Gjest Scampi Skrevet 30. november 2012 #1741 Skrevet 30. november 2012 (endret) Misunner dere som går på denne kuren, for å være ærlig. Jeg sa for 2 uker siden på dette forumet, at jeg ikke hadde mange kviser, men en del arr. Dette kan jeg endre på nå, desverre. For hver dag og hver natt kommer det 3-4 nye røde, synlige kviser. Jeg blir oppgitt og deprimert.. Har ikke ord, kan ikke sette ord på hvor jævli jeg har det nå. Men samtidlig så utrolig glad for at jeg har hudlege time på tirsdagen neste uke. Jeg håper h*n har noen gode råd og tips til videre behandling.. Jeg har holdt ut i over 2 år med kviser, men kroppen min sier nok nå. Jeg greier rett og slett ikke dette mere. Påvriker meg kanskje mere enn det brude også. Føler det er så urettferdig at noen skal gå hele livet uten urenheter i det hele tatt, mens noen må liide som faen.. Årker ikke å skrive mere, er bare deprimert for tiden. Kommer ikke til å oppdatere noe mere før jeg er på bedringens vei, greier det bare ikke. Lykke til, til alle som er på denne kuren. Håper dere får fin hud og selv blir fornøyd:) God bedring, jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg er glad for at jeg ble satt på den kuren, men vil bare informere om deg om at det kan/vil bli værre de første ukene, før det blir bedre. Det er ihvertfall det som har skjedd med meg. Kroppen min tømmer seg for harde livet, og jeg ser virkelig ikke ut i ansiktet! Har fått flere store betente kviser i ansiktet og på ryggen Ha tatt totalt 42 piller, så håper at det gir seg snart. (Sier det ikke for å skremme, men kan være greit å være forberedt på at det kan skje). Som sagt på mitt tredje brett, har fått voldsomt tørre hender, de må smøres hele tiden. Ansiktet er noe tørrere, men smører med en ansiktskrem fra Eucerin, med 5%karbamid, den hjelper veldig og holder hunden min fuktig gjennom hele dagen. Er fullstendig avhengig av lipcyl, øynene er ikke blitt tørre, heller ikke nesa. Ikke merket noe smerter i kroppen heller og jeg trener hard styrketrening hver dag Edit, måtte rette en del skrivefeil. Endret 30. november 2012 av Scampi
Lilje:) Skrevet 1. desember 2012 #1742 Skrevet 1. desember 2012 Jeg ser på kvitteringene fra Isokjøp som jeg har tatt vare på nå, og det står bare reseptnummer, ikke hva jeg har kjøpt!! Vil dette bli et problem for meg når jeg skal søke om tilbakebetaling? Skulle jeg sagt at jeg ville ha kjøpet spesifikt på kvitteringen???? :O
finkel Skrevet 1. desember 2012 #1743 Skrevet 1. desember 2012 Jeg ser på kvitteringene fra Isokjøp som jeg har tatt vare på nå, og det står bare reseptnummer, ikke hva jeg har kjøpt!! Vil dette bli et problem for meg når jeg skal søke om tilbakebetaling? Skulle jeg sagt at jeg ville ha kjøpet spesifikt på kvitteringen???? :O Ja, mener at det kreves spesifisering på kvitteringene, både med lege som har foreskrevet og hvilken medisin det er. Du kan gå tilbake til apoteket i ettertid, og be de skrive ut en samlet kvittering for deg, med spesifisering. Da får du alle reseptuttakene på en kvittering (de du har tatt ut på det spesifikke apoteket). Det er lagret på "deg" inne på systemet deres, så det er ikke for sent! Jeg gjorde det slik da jeg var ferdig, gikk innom og fikk de til å skrive ut en enkelt kvittering på alle uttakene mine. Enkelt og greit om man bruker samme apotek
Lilje:) Skrevet 1. desember 2012 #1744 Skrevet 1. desember 2012 Å,det var godt å høre. Tusen takk for svar! :-) Jeg har brukt forskjellige apotek,men jeg får dra tilbake til de forskjellige å spørre. Hvor mye fikk du refundert? :-)
Gjest Sengaia Skrevet 1. desember 2012 #1745 Skrevet 1. desember 2012 Jeg tror man må betale 1600 kr eller noe selv, resten får man tilbake. Var det for meg hvertfall.. Jeg syns å huske at jeg har lest et sted i denne tråden om en som begynte å vaske seg så veldig på hendene etter at h*n begynte på kuren. Jeg ble obs på det selv, og "tok" meg i å vaske meg voldsomt på hendene, og i varmt vann. Nå har jeg vært uten kuren i 7-8 uker før jeg nå begynte igjen forrige torsdag. Og nå er det tilbake... jeg vasker hendene mye, og i så varmt vann at jeg får "brannskader" (masse røde prikkete ruete greier på hendene) Merkelig altså! Bare sier ifra hvis noen skulle bli bekymra for håndvaskinga si; det kan absolutt henge sammen med kuren Noen som har erfaring med å få fjerna arr, og sånne røde "tomme" kviser? Og hvor mange mg ISO per kg kroppsvekt skal dere andre ta? Det er visst vanligvis mellom 120-150 mg/kg... jeg har nok ISO til å komme opp i 156 mg/kg eller noe, men vet ikke hvor mye som er vanlig... er ferdig hos hudlegen, dette er bare noen ekstrapiller jeg bare tar for å komme litt høyere opp i dose
Odriks Skrevet 2. desember 2012 #1746 Skrevet 2. desember 2012 (endret) Er nå inne i min 4 uke ca der jeg kun tar en tablett daglig (pga. blodprøve), men ser allerede at arrene begynner å gå vekk/har minsket i synlighet rundt neseområdet. Er det normalt med så gode resultater etter så kort tid? Endret 2. desember 2012 av Odriks
Belle de Jour Skrevet 2. desember 2012 #1747 Skrevet 2. desember 2012 Er nå inne i min 4 uke ca der jeg kun tar en tablett daglig (pga. blodprøve), men ser allerede at arrene begynner å gå vekk/har minsket i synlighet rundt neseområdet. Er det normalt med så gode resultater etter så kort tid? Mener du bare arr eller også kviser? Uansett, hva som skjer er nok veldig individuelt. Jeg er en uke lenger uti kuren enn deg, men med høyere dose (3 om dagen). Jeg merker en dramatisk forbedring i kvisene, og har ikke fått noe stort utbrudd. Så du trenger ikke å få det! Men lurt å være forberedt på det. Hos meg kan det ha å gjøre med at jeg i utgangspunktet ikke har hatt store kviseproblemer, jeg bare fikk dette ekstreme utbruddet ila sommeren og utover høsten, så det er kanskje ikke så mye mer å "ta av". Men ansiktet er fullt av merker, og selv om hudlegen mener stort sett alle kommer til å forsvinne må jeg være tålmodig. Men har heldigvis ingen "krater-arr"
Gjest Sengaia Skrevet 3. desember 2012 #1748 Skrevet 3. desember 2012 Vet noen om det kan være "dårlig" å ta litt over maksdose, ca 155 mg ISO per kg? Tenkte kanskje å ta 500 kapsler, jeg veier 65 kg. Je bare lurer på om det kan gjøre det verre, om det kan være best å holde seg "midt på", med hensyn til å rett og slett ødelegge huden, og gjøre noe verre rett og slett? Noen som vet noe om dette?
Professor Orm Skrevet 3. desember 2012 #1749 Skrevet 3. desember 2012 Vet noen om det kan være "dårlig" å ta litt over maksdose, ca 155 mg ISO per kg? Tenkte kanskje å ta 500 kapsler, jeg veier 65 kg. Je bare lurer på om det kan gjøre det verre, om det kan være best å holde seg "midt på", med hensyn til å rett og slett ødelegge huden, og gjøre noe verre rett og slett? Noen som vet noe om dette? Jeg leste et sted at å ta mer enn maksdose ikke vil utgjøre noen signifikant forskjell mht. effekt. Det er ikke nødvendig å gå lengre enn midt på heller, effekten forblir den samme. Hvor skadelig det er å ta mer vet jeg ikke, men det er jo best å ikke belaste levra unødvendig. Jeg synes du skal ta kuren som planlagt, og heller ta en ny runde hvis ikke den funka. Men for all del, dermatologen vet best
plix Skrevet 4. desember 2012 #1750 Skrevet 4. desember 2012 Etter økning til 2 tabletter daglig har jeg virkelig tatt noen "skritt" tilbake, fått en god del utbrudd igjen. Men det er på nye steder- tolker dette positivt. Huden flasser som aldri før, jeg må nå finne en krem som er ennå mer effektiv enn den jeg bruker. Det gleder jeg meg ikke til. Lypsylen er i bruk ofte, og jeg har begynt å smøre kropp og hender pga tørrhet. Hehe, jeg synes hele greia er komisk. Nesen må fortsatt ha neseoljen 2-3 ganger daglig, øynene dryppes 3 ganger daglig, lypsyl etter måltid og jevnt gjennom dagen, ansiktet smøres 3 ganger daglig, hodebunnsgeleen må nå brukes hver dag for å hindre kløe og "flass". Jeg dusjer så lite som mulig, og da uten såpe på kropp og ansikt. Selvsagt går jeg ikke rundt skitten Ble mindre dusj nå som jeg ikke føler for å trene pga alle verkene som dukker opp pga treningen. Måtte få ut litt, jeg er ikke frustrert eller noe, jeg er fortsatt glad for å gå på disse tablettene Men at jeg skulle få så mange bivirkninger var jeg ikke like forberedt på som jeg selv trodde. Bring it, Iso! Sloss med huden og kroppen min, så ender dette forhåpentligvis bra
plix Skrevet 4. desember 2012 #1751 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Er nå forresten 6 uker siden oppstart allerede, blir 6 uker på dagen onsdag. Har mistet tellingen på antall piller allerede. Men skal telle de nå. Kom frem til 64 tabletter totalt Endret 4. desember 2012 av minibelle
Odriks Skrevet 4. desember 2012 #1752 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Mener du bare arr eller også kviser? Uansett, hva som skjer er nok veldig individuelt. Jeg er en uke lenger uti kuren enn deg, men med høyere dose (3 om dagen). Jeg merker en dramatisk forbedring i kvisene, og har ikke fått noe stort utbrudd. Så du trenger ikke å få det! Men lurt å være forberedt på det. Hos meg kan det ha å gjøre med at jeg i utgangspunktet ikke har hatt store kviseproblemer, jeg bare fikk dette ekstreme utbruddet ila sommeren og utover høsten, så det er kanskje ikke så mye mer å "ta av". Men ansiktet er fullt av merker, og selv om hudlegen mener stort sett alle kommer til å forsvinne må jeg være tålmodig. Men har heldigvis ingen "krater-arr" Hovedsaklig arr. Jeg synes de har minsket i synlighet, blitt mindre røde. Og det bare etter 4 uker. Hadde stort utbrudd av kviser helt i begynnelsen av kuren, men er nå lite plaget, selv om det kommer opp noen nå og da. De pleier dog å forsvinne ganske fort før de blir store. Endret 4. desember 2012 av Odriks
Gjest Scampi Skrevet 4. desember 2012 #1753 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Har nå tatt 53 tabl, har fått veldig vondt i korsryggen, spesielt på venstre side. Tar fortsatt 2,3,2,3 osv. Er egentlig ikke så fryktelig tørr i huden, annet enn på leppene. Smører med Eucerin som inneholder 5% karbaid, det holder huden min fuktig gjennom dagen. Håret trenger jeg ikke å dusje mer enn hver 3 dag, noe som er nytt for meg. Har pleid å vaske det hver dag. Smører meg inn med olje i dusjeen, en type dusjolje som jeg kjøpte på apoteket som inneholder mild ssåpe. Denne fungerer meget bra og holder huden i sjakk med tanke på tørrhet. Det store utbruddet jeg fikk roet seg ned, men så tok jeg en koffeinpille i går på 250 mg,(sitter med hjemmeeksamen) da våknet jeg med en stor og fin kvise i dag. Typisk, skal kutte ut koffein og melk... Har også våknet et par netter nå hvor jeg har blødd neseblod, drypper øynene 1 gang om dagen, og sprayer nesa med olje 2 ganger om dagen Endret 4. desember 2012 av Scampi
96ern Skrevet 4. desember 2012 #1754 Skrevet 4. desember 2012 Hei igjen! Jeg sitter bare nå å venter på at klokken skal nærme seg 14:00, så kjøre videre til tr.heim til hudlege time.. Jeg har renset ansiktet og ansiktet er HELT naturlig nå, kvisene og de røde merkene lyser opp. Føler meg kvalm og uvell, men samtidig veldig, veldig spent. Håper så inderlig at hudlegen tar til fornuft og setter meg opp på ISO, siden tetralysal ikke gir så veldig god effekt på huden min, etter 2 års bruk.. Kommer til å oppdatere senere i kveld om hvordan det gikk til hudlegen og hvordan behandling jeg får videre.
plix Skrevet 4. desember 2012 #1755 Skrevet 4. desember 2012 Hei igjen! Jeg sitter bare nå å venter på at klokken skal nærme seg 14:00, så kjøre videre til tr.heim til hudlege time.. Jeg har renset ansiktet og ansiktet er HELT naturlig nå, kvisene og de røde merkene lyser opp. Føler meg kvalm og uvell, men samtidig veldig, veldig spent. Håper så inderlig at hudlegen tar til fornuft og setter meg opp på ISO, siden tetralysal ikke gir så veldig god effekt på huden min, etter 2 års bruk.. Kommer til å oppdatere senere i kveld om hvordan det gikk til hudlegen og hvordan behandling jeg får videre. Håper du fikk den hjelpen det høres ut som du trenger! Jeg bruker nå 2-3 tynne lag med sminke for å dekke "herligheten", den concealeren fra GloMinerals er den beste jeg har prøvd sålangt! Skal kjøpe en ny snart, i lysere farge, for den jeg hadde blir bare mørkere og mørkere på meg og min bleke hud (Natural er den jeg bruker)
96ern Skrevet 4. desember 2012 #1756 Skrevet 4. desember 2012 Hei igjen, folkens. Da har jeg omsider kommet meg hjem til hybelen min, etter å tilbragt dagen i Tr.heim. Jeg synes selv jeg så ganske ille ut i ansikte, og hudlegen sa selv at de kvisene jeg har var veldig synlige, og at det har blitt værre siden sist jeg var der. ( 2år siden ). Jeg skulle egentlig følge opp behandlingen sist gang jeg var hos hudlegen, men jeg har missforstått, og trudde jeg skulle bruke tetralysal hele tiden... Så hadde dette blitt fulgt opp for 2 år siden, hadde jeg nok ikke hatt kviser den dag i dag. Noe som irriterer meg ganske mye. Men har bestemt meg for å bruke energien på å få bort urenhetene istedet for å være deprimert. Isåfall, det tok ikke mange minuttene før han satte opp en resept til meg, ISO! Jeg er veldig, veldig fornøyd med at jeg ble satt opp på den behandling som dere går på nå. Og gled/gruer meg til å begynne på den. Han sa at jeg skulle begynne med 1 kapsel hver dag, også etter 1mnd så skal jeg på kontroll hos hudlegen igjen. Hvis det er noen forbedreinger/virkning, så skulle han øke dosen til 2-3 kapsler daglig . Jeg skal til legen i morgen, og ta blodprøve for å sjekke om en del ting, før jeg begynner på disse kapslene.Resepten har jeg også fått, så skal på Apoteket og ta ut kapslene mine! Han vet ennå ikke hvor lenge jeg skal bruke det, han regnet med 3-4 måneder. Minibelle: Jeg bruker også denne convealeren fra GloMinerals, den som er Natural:) Akkurat samme som deg. Bruker ikke så veldig mye, siden jeg er gutt, men nok til å få dekket over røde merker og kviser. Jeg ble sjokkert første gangen jeg brukte denne concealeren. Jeg bare hadde litt i ansiktet uten å se meg i speilet. Når jeg så meg i speilet, var det plustelig ingen kviser og urenheter igjen. Annbefaler denne til alle som har lyst til å skjule kvisene sine, eller hvem har ikke det? Hehe. Til dere som går på denne kuren, har dere noen fuktighetskremer og andre kremer dere annbefaler, som jeg kan påføre huden når den blir rød, tørr og kanskje litt flassete. Håper dere kan komme med noen produkter til meg, som dere annbefaler. Jeg er i allefall kjempe glad nå, og gleder meg til 4 måneder er gått, for å se resultatet. Jeg kommer også til å være veldig aktiv på dette forumet når jeg startet med disse kapslene, håper dere også blir enda mer aktiv:) Jeg kommer også til å ta bilde av huden min før jeg starter behandling. Et bilde etter en uke med behandlingen. Et nytt bilde etter 2uker. Enda et bilde etter 4uker. Og enda et bilde etter 8 uker. Så får dere også se om denne kuren har noen virkning for meg:) Masse lykke til, til dere som er på denne kuren. Håper dere blir fornøyd med resultatet, til slutt!
Professor Orm Skrevet 4. desember 2012 #1757 Skrevet 4. desember 2012 Blir festlig å se. Jeg selv har ikke dugelig kamera, så jeg dropper det med bilder Hva synes dere andre her inne er den beste leppepomaden? Flasser som bare f...
Gjest Scampi Skrevet 4. desember 2012 #1758 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Til ansiktet bruker jeg Eucerin ansiktskrem med 5% karbamid, holder huden min fuktig hele dagen. På kroppen (i dusjen) bruker jeg en type dusjolje som egentlig er en olje, med mild såpe.. Litt vanskelig å forklare men.. Ellers smører jeg inn kroppen med en fuktighetskrem som heter Karbamid og inneholde 10% karbamid. Hjleper meg veldig ettersom at jeg sliter mye med atopisk eksem på armene, og det ble ikke akkurat bedre etter at jeg startet med denne kuren Endret 4. desember 2012 av Scampi
Professor Orm Skrevet 4. desember 2012 #1759 Skrevet 4. desember 2012 Til ansiktet bruker jeg Eucerin ansiktskrem med 5% karbamid, holder huden min fuktig hele dagen. På kroppen (i dusjen) bruker jeg en type dusjolje som egentlig er en olje, med mild såpe.. Litt vanskelig å forklare men.. Ellers smører jeg inn kroppen med en fuktighetskrem som heter Karbamid og inneholde 10% karbamid. Hjleper meg veldig ettersom at jeg sliter mye med atopisk eksem på armene, og det ble ikke akkurat bedre etter at jeg startet med denne kuren Hva heter dusjoljen, og hvor får man tak i den? Snart tom for Dr. Greve, så jeg må ha ny om ikke lenge til. Hudlegen vil ha meg til å kjøpe en slik dyr E-vitaminkrem, greit å slippe billigere unna. Hudlegen er privatpraktiserende, det er dyrt nok dette her.
Gjest Scampi Skrevet 4. desember 2012 #1760 Skrevet 4. desember 2012 Hva heter dusjoljen, og hvor får man tak i den? Snart tom for Dr. Greve, så jeg må ha ny om ikke lenge til. Hudlegen vil ha meg til å kjøpe en slik dyr E-vitaminkrem, greit å slippe billigere unna. Hudlegen er privatpraktiserende, det er dyrt nok dette her. Oljen er fra L'OCCITANE og ble kjøpt på boots apotek denne kan du også bruke i håret ditt, noe som passer meg meget bra, det hjelper på tørr hudebunn. Amande Huile De Douche shower oil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå