Gjest BabyBlue Skrevet 15. februar 2012 #581 Skrevet 15. februar 2012 Gjett hvem som bare har 2 dager igjen?
Gjest BabyBlue Skrevet 15. februar 2012 #582 Skrevet 15. februar 2012 haha jeg og, noenganger leser jeg mange skrekkhistorier og tenker, det kommer garantert til å skje med meg og, skulle aldri ha gått på denne kuren, og så leser jeg noen med veldig vellykket resultater og tenker, accutane is a lifesaver, huff trur nok jeg må slutte! men den som skremmer meg mest er permanent hårtap, holy moly Permanent hårtap? Neeeiii.... Og jeg som er så glad i håret mitt xD Heldigvis har jeg ikke sett noe til det, for da hadde det vært krise og utsending av trusselbrev til hudlegen Men ja, tror det er viktig å fokusere på det positive (når den dagen kommer i kuren... de første månedene består vel egentlig av nedturer). Men det blir bedre Har bare en aktiv vulkan i ansiktet mitt, og det er en med tinningen som nesten ikke synes.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #583 Skrevet 15. februar 2012 Gjett hvem som bare har 2 dager igjen? Så herlig!! :D Misunnelig ja Men jeg har faktisk litt gode nyheter selv, og det er at kviseutbruddet virkelig har trukket seg mye tilbake :) Ser myyye bedre ut Endelig! Håper det varer, eller i det minste er lenge til neste utbrudd Trenger en pause nå. Jeg drømte faktisk om håravfall i natt, bare sånn for å nevne det Du må fortsette å oppdatere oss på hva som skjer når du slutter BabyBlue Anette
soile Skrevet 15. februar 2012 #584 Skrevet 15. februar 2012 Hurra, BabyBlue! Må føles godt å snart være ferdig! Håper du oppdaterer oss åssen det går etter at kuren er avslutta Her er det lite nytt å melde. Er fremdeles kvisefri, og er uendelig glad for det. Har dog fått noe eksem inni (!) hendene, men det dukker bare opp på kvelden, så om det er pillene eller ikke kan jeg ikke være sikker på. Har også forsøkt noen kremer mot rødme (La Roche-Posay Rosaliac og Eucerin Anti-Redness) og etter kun to dager merker jeg forskjell! Ansiktshuden er meget samarbeidsvillig om dagen, virker det som
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. februar 2012 #585 Skrevet 15. februar 2012 Permanent hårtap? Neeeiii.... Og jeg som er så glad i håret mitt xD Heldigvis har jeg ikke sett noe til det, for da hadde det vært krise og utsending av trusselbrev til hudlegen Men ja, tror det er viktig å fokusere på det positive (når den dagen kommer i kuren... de første månedene består vel egentlig av nedturer). Men det blir bedre Har bare en aktiv vulkan i ansiktet mitt, og det er en med tinningen som nesten ikke synes. Men skal du ikke få flere tabletter om du fortsatt har aktive kviser?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. februar 2012 #586 Skrevet 15. februar 2012 Huden min er forøvrig litt rar nå... Under pausen ble den mindre fin (les: smånupper, små begynnende kviser som ikke kom ut, så generelt ...eh, stygg ut...), og nå lurer jeg litt på hva som skjer videre. Har ingen kviser, men smånupper, og de sorte prikkene... ugh, de var borte, men er tilbake Den har ennå ikke blitt så tørr som den var før pausen, kan faktisk bruke hudkrem som ikke er beregnet på tørr hud. Og jeg som har hamstert Hydranorme! Æsj, er sikkert bare jeg som surrer, men nå er jeg jo redd for at tablettene ikke fungerer lengre Kjempebra at dere andre opplever fremgang
Gjest BabyBlue Skrevet 15. februar 2012 #587 Skrevet 15. februar 2012 Så herlig!! :D Misunnelig ja Men jeg har faktisk litt gode nyheter selv, og det er at kviseutbruddet virkelig har trukket seg mye tilbake :) Ser myyye bedre ut Endelig! Håper det varer, eller i det minste er lenge til neste utbrudd Trenger en pause nå. Jeg drømte faktisk om håravfall i natt, bare sånn for å nevne det Du må fortsette å oppdatere oss på hva som skjer når du slutter BabyBlue Anette Åh, så bra! Er så herlig å bli kvitt de vonde kvisene som popper frem i begynnelsen av kuren Men må bare advare om at huden er litt teit i begynnelsen, var i hvert fall litt av og på med huden i den første perioden. Men du får si ifra hvordan det går Haha, det sniker seg til i underbevisstheten. Gikk mye rundt og tenkte på pillekuren jeg også - alt fra hudpleie til telling av hvor mange dager jeg har igjen osv. Man blir litt sprø Men har heldigvis ikke drømt om det. Tror du har godt av å droppe googlingen for en stund
Gjest BabyBlue Skrevet 15. februar 2012 #588 Skrevet 15. februar 2012 Men skal du ikke få flere tabletter om du fortsatt har aktive kviser? Neeei. Hudlegen min sa bare at jeg skulle ringe han om jeg fikk et tilbakefall, og en kvise får jeg uansett under mensen (yes, det er tid for det igjen .__.) Den har forresten tørket ganske mye ut i løpet av dagen, så var falsk alarm
Gjest BabyBlue Skrevet 15. februar 2012 #589 Skrevet 15. februar 2012 Hurra, BabyBlue! Må føles godt å snart være ferdig! Håper du oppdaterer oss åssen det går etter at kuren er avslutta Yes, det har jeg planer om : D Den mest spennende tiden er jo når man er ferdig med kuren for å se om huden holder seg fin. Hvis den ikke blir det kommer jeg til å ta en overdose med nattlysolje og spise en boks med sjokoladeis mens jeg vugger frem og tilbake og gråter mine bitre tårer Men ja... tror jeg skal kutte ut meieriprodukter så fort jeg er ferdig, bare sånn for sikkerhetsskyld. Er visstnok fy for huden fordi det påvirker hormonene eller noe.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. februar 2012 #590 Skrevet 15. februar 2012 Neeei. Hudlegen min sa bare at jeg skulle ringe han om jeg fikk et tilbakefall, og en kvise får jeg uansett under mensen (yes, det er tid for det igjen .__.) Den har forresten tørket ganske mye ut i løpet av dagen, så var falsk alarm Ahaaaa... Det er noe helt annet enn hva jeg har fått beskjed om. Menneh... er det slik at om man alltid har fått oppblomstring rundt den månentlige så vil man fortsette med det etter kuren og? Her har det liksom vært jevnt og trutt, eneste mønsteret jeg har merket noe til var at jeg for noen år siden alltid fikk noen ekstra -etter- den månentlige hadde sagt takk for seg... Dette må jeg huske å spørre hudlegen min om Håper huden din holder seg fin da Har du planer om et hudpleieregime ennå?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #591 Skrevet 17. februar 2012 Åh, så bra! Er så herlig å bli kvitt de vonde kvisene som popper frem i begynnelsen av kuren Men må bare advare om at huden er litt teit i begynnelsen, var i hvert fall litt av og på med huden i den første perioden. Men du får si ifra hvordan det går Haha, det sniker seg til i underbevisstheten. Gikk mye rundt og tenkte på pillekuren jeg også - alt fra hudpleie til telling av hvor mange dager jeg har igjen osv. Man blir litt sprø Men har heldigvis ikke drømt om det. Tror du har godt av å droppe googlingen for en stund Det er helt fantastisk! Akkurat nå har jeg kun 3 _litt_ større vonde, 2 på kinnbenet på ene siden og en på andre siden. Så rett forfra kan man faktisk ikke se at jeg har kviser :D Føles helt fantastisk Huden har også blitt så jevn og fin, det eneste som ødelegger "idyllen" nå er denne rødheten. Den dempes en del ved bruk av matt pudder, men likevel. Men jeg skal ikke klage nå altså Ellers sliter jeg mer og mer med tørr hud på kroppen og dette eksemgreiene på hendene. Skikkelig plagsomt. Har fått nupper på overarmene og mellom puppene av alle steder Hurra Haha ja, bør nok droppe googlingen Man blir helt klart litt sprø Har vært til første månedskontroll, fått ny resept, og ingen telefon om at det var noe galt med prøvene, så her kjører vi på. 93 tabletter nå Anette
Lotta1 Skrevet 18. februar 2012 #592 Skrevet 18. februar 2012 Det er helt fantastisk! Akkurat nå har jeg kun 3 _litt_ større vonde, 2 på kinnbenet på ene siden og en på andre siden. Så rett forfra kan man faktisk ikke se at jeg har kviser :D Føles helt fantastisk Huden har også blitt så jevn og fin, det eneste som ødelegger "idyllen" nå er denne rødheten. Den dempes en del ved bruk av matt pudder, men likevel. Men jeg skal ikke klage nå altså Ellers sliter jeg mer og mer med tørr hud på kroppen og dette eksemgreiene på hendene. Skikkelig plagsomt. Har fått nupper på overarmene og mellom puppene av alle steder Hurra Haha ja, bør nok droppe googlingen Man blir helt klart litt sprø Har vært til første månedskontroll, fått ny resept, og ingen telefon om at det var noe galt med prøvene, så her kjører vi på. 93 tabletter nå Anette Hei! Så kjekt at du ser forbedring Anette. Jeg er nå på vei hjem etter ni dager på tur til Afrika Har gått kjempebra! Høy luftfuktighet gjorde at alt tørt forsvant over natten, men i løpet av nattflyet nå er jeg tørr igjen Har brukt faktor 50 på hele kroppen, overhode ikke brent meg, og har fått fin brunfarge. Men kvisene er ikke borte, tror kanskje solkremen har tettet litt. Jeg kjenner derimot at pannen er mykere enn noen gang, skikkelig fløyel, bortsett fra et par små utbrudd der. Verre er det med kjeve og ene kinnet. Ikke fint Husker du spurte hvor mange tbl jeg har i hver pk, jeg har bare 30, så det er nok små pakker. Fikk nok til en måned i slengen og skal ha ny resept neste uke.
Gjest BabyBlue Skrevet 18. februar 2012 #593 Skrevet 18. februar 2012 Håper huden din holder seg fin da Har du planer om et hudpleieregime ennå? Ja, det håper jeg også : D Hadde vært så fin om alt strevet var verdt det. Er også veldig deilig å slippe å ta pillene til middag hver dag Har ikke peiling på hva jeg velger, men om huden fortsetter å holde seg fin heller jeg nok mer over mot decleor enn MD. Men tror jeg finner bedre ut av det når jeg ser det endelige resultatet.
acna Skrevet 18. februar 2012 #594 Skrevet 18. februar 2012 BabyBlue- gleder meg til å høre hvordan huden din oppfører seg, nå når du er ferdig med kuren! Lotta1- så bra at det gikk bra med huden din, mens du var i Afrika! Jeg er forresten googler selv, og er overrasket over hvor gamle sider som dukker opp ang denne kuren. Bra vi oppdaterer internett litt
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #595 Skrevet 18. februar 2012 Hei Jenter!! Jeg er en gutt på 23 år som nettopp har startet min andre kur på roacc.. Etter flere års problemer med kviser ( Var aldri hardt plaget, men det plaget meg), valgte jeg i fjor vinter å oppsøke hudlege for å starte på roaccutan. Etter en kur på 3-4 mnd var huden perfekt, helt nydelig. Men nå de siste måneden har den blitt gradvis værre, absouluitt ikke ille, men jeg har likevel besluttet å starte en ny runde for å bli kvitt faenskapet en gang for alle. Blir spennende å se om det funker denne gangen:)
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 19. februar 2012 #596 Skrevet 19. februar 2012 Hei Jenter!! Jeg er en gutt på 23 år som nettopp har startet min andre kur på roacc.. Etter flere års problemer med kviser ( Var aldri hardt plaget, men det plaget meg), valgte jeg i fjor vinter å oppsøke hudlege for å starte på roaccutan. Etter en kur på 3-4 mnd var huden perfekt, helt nydelig. Men nå de siste måneden har den blitt gradvis værre, absouluitt ikke ille, men jeg har likevel besluttet å starte en ny runde for å bli kvitt faenskapet en gang for alle. Blir spennende å se om det funker denne gangen:) Hei og velkommen! Jeg er også på min andre kur. Fikk du mange tabletter under den første kuren din? Jeg fikk for få, er ifølge hudlegen derfor problemene kom tilbake. Det at utbruddene dine nå er mindre, stemmer også med det hudlegen min sa. Hun sa nemlig det at de aller fleste som må på kur nr. 2, 3 eller 4 har mindre utbrudd enn i utgangspunktet. Får håpe vi begge to klarer oss med to kurer
Lotta1 Skrevet 19. februar 2012 #597 Skrevet 19. februar 2012 Jøss, nesen min har nærmest over natten blitt stappfull i vonde skorper En til bivirkning altså... Varer dette lenge mon tro?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #598 Skrevet 19. februar 2012 Jeg tror nok ikke jeg tok for få tabeletter. Jeg bare så for meg en hud totalt blotttet for kviser, noe jeg fikk beskjed om at den kom til å bli. Den er fortsatt mye bedre enn tidligere, har bare 3-4 kviser, men det er uansett for mye. Derfor velger jeg en ny kur. Satser på at den toppen varer i 2, maks 3 mnd. Til deg med skorper, så opplevde jeg også det. De var ikke vonde men.. Men min erfaring fra sist kur var at nesen var den som fortest ble bra. Toppen 1 mnd så var min helt perfekt. Og jeg slet med svarte nupper og rødhet på den. Skal til hudlegen 15 mars og satser på at jeg får beskjed om at jeg kun trenger 1 mnd til med kuren ettersom jeg ikke er såpass plaget. Noe jeg leser her er at det virker som om en kur må vare i 6mnd. Det er feil. Hudlegen min sier at kuren kan varier fra 1-2-3 og toppen 6 mnd. alt avhenger av hvor plaget man er.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 19. februar 2012 #599 Skrevet 19. februar 2012 Skal til hudlegen 15 mars og satser på at jeg får beskjed om at jeg kun trenger 1 mnd til med kuren ettersom jeg ikke er såpass plaget. Noe jeg leser her er at det virker som om en kur må vare i 6mnd. Det er feil. Hudlegen min sier at kuren kan varier fra 1-2-3 og toppen 6 mnd. alt avhenger av hvor plaget man er. Ikke for å kverulere med deg, men det er den totale akkumulative dosen per kg kroppsvekt som bestemmer hvor mange tabletter du skal ta, ikke hvor hardt angrepet huden din er i utgangspunktet. Når det kommer til varighet av kuren, varierer det fra person til person pga at man kan ta 1, 2, 3 eller 4 tabletter daglig. Da tar kuren lengre tid om man som meg bare kan ta 2, i motsetning til om jeg kan ta 4 Det hudlegen din antakelig har ment, er at det er et visst slingringsmonn på hvor mange tabletter du kan ta. For å ta megselv som eksempel: jeg skal ta minimum 400 tabletter, men kan ta opp til 520 om huden ikke har oppnådd et tilfredsstillende resultat etter 400.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #600 Skrevet 19. februar 2012 Hei! Så kjekt at du ser forbedring Anette. Jeg er nå på vei hjem etter ni dager på tur til Afrika Har gått kjempebra! Høy luftfuktighet gjorde at alt tørt forsvant over natten, men i løpet av nattflyet nå er jeg tørr igjen Har brukt faktor 50 på hele kroppen, overhode ikke brent meg, og har fått fin brunfarge. Men kvisene er ikke borte, tror kanskje solkremen har tettet litt. Jeg kjenner derimot at pannen er mykere enn noen gang, skikkelig fløyel, bortsett fra et par små utbrudd der. Verre er det med kjeve og ene kinnet. Ikke fint Husker du spurte hvor mange tbl jeg har i hver pk, jeg har bare 30, så det er nok små pakker. Fikk nok til en måned i slengen og skal ha ny resept neste uke. Så flott at det har gått bra! Må ha vært utrolig deilig å ikke vært så tørr Kjipt at det har kommet tilbake da men. Deilig med en fløyelsmyk panne da ^^ Og bare hold ut ang det andre, det er nok ikke lenge før du også opplever forbedringer. Så rart at du får pakker med bare 30 i, hva er poenget med det liksom, når det finnes pakker med 100? Her går det fremover hver dag Nå har jeg i grunn bare aktive kviser på det ene kinnbenet :D Og jeg forstår det ikke, men jeg er helt overbevist om at arrene mine er mye mindre synlige etter at jeg begynte på kuren. Hurra! Har forresten begynt å smøre med Dexen på hendene, og det funker faktisk mot det utslettet jeg har der, så det er et tips om noen skulle slite med det samme. Lykke til videre alle! Anette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå