Belle de Jour Skrevet 25. mai 2013 #2581 Skrevet 25. mai 2013 Jeg har slitt med kviser og uren hud siden jeg var 10 år. Nå er jeg 26 år. Jeg gikk på roaccutan i fjor, ferdig i midten av desember.. Det hjalp veldig. Nå har jeg bare litt hudormer og litt "glinsende" hud av og til, men er så utrolig mye bedre. Nå et halvt år senere har jeg en del ujevnheter i huden, arr tror jeg. Og bittelitt kviser, men bare en av og til. Huden var grusom under HELE kuren, men ble bare bedre og bedre etter kuren, og nå er den så fin og glatt som den aldri har vært før!! :D Bortsett fra ujevnheter og noe arr. I dag var jeg på en hudklinikk for å sjekke mulighetene til å bruke laser. De anbefalte ikke det nå om sommeren, men de anbefalte isåfall noe å sprøyte inn i huden for å "fylle ut" ujevnhetene. Jeg tror det het "restylane". Er det noen her som har erfaringer med det? Hun som anbefalte dette sa at i svært sjeldne tilfeller kunne man få betennelse og/eller at noen av innsprøytningene kune skape "buler" utover. Jeg ble veldig skeptisk, og har hørt mye forskjellig om sånne behandlinger med laser og innsprøytninger. Er det noen her som vil dele erfaringer? Jeg setter utrooolig stor pris på svar!! Synes jeg hører overalt at man skal vente med laser og slikt i minst ett år? Husk at huden fortsatt er tynnere, selv om det kanskje ikke føles sånn! Selv klør jeg etter å begynne med md formulations, og må nærmest sitte på hendene mine for å ikke kjøpe noe derfra. Kjøper kanskje inn til høsten, håper det da har gått lang nok tid til det;) Tror nok det er best å være tålmodig, selv om jeg vet godt hvor mye man har lyst til å gjøre noe med en gang. Ellers kan jeg jo tipse om sminkerutinen min - kanskje ikke for dere med knusktørr hud - har tatt den fra denne filmen (og hun går på ISO selv) Bruker selv primer fra Glominerals, grønn concealer fra Tikei, flytende foundation fra Glominerals (som jeg har tenkt å bytte ut med mineralpudder og bb-cream), og Camouflage concealer fra Glominerals. Tar litt tid, men fint de dagene jeg vil ha så fin hud som mulig. Dekker ikke 100%, men hjelper utrolig mye! 2
Gjest snyball Skrevet 25. mai 2013 #2582 Skrevet 25. mai 2013 Ja, så var tiden kommet for en liten oppdatering: Vært mer i solen for alvor de siste dagene, og har vært godt innsmurt i solkrem. (Solfaktor 30) Men første dagen måtte jeg inn igjen etter 5 minutter, det sved på huden! Smurt inn riktig, latt det trekke inn.. Men neida, solen ble for sterk. Hadde da bare ansiktet i solen, resten av kroppen var dekket av klær over solkremen. Idag var jeg en times tid, mest i skyggen men også litt i direkte sollys. Angrer! Hele ansiktet flasser, jeg smører og smører men ikke at det hjelper. Smører forsåvidt også godt med fuktighetskrem ellers, selvsagt. Huden er ikke rød, den ble "bare" utsatt for solen. Er sikker på at jeg ikke er brent heller, for som nevnt, det er ikke rødt eller noe svie. Skjønner ingenting, leste at noen av dere hadde vært i syden under kuren uten problemer. Jeg har også for første gang i hele mitt liv opplevd å få soleksem! Kan det virkelig være noe annet enn kuren? For jeg har ALDRI opplevd lignende. Har dere også dette problemet, når det har vært sol? Jeg var ganske mye ute i den varmende sola i pinsehelgen. Jeg har kjøpt meg solkrem til ansiktet med faktor 50, og smurte godt. Brukte 30 på kroppen. Jeg merket ingen ting til flassing, sviende hud og solbrenhet ol. Vet ikke hva det kan være? Er huden din sår i utgangspunktet? Huden min er veldig lite tørr og sår i utgangspunktet nå, så kanskje det har noe å si?
Gjest Sengaia Skrevet 25. mai 2013 #2583 Skrevet 25. mai 2013 Synes jeg hører overalt at man skal vente med laser og slikt i minst ett år? Husk at huden fortsatt er tynnere, selv om det kanskje ikke føles sånn! Selv klør jeg etter å begynne med md formulations, og må nærmest sitte på hendene mine for å ikke kjøpe noe derfra. Kjøper kanskje inn til høsten, håper det da har gått lang nok tid til det;) Tror nok det er best å være tålmodig, selv om jeg vet godt hvor mye man har lyst til å gjøre noe med en gang. Ellers kan jeg jo tipse om sminkerutinen min - kanskje ikke for dere med knusktørr hud - har tatt den fra denne filmen (og hun går på ISO selv) Bruker selv primer fra Glominerals, grønn concealer fra Tikei, flytende foundation fra Glominerals (som jeg har tenkt å bytte ut med mineralpudder og bb-cream), og Camouflage concealer fra Glominerals. Tar litt tid, men fint de dagene jeg vil ha så fin hud som mulig. Dekker ikke 100%, men hjelper utrolig mye! Tusen takk for svar og link Jeg skal prøve å være tålmodig... Jeg er skikkelig utålmodig!! Hehe, men jeg skal være tålmodig
Belle de Jour Skrevet 25. mai 2013 #2584 Skrevet 25. mai 2013 Tusen takk for svar og link Jeg skal prøve å være tålmodig... Jeg er skikkelig utålmodig!! Hehe, men jeg skal være tålmodig Jeg vet akkurat hvordan du har det! Men uansett så vil jeg jo tro at laser fungerer mer effektivt når man har latt det gå en stund, for da er jo arrene og merkene så svake som de kan bli fra før, og man trenger kanskje færre laserbehandilnger? Jeg må jo også huske på at MD formulations ikke kommer til å fikse alt over natta, fortsatt kommer tålmodighet til å være viktigst. Tenker på å gå til innkjøp av dette settet til høsten. Vil ha det nå!
Gjest Sengaia Skrevet 25. mai 2013 #2585 Skrevet 25. mai 2013 Jeg vet akkurat hvordan du har det! Men uansett så vil jeg jo tro at laser fungerer mer effektivt når man har latt det gå en stund, for da er jo arrene og merkene så svake som de kan bli fra før, og man trenger kanskje færre laserbehandilnger? Jeg må jo også huske på at MD formulations ikke kommer til å fikse alt over natta, fortsatt kommer tålmodighet til å være viktigst. Tenker på å gå til innkjøp av dette settet til høsten. Vil ha det nå! Jeg har brukt MDprodukter selv, nå har jeg såvidt begynt å bruke vasken igjen. Har hittil brukt asan som har funka helt greit. Bruker du noe av det nå? Har det funka for deg tidligere? Ååå, det fikk jeg også lyst til å bestille! Er det for å jevne huden?
Gjest Armule Skrevet 25. mai 2013 #2586 Skrevet 25. mai 2013 Det er jo ikke helt det samme (spesielt med tanke på bivirkninger), men jeg begynte på tetracyclin forrige tirsdag. Har, etter tre år med varierende grad av kviser, byller og rødhet, blitt diagnostisert med rosacea. Håper dette tar knekken på det! Tanta mi har hatt det samme, og det fungerte bra på henne, man ser ikke på henne at hun har hatt det. Det morsomme er at jeg skjønner nå hvorfor jeg fikk det. De største utløsende faktorene passer helt utrolig: stress (siste semester på bachelor/første semester master), alkohol (startet å like rødvin) og sterk mat (startet å spise veldig sterk mat på den tiden). De to siste faktorene er det kjæresten som har "skyld" i, da jeg ikke likte rødvin eller spiste særlig sterk mat før jeg møtte ham Nå har jeg gått på det i bare 12 dager (skal bruke det i 6-12 uker, men blir å ta det i 12 uansett tror jeg), men kjenner at huden min er veldig mye mykere. Har noen kviser siden da, som forventet. Det jeg gleder meg mest til, er å slippe rødheten. Begge kinnene mine er skikkelig rødflammede, men det har kanskje dempet seg bittelitt. Kjenner det er vanskelig å ikke få for høye forventninger. Spesielt med en tante det har fungert på! Krysser fingrene for at kuren fungerer, kombinert med at jeg styrer unna de verste utløsende faktorene. Å droppe alkohol og sterk mat tror jeg blir ganske lett.
Belle de Jour Skrevet 25. mai 2013 #2587 Skrevet 25. mai 2013 Jeg har brukt MDprodukter selv, nå har jeg såvidt begynt å bruke vasken igjen. Har hittil brukt asan som har funka helt greit. Bruker du noe av det nå? Har det funka for deg tidligere? Ååå, det fikk jeg også lyst til å bestille! Er det for å jevne huden? Nå bruker jeg ingenting med syrer i, venter til i hvert fall sommeren er over. Nå går det i Decléor, inkludert den nattkremen (c+ brightening ettellerannet). Det virker som settet er for å jevne ut huden ja! Håper jeg ikke avsporer tråden helt, da jeg tross alt er ferdig med iso, men fjerning av arr er jo ganske relevant for de fleste isobrukere vil jeg tro?
plix Skrevet 25. mai 2013 #2588 Skrevet 25. mai 2013 Jeg var ganske mye ute i den varmende sola i pinsehelgen. Jeg har kjøpt meg solkrem til ansiktet med faktor 50, og smurte godt. Brukte 30 på kroppen. Jeg merket ingen ting til flassing, sviende hud og solbrenhet ol. Vet ikke hva det kan være? Er huden din sår i utgangspunktet? Huden min er veldig lite tørr og sår i utgangspunktet nå, så kanskje det har noe å si? Huden min er blitt veldig sensitiv, det kan jeg skrive under på. Har veldig tynn hud nå, og da jeg brukte 2 kapsler daglig så jeg syk ut i huden, for jeg var så blek og tørr i huden Huden min blir fortere sår, det stemmer det, selv om jeg smører godt og har gjort det hele kuren- så har jeg virkelig fått gå igjennom bivirkninger og slikt. Mulig det er bare jeg som må være enda mer forsiktig så lenge jeg går på kuren. Heldigvis bare 1,5 mnd igjen :D
Skjønningen Skrevet 25. mai 2013 #2589 Skrevet 25. mai 2013 Noen her som vet når man kan begynne å drikke igjen etter iso?
Belle de Jour Skrevet 25. mai 2013 #2590 Skrevet 25. mai 2013 Noen her som vet når man kan begynne å drikke igjen etter iso? Det er kort halvveringstid på iso, så det er jo ute av kroppen ganske fort, var det en måned tro? Et moderat alkoholinntak er da greit uansett under kuren. Selv drakk jeg en del, litt sjeldnere enn vanlig, og alle leverprøver var fine.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #2591 Skrevet 25. mai 2013 Noen her som vet når man kan begynne å drikke igjen etter iso? Kan man ikke drikke??? Åh herregud! Har jeg ødelagt alt? Jeg har drukket omtrent hver mnd siden oppstart! Anonym poster: 8e55cb85eeeda5eed98f3b0ace1ad2d8
Belle de Jour Skrevet 25. mai 2013 #2592 Skrevet 25. mai 2013 Kan man ikke drikke??? Åh herregud! Har jeg ødelagt alt? Jeg har drukket omtrent hver mnd siden oppstart! Anonym poster: 8e55cb85eeeda5eed98f3b0ace1ad2d8 Ta det med ro! Man skal være forsiktig med alkohol, da medisinen er hard for leveren, men det finner du jo ut av når du tar blodprøver! Selv drakk jeg en del, og det gikk helt fint. Men fest med måte, og hold deg til ett glass vin under middagen i stedet for tre.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #2593 Skrevet 26. mai 2013 Ta det med ro! Man skal være forsiktig med alkohol, da medisinen er hard for leveren, men det finner du jo ut av når du tar blodprøver! Selv drakk jeg en del, og det gikk helt fint. Men fest med måte, og hold deg til ett glass vin under middagen i stedet for tre. Puh! Har bare tatt blodprøver èn gang, da, og det var rett etter oppstart. Hørte aldri noe mer om resultatene heller Tåler mye mindre nå, så har ikke drukket mer enn jeg pleier, kanskje halve inntaket mot før jeg begynte. Type 6 øl på vors før, mot ca 2-4 øl nå. Blir veldig brisen av 1, og drikker meg aldri full, så mulig det har gått bra likevel? Anonym poster: 8e55cb85eeeda5eed98f3b0ace1ad2d8
96ern Skrevet 29. mai 2013 #2594 Skrevet 29. mai 2013 Så fint å høre at det er goood oppturer på gang, vi har vært noen nå som ikke er så helt i hundre over kuren i det siste For å regne ut mg/kg, tar du først antall tabl*mg pr tabl, og så deler du svaret med din vekt. Altså 300 X 20mg= 6000mg totalt 6000mg: 52 kg = 115mg Altså 115mg/kg for din del (Vi veier det samme, jeg vil ende opp med herlige 153mg/kg ) Takk for svar Jeg er nå ferdig med alle tablettene mine og resultatet er helt sinnsykt bra!! Kvisefri som jeg har vært i rundt 4 måneder nå, og de røde merkene bleknes til veldig fort ! Men jeg er ikke sikker på at jeg har nådd den dosen jeg skal ha.. Føler jeg når veldig lite mg/kg, eller hva? Burde jeg ringe hudlegen min og snakke med han og kanskje be om 50 tabletter? Håper på deres annbefaling så fort som mulig. Lykke til, igjen:)
My-my Skrevet 29. mai 2013 #2595 Skrevet 29. mai 2013 Takk for svar Jeg er nå ferdig med alle tablettene mine og resultatet er helt sinnsykt bra!! Kvisefri som jeg har vært i rundt 4 måneder nå, og de røde merkene bleknes til veldig fort ! Men jeg er ikke sikker på at jeg har nådd den dosen jeg skal ha.. Føler jeg når veldig lite mg/kg, eller hva? Burde jeg ringe hudlegen min og snakke med han og kanskje be om 50 tabletter? Håper på deres annbefaling så fort som mulig. Lykke til, igjen:) Hudlegen sa til meg at det var vanlig med 120-150 mg/kg (og at i ille tillfeller kunne man gå helt opp i 180 mg/kg). Siden du har respondert såpass bra på iso og vært kvisefri så lenge, kan det jo være at hudlegen anser det som nok? Samtidig, når man har gått så lenge, merker ivertfall jeg at jeg godt kan gå litt ekstra, bare for å være sikker... Men jeg ville uannsett ha spørt han og høre hva han tenker.
Gjest snyball Skrevet 2. juni 2013 #2596 Skrevet 2. juni 2013 Nå har jeg begynt å ta 2 og 3 piller annenhver dag. Har gjort det i ca. 1 uke. Merker at huden i ansiktet har blitt SÅ mye tørrere! Før jeg økte var den som en babyrumpe. Nå er det ørken der. Hjelpes. Har null kviser på bryst og rygg lenger. Det er så deilig å føle seg fin i singlett og kjoler :D Dessverre popper det fremdeles litt kviser i ansiktet. Men jeg har troa! Hvordan går det med dere?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2597 Skrevet 2. juni 2013 Nå har jeg begynt å ta 2 og 3 piller annenhver dag. Har gjort det i ca. 1 uke. Merker at huden i ansiktet har blitt SÅ mye tørrere! Før jeg økte var den som en babyrumpe. Nå er det ørken der. Hjelpes. Har null kviser på bryst og rygg lenger. Det er så deilig å føle seg fin i singlett og kjoler :D Dessverre popper det fremdeles litt kviser i ansiktet. Men jeg har troa! Hvordan går det med dere? Kan tenke meg at det merkes på huden, du får bare stå på med smøring Kjempefint å høre at du har nesten null uren hud nå, må være deilig :D Selv går det bra, jeg tar nå annenhver 1 og 2 som vanlig, om en ukes tid går jeg ned på 1 om dagen for å ha nok tabletter til juli, og til etter mitt bryllup. Dette for at jeg ikke skal få uønsket forandring i huden på selve dagen, hadde vært en stor nedtur Må også holde meg unna solen, solfaktor hjelper tydeligvis ikke meg. I går var jeg ute i 1 time, og det var nok til at all hud som var i solen ble full av soleksem. Både store og små nupper, som kløør og kløøør.. Har til nå vært ute max 10 minutter av gangen, og sluppet unna med disse myggstikkene (de ser ut som myggstikk, og klør like mye), men da jeg økte på eksploderte hele området. Trist Vil så gjerne nyte sola litt mer, når alle andre gjør det Anonym poster: 8e55cb85eeeda5eed98f3b0ace1ad2d8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2598 Skrevet 2. juni 2013 Nå har jeg begynt å ta 2 og 3 piller annenhver dag. Har gjort det i ca. 1 uke. Merker at huden i ansiktet har blitt SÅ mye tørrere! Før jeg økte var den som en babyrumpe. Nå er det ørken der. Hjelpes. Har null kviser på bryst og rygg lenger. Det er så deilig å føle seg fin i singlett og kjoler :D Dessverre popper det fremdeles litt kviser i ansiktet. Men jeg har troa! Hvordan går det med dere? Å, så bra at du får resultater! Hvor lenge har du gått på kuren(før du så resultater på rygg/bryst)? Har masse dritt på ryggen som gjør at jeg ikke får lyst til gå i singletter hadde du mye kviser på rygg/bryst i utgangspunktet? Anonym poster: 540e3636ab16eab11437d86506e74d4b
plix Skrevet 2. juni 2013 #2599 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Oj, postet visst som AB. Jeg er plaget med soleksem-AB! Endret 2. juni 2013 av minibelle
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2600 Skrevet 2. juni 2013 Har lyst til å starte på denne kuren, men hudlegen min er umulig å få tak i! Har ringt i åpningstidene, men det er alltid svareren som er på, og så sier den at det er mye kø for tiden. Hvordan kan jeg få tak i time hos hudlegen min når hun ikke tar opp på telefonen? Må jeg/burde jeg møte opp personlig og si at jeg trenger time? Kvisene har begynt å blusse opp mye i det siste! Anonym poster: 540e3636ab16eab11437d86506e74d4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå