Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Dere som tar 3 eller 4 tabletter hver dag, skal dere gå ned i dose når dere nærmer dere slutten på kuren?

Jeg har økt dosen fra 2 til 3 tabletter, ferdig om under to uker!! :) :)

Oi! Heldig! hvordan er huden din da? Er du helt fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei! Jeg er helt ny her. Begynte på kuren for to dager siden. Noen andre som nettopp har begynt?

Også lurer jeg på om det er noen som har sluttet med kuren for en stund siden som har fått noen varige "bivirkninger" etter kuren?

Jeg gikk på kuren i 2009/2010 og sliter fremdeles med en betennelse som ble utløst av kuren. Desverre har jeg også begynt å få kviser igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk. Har masse røde, tørre flekker i trynet, men hvis jeg bruker for fete produkter så popper det fram noen småkviser. Skjer det med noen andre? Har innsett at jeg bare får ha tørre flekker fram til kuren er over, men det ser jo så stygt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Der kommer utbrudd nr 2... Kjeven denne gang :(

Er ca seks uker ut i kuren. Men håret derimot, fantastisk!! Fyldig, tørrere og sprekere! Må bare vaskes en gang i uken og ikke klør det lenger heller :)

Har begynt ta tre tbl annenhver dag, uten å spørre... Skal snart på kontroll igjen og håper det ikke blir kjeft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Akk. Har masse røde, tørre flekker i trynet, men hvis jeg bruker for fete produkter så popper det fram noen småkviser. Skjer det med noen andre? Har innsett at jeg bare får ha tørre flekker fram til kuren er over, men det ser jo så stygt ut.

Samme her... Eller, ikke akner, men får massevis av sorte prikker! Forrige uke brukte jeg mandelolje på hakeområdet, og gikk fra flassskjegg (oi, så herlig) til myk fin hud. Så fikk jeg masse sorte prikker over og under leppene, det har jeg aldri hatt før... Men, det dumme da, samtidig prøvde jeg noen produkter fra Avene (fuktmaske og rens), og fikk også prikker mellom øyebrynene. Så jeg vet jo ikke helt.. mandeloljen, OG Avene, eller bare Avene...

Heller mot at det kun er Avene sin feil, men vet jo ikke.

Så neida, er ikke bare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke få understreket nok hvor fantastisk produktene til dermalogica er; skin hydrating booster og skin smoothing cream. Anbefales på det sterkeste til alle!!

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er ganske ny på kuren selv. Har gått på den i 3 uker og 2 dager. Hvor lenge skal du gå og hvor stor dose tar du?

Jeg er litt usikker på hvor lenge jeg skal gå på kuren,mellom 4 -6 mnd.

Hudlegen har skrevet på resepten at jeg skal begynne rett på tre tbl/døgn, men tar to første uka, deretter begynner jeg på tre.

Hvor mange tar du i døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Heldig! hvordan er huden din da? Er du helt fin?

Den er helt uten nye kviser nå, og jeg har ikke lenger behov for foundation :) Fin, men tørr ;)

Jeg har noen få merker etter gamle kviser, men de regner jeg med forsvinner med tiden. (Jeg har ingen dype arr, tror jeg)

Er litt i tenkemodus om dagene vedrørende hvilken dagkrem jeg skal bruke etter endt kur, siden jeg ikke vet hvordan huden blir etterpå.

Den dermalogica-kremen, vil den bli for fet? (Huden min trivdes best med active moist tidligere, men er redd den blir for lett?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjer med meg, derfor bruker jeg ikke fuktighetskrem, får bare nye kviser av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dermalogica har aldri funka for meg, så veit ikke om jeg tør å bruke så mye penger på noe som mest sannsynlig ikke funker.

Skal ta opp dette med hudlegen neste tirsdag, og håpe på å få noen konkrete råd. Jeg veit at talgproduksjonen er minimal nå som jeg snart er ferdig med kuren, men det er litt skummelt at ting jeg legger på huden skal påvirke den så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få understreket nok hvor fantastisk produktene til dermalogica er; skin hydrating booster og skin smoothing cream. Anbefales på det sterkeste til alle!!

Anette :)

Må bare signere denne. Boosteren er helt fenomenal og sammen funker disse to helt supert. Ikke tetter de igjen el gir kviser heller. Dermalogica har jo i tillegg en serie for ultrasensitiv hud også. Rensen derfra kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjer med meg, derfor bruker jeg ikke fuktighetskrem, får bare nye kviser av det

Bruker du ingenting for fukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, vet dere hvor teit huden min er... :kjefte:

Har noen av dere tatt green peel eller noe liknende noen gang? I helgen, så fant huden min ut at "jaddah! Nå skal jeg oppføre meg som rett etter en peel! Det skal bli rødt, og huden skal flasses av i så store mengder at du vet ikke hva!" ... *sukk*

På lørdag renset jeg ansiktet i dusjen, også hadde jeg ikke tilgang på fuktighetskrem før etter en halv time. Hjelpes som huden så ut! Den var superstram, og når jeg smurte inn kremen ble hendene mine fulle av hudflak som bare datt av! Det så jo forferdelig ut, så jeg masserte med en myk klut for å få bort løs/død hud. Resultatet var at jeg ser ut som om jeg har gjennomgått en skikkelig peeling, på PUNKTER i ansiktet! En stor flekk på ene kinnet, mange småprikker i pannen, en mindre flekk på andre kinnet, og nesen holder fortsatt på å.. ja. Og det svir som om man er skikkelig solbrent. Masserte lett inn noe mandelolje. På kvelden gikk rensen bra, og jeg smurte med den fantastiske hydranorm'en min :rodmer: Men den ga heller egentlig ikke nok fukt. Dagen etter renset jeg igjen, og smurte inn krem flere ganger iløpet av dagen. Og igårkveld! Samme greia! Aaaaargh, må jo ha byttet ut alt av hud 40 ganger nå... hadde jeg ikke trengt å gå ut hadde det jo vært ok, menneh... Æsh, er fristet til å ta dobbel dose og bli ferdig på to uker nå. Men da blir det kanksje mye verre i de to ukene. Og joda, jeg vet vi ikke skal massere med kluter eller noe som helst, men jeg tenker som så at masse død hud tetter da også porer? Derfor man vanligvis blir anbefalt skrubbing (bare ikke i forbindelse med iso)

...så nå sitter jeg her full i mandelolje igjen... og krysser fingrene for at den ikke skal tette porene helt...

Beklager utblåsningen. Er bare så irritert. Hver gang huden min virker fin, så skjer det noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, hørtes ikke noe godt ut! Må være helt fælt å være så tørr og flakete... Er det pga. den tynne huden at man ikke bør skrubbe?

Håper den oljen hjelper da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes ikke noe godt ut! Må være helt fælt å være så tørr og flakete... Er det pga. den tynne huden at man ikke bør skrubbe?

Håper den oljen hjelper da :)

Jepp, man skal ikke skrubbe fordi huden blir så ømfintlig. Tror helt ærlig det er en vurderingssak som er opptil enhver person å vurdere, siden vi får forskjellige bivirkninger, men er vel slik at man egentlig skal holde seg unna. Og jeg tror jeg er en av dem som skal holde seg unna..... :sjenert:

Ja, ble jo tipset om den oljen i tråden her, men nå husker jeg ikke hvem som anbefalte den. Hun anbefalte den som en massasje for å fjerne død hud da, men jeg bruker den som ren fukt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, ~Fantabulous_kitten~! :klemmer: Skjønner godt at du vil bli ferdig med kuren fort, men med disse bivirkningene tror jeg det kanskje er lurt å la være å ta dobbel dose. Håper oljen fortsetter å gi litt lindring!

Her er ståa omtrent som vanlig. Kvisefri, men de tørre flekkene rundt om på kroppen holder stand. De røde flekkene i trynet er faktisk borte, men rødhet ellers er jeg litt plaget med for tida. Får bare håpe det går bort når alle kapslene er spist opp og virkestoffet er ute av kroppen! :)

Hvordan går det med dere som er ferdig med kuren? Jeg er så spent på oppdateringer fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt usikker på hvor lenge jeg skal gå på kuren,mellom 4 -6 mnd.

Hudlegen har skrevet på resepten at jeg skal begynne rett på tre tbl/døgn, men tar to første uka, deretter begynner jeg på tre.

Hvor mange tar du i døgnet?

jeg tar to tabletter i døgnet, men skal til legen i morgen for første sjekk etter oppstart. Får se om han øker dosen min da. Jeg skal visstnok gå "4 mnd eller noe sånt", så for å oppnå denne totale dosen som man jo burde - så MÅ jeg nesten øke dosen nå, i alle fall hvis jeg bare skal holde på i 4 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle!

Jeg har nå gått på iso i 1 mnd. Har ikke sett noen bedring enda, er vel mere motsatt....

Når begynte dere å se en forandring til det bedre?

Ja, jeg vet at jeg er litt utålmodig men jeg er bare så leeeeeeei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle!

Jeg har nå gått på iso i 1 mnd. Har ikke sett noen bedring enda, er vel mere motsatt....

Når begynte dere å se en forandring til det bedre?

Ja, jeg vet at jeg er litt utålmodig men jeg er bare så leeeeeeei!

Når det kom til akneutbrudd så jeg bedring etter rundt en mnd. Er bivirkningene jeg sliter med, men ingen akne på en god stund *bank i bordet* Eller, jeg håper det er bivirkninger, og ikke slik huden min bare er nå... da blir jeg smågal :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar to tabletter i døgnet, men skal til legen i morgen for første sjekk etter oppstart. Får se om han øker dosen min da. Jeg skal visstnok gå "4 mnd eller noe sånt", så for å oppnå denne totale dosen som man jo burde - så MÅ jeg nesten øke dosen nå, i alle fall hvis jeg bare skal holde på i 4 mnd!

Det viktigste er jo å få hele dosen, så, ja.. Det bør du ta tak i. Får håpe du ikke er hos en like dårlig lege som jeg gikk til under første kur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...