Gjest arthas_ Skrevet 1. november 2012 #1601 Skrevet 1. november 2012 Hvor lang tid tar det før man merker at man må forlenge kuren eller får tilbakefall? Har gått straks 4 uker siden jeg tok min siste tablett, men har begynt å få små kviser igjen nå. Burde jeg oppsøke hudlegen igjen?
Lilje:) Skrevet 1. november 2012 #1602 Skrevet 1. november 2012 (endret) Har du? Så synd!!! Jeg ville ringt hudlegekontoret med en gang. Selv har jeg gått opp fra 1tbl om dagen til 2tbl om dagen nå for 4 dager siden. Merker ikke noe mer til bivirkninger enn det jeg hadde. Har fortsatt mange komedoner (vil si ca like mange som da jeg begynte på kuren for rundt 2 måneder siden). Får etpar betente og vonde kviser her og der, men ikke mange. Det som plager meg mest er faktisk arrene, nå som jeg ser hvor mye det faktisk er. Både røde merker, innover, og utover arr. Mest på kinnene. Jeg har lest veldig mye i denne tråden, men jeg klarer ikke huske hva folk har anbefalt til leppene. Var det Eucerin mange hadde gode erfarkinger med? Selv har jeg gode erfaringer med både Carmex (Ikke kirsebær Carmex!!!) og Eos. Men det holder ikke lengre. edit: skrivefeil Endret 1. november 2012 av Lilje:)
Gjest Sengaia Skrevet 2. november 2012 #1603 Skrevet 2. november 2012 Takk for svar, da får jeg kanskje prøve laser etterhvert da En måned i dag siden jeg ble ferdig... noe arr og kviser... aarrgghh!! jaja, det kan jo bli bedre Lilje: jeg vil absolut anbefale leppepomaden til LRP, du kan kjøpe den på apoteket for 80 kr. Av de ti typene jeg har prøvd så syns jeg dette var den beste
plix Skrevet 2. november 2012 #1604 Skrevet 2. november 2012 Oppdatering Har nå gått på tablettene i 9 dager (tar tablett nr 15 idag). Bivirkninger: Veldig tørr hodebunn. Litt stiv og støl. Den tørre huden merker jeg ingenting til, jeg smører meg så mye til kvelds at det er under kontroll resten av døgnet Og har ikke våknet til mer blod på puten. Huden ble verre noen dager uti kuren, men roet seg dramatisk den uken jeg ikke tok p-piller. Da uken var over og jeg startet på et nytt p-pillebrett, så tok det 1-2 dager og jeg har fått 5 nye, store byller i ansiktet :/ Har mest lyst til å kaste p-pillene ut av vinduet resten av kuren, så jeg vet at Iso ikke blir forstyrret av hormoner (Bruker Diane.) Men, *bank i bordet*, jeg har fått mer enn halvert kvisene på disse 9 dagene likevel- Det tar jeg som et stort tegn på at noe fungerer
Rasberry Skrevet 2. november 2012 #1605 Skrevet 2. november 2012 Noen som har fått urinveisinfeksjon iløpet av kuren? Lurer på om jeg kan gå på selexcid samtidig?.. Fastlegen min virka ikke akkurat sikker når han skrev ut resepten til meg..
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #1606 Skrevet 2. november 2012 Da har jeg også begynt på roa. Tar en tablett daglig ( skal gjøre det i to uker før jeg går opp til to stk daglig). MEN etter bare 4 tabletter har jeg blitt helt uggen i magen. Diare og smerter. Er dette vanlig? Anonym poster: f88593b64624ba67a229c5b726b44186
Belle de Jour Skrevet 2. november 2012 #1607 Skrevet 2. november 2012 (endret) Så har jeg tatt 6 piller. Begynte på onsdag, og skal ta to om dagen de første to ukene før jeg øker til tre. Mulig jeg utsetter til etter eksamen, vil ikke risikere å få masse bivirkninger rett før. Har ikke merket noe særlig enda, annet enn at huden er litt tørrere og følsom. I dag har jeg vært veldig tørst, vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre? Spent på leppene, hendene og hodebunnen, der er det tørt nok i utgangspunktet! Kan jo også fortelle litt om huden min. Som tenåring nøt jeg gledene med nesten perfekt hud, hadde kun litt fjortiskviser i ny og ne. Brukte aldri foundation. Rett etter at jeg fylte 19 forandret den seg en del, og plutselig fikk jeg en del kviser, spesielt i kinnene der jeg tidligere aldri har fått. De jeg fikk ble også veldig lenge og satte arr. Roet seg litt ned, men har ikke vært kvisefri siden, og de jeg får blir for alltid og setter gjerne arr. Men i sommer klikka huden helt, og jeg har nå kviser i nesten hele ansiktet...kinnene er helt røde, og panna, som jeg ALDRI har hatt en eneste kvise er nå få full av betente kviser at det gjør vondt å smøre seg med krem der. Ble satt på tetra, differin og epiduo, men følte effekten var litt meh. Klarna litt opp rundt munnen, men fikk forverring andre steder. Hudlegen ga meg derfor iso uten at jeg trengte å gå ferdig kuren. Så nå håper jeg ting blir bedre uten at ansiktet er arrete for alltid. Endret 2. november 2012 av Belle de Jour
Professor Orm Skrevet 2. november 2012 #1608 Skrevet 2. november 2012 Går alle her på P-piller? Jeg måtte begynne for en måned siden, men jeg har blitt helt mongo av dem, så jeg vil ikke ha dem lengre.
finkel Skrevet 2. november 2012 #1609 Skrevet 2. november 2012 (endret) Går alle her på P-piller? Jeg måtte begynne for en måned siden, men jeg har blitt helt mongo av dem, så jeg vil ikke ha dem lengre. Dersom du er seksuelt aktiv bør du iallefall ha prevensjon, og da gjerne dobbelt opp. De aller fleste hudleger krever p-piller, ja. Noen hudleger lar deg slippe om du lover dyrt og hellig at du ikke er seksuelt aktiv, men det er absolutt ikke verdt det dersom du blir gravid og må ta abort. Endret 2. november 2012 av finkel
finkel Skrevet 2. november 2012 #1610 Skrevet 2. november 2012 (endret) Hvor lang tid tar det før man merker at man må forlenge kuren eller får tilbakefall? Har gått straks 4 uker siden jeg tok min siste tablett, men har begynt å få små kviser igjen nå. Burde jeg oppsøke hudlegen igjen? Jeg sluttet på kuren for snart 4 mnd siden, og huden er generelt klar. Har fått 3-4 bittesmå røde kviser, og 20+ innkapslede hvite etter jeg sluttet. Er det veldig ille hos deg, med betente kviser slik som før pillestart, eller mindre utbrudd? Hos meg har småprikkene omtrent forsvunnet etter at jeg har vært flink med å skrubbe og rense. Ser nesten for meg at det kom som en reaksjon etter pilleslutt, at porene plutselig ble satt i arbeid igjen (de blir jo "i sjokk" under kuren). Har ikke kommet tilbake etter at jeg har klemt de ut. Om det er ille så ville jeg ha kontaktet hudlegen på nytt! Jeg fikk forresten resept på Epiduo som jeg skulle bruke etter pilleslutt. Hudlegen sa at dette minsket sjansen for tilbakefall betraktelig. Bare et tips dersom hudlegen ikke synes det er ille nok for mer iso, spør om Epiduo! Endret 2. november 2012 av finkel
Professor Orm Skrevet 3. november 2012 #1611 Skrevet 3. november 2012 Dersom du er seksuelt aktiv bør du iallefall ha prevensjon, og da gjerne dobbelt opp. De aller fleste hudleger krever p-piller, ja. Noen hudleger lar deg slippe om du lover dyrt og hellig at du ikke er seksuelt aktiv, men det er absolutt ikke verdt det dersom du blir gravid og må ta abort. Det er nettopp det jeg ikke er ser du. Psykiateren sier jeg må ta en pause fra p-pillene for å se om det var dem som gjorde meg verre. Jeg kan jo lure hudlegen til å tro at jeg tar pillene, men jeg føler meg litt slem da. Selvfølgelig blir jeg ikke gravid, jeg vil ikke ende opp med et misfoster, i ordets rette forstand..
Belle de Jour Skrevet 3. november 2012 #1612 Skrevet 3. november 2012 Fy søren som det klør nå! Klør over hele kroppen, spesielt i ansiktet og i hodebunnen. I tillegg er kvisene mine så ekstremt betente at det å smøre inn ansiktet er skikkelig vondt.
plix Skrevet 3. november 2012 #1613 Skrevet 3. november 2012 Fy søren som det klør nå! Klør over hele kroppen, spesielt i ansiktet og i hodebunnen. I tillegg er kvisene mine så ekstremt betente at det å smøre inn ansiktet er skikkelig vondt. Høres ikke særlig ut Håper den betente huden roer seg for deg snart. Og ikke minst kløingen. Har selv fått ekstremt kløe i hodebunnen, skal bytte litt på shampoene jeg har for å se om det er noe som kan bedre det. Det dukker opp nye kviser her og der, men det området som har vært hardest rammet i flere mnd har roet seg ned så betraktelig at jeg har fått et håp om at denne kuren kan fungere. Men har bare gått på tablettene i 10 dager, så mye kan skje. Både opp og nedturer underveis. Har skjedd så mye forskjellig på disse dagene, at det føles som om jeg har tatt disse tablettene i 3 mnd minst!
Belle de Jour Skrevet 4. november 2012 #1614 Skrevet 4. november 2012 Kløe i hodebunnen har jeg slitt med i flere år, og nå som jeg endelig hadde fått det under kontroll så kommer dette:P Selv bruker jeg en herlig, men dyr, shampo fra et dansk merke som heter Zenz Therapy. Ikke så lett å få tak i, jeg kjøpte det hos en økologisk frisørsalong i Oslo. Veldig beroligende. Ellers kurer jeg hodebunnen med olje, som jeg føler hjelper. Noen her som brukte en gelé fra Aco i hodebunnen og så jeg. Brukte selv en fra Schwartskopf da jeg slet mest, veldig behagelig og litt avkjølende. Ellers har jeg god erfaring med shampo og balsam fra Aveda, de har en som heter noe med scalp og har hjulpet litt. Koster rundt hundrelappen på lookfantastic, varer lenge:) Skal selv kjøpe noen kroppskremer, tenker å kjøpe den fra Aderma, og kanskje et bodybutter i tillegg.
Lilje:) Skrevet 4. november 2012 #1615 Skrevet 4. november 2012 Vil absolutt anbefale Aderma. Jeg bruker den i ansiktet hver dag, morgen og kveld, og har ikke vært tørr siden jeg begynte på kuren for 2 måneder siden. Kroppen smører jeg ikke en gang, for foreløbig trengs det ikke. Begynte på 1tbl/dag og økte til 2tbl/dag for 8 dager siden.
Gjest Sengaia Skrevet 5. november 2012 #1616 Skrevet 5. november 2012 Noen som har erfaring med biotherm? Nå er det en måned siden jeg blr ferdig med kuren. Rødheten er helt borte, og kvisene er nesten helt borte. Nå er det arra igjen... jeg har ikke noe særlig "søkk" ned i huden, men sånne røde arr... som ligner litt på kviser, bare uten puss i. Jeg bruker MD fruktsyre under fuktighetskuren og vurderer enten laser eller fruktsyrebehandling for å prøve å bli kvitt arra
plix Skrevet 5. november 2012 #1617 Skrevet 5. november 2012 Går alle her på P-piller? Jeg måtte begynne for en måned siden, men jeg har blitt helt mongo av dem, så jeg vil ikke ha dem lengre. Hva mener du med at du blir "mongo" av dem? Jeg har bare mer og mer lyst til å kutte p-pillene helt, begynte på p-pillene noen uker før Iso, og er mer og mer sikker på at de ødelegger mer enn de hjelper :s
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #1618 Skrevet 5. november 2012 Et spørsmål til dere på iso. Hvor plaget er dere egentlig? Jeg kjenner tre stykk, som har tatt denne kuren. To av de slet i mange år med heftige utbrudd av verkende kviser. Tredjemann har jeg aldri sett en kvise på. Helt perfekt hud i ansiktet. Hun har også veldig lav selvtillit generelt og holdt på å forgå helt under kuren. Var det virkelig verdt det? Vi rundt henne holdt på å tørne av sytingen hennes under kuren. Og allikevel har ingen av oss sett en eneste kvise på henne. Så er det for mange der ute som sutrer seg til en slik kur? Eller er den som regel reell? Kan dere legge inn bildet av huden deres med utbrudd? Anonym poster: 2992748c3efc21adb462d54d8953e913
DesertRose Skrevet 5. november 2012 #1619 Skrevet 5. november 2012 Bivirkninger kan variere veldig. Fra bortimot ingenting til ganske ille. Det er helt individuelt og noen takler disse bivirkningene bedre enn andre. Når det gjelder iso så skrives den ikke ut uten grunn. Så kun syting og så ikke en kvise på huden...nei, da skrives den ikke ut... Brukte hun sminke og var flink å sminke seg kan hun ha dekket såpass bra over at det så ut som en hun hadde fin hud. Eller det kan være at hennes problem ikke var i ansiktet. Flere har problemer på rygg, skuldre og bryst og de kan og få denne medisinen.
Professor Orm Skrevet 5. november 2012 #1620 Skrevet 5. november 2012 Hva mener du med at du blir "mongo" av dem? Jeg har bare mer og mer lyst til å kutte p-pillene helt, begynte på p-pillene noen uker før Iso, og er mer og mer sikker på at de ødelegger mer enn de hjelper :s Vel, det har gått veldig ut over humøret mitt. Jeg overreagerer og er veldig emosjonell og trist. Med hensyn til graviditet, så trenger jeg dem ikke når jeg ikke er seksuelt aktiv. Jeg sluttet å ta dem for to dager siden, jeg vil rett og slett ikke ha dem. Så lenge jeg viser negativ graviditetstest får jeg jo ny resept.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå