Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Supert! :-) Hvordan får du tak i den da? Fant denne siden, men da må man ringe å bestille?

http://fablounge.no/butikk/produkt/sun-c-spf-40

Var ikke så dyrt heller med den. Mitt ansikte brenner å, så må finne en god krem!

Bor du i Oslo?

Jeg kjøper den på Beth´s beauty på Frogner.

Hvis du går inn på hjemmesiden til merket, så kan du søke opp på "store locator near you" http://nimueskin.com/salon-locator/

skriv inn postnr/sted så finner du salonger som selger den :)

Jeg synes hvertfall at den er veldig bra, drøy i bruk. Trenger bare bittelitt som smøres utover. Den lukter godt, og er ikke fet på huden. Helt perfekt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wohuu! Tok siste dose i dag 😍😍😍 er så glad for å si farvel til tørre lepper!

Er det noen her som har tatt botox under/like etter kuren? Har en helt vill sinnarynke jeg liker å fikse litt på før sommeren :P

Skrevet

Er det noen her som har tatt botox under/like etter kuren? Har en helt vill sinnarynke jeg liker å fikse litt på før sommeren :P

Gratulerer :) Hold oss oppdatert på når leppene normaliserer seg? Har gått 5 dager uten å vaske håret, håper Det kan holde seg et par mnd etter kur...

En Jeg kjenner tok Botox mens på kur, Siste halvdel, og Det gikk helt fint hvert fall.

Skrevet

Siste tabletter idag!håper mitt røde ansikt blir normalt igjen og at de rare klumpene under huden ikke eksploderer i kviser. Kan huden min være litt irritert, at de vil roe seg? Spent på om denne kuren har hjulpet. Krysser alt jeg har :-)!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tog botox på min sinnarynke ,gikk helt fint 😊

/ugly truth

Anonymous poster hash: c3130...9a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 90 tabletter kvar nå. Legen sa jeg skulle ta to, jeg endret til tre og gav han beskjed. Legen sa jeg skulle bli ferdig forrige måned, jeg endret til en ekstra måned.

Skal på kontroll i slutten av mai bare for at.

Hade veldig få kviser når jeg begynte egentlig, problemet var at jeg aldri var helt kvisefri. Er overbevist om at huden kommer være helt fin etterpå! Er veldig glad jeg begynte på denne kuren!

Har hatt tørre lepper og litt vondt i hofter innimellom, ikke noe annet.

Lykke til alle dere andre. Dette er så verdt hver krone og hver tørr leppe :-P

/ Ugly Truth

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Nei, ikke helt.

Det var HELT jævlig før første kur. Etter første kur var jeg kvisefri i ca 1,5 år, så begynte det å komme tilbake og jeg fikk masse svære klumper og åpne sår som væsket. Så nå etter 2,5 år etter kur 2 har det begynt å komme masse småkviser, og en del sånne betente kuler igjen... Har nå en betent kul bak øret, en på høyre kinnet, en på haka og to på venstre kjake.. Og en del små.

Det blir liksom aldri ferdig. Nå har det vært et år siden jeg begynte å få et tilbakefall, tenkte det kom til å gå over, men det blir bare verre. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Er redd for å ikke bli tatt seriøst.

Cystisk acne på hake og kinn er ofte hormonelt betinget, er det ikke? :O Høres utrolig vondt ut i hvert fall, og er utrolig synd at du får tilbakefall. Snakk med hudlegen, det er bedre å gjøre noe med det før huden blusser opp og blir verre å håndtere. Tror nok du blir tatt seriøst da du har hatt tilbakefall før og gått gjennom 2 runder. Men herjer det ikke voldsomt med kroppen å ta 3 kurer? Har hudlegen sagt noe om det før?

Endret av BabyBlue
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som har PCOS?

Jeg har det, og har særlig vært plaget med kviser på rygg, bryst og litt armer. Også litt på kjeve og kinn. Jeg ble raskt bedre i kuren (ca ingen kviser etter 4 uker), og legen sier det tyder på sterk bedring.

Er bare redd for tilbakefall siden det mest sannsynlig er hormonelt?

Anonymous poster hash: 5d0f6...74d

Skrevet

Jeg har det, og har særlig vært plaget med kviser på rygg, bryst og litt armer. Også litt på kjeve og kinn. Jeg ble raskt bedre i kuren (ca ingen kviser etter 4 uker), og legen sier det tyder på sterk bedring.

Hvis hudlegen vet at du har PCOS så har hun/han sikkert vært borte i tilsvarende tilfeller, og har forhåpentlig sett at iso likevel fungerer?

Skrevet

Nå er jeg på siste innspurt i tablettene, og blir snart sprø av leppene mine. Vi har sammen gått gjennom alle steg, og alt som finnes av produkter, men når selv brystvortekremen må påføres hvert 15.minutt begynner dette å bli voldsomt synes jeg. Gleder meg til å bli ferdig! :) selv om jeg gjerne skulle fortstat litt til, fordi håret mitt har jo aldri sett bedre ut... .

Skrevet

Cystisk acne på hake og kinn er ofte hormonelt betinget, er det ikke? :O Høres utrolig vondt ut i hvert fall, og er utrolig synd at du får tilbakefall. Snakk med hudlegen, det er bedre å gjøre noe med det før huden blusser opp og blir verre å håndtere. Tror nok du blir tatt seriøst da du har hatt tilbakefall før og gått gjennom 2 runder. Men herjer det ikke voldsomt med kroppen å ta 3 kurer? Har hudlegen sagt noe om det før?

Jo, jeg tror det herjer ganske mye og vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp. Det begynte forsåvidt etter jeg satt inn p-stav i fjor så det er nok derfor! Har legetime 12. mai, så får høre da :)

Skrevet

Da har jeg gått en uke uten. Leppene er forsatt tørre, og håret blir fremdeles ikke fett. Har fått to små kviser. Håper det ikke er starten på et tilbakefall. :-/ har litt angst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed av hudlegen at jeg enten måtte bruke antibiotika 1-2ganger i året i 2-4 mnd, eller begynne på denne kuren. Han anbefalte også at jeg begynte på p-piller. Jeg velger foreløbig å bruke antibiotika siden det foreløbig har hatt grei effekt, er dog i gang med 2 antibiotikakur på under 1 år. Og ja, jeg har pcos.

Anonymous poster hash: c4a43...d1b

Skrevet

Da har jeg gått en uke uten. Leppene er forsatt tørre, og håret blir fremdeles ikke fett. Har fått to små kviser. Håper det ikke er starten på et tilbakefall. :-/ har litt angst.

Satser på at det bare er en justering fra kroppen, og ikke et tilbakefall.

Er huden like tørr?

AnonymBruker
Skrevet

Ta spirulina samtidig, dette har gjort håret mitt fantastisk fint.

Jeg spurte hudlegen om det var greit å ta Spirulina når jeg gikk på denne kuren, og når han så innholder av vitamin-A som finnes i Spirulina, sa han "aldri i verden! lov meg å ikke gjøre det".

Du skal ikke ta tilskudd av vitamin-A når du går på Iso.

Anonymous poster hash: 137a6...e08

Skrevet

Har gått 4 dager uten og har fått en liten whitehead på kinnet idag. Har fremdeles sorte prikker. Men kanskje de sitter fast? Håper ikke huden begynner å overprodusere talg igjen. Håper huden vil holde seg stabil!
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nå har jeg gått på denne Kuren siden 1 februar og tatt 3 tabletter hver eneste dag uten å se noe positiv virkning. Har fått de samme bivirkninger som dere andre, altså ekstrem tørre lepper og tørr hud. Ingenting har gått utover humøret heldigvis, men jeg har faktisk fått enda flere kviser enn da jeg startet med kuren. Hudlegen min har jeg bare møtt 1 gang siden han sa det ikke var vits å møtes for unødvendig oppfølging, men føler det ikke skjer noe.

Hva tenker dere? Har jo lest at virkningen starter for fullt etter endt kur, men det her er slitsomt!

Anonymous poster hash: 310d2...9a4

AnonymBruker
Skrevet

Vel, legen sier at hun tror jeg vil bli helt bra, men jeg leser jo at hormonell akne er vanskelig.

Ab: Du må gå på kuren og etterpå bruke P-piller og antibiotika???

Jeg legger på meg av Diane så ønsker ikke det.

Skrevet

Jeg spurte hudlegen om det var greit å ta Spirulina når jeg gikk på denne kuren, og når han så innholder av vitamin-A som finnes i Spirulina, sa han "aldri i verden! lov meg å ikke gjøre det".

Du skal ikke ta tilskudd av vitamin-A når du går på Iso.

Anonymous poster hash: 137a6...e08

Har vært veldig i tvil. Hudlegen min omtaler seg selv som "Verdens beste" på dette feltet etter Dr Obagi Zein. Jeg går til Jarl Bunæs.. han sier det ikke er noe problem om det er a-vitamin. Og hvis jeg følger riktig dosering på spirulina så skal det ikke være farlig.

Så jeg skjønner ikke hvem jeg skal høre på! Er nesten avhengig av spirulina fordi det funker så bra for hår og negler, og energi. Gått på det i 3 år.

Jeg har bare 1,5 mnd igjen på denne kuren, og har gått på spirulina hele tiden. Hva farlig kan skje? Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Har vært veldig i tvil. Hudlegen min omtaler seg selv som "Verdens beste" på dette feltet etter Dr Obagi Zein. Jeg går til Jarl Bunæs.. han sier det ikke er noe problem om det er a-vitamin. Og hvis jeg følger riktig dosering på spirulina så skal det ikke være farlig.

Så jeg skjønner ikke hvem jeg skal høre på! Er nesten avhengig av spirulina fordi det funker så bra for hår og negler, og energi. Gått på det i 3 år.

Jeg har bare 1,5 mnd igjen på denne kuren, og har gått på spirulina hele tiden. Hva farlig kan skje? Noen som vet?

Hudlegen din omtaler seg som verdens beste? Bare det er jo god nok grunn til å bytte ham u... Hvordan du kan gå på Obagi samtidig er også et mysterium, de fleste av oss er så sensitive og tørre at det hadde ødelagt huden. Men det var kanskje bare i starten av kuren din? Du må ha sterk hud! Mulig jeg husker feil nå, men mener deg var deg. Hudlegen din er sikkert veldig dyktig,men Google a-vitamin og isotretinoin, gjerne etter utenlandske resultater.

A-vitamin påvirker leveren. Det er jo en form for a-vitamin i medisinen vi tar. Derfor skal man styre klar av ytterligere belastning på leveren. Og hva riktig dosering på spirulina er kommer vel alt an på merke, om du har kjøpt i Norge eller utland osv? Det kan godt tenkes det går fint å ta spirulina,men man frarådes til å ta sjansen. De aller fleste opplever at det går fint å drikke litt alkohol på kuren,men i pakningsvedlegget står det man skal holde seg unna-på grunn av den ekstra belastningen på leveren. Det er også derfor de sjekker leververdier hvert fall 2 ganger på kur, om ikke hver gang vi tar blodprøver (forstått det er litt ulik praksis).

Anonymous poster hash: 3b159...78e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...