Lotta1 Skrevet 19. mars 2012 #801 Del Skrevet 19. mars 2012 Har mer energi, er lettere til sinns, og takler utfordringer bedre. Håper det går fint med resten av dere =) Er det en bivirkning å mangle energi og være litt småsur/smådeppa? Da har jeg kanskje forklaringen på humøret mitt for tiden... Ellers kan jeg anbefale sjampo for følsom hodebunn til dere som sliter med håret eller hodebunn. Wichy eller KMS er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 19. mars 2012 #802 Del Skrevet 19. mars 2012 Og dere som gått på kuren lenge (jeg har bare gått på den i to måneder): når så dere at ting bare forsvant? At huden ble skikkelig fin? Og at dere faktisk kunne gå uten foundation? Jeg er myye bedre enn jeg var, og har lite bivirkninger, men det er fortsatt så mye urenheter at foundation er et absolutt must. Klarer ikke å forstå at det kan bli så bra at jeg bare kan gni inn litt fukt og se bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 19. mars 2012 #803 Del Skrevet 19. mars 2012 Alle opplever utbruddene forskjellig. Noen får et stort utbrudd i starten, mens andre får mange utbrudd gjennom hele kuren. Jeg er snaaart ferdig med kuren. Jeg fikk et voldsomt utbrudd i starten, som varte i ca en måned. Deretter gikk jeg opp fra to til tre kapsler om dagen, og fikk nok et utbrudd som varte i en måned. Etter det har jeg kun hatt noen få kviser som dukket opp sporadisk, mye pga at jeg har brukt for fet krem. Jeg har omtrent ikke brukt sminke siden starten av kuren. Jeg er rød i huden, men føler meg overraskende fresh uten sminke likevel. Etter at jeg slutta med fete kremer har jeg vært kvisefri i ca to-tre uker. Men helt siden januar har jeg sett en voldsom forandring, og de siste to månedene har huden vært glatt og fin, til tross for noen småkviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nateen Skrevet 20. mars 2012 #804 Del Skrevet 20. mars 2012 Nå har jeg gått på iso. i 2 uker, og huden min er verre enn noen gang. Det er veldig deprimerende, naturlig har jeg jo ikke så her mye kviser engang -.- Har fått sånne kjempestore med puss rundt munnen... lite pent. Håper sinnsykt at dette blir bedre de neste ukene, for dette er for jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 20. mars 2012 #805 Del Skrevet 20. mars 2012 BabyBlue- Hvordan er fuktbalansen i ansiktshuden din nå i forhold til før kuren? Kan du bruke samme fuktighetskrem, eller må du bruke mer fukt? Kjekt å høre at det går bra med deg Jeg driver og tester apotek-kremer. Iløpet av tre timer (etter påførsel), så utviklet det seg en hissig rød kvise på kinnet :/ Huden er fremdeles tørr og senstiv, men det er ingenting i forhold til da jeg gikk på kuren. Nå kan jeg fint exfoliere huden en gang i uka så lenge jeg fukter godt etterpå =) Trenger mer fukt enn før, men merker at det stabiliserer seg uke for uke. Bruker harmonie calm soothing milky cream fra decleor nå, som ikke var rik nok under kuren. Denne funker kjempefint nå, men den hadde nok vært for rik for huden min før kuren da jeg hadde ganske normalt fuktnivå i huden. Har blitt litt nazi på hudpleie og kosmetikk siden jeg sluttet på kuren (unngår ingredienser som kan tette porer og irritere huden), og håper at det lønner seg i lengden Hvor lenge har du gått på kuren nå? Har du lenge igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 20. mars 2012 #806 Del Skrevet 20. mars 2012 Er det en bivirkning å mangle energi og være litt småsur/smådeppa? Da har jeg kanskje forklaringen på humøret mitt for tiden... Ellers kan jeg anbefale sjampo for følsom hodebunn til dere som sliter med håret eller hodebunn. Wichy eller KMS er bra. Jeg fikk et veldig ustabilt humør, men det varierer. Er noen som ikke merker noenting, og noen blir direkte deprimerte. Jeg valgte å bite det i meg, men om det er lenge igjen av kuren og du merker at ting blir verre bør du si ifra til legen =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 20. mars 2012 #807 Del Skrevet 20. mars 2012 Moro å høre fra deg BabyBlue! Nå har jeg vært hos hudlegen, og jeg har visst telt helt feil antall piller Nå på lørdag har jeg tatt 490, og det betyr at jeg er ferdig da! Åh, snart er fem måneder med iso over! Tenke seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 20. mars 2012 #808 Del Skrevet 20. mars 2012 Moro å høre fra deg BabyBlue! Nå har jeg vært hos hudlegen, og jeg har visst telt helt feil antall piller Nå på lørdag har jeg tatt 490, og det betyr at jeg er ferdig da! Åh, snart er fem måneder med iso over! Tenke seg til. Gratulerer! Må være digg å ha så kort tid igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 20. mars 2012 #809 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg fikk et veldig ustabilt humør, men det varierer. Er noen som ikke merker noenting, og noen blir direkte deprimerte. Jeg valgte å bite det i meg, men om det er lenge igjen av kuren og du merker at ting blir verre bør du si ifra til legen =) Nei da, det er ikke så gale Er opp og ned i humøret til vanlig, så et vant til det. Er kanskje bittelitt mer sur enn vanlig, men det kan like godt være pga været eller at jeg fortsatt har kviser, det. Håpet det lysner på alle fronter snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 20. mars 2012 #810 Del Skrevet 20. mars 2012 Huden er fremdeles tørr og senstiv, men det er ingenting i forhold til da jeg gikk på kuren. Nå kan jeg fint exfoliere huden en gang i uka så lenge jeg fukter godt etterpå =) Trenger mer fukt enn før, men merker at det stabiliserer seg uke for uke. Bruker harmonie calm soothing milky cream fra decleor nå, som ikke var rik nok under kuren. Denne funker kjempefint nå, men den hadde nok vært for rik for huden min før kuren da jeg hadde ganske normalt fuktnivå i huden. Har blitt litt nazi på hudpleie og kosmetikk siden jeg sluttet på kuren (unngår ingredienser som kan tette porer og irritere huden), og håper at det lønner seg i lengden Hvor lenge har du gått på kuren nå? Har du lenge igjen? Jeg har min siste dag idag (Skulle egentlig vært ferdig om ti dager, men jeg var utålmodig og oppjusterte dosen selv) Jeg har gått på kuren i snart 5.mnd. Utrolig hvor fort tiden har gått. Jeg noterer meg fuktighetskremen, mistenker at vi har lik hud mtp fuktighet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 20. mars 2012 #811 Del Skrevet 20. mars 2012 Sann fryd å endelig nærme seg ferdig! Jeg fortalte hudlegen at jeg har tatt fire kapsler om dagen i halvannen måned, og han mente det var helt ok, så lenge jeg hadde så få bivirkninger fra før av. Så nå blir det små gledesdanser til middag i dagene framover mot lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 20. mars 2012 #812 Del Skrevet 20. mars 2012 Husker ikke hvor langt uti kuren jeg var da jeg endelig blei fornøyd og tenkte at "yay, det funker jo likevel!!", men det var seint hvert fall. Langt over halvveis i kuren. Men såååå, fikk jeg mensen. Og helvete var løs igjen. Kvisene forsvant liksom aldri helt, og så var jeg ferdig med kuren. Nå har jeg gått ca 2-2,5 uker uten medisinering tror jeg, og jeg har to store mørkerøde byller på kinnet. No chance in hell når det gjelder å sminke over. Og nå har jeg ikke pirka på de engang, for det er jo fyfy... Har ca aldri hatt denne typen kvise før, og nå har jeg to gigantiske, rett ved siden av hverandre, på kinnet! Og de er så vooooonde! Og jeg har mistet helt håpet... Hudlegen sa ved kur-slutt at jeg måtte vente 6-8 uker og så få en time hos han så han kunne se hvordan resultatet hadde blitt - for jeg var jo ikke fornøyd da jeg var ferdig. Hudlegen sa han fortsatt var positiv, og da hadde jeg også fortsatt håp, men nå, med de to mother ship-kvisene i ansiktet og begynnende kviser på ryggen ser jeg jammen ikke lyst på tilværelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 20. mars 2012 #813 Del Skrevet 20. mars 2012 Husker ikke hvor langt uti kuren jeg var da jeg endelig blei fornøyd og tenkte at "yay, det funker jo likevel!!", men det var seint hvert fall. Langt over halvveis i kuren. Men såååå, fikk jeg mensen. Og helvete var løs igjen. Kvisene forsvant liksom aldri helt, og så var jeg ferdig med kuren. Nå har jeg gått ca 2-2,5 uker uten medisinering tror jeg, og jeg har to store mørkerøde byller på kinnet. No chance in hell når det gjelder å sminke over. Og nå har jeg ikke pirka på de engang, for det er jo fyfy... Har ca aldri hatt denne typen kvise før, og nå har jeg to gigantiske, rett ved siden av hverandre, på kinnet! Og de er så vooooonde! Og jeg har mistet helt håpet... Hudlegen sa ved kur-slutt at jeg måtte vente 6-8 uker og så få en time hos han så han kunne se hvordan resultatet hadde blitt - for jeg var jo ikke fornøyd da jeg var ferdig. Hudlegen sa han fortsatt var positiv, og da hadde jeg også fortsatt håp, men nå, med de to mother ship-kvisene i ansiktet og begynnende kviser på ryggen ser jeg jammen ikke lyst på tilværelsen Men så rart at du ikke fikk gå lenger på kuren da? Har hørt om flere som forlenges til de er helt kvisekrem... Bytte lege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 20. mars 2012 #814 Del Skrevet 20. mars 2012 Desperate- er du sikker på at det ikke er fuktighetskremen du bruker som gjør det? Utrolig synd at du ikke er blitt helt kvisefri :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 20. mars 2012 #815 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg har min siste dag idag (Skulle egentlig vært ferdig om ti dager, men jeg var utålmodig og oppjusterte dosen selv) Jeg har gått på kuren i snart 5.mnd. Utrolig hvor fort tiden har gått. Jeg noterer meg fuktighetskremen, mistenker at vi har lik hud mtp fuktighet:) Wah, så kjekt! Gratulerer : D Du må også si ifra hvordan det går når huden normaliserer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 20. mars 2012 #816 Del Skrevet 20. mars 2012 Nå har jeg fått en akne også, og en begynnende... jeg som har sluppet unna de siste månedene. Også når jeg bare har tyve dager igjen. Argh... Er selv overbevist om at huden min er stygg, men samboen sier den er veldig fin. Vet ikke hva jeg skal tro. Desperate: ga legen deg noen grunn til at du ikke kunne få flere tabletter, men måtte avslutte? Hvis du har fått maxdosen, tror jeg det er seks måneder du må vente før du starter på en ny kur. Hvilke produkter bruker du nå? Akkurat som acna tenkte jeg også at det kanskje kan være produktene dine som gir deg akner? Huden min er iaff slik at selv om jeg bruker fail-safe produkter det ikke skal være mulighet til å få akner av, så kommer de likevel ... BabyBlue: så fint du kommer med oppdateringer Jeg kjenner ikke så mye til det produktet du nevner, men bruker du produkt rettet mot uren hud nå, eller går det på sensitiv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #817 Del Skrevet 20. mars 2012 Husker ikke hvor langt uti kuren jeg var da jeg endelig blei fornøyd og tenkte at "yay, det funker jo likevel!!", men det var seint hvert fall. Langt over halvveis i kuren. Men såååå, fikk jeg mensen. Og helvete var løs igjen. Kvisene forsvant liksom aldri helt, og så var jeg ferdig med kuren. Nå har jeg gått ca 2-2,5 uker uten medisinering tror jeg, og jeg har to store mørkerøde byller på kinnet. No chance in hell når det gjelder å sminke over. Og nå har jeg ikke pirka på de engang, for det er jo fyfy... Har ca aldri hatt denne typen kvise før, og nå har jeg to gigantiske, rett ved siden av hverandre, på kinnet! Og de er så vooooonde! Og jeg har mistet helt håpet... Hudlegen sa ved kur-slutt at jeg måtte vente 6-8 uker og så få en time hos han så han kunne se hvordan resultatet hadde blitt - for jeg var jo ikke fornøyd da jeg var ferdig. Hudlegen sa han fortsatt var positiv, og da hadde jeg også fortsatt håp, men nå, med de to mother ship-kvisene i ansiktet og begynnende kviser på ryggen ser jeg jammen ikke lyst på tilværelsen Huden fortsetter å forandre seg en stund etter pilleslutt, men det er noen som må ha to kurer eller bare gi opp også desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 21. mars 2012 #818 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker effaclar H som fuktighetskrem... Så det burde jo ikke akkurat være den. Og jeg har fått 420 kapsler tror jeg legen sa, så det blir ca 130 mg pr kg kroppsvekt. Ikke aktuelt å bytte hudlege, for han er en av de fremste i landet når det gjelder roaccutan... Får håpe huden blir bra til slutt da, i løpet av de 6-8 ukene! Men jeg hater å se ut sånn som dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moimoimoi Skrevet 21. mars 2012 #819 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker effaclar H som fuktighetskrem... Så det burde jo ikke akkurat være den. Og jeg har fått 420 kapsler tror jeg legen sa, så det blir ca 130 mg pr kg kroppsvekt. Ikke aktuelt å bytte hudlege, for han er en av de fremste i landet når det gjelder roaccutan... Får håpe huden blir bra til slutt da, i løpet av de 6-8 ukene! Men jeg hater å se ut sånn som dette Så utrolig kjipt! Føler virkelig med deg. Jeg har hørt om flere som får et lite utbrudd rett etter at de har sluttet på kuren - for siden å bli helt fin! Skjønner at du blir stresset av det. Håper det ordner seg for deg! Hvis ikke så kan det jo hende du er en del av de prosentene som må gjennom kur nummer 2. Har aldri hørt om noen som må gjennom den en tredje gang så da er vel en runde nr. 2 vel verdt det for å bli kvitt problemet for godt? I alle fall vis du ikek var veldig plaget av bivirkninger under kuren? Håper du slipper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #820 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker effaclar H som fuktighetskrem... Så det burde jo ikke akkurat være den. Og jeg har fått 420 kapsler tror jeg legen sa, så det blir ca 130 mg pr kg kroppsvekt. Ikke aktuelt å bytte hudlege, for han er en av de fremste i landet når det gjelder roaccutan... Får håpe huden blir bra til slutt da, i løpet av de 6-8 ukene! Men jeg hater å se ut sånn som dette Jeg fikk 145mg pr kg kroppsvekt, og til meg ble huden aldri helt bra:/ noen av oss er nok litt mer utsatt enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå