96ern Skrevet 24. februar 2013 #2261 Skrevet 24. februar 2013 Er det noen av dere som bruker andre "midler" eller produkter mot huden sammen med tablettene? Som da ikke er effaclar, physiogel osv. Det skal man egentlig i grunn ikke gjøre. Jeg har hørt og lest at effekten av ISO kan bli svekket dersom man bruker andre produkter mot urenhud samtidlig som man er på ISO.
Lilje:) Skrevet 24. februar 2013 #2262 Skrevet 24. februar 2013 Dere!! Jeg mååå få skryte litt! Jeg tok nettopp mine 3 siste tabletter! JEG ER FERDIG!! 6
Skjønningen Skrevet 25. februar 2013 #2263 Skrevet 25. februar 2013 Dere!! Jeg mååå få skryte litt! Jeg tok nettopp mine 3 siste tabletter! JEG ER FERDIG!! Gratulerer Lilje:)! Glad på dine vegne. Er det flere her inne som blir svimmel av tablettene? 1
96ern Skrevet 25. februar 2013 #2264 Skrevet 25. februar 2013 Dere!! Jeg mååå få skryte litt! Jeg tok nettopp mine 3 siste tabletter! JEG ER FERDIG!! Gratulerer så myee! Selvsagt må man få skryte av at man er ferdig, hehe:) Hvordan ble resultatet? Ble det som du hadde forventet?
96ern Skrevet 25. februar 2013 #2265 Skrevet 25. februar 2013 Nå begynner jeg å få en ekkel følelse?! Jeg har googlet litt om ISO, og lest en god del nå. Men det jeg ser som gjentar seg, er at de som er på det får utbrudd igjen, 1-2 år etter endt kur. Folk skriver også på forskjellige forumer at man FÅR tilbake kviser, men blir bekvitt det i en liten stund? Det er jo ikke dette jeg har hørt? Jeg har hørt av ISO skal få bort kvisene en gang for godt, eller hva.. Er litt forvirret nå
Lilje:) Skrevet 25. februar 2013 #2266 Skrevet 25. februar 2013 Gratulerer så myee! Selvsagt må man få skryte av at man er ferdig, hehe:) Hvordan ble resultatet? Ble det som du hadde forventet? Takk dere! Jeg er veldig fornøyd. Har ikke en eneste kvise eller komedon for øyeblikket. Kan heller ikke huske når jeg sist hadde en kvise. De røde merkene har blitt ganske mye blekere. Har fortsatt disse søkkene og hullene i huden som jeg kommer til å gjøre noe med når jeg kan. Ellers gleder jeg meg veldig til bivirkningene forsvinner. Sliter mye med ryggen nå, og såklart forferdelig tørre lepper som ikke er særlig pent eller behagelig. Og den blasse tørre huden som gjør at linjer synes bedre i ansiktet.. MEN, gruer meg også litt hvis det skulle dukke opp noen kviser eller at jeg ser at komedonene er på vei tilbake.. DA.. Da blir jeg deppa da. Men hey! Skal tenke positivt! Kommer til å oppdatere her inne. Lykke til alle dere som er underveis, tiden går fortere enn man tror!
Lilje:) Skrevet 25. februar 2013 #2267 Skrevet 25. februar 2013 Gratulerer Lilje:)! Glad på dine vegne. Er det flere her inne som blir svimmel av tablettene? Tusen takk Jeg har ikke merket å blitt noe svimmel som jeg kan huske! Kan ikke huske å ha sett det i listen over bivirkninger heller? Men den er jo så lang at det skal vel litt til å huske alt som står der.. Er du veldig svimmel?
Gjest snyball Skrevet 25. februar 2013 #2268 Skrevet 25. februar 2013 ÅÅ, jeg får ikke begynt på denne kuren før til høsten. Jeg hadde i utgangspunktet time hos hudlegen i morgen, men avlyste den ettersom at jeg skjønte jeg aldri hadde fått startet på den nå. Jeg skal til syden i juni med høy soleksponering, dvs. bare 4 måneder etter at jeg hadde startet på kuren. Veier 78 kg, så må siikkert gå på den i mange måneder. Jeg er så lei og deppa. Har fått så mange flere kviser i ansiktet, og i tillegg ser ryggen min ut som en krigssone nå Har aldri vært så plaget med ordentlige kviser på ryggen før.
Lilje:) Skrevet 25. februar 2013 #2269 Skrevet 25. februar 2013 ÅÅ, jeg får ikke begynt på denne kuren før til høsten. Jeg hadde i utgangspunktet time hos hudlegen i morgen, men avlyste den ettersom at jeg skjønte jeg aldri hadde fått startet på den nå. Jeg skal til syden i juni med høy soleksponering, dvs. bare 4 måneder etter at jeg hadde startet på kuren. Veier 78 kg, så må siikkert gå på den i mange måneder. Jeg er så lei og deppa. Har fått så mange flere kviser i ansiktet, og i tillegg ser ryggen min ut som en krigssone nå Har aldri vært så plaget med ordentlige kviser på ryggen før. Du kunne begynt selv om du skal til syden. Du kunne brukt høøy solfaktor og unngått å steke lenge i solen.. Jeg hadde definitivt gjort det! Du hadde mest sannsynlig blitt MYE bedre etter 4 mnd på tablettene. Tenk så deilig med en sommer i møte uten kviser..
loffen Skrevet 25. februar 2013 #2270 Skrevet 25. februar 2013 ÅÅ, jeg får ikke begynt på denne kuren før til høsten. Jeg hadde i utgangspunktet time hos hudlegen i morgen, men avlyste den ettersom at jeg skjønte jeg aldri hadde fått startet på den nå. Jeg skal til syden i juni med høy soleksponering, dvs. bare 4 måneder etter at jeg hadde startet på kuren. Veier 78 kg, så må siikkert gå på den i mange måneder. Jeg er så lei og deppa. Har fått så mange flere kviser i ansiktet, og i tillegg ser ryggen min ut som en krigssone nå Har aldri vært så plaget med ordentlige kviser på ryggen før. Lilje:) har rett! Datteren min begynte på ISO i fjor i April, vi reiste til 'syden' i juli. Det var 40 varmegrader og stekende sol. Hun brukte høy faktor, satt under parasollen en del midt på dagen, og det gikk kjempefint. Hun ble ikke brent i det hele tatt, og var glad for at mange av kvisene da var borte. Særlig på ryggen, siden man går i bikini. Dessuten så bruker de jo ISO de som bor på sydligere breddegrader også, de flytter jo ikke til Norge for å bruke medisinen.
Belle de Jour Skrevet 26. februar 2013 #2271 Skrevet 26. februar 2013 Nå begynner jeg å få en ekkel følelse?! Jeg har googlet litt om ISO, og lest en god del nå. Men det jeg ser som gjentar seg, er at de som er på det får utbrudd igjen, 1-2 år etter endt kur. Folk skriver også på forskjellige forumer at man FÅR tilbake kviser, men blir bekvitt det i en liten stund? Det er jo ikke dette jeg har hørt? Jeg har hørt av ISO skal få bort kvisene en gang for godt, eller hva.. Er litt forvirret nå Ta det du leser på Internett med en liten klype salt, det er jo ofte de som har de dårligste opplevelsene som skriver om det der:) Tror du bare må ta det som det kommer, ikke tenk så mye på hvordan det blir når du er ferdig, det skaper bare unødvendige bekymringer. Er forøvrig på min siste pakke nå, gleder meg så utrolig mye til å bli ferdig! Nesa mi er så tørr at det er krise, øyene følger hakk i hæl. Flasser en del i huden også, samt tørr hodebunn, men det er så absolutt overkommelig:)
My-my Skrevet 26. februar 2013 #2272 Skrevet 26. februar 2013 Dere!! Jeg mååå få skryte litt! Jeg tok nettopp mine 3 siste tabletter! JEG ER FERDIG!! Grattis og megaglad på dine vegner!! Nice å høre at huden er fiiiiin
Lilje:) Skrevet 26. februar 2013 #2273 Skrevet 26. februar 2013 Grattis og megaglad på dine vegner!! Nice å høre at huden er fiiiiin Tuusen takk! Håper alle dere som er underveis også blir kjempefornøyde med resultatet!
My-my Skrevet 26. februar 2013 #2274 Skrevet 26. februar 2013 merker jeg er ganske lei av disse kapslene nå!! Huden min i ansiktet er blitt ganske ekkel og stygg... Disse røde merkene jeg har på haka bleknes til heldigvis, og noen er allerede borte. Men denne hudfargen jeg har fått, er ekkel... Noen som også har det? Hjelper det med en viss type fuktighetskrem? Hjelp meeg SNART halvveis !!!! Også et spørsmål til. Er det noen av dere som er utrolig slitne konstant? Jeg føler meg helt ferdig bare jeg har vært våken 6-8 timer.. Og kan sove 17 timer (!) Har også gått ned i vekt.. Ikke artig å høre fra familie at jeg er blitt tynnere osv, forrige uke spiste jeg kun 1-2 måltid om dagen. 3-4 brødskiver uten middag.. Greier ikke å spise middag, og er aldri sulten.... faen åsså Den berømmelige iso-rødheten?? Den har jeg fått... aldri vært rød i trynet før, men nå lyser det jo til tider... ser ut som jeg lett rødmer eller er varm konstant... Bruker du god krem feks effaclar i ansiktet daglig? Jeg har vært plaget med kvalme og hodepine i starten og nå da jeg var uten iso et par dager og begynte på igjen. Og har gått ned noen kg selv... for min del gjør ikke dèt noe, men slitsomt å gå rundt å være kvalm og ha ubehageligheter i kroppen. Ser at kvalme står som en av de svært sjeldne bivirkningene med færre enn 1 av 10 000, det var da voldsomt. Kanskje jeg ikke skal skylde alt på iso, men påfallende er det... Noen andre som sliter med kvalme? hodepine? ...og vi holdet ut
Belle de Jour Skrevet 26. februar 2013 #2275 Skrevet 26. februar 2013 Noen som har litt erfaring med den Decleor Aroma White-kremen, som skal være så god mot de røde merkene? Da mtp når jeg kan begynne å bruke den. Den inneholder så vidt jeg vet ikke syrer, men siden den skal lysne så er det kanskje noe jeg må vente litt med? Kan den brukes under kuren, eller må jeg vente til etterpå? Og i så fall, hvor lenge må jeg vente?
Lilje:) Skrevet 28. februar 2013 #2276 Skrevet 28. februar 2013 Ringte legekontoret for å avbestille en time jeg hadde til blodprøve (siden jeg er ferdig på kuren). Spurte om når jeg skulle på etterkontroll hos legen, og da sa hun at jeg ikke trengte noen etterkontroll. Flere som har fått samme beskjed? Fikk også høre at kolestrolverdiene mine var biiittelitt høy på forrige kontroll i januar. Dere som er ferdig - når forsvant bivirkningene?
Skjønningen Skrevet 28. februar 2013 #2277 Skrevet 28. februar 2013 Jeg lurer på om dere tar blodprøver eller urinrpøver etter den fjerde uken på medisinen? Jeg mener at jeg fikk beskjed av hudlege om å ta urinprøve og that's it, men nå har jeg fått inntrykk av at folk tar blodprøve i stedet for. Dette for å sjekke fettprosenten i blodet eller noe sånt. Må jeg gjøre dette også for at det skal skrives ut en ny resept til meg? :omg:
Gjest Sengaia Skrevet 28. februar 2013 #2278 Skrevet 28. februar 2013 Belle de Jour: Jeg har den kremen, men brukte den ikke så mye, jeg bruker en fra clinique nå. Jeg syns den fra decleor virka litt fet... men jeg har hørt mye bra om den da, og jeg har ikke brukt den så mye. Jeg bruker en fra clinique om natta, og en fra biotherm på dagen, og syns det funker bra Lilje: så rart, jeg trodde alle "måtte" ha etterkontroll, rart siden du hadde litt høyt kolesterol... kanskje det uansett kan være lurt å sjekke kolesterolnivået nå? Jeg ble ferdig med kuren i midten av desember. Tørre lepper, øyne osv er helt borte. Rødheten er også omtrent helt borte, om ikke helt. Jeg har noen røde merker. De ligner på "tomme" kviser, men det er sånne røde kvisearr eller noe som er litt plagsomme, men de skal visst forsvinne med tiden. Skjønningen: jeg har bare hørt at man skal ta blodprøver, ikke urinprøver... jeg trodde at man bare trengte å ta graviditetstest for å få ny resept, men det kan sikkert være litt forskjellig. Er det noen her som er ferdig med kuren og tenkt på laser eller syrebehandling for å ta "resten", altså arra og ujevnhetene? Jeg har så lyst til å begynne med det nå! Jeg ble ferdig for 2 og en halv måned siden. Legen sa at jeg burde vente et år, men han var så streng til alt, mens andre sier at man bare trenger vente et par måneder... et år er så lenge, jeg er så utålmodig noen som har noen erfaringer, eller har hørt noe om det?
Lilje:) Skrevet 28. februar 2013 #2279 Skrevet 28. februar 2013 Belle de Jour: Jeg har den kremen, men brukte den ikke så mye, jeg bruker en fra clinique nå. Jeg syns den fra decleor virka litt fet... men jeg har hørt mye bra om den da, og jeg har ikke brukt den så mye. Jeg bruker en fra clinique om natta, og en fra biotherm på dagen, og syns det funker bra Lilje: så rart, jeg trodde alle "måtte" ha etterkontroll, rart siden du hadde litt høyt kolesterol... kanskje det uansett kan være lurt å sjekke kolesterolnivået nå? Jeg ble ferdig med kuren i midten av desember. Tørre lepper, øyne osv er helt borte. Rødheten er også omtrent helt borte, om ikke helt. Jeg har noen røde merker. De ligner på "tomme" kviser, men det er sånne røde kvisearr eller noe som er litt plagsomme, men de skal visst forsvinne med tiden. Skjønningen: jeg har bare hørt at man skal ta blodprøver, ikke urinprøver... jeg trodde at man bare trengte å ta graviditetstest for å få ny resept, men det kan sikkert være litt forskjellig. Er det noen her som er ferdig med kuren og tenkt på laser eller syrebehandling for å ta "resten", altså arra og ujevnhetene? Jeg har så lyst til å begynne med det nå! Jeg ble ferdig for 2 og en halv måned siden. Legen sa at jeg burde vente et år, men han var så streng til alt, mens andre sier at man bare trenger vente et par måneder... et år er så lenge, jeg er så utålmodig noen som har noen erfaringer, eller har hørt noe om det? Ja, jeg også trodde alle måtte det! Men da sparer jeg de pengene da hvert fall Husker du hvor lang tid det tok før de tørre leppene og det gikk vekk? Jeg er ferdig og har planer om å ta laserbehandling. Sånn fraxel-laser. Hudlegen min sa 1 år, mens Ellipseklinikken sa et halvt år for å ta slike behandlinger. Er også utrolig utålmodig. Vil ha så perfekt hud jeg kan fortest mulig Samtidig tenker jeg ofte på hvor mye huden min har kostet meg. Så vanvittig mye penger jeg har brukt på produkter og all verdens. Mange, mange tusen kroner, til ingen nytte. Det er vondt å tenke på :frown: Slike laser-behandlinger er veldig kostbare, og hva om resultatene ikke er noe å skryte av..Enda flere penger ut av vinduet pga huden.. Hva tenker du å gjøre?
Gjest Sengaia Skrevet 28. februar 2013 #2280 Skrevet 28. februar 2013 Det aller verste av de tørre leppene gikk over etter noen dager etter kuren, og ble helt normale etter noe over en uke etter som jeg kan huske. Jeg vet ikke hva slags behandlinger jeg skal ta, jeg må høre litt rundt og sjekke tenker jeg. For et par år siden tok jeg fruktsyrebehandlinger hos hudpleier, og ble godt fornøyd med det, men kvisene kom tilbake etter behandlingene var over da, men nå er det jo liksomk ikke noen kviser som kommer tilbake tenker jeg da. Vil bare ha huden jevnere og finere, og bli kvitt de siste restene. Og som sagt disse merkene, men de må vel kanskje forsvinne før jeg begynner med disse behandlingene. Vil prøve både fruktsyre og laser hvis en av delene ikke funker så bra. Jeg har slutta å røyke for to år siden, så da tenker jeg at jeg sparer såpass på det at jeg kan legge unna penger til å ta laser etterhvert Jeg har også brukt enormt mye penger for å bli kvitt kvisene. Lommepenger fra jeg var ti år gammel, og penger frem til nå. Mangfoldige tusen! Jeg bryr meg ikke så voldsomt om utseende ellers, men kvisene har alltid plaga meg veldig. Mennesker uten kviser har ingen idè om hvor plagsomt det kan være. Men nå har jeg fått tatt denne kuren da, og det har hjulpet masse, så da slipper jeg nok å bruke like mye penger og stress på kviser som jeg har gjort før. Jeg tenker litt på alle pengene jeg har brukt jeg også, men prøver å ikke tenke på det. Det kunne vært værre, -vi kunne ha hatt et eller annet enda værre, og alle har noe de er misfornøyd med. Dog syns jeg at folk uten kviser er sinnsykt heldige som slipper det...får bare prøve å tenke positivt og tenke at vi faktisk har funnet noe som hjelper mot kvisene - endelig! åssen er du i huden nå? Har du disse røde merkene? Hva har du tenkt på gjøre senere? Og hvordan renser du huden nå, vask, kremer osv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå