Flixa Skrevet 12. mars 2013 #2361 Skrevet 12. mars 2013 Noen her som vet om det er noe krise å ha opphold på noen dager? Blodprøvene tok irriterende lang tid på å bli klare nå sist, noe som resulterte i at jeg måtte trappe ned fra 2 til 1 pille den siste uka for at de ikke skulle ta helt slutt, for så å ha fullstendig opphold i 2 dager. Hudlegen sa at det ikke gjør noe, men blir jo redd for at det skal minske effekten... Pga for lite piller og treg hudlege hadde jeg et opphold på nesten 2 uker og merket ingenting. Hudlegen sa det ikke kom til å påvirke kuren fordi stoffene sitter i kroppen i omtrent 2 uker etter at man slutter. Men; Den egentlige grunnen til at jeg er her inne igjen er for å fortelle at jeg er ferdig og kvisefri! Ble ferdig for noen måneder siden og har vært kjemperedd for at kvisene skal komme tilbake, men foreløpig er huden min så fin som den aldri har vært. Jeg er kjempefornøyd! Håper dette kan gi litt motivasjon og trøst til dere som sitter midt oppi det med tørr hud, tørre lepper og eksem. Det blir bedre
Belle de Jour Skrevet 12. mars 2013 #2362 Skrevet 12. mars 2013 Eksemet, eller den tørre huden som ser ut som eksem, er tilbake på hendene Leppene flasser og er ekstremt tørre Huden klør og er tørr på hele kroppen Kjenner meg igjen! Bortsett fra at huden på kroppen har klart seg ganske bra. Hvis jeg smører hendene konstant holder eksemet seg unna, ellers kommer det fort tilbake! Leppene mine er bare helt tragiske, må bruke leppepomade ca hvert 5. minutt, og det å kysse kjæresten er håpløst:P For ikke å snakke om munnsårene jeg har hatt siden november... MEN jeg er ferdig til helgen Var på kontroll i dag, håper at blodprøvene er fine. Hun kunne fortelle at kolesterolet mitt hadde økt litt mellom første og andre blodprøve, men det var innenfor normalen og ikke noe å bekymre seg over. Spurte også litt om hva jeg gjør videre mtp merker, og trikset var nok det jeg fryktet - tålmodighet. Nå hadde ikke hun særlig kjennskap til fruktsyrer/glykolsyre, og kunne heller ikke si noe om når jeg kan begynne med det, kanskje jeg bør vente til over sommeren. Om noen tidligere ISO-brukere har erfaring med dette, rop ut! I tillegg anbefalte hun meg å bruke solfaktor 50 hver dag til sommeren var over. Blir ikke mye farge på meg framover Dette vel så mye for at merkene skal gå bort fortest mulig tror jeg, ikke fordi huden er såå skjør, siden medisinen har ganske kort halveringstid. Går heller for bleikfis enn å ha merker et minutt mer enn nødvendig! Hun mente også at de fleste merkene skal gå bort, men det er jo en viss fare for noen ice pick-arr. Sååå det var dagens oppdatering.
96ern Skrevet 13. mars 2013 #2363 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har hørt at apoteket har en fuktighets som er ment for ISO-brukere, men kommer ikke på hva den heter.... Noen som husker det? Jeg bruker fortsatt kun Dove, og er 3 måneder ut i behandlingen. Merker først nå at Dove blir alt for tamt, smører 3 ganger om dagen, og svir som et helvete når jeg smører ansiktet...
finkel Skrevet 13. mars 2013 #2364 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har hørt at apoteket har en fuktighets som er ment for ISO-brukere, men kommer ikke på hva den heter.... Noen som husker det? Jeg bruker fortsatt kun Dove, og er 3 måneder ut i behandlingen. Merker først nå at Dove blir alt for tamt, smører 3 ganger om dagen, og svir som et helvete når jeg smører ansiktet... Effaclar H fra La Roche-Posay, den var verdt sin vekt i gull for meg i alle fall
Skjønningen Skrevet 13. mars 2013 #2365 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har hørt at apoteket har en fuktighets som er ment for ISO-brukere, men kommer ikke på hva den heter.... Noen som husker det? Jeg bruker fortsatt kun Dove, og er 3 måneder ut i behandlingen. Merker først nå at Dove blir alt for tamt, smører 3 ganger om dagen, og svir som et helvete når jeg smører ansiktet... Jeg vet at man blir anbefalt den der La Roche Posay - Effaclar H og har selv brukt den både før og etter at jeg startet med isotretinoin. Har vel egentlig prøvd ut hele serien siden den kom ut for et par år siden, og brukt produktene frem til nylig, da jeg fant ut at A-derma fungerer bedre for meg. Jeg har atopisk eksem i ansiktet i tillegg til at jeg går på denne medisinen, men ansiktet mitt har faktisk aldri vært mykere enn det er nå i femte uke (ironisk, ikke sant?) Jeg skylder på A-derma. Anyway, jeg bruker to kremer fra denne serien, og begge to er supre. Den første er A-derma crème de soin (skin care cream), og den andre er A-derma hydralba (rich hydrating cream). Sistnevnte er litt tykkere enn førstnevnte og veldig drøy i bruk. Vil også sterkt anbefale seriens sminkefjerner A-derma sensifluid. Denne var en lifesaver for meg da La Roche Posay sin sminkefjerner brann og gav meg et sykt utslett med nuppete kviser i ansiktet, når jeg brukte den etter at jeg startet på kuren. Før jeg startet på kuren brukte La Roche-sminkefjerneren hver dag. Denne sminkefjerneren fra A-derma er krembasert og myk og deilig på huden. Ville bare komme med et alternativ som for meg funker vel så bra. Sliter overhodet ikke med tørr og sår hud eller flass og slikt, i ansiktet. Må nesten spørre i samme slengen om det er noen her inne som har noen gode råd til hvordan man kan sørge for at man blir kvitt ryggkvisene sine? I ansiktet er jeg allerede omtrent kvisefri, selv om det er en del arr og kommer en ny kvise i ny og ne. Ryggen derimot står det værre til med.. er nesten som om det ikke har skjedd noen forbedring der bak. Anbefalinger til hva jeg burde gjøre selv for å hjelpe til å fremskynde en bedring?
Gjest jajaneinei Skrevet 13. mars 2013 #2366 Skrevet 13. mars 2013 Hallo! Var hos hudlegen i dag og fikk disse sterke tabelettene.. hadde lest om dem på nettet før og funnet ut at 2 kapsler daglig var normalt, derfor ble jeg sjokkert da jeg fikk vite at jeg måtte ta 4 kapsler daglig :O virker dette unormalt? Isåfall vil jeg bli bedre mye fortere? En ting jeg er sikker på er at bivirkninene vil bli større.
Caathy Skrevet 14. mars 2013 #2367 Skrevet 14. mars 2013 Hallo! Var hos hudlegen i dag og fikk disse sterke tabelettene.. hadde lest om dem på nettet før og funnet ut at 2 kapsler daglig var normalt, derfor ble jeg sjokkert da jeg fikk vite at jeg måtte ta 4 kapsler daglig :O virker dette unormalt? Isåfall vil jeg bli bedre mye fortere? En ting jeg er sikker på er at bivirkninene vil bli større. Hei Doseringen blir gitt i forhold til vekten din og hvor alvorlig tilstanden din er. Regner med at legen vet hva han gjør, så du trenger nok ikke å bekymre deg. Jeg veier ca rundt 53kg og tar 2 kapsler daglig. Du veier kanskje mer enn meg siden du er mann/gutt? og derfor vil legen gi deg en høyere dose enn meg. Nå er ikke jeg noe hudlege, men snakker av erfaring fra hva legen har fortalt meg. Jeg har gått på ISO i ca 3 uker. Har hatt en del bivirkninger, men det går greit. So far so good! Lykke til!
Gjest jajaneinei Skrevet 14. mars 2013 #2368 Skrevet 14. mars 2013 Hei Doseringen blir gitt i forhold til vekten din og hvor alvorlig tilstanden din er. Regner med at legen vet hva han gjør, så du trenger nok ikke å bekymre deg. Jeg veier ca rundt 53kg og tar 2 kapsler daglig. Du veier kanskje mer enn meg siden du er mann/gutt? og derfor vil legen gi deg en høyere dose enn meg. Nå er ikke jeg noe hudlege, men snakker av erfaring fra hva legen har fortalt meg. Jeg har gått på ISO i ca 3 uker. Har hatt en del bivirkninger, men det går greit. So far so good! Lykke til! godt å vite! merka noe forandring ?
B18 Skrevet 14. mars 2013 #2369 Skrevet 14. mars 2013 For alle dere som går på roucatene! er en sommerferie til syden /varmt land ikke til å anbefale? eller kan man dra, så lenge man ikke soler seg.
Skjønningen Skrevet 14. mars 2013 #2370 Skrevet 14. mars 2013 I morgen begynner jeg på 3 tabletter daglig. Superherlig, siden det betyr at jeg er ferdig før antatt tid. Har omtrent ikke hatt bivirkninger heller, så det her burde gå bra.
96ern Skrevet 14. mars 2013 #2371 Skrevet 14. mars 2013 Da har jeg endelig fått tak i La Roche Posay - Effaclar H !! Gleder meg til å få testet den i kveld
langbein86 Skrevet 14. mars 2013 #2372 Skrevet 14. mars 2013 For alle dere som går på roucatene! er en sommerferie til syden /varmt land ikke til å anbefale? eller kan man dra, så lenge man ikke soler seg. Jeg er i syden hver sommer, men går bare på en om dagen om sommeren, bare for å holde det i sjakk. Ikke vært noe problemer men er man midt i en kur og tar feks tre om dagen ville jeg vært forsiktig med sol. 1
langbein86 Skrevet 14. mars 2013 #2373 Skrevet 14. mars 2013 Da har jeg endelig fått tak i La Roche Posay - Effaclar H !! Gleder meg til å få testet den i kveld Kjøpte den selv idag, gleder meg til å teste den jeg og. Lei av å flasse og være så rød hele tiden, så jeg håper den virker:)
B18 Skrevet 14. mars 2013 #2374 Skrevet 14. mars 2013 Jeg er i syden hver sommer, men går bare på en om dagen om sommeren, bare for å holde det i sjakk. Ikke vært noe problemer men er man midt i en kur og tar feks tre om dagen ville jeg vært forsiktig med sol. Men da passer det bra, for jeg bruker bare en tablett om dagen Takk for at du svarte
plix Skrevet 15. mars 2013 #2375 Skrevet 15. mars 2013 Må nesten spørre i samme slengen om det er noen her inne som har noen gode råd til hvordan man kan sørge for at man blir kvitt ryggkvisene sine? I ansiktet er jeg allerede omtrent kvisefri, selv om det er en del arr og kommer en ny kvise i ny og ne. Ryggen derimot står det værre til med.. er nesten som om det ikke har skjedd noen forbedring der bak. Anbefalinger til hva jeg burde gjøre selv for å hjelpe til å fremskynde en bedring? Kan berolige deg litt med mine erfaringer, selv om vi har forskjellige utgangspunkt og prosess Da jeg startet kuren, var ryggen ikke like ille som ansikt, men det var alltid urenheter og ofte et par av de store som gir merker lang tid etter de har forsvunnet. Underveis i kuren, og spesielt de første mnd, ble det verre og verre. Ansikt viste bedring, men ryggen levde sitt eget liv. Helt utrolig, ble pessimist av å se den endeløse utviklingen. Plutselig forsvant alt, og en komedon som har kommet om og om igjen siden puberteten invaderte kroppen min var helt "inntørket". Dette var i februar, og jeg startet kuren oktober. Idag har jeg ett eneste merke på ryggen, og det er såvidt den sees. Absolutt alt er borte! Prøvde selv en krem, var ekstra nøye på at ingen balsam eller tettende kremer skulle dit, uten noen tegn til bedring. Så tålmodighet er vel nøkkelen til alt, når det kommer til denne kuren Håper du også opplever det slik 2
plix Skrevet 15. mars 2013 #2376 Skrevet 15. mars 2013 Jeg må sparke meg selv bak, sist jeg skrev her så klagde jeg på tørr hud, lepper, og dette eksemlignende tørre partiet på hendene. Jeg hadde vært sløv med mine daglige smørerunder i 2 små dager, så nå vet jeg at for å holde dette i sjakk.. Så må det smøres og smøres Jeg har rotet vekk Purelan'en min, så leppene mine flasser og blir stive så fort at jeg vurderer å kjøpe en ny om jeg ikke finner den frem imorgen..
My-my Skrevet 15. mars 2013 #2377 Skrevet 15. mars 2013 Kan forresten anbefale Blistex Medplus på leppene- som de også har på tilbud om dagen på Vitus apotek
96ern Skrevet 15. mars 2013 #2378 Skrevet 15. mars 2013 Hei igjen Jeg har nå fått sår i begge munnvikene, og dette gjør sinnsykt vondt når jeg smører på fuktighetskrem.. Merker at bare flere og flere bivirkninger kommer nå, huffassa.. Har dere noen erfaring med sår i munnvikene?? 1
96ern Skrevet 15. mars 2013 #2379 Skrevet 15. mars 2013 Å foresten, jeg var til fastlegen min i dag. Jeg har slitt med ømme ledd og muskler i en periode nå, så jeg må få styre tempoet i gym timene på skolen selv, så måtte ha legeerklering Jeg har ikke vært til fastlegen min etter jeg startet på ISO. Å han ble veldig overrasket, og sa at jeg har fått en veldig bra resultat hittil :!!! :D
Skjønningen Skrevet 15. mars 2013 #2380 Skrevet 15. mars 2013 Kan berolige deg litt med mine erfaringer, selv om vi har forskjellige utgangspunkt og prosess Da jeg startet kuren, var ryggen ikke like ille som ansikt, men det var alltid urenheter og ofte et par av de store som gir merker lang tid etter de har forsvunnet. Underveis i kuren, og spesielt de første mnd, ble det verre og verre. Ansikt viste bedring, men ryggen levde sitt eget liv. Helt utrolig, ble pessimist av å se den endeløse utviklingen. Plutselig forsvant alt, og en komedon som har kommet om og om igjen siden puberteten invaderte kroppen min var helt "inntørket". Dette var i februar, og jeg startet kuren oktober. Idag har jeg ett eneste merke på ryggen, og det er såvidt den sees. Absolutt alt er borte! Prøvde selv en krem, var ekstra nøye på at ingen balsam eller tettende kremer skulle dit, uten noen tegn til bedring. Så tålmodighet er vel nøkkelen til alt, når det kommer til denne kuren Håper du også opplever det slik Tusen takk for betryggende ord, igjen, kjære deg. Hehe. Hva skulle jeg gjort uten deg?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå