Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke selv plaget av svie og kløe, men jeg flasset en del når jeg brukte min vanlige shampo. Gikk til innkjøp av green people sin aloe purifying shampo som er for normalt til tørt hår, og som ikke inneholder parabener, SLS eller noen andre ulumskheter. Flasser ikke like mye nå, så tror den er mild og god for hodebunnen :)

Anette :)

Så bra det endret seg etter du skiftet sjampo! Jeg bruker allerede en uten SLS, men har bestilt en sjampo fra Jason Natural med jojoba, uten masse grums i. Håper det gir seg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra det endret seg etter du skiftet sjampo! Jeg bruker allerede en uten SLS, men har bestilt en sjampo fra Jason Natural med jojoba, uten masse grums i. Håper det gir seg da :)

Vi får håpe det ja :)

Ellers er jeg i en periode nå hvor jeg nesten ikke flasser i ansiktet i det hele tatt, fantastisk deilig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

I kveld tar jeg de siste tablettene. Jeg er nå kvisefri bortsett fra en liten jævel som kom for et par dager siden. En sånn kvise med puss i. Så ikke den komme så sent i kuren for å si det sånn. Litt bekymra for tilbakefall når jeg har fått en kvise nå så langt ut i kuren, men får bare se hvordan det går fremover nå da. Skal uansett bli en lettelse å være ferdig med de pillene! Jeg kan gjerne oppdatere her om hvor fort huden min går tilbake til normalen (mindre tørr osv) hvis noen er interessert i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ih, hurra!

Jeg er veldig interessert i å høre oppdateringer fra deg framover! Håper virkelig du slipper tilbakefall! Hvor mange piller har du tatt tilsammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Jeg vil også gjerne ha oppdateringer! :jepp: Håper du slipper tilbakefall :klemmer: Skal du på etterkontroll hos legen?

Huden min er forøvrig helt teit nå... Ingen akner (*bank i bordet*), men herregud... den ser så stygg ut! Tørr, fet, nuppete, ujevn.... Klør. Rød. Blir også verre når jeg trener, lurer på om jeg reagerer på svetten? Ene dagen er huden kjempefin og virker ikke som den har noen problemer i det hele tatt, og dagen etter blir den teit igjen. Schizofren hud, er det jeg har :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min er forøvrig helt teit nå... Ingen akner (*bank i bordet*), men herregud... den ser så stygg ut! Tørr, fet, nuppete, ujevn.... Klør. Rød. Blir også verre når jeg trener, lurer på om jeg reagerer på svetten? Ene dagen er huden kjempefin og virker ikke som den har noen problemer i det hele tatt, og dagen etter blir den teit igjen. Schizofren hud, er det jeg har :snurt:

Haha, det var en perfekt beskrivelse på dette opplegget!

Huden min har stabilisert seg veldig over det siste døgnet (!), men jeg våkna opp med et horn i panna i dag :snurt: Det er den første kvisa jeg har fått i panna siden den ble helt glatt i slutten av november. Har jo fremdeles over en mnd igjen, og vet jo at forandringen i trynet er total, men jeg er så klar for å bli ferdig med det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å kjenne at hodebunnen min tørker ut... Det svir og klør konstant! Noen som har et tips til noe som kan lindre det litt?

Jeg svarer meg selv, fant noe som lindret for øyeblikket! Raidet baderomsskuffen til sambo da han har hodebunnseksem, og fant et lager med ACO: "Fuktgivende hodebunnsgelé". Jeg tømte halve flasken i hodebunnen, masserte litt rundt og nå svir det ikke lengre! Det ser ut som håret ikke har fått en vask på minst fjorten dager, men det kan være en annen historie... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere... jeg er fortsatt på jakt etter den perfekte fuktighetskremen jeg. Synes det er litt vanskelig å finne en som reduserer all flassingen.

Men...er det noe som vet om det først og fremst er en FET krem man bør finne seg? synes jeg blir så fryktelig glinsende av det og føler at porene tetter seg.

Er det fuktighet i form av "fett" eller fuktighet i form av "vann" man trenger først og fremst? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere... jeg er fortsatt på jakt etter den perfekte fuktighetskremen jeg. Synes det er litt vanskelig å finne en som reduserer all flassingen.

Men...er det noe som vet om det først og fremst er en FET krem man bør finne seg? synes jeg blir så fryktelig glinsende av det og føler at porene tetter seg.

Er det fuktighet i form av "fett" eller fuktighet i form av "vann" man trenger først og fremst? Noen som vet?

Hudlegen min sa at hvis huden din glinser av kremen, da er den for fet. Jeg sverger til Vichy og LRP-produkter, selv om det ikke er mange andre i denne tråden som gjør det. Kjøpte meg en krem fra Vichy som er lett og har en mattende effekt, samtidig som den gir fukt. Husker dessverre ikke navnet på den akkurat nå, men den er på tilbud hos apotek1 hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har vært uten pillene i litt over en uke nå (?). Savner det ikke! Ingen kviser, og rødheten forsvinner sammen med utslettet. Happy day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de har vært nevnt, men hva syns dere om Avene sine produkter? Kjøpte øyekremen der idag, og fikk da med prøver på rens, termalsk kildevann og fuktighetsmaske, beregnet på hud som er uttørket/sensitiv i forbindelse med blant annet aknebehandling(!) Eneste grunnen til at jeg er skeptisk, er at jeg ennå ikke har husket å spørre hudlegen om jeg skal gå for produkter som er rettet mot akneprone hud, eller om jeg skal gå for de som er rettet mot sensitiv... Og hun legen er så vanskelig å få tak i på telefon.... :sjenert:

soile: sa legen det? Til nå har jeg bare funnet kremer hvor jeg enten flasser maks eller glinser, har da gått for glans :sjenert: Bør jeg heller gå for å være tørr/flassende da?

Ellers har jeg fortsatt fet hud i pannen 80% prosent av tiden... Ikke lett dette, bruker tre forskjellige hudkremer rundt om i ansiktet... oh, joy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer meg selv, fant noe som lindret for øyeblikket! Raidet baderomsskuffen til sambo da han har hodebunnseksem, og fant et lager med ACO: "Fuktgivende hodebunnsgelé". Jeg tømte halve flasken i hodebunnen, masserte litt rundt og nå svir det ikke lengre! Det ser ut som håret ikke har fått en vask på minst fjorten dager, men det kan være en annen historie... :ler:

Åh, den har jo jeg også, når jeg tenker meg om! Skulle jo tipset deg om den. Den er kjempegod! Men håret mitt ser ikke skittent ut da, jeg får bare killervolum i det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det litt vel mange meldinger fra meg her, men, er det flere enn meg som opplever at om man bruker produkter beregnet for sensitiv hud så glinser huden? Altså, ikke en slik "huden er fet"-glinsing, men likevel.. glans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir det litt vel mange meldinger fra meg her, men, er det flere enn meg som opplever at om man bruker produkter beregnet for sensitiv hud så glinser huden? Altså, ikke en slik "huden er fet"-glinsing, men likevel.. glans?

Jeg bruker en fuktbooster fra dermalogica sammen med en god krem fra samme merke. Er kun blank i et minutt el to før det tørker inn... Blir litt blankere av LRP effaclar H sin krem. Kjøpte og en moisturiser fra Clarins og den er også veldig bra ifht å matte huden. Så kan absolutt anbefales! Kjipt å gå rundt å være blank, for huden trenger jo masse fukt nå, nytter jo ikke å bruke akneprodukter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soile: sa legen det? Til nå har jeg bare funnet kremer hvor jeg enten flasser maks eller glinser, har da gått for glans :sjenert: Bør jeg heller gå for å være tørr/flassende da?

Han sa så. Om det virkelig vil skade huden å glinse litt, veit jeg ikke, men man skulle jo ikke tro det. Jeg bruker en skikkelig fet nattkrem, og skinner som et juletre da :fnise:

Jeg har liksom ikke noen anbefalinger og komme med heller, annet enn å spørre etter prøver på ulike kremer på apotek og hudpleiesalonger og teste dem ut. Gratis pleie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glinser ikke av hydral floral-masken, og jeg bruker den som fuktighetskrem til daglig nå. (Glinset av den før jeg begynte på kuren)

Active moist til dermalogica glinset jeg aldri av før, men er usikker på om den ville vært nok for å tilfredsstille huden nå.

Huden min har alltid hatt nok olje, men mangel på fukt. De fleste fete kremer har fått min hud til å glinse tidligere. Jeg føler huden normaliserer seg litt nå (-dvs reduserer talgen/oljen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene går :) Uforandret tilstand egentlig. Har fortsatt aktive kviser, men aldri mer enn 3-4, og de kommer på "heldig" steder som ikke synes så godt, som opp mot tinningen. Rødheten er fortsatt sterkt redusert, og alt i alt har jeg det kjempebra :) 126 tabletter tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til de som har flassende hud, men ønsker å få den vekk! Det fungerte iallefall for meg.. :)

Jeg ble lei av all flassingen i morges, så jeg bestemte meg for å prøve å bli kvitt den. Tok meg en varm dusj før jeg tok en oppvridd gasklut (huden min hadde blitt sår av vaskeklut), som jeg hadde mandelolje på. Vasket ansiktet forsiiiktig med denne, uten å skrubbe, og sammen med oljen og det at flasset løsnet pga dusjen, så var huden fin, myk og flassløs etterpå! Jeg bruker ofte mandelolje etter dusj om huden blir stram og tørr, både på kropp og ansikt, så tenkte jeg skulle ta det litt videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til de som har flassende hud, men ønsker å få den vekk! Det fungerte iallefall for meg.. :)

Jeg ble lei av all flassingen i morges, så jeg bestemte meg for å prøve å bli kvitt den. Tok meg en varm dusj før jeg tok en oppvridd gasklut (huden min hadde blitt sår av vaskeklut), som jeg hadde mandelolje på. Vasket ansiktet forsiiiktig med denne, uten å skrubbe, og sammen med oljen og det at flasset løsnet pga dusjen, så var huden fin, myk og flassløs etterpå! Jeg bruker ofte mandelolje etter dusj om huden blir stram og tørr, både på kropp og ansikt, så tenkte jeg skulle ta det litt videre :)

Aha! Takk for tips! Kanskje dumt spørsmål men: hvor kjøper man gasklut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Takk for tips! Kanskje dumt spørsmål men: hvor kjøper man gasklut?

Jeg tror jeg kjøpte på Princess eller Kid, men tror kanskje de kan selge det i vanlig matvarebutikk også. Slike tynne, myke, hvite bomullskluter iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...