelt.. Det har kommet mange kviser etter jeg begynte med kuren, noen i ansiktet også har det "dannet" seg et lite område i pannen der flere kommer..

Denne kuren har ennå ikke noen positiv virkning på meg, men er ennå bare i startfasen. Håper jeg får se bedre resultater når ny-året nærmer seg.

Snart middag igjen, så det blir det vell å svelge enda en kapsel, yehey:)

Lykke til, alle sammen!

Skrevet (endret)

FAEN!

Noe jeg merket nettopp!

Jeg begynner å flasse på begge sidene av kinnene mine, og under haka..

Hvilken fuktighetskremer bruker dere? Kom med noen tips, værsåsnill.. :P

Endret av 96ern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...