My-my Skrevet 19. februar 2013 #2241 Skrevet 19. februar 2013 Kjenner meg veldig igjen i det du sier! Var på kino med noen venninner forrige helg, og merket jeg måtte anstrenge øyene med å se på en stor skjerm i 2 timer, følte meg sår i øynene gjennom filmen. Og etter filmen når lyset kom på, de bare "Oi! Går det bra med deg? Gråt du ?" Not funny... Ja, jeg er bestemor! Sitter med fuktighetsmaske i trynet nå, og bare slapper av på sofaen. Har lite obligatorisk på skolen nå, så har ca bare vært hjemme siste uken. Men det er ikke godt å sitte lenge (blir så stiv) og bare jeg støvsuger eller noe så gjør det dritvondt i ryggen etterpå. Er så redd for at det ikke skal gå vekk etter jeg er ferdig! Mye negativt her nå, men selv om jeg gleder meg som en unge til å bli ferdig, så gruer jeg meg også. Tenk hvis bivirkningene ikke går vekk, tenk om jeg får kviser og hudormer tilbake! Kommer til å bli så sykt deppa hvis det skjer at jeg vet ikke hva Hvis jeg var deg så ville jeg kanskje prøvd 2 tbl en ukes tid, og se om det blir bedre? Det er jo svært sannsynlig at bivirkningene går vekk etter kur, så trenger ikke bruke energi å tenke på det. Hudlegen min har tydeligvis vannvittig stor tro på iso, og har hatt mange (bare virker det som) fornøyde pasienter og vellykka kurer, så blir veldig motivert av å høre på han og at han har troa! Begynner jo å tro det selv etterhvert.. Ja, jeg skal begynne med 2 tbl om dagen og se... men vil ikke ha dette nye kviseutbruddet...
Skjønningen Skrevet 19. februar 2013 #2242 Skrevet 19. februar 2013 Hvordan går det?? Jeg har smurt meg med tålmodighet og har også smurt meg med effaclar h i ansiktet og dyr fettkrem på kjaken hver eneste morgen og kveld, og nå har det faktisk forsvunnet. Nå tror jeg at det kun var en reaksjon på uttørking. Jeg skal likevel ta det opp med hudlegen når jeg ringer han i kveld. Takk for at du spurte!
Skjønningen Skrevet 19. februar 2013 #2243 Skrevet 19. februar 2013 Ja, jeg skal begynne med 2 tbl om dagen og se... men vil ikke ha dette nye kviseutbruddet... Hvor langt er du på vei som skal begynne med 2 tbl daglig? Jeg begynner selv med det i morgen, og da har jeg gått to uker på kuren.
96ern Skrevet 20. februar 2013 #2244 Skrevet 20. februar 2013 2 og en halv måned inn i kuren, og merker at huden blir finere og finere. Har fortsatt ikke fått noe utbrudd, annet enn det jeg fikk i begynnelsen
My-my Skrevet 20. februar 2013 #2245 Skrevet 20. februar 2013 Hvor langt er du på vei som skal begynne med 2 tbl daglig? Jeg begynner selv med det i morgen, og da har jeg gått to uker på kuren. Jeg har gått i 1 1/2 mnd nå, 3 tbl daglig. Pga vonde øyner trapper jeg ned til 2 tbl daglig og ser... Hudlegen sa jeg burde gjøre det... Irriterende å måtte gå ned, når jeg ser hvilke effekter tbl har hatt, og hvilken tilbakegang jeg har hatt i løpet av bare noen dager Begynner jo nesten å bli litt avhengig av disse tbl jo.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #2246 Skrevet 20. februar 2013 Jeg ser det er flere som er på 3 tabl daglig, det er så rart at hudleger og andre "opererer" forskjellig! Her har jeg fått høre at hudlegen sier "Det er kun de som har litt større kropper, ikke i form av overvekt men om de har litt mer å gå på enn en 60kg- kropp ellers, som går på 3 tabl dagen. Jeg setter aldri 3 tabletter på mine pasienter, om de veier under 80kg eller deromkring.". Da jeg hentet ut tabletter på apoteket, sa damen "Det er ingen som går på 3 tabletter daglig! Noe annet er snakk om leger som ikke bryr seg om sine pasienter!" Da mente hun normalvektige, undervektige og til en viss grad de som har litt ekstra. Ehh blir forvirret jeg..? Hvorfor er det så stor forskjell på hva som skal være fakta? Anonym poster: 8e55cb85eeeda5eed98f3b0ace1ad2d8 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #2247 Skrevet 20. februar 2013 Jeg ser det er flere som er på 3 tabl daglig, det er så rart at hudleger og andre "opererer" forskjellig! Her har jeg fått høre at hudlegen sier "Det er kun de som har litt større kropper, ikke i form av overvekt men om de har litt mer å gå på enn en 60kg- kropp ellers, som går på 3 tabl dagen. Jeg setter aldri 3 tabletter på mine pasienter, om de veier under 80kg eller deromkring.". Da jeg hentet ut tabletter på apoteket, sa damen "Det er ingen som går på 3 tabletter daglig! Noe annet er snakk om leger som ikke bryr seg om sine pasienter!" Da mente hun normalvektige, undervektige og til en viss grad de som har litt ekstra. Ehh blir forvirret jeg..? Hvorfor er det så stor forskjell på hva som skal være fakta? Anonym poster: 8e55cb85eeeda5eed98f3b0ace1ad2d8 Hvorfor ikke gå på 3 tabeletter om kroppen tillater det? Drit i dama på apoteket, stol på erfarne hudleger istedet. Anonym poster: 31ebb2b889959e5273bdb940e4e4de21 1
BennyBoop Skrevet 20. februar 2013 #2248 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har så _fryktelig_ vondt i ryggen, korsryggen. Må halte innimellom og gjør vondt å sitte. Jeg er så redd for at det ikke er Isoen. Det er Isoen ikke sant?? Alltid hatt littegrann problemer med ryggen, noe jeg følte begynte å bli litt verre og verre. Og nå har jeg hatt veldig vondt i 1-2 måneders tid.. Jeg fikk betennelsesdempende av legen, funket fjell!! Nå går jeg på en lang kur med de, og det er veldig effektivt for meg. Han sa at fordi vi ikke har væske i putene mellom knoklene våre, så vil de skrape sammen og danne en betennelse. Jeg fikk det i begge knærne og korsryggen. Han sa at det var heeeeelt normalt på ISO, men at hvis jeg begynte å få "kriblinger" og tap av følelse i tærne og fingertuppene så måtte jeg komme ned for som bare det. Tipper det er ISOen, og at det løser seg veldig fint når du er ferdig. Evt be om betennelsesdempende :-) Lykke til, og god bedring!!
Skjønningen Skrevet 20. februar 2013 #2249 Skrevet 20. februar 2013 Jeg synes det var så sykt skummelt å gå opp til to tabletter i dag. Ekstra skummelt fordi jeg ikke hadde anledning til å ta dem til mat, men spiste en banan og tok et glass sjokolademelk til, i stedet.
Lilje:) Skrevet 20. februar 2013 #2250 Skrevet 20. februar 2013 Jeg fikk betennelsesdempende av legen, funket fjell!! Nå går jeg på en lang kur med de, og det er veldig effektivt for meg. Han sa at fordi vi ikke har væske i putene mellom knoklene våre, så vil de skrape sammen og danne en betennelse. Jeg fikk det i begge knærne og korsryggen. Han sa at det var heeeeelt normalt på ISO, men at hvis jeg begynte å få "kriblinger" og tap av følelse i tærne og fingertuppene så måtte jeg komme ned for som bare det. Tipper det er ISOen, og at det løser seg veldig fint når du er ferdig. Evt be om betennelsesdempende :-) Lykke til, og god bedring!! Tusen takk! Nå har jeg 3 dager igjen på kuren!! Hvis ikke verkene i kroppen slipper etter 3-4 ukers tid etter at jeg er ferdig skal jeg spørre om sånn betennelsesdempende kur Hvordan ligger du an i kuren? Hvor mange tbl går du på, og har du ikke noe vondt i kroppen etter at du begynte på betennelsesdempende? Hadde du forresten i noen grad problemer med rygg og/eller knær før du begynte på ISO? Ble mange spm nå!
Lilje:) Skrevet 20. februar 2013 #2251 Skrevet 20. februar 2013 Jeg synes det var så sykt skummelt å gå opp til to tabletter i dag. Ekstra skummelt fordi jeg ikke hadde anledning til å ta dem til mat, men spiste en banan og tok et glass sjokolademelk til, i stedet. Hihi, skjønner hva du mener! Men en banan og sjokolademelk er helt fint! Hvor mye veier du? Kommer sikkert til å gå kjempebra! Jeg veier 50 kg og går på 3 tbl. Fikk verken utbrudd da jeg begynte, eller når jeg gikk opp til 2, eller da jeg gikk opp til 3 tbl. Lykke til! 1
Skjønningen Skrevet 20. februar 2013 #2252 Skrevet 20. februar 2013 Hihi, skjønner hva du mener! Men en banan og sjokolademelk er helt fint! Hvor mye veier du? Kommer sikkert til å gå kjempebra! Jeg veier 50 kg og går på 3 tbl. Fikk verken utbrudd da jeg begynte, eller når jeg gikk opp til 2, eller da jeg gikk opp til 3 tbl. Lykke til! Jeg har gått opp noe sykt i det siste, ettersom jeg slutta å snuse for litt over tre uker siden. Apetitten har løpt løpsk. Veide 52,5 kg når jeg ble satt på kuren og veier nå hele 57,5 kg! Dette har jeg altså gått op på 3 uker. :D Jeg er superfornøyd med det, for jeg er høy i forhold til vekta mi. Godt å høre at det gikk bra med deg da du gikk opp til 2 tabletter, og at det fremdeles går bra når du nå tar 3 tabletter. 3 høres så mye ut, synes jeg. Jeg har selv ennå ikke fått utbrudd eller særlig tørr hud. Har ikke opplevd neseblod eller hodepine/kroppsverk heller. Får håpe at det ikke dukker opp nå. Takk for beroligende ord, Lilje:)!
BennyBoop Skrevet 21. februar 2013 #2253 Skrevet 21. februar 2013 Tusen takk! Nå har jeg 3 dager igjen på kuren!! Hvis ikke verkene i kroppen slipper etter 3-4 ukers tid etter at jeg er ferdig skal jeg spørre om sånn betennelsesdempende kur Hvordan ligger du an i kuren? Hvor mange tbl går du på, og har du ikke noe vondt i kroppen etter at du begynte på betennelsesdempende? Hadde du forresten i noen grad problemer med rygg og/eller knær før du begynte på ISO? Ble mange spm nå! Jeg ville ikke ventet.. Er ikke verdt det ;-) En 10 dagerskur koster 36 kroner (pluss legetimen) og den hjelper så mye på alle de hverdagslige tingene, som er vonde og kjipe nå fordi vi har valgt ISO ;-) Men jeg skal ikke presse mer piller og "dop" på deg :-) Har to måneder igjen, pluss resten av februar. Tar tre om dagen, ligger rundt 58 kilo. Har litt verk i korsryggen, litt som å være støl, men kjenner det egentlig ikke. Har hatt problemer med ryggen tidligere, men da høyere opp. Knærne har aldri egentlig ikke vært et problem, var i militæret ett år og da merket jeg belastningen i knærne, men ikke noe bortsett fra det. Så for min del så har ISO skylden ;-)
Lilje:) Skrevet 21. februar 2013 #2254 Skrevet 21. februar 2013 Jeg ville ikke ventet.. Er ikke verdt det ;-) En 10 dagerskur koster 36 kroner (pluss legetimen) og den hjelper så mye på alle de hverdagslige tingene, som er vonde og kjipe nå fordi vi har valgt ISO ;-) Men jeg skal ikke presse mer piller og "dop" på deg :-) Har to måneder igjen, pluss resten av februar. Tar tre om dagen, ligger rundt 58 kilo. Har litt verk i korsryggen, litt som å være støl, men kjenner det egentlig ikke. Har hatt problemer med ryggen tidligere, men da høyere opp. Knærne har aldri egentlig ikke vært et problem, var i militæret ett år og da merket jeg belastningen i knærne, men ikke noe bortsett fra det. Så for min del så har ISO skylden ;-) Godt å høre at du har det greit etter forholdene! Men hvordan vet jeg at jeg har betennelse liksom? Og bestiller jeg time hos fastlegen da? Eller er det hudlegen jeg skal kontakte?
96ern Skrevet 21. februar 2013 #2255 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Hei! Var ute å drakk i går, og er helt forjævlig i dag... men jeg lurer på en ting, jeg sto nettopp opp, spiste en brødskive og tok kapslene sammen med 2 glass melk! Føler det ble lite mat til kapslene men greier ingenting idag... Går dette bra?:o Endret 21. februar 2013 av 96ern
Lilje:) Skrevet 21. februar 2013 #2256 Skrevet 21. februar 2013 Hei! Var ute å drakk i går, og er helt forjævlig i dag... men jeg lurer på en ting, jeg sto nettopp opp, spiste en brødskive og tok kapslene sammen med 2 glass melk! Føler det ble lite mat til kapslene men greier ingenting idag... Går dette bra?:o Føler at du at du er mer fyllesyk enn du normalt blir? Det føler jeg nå under kuren. Det går helt fint å ta de med en brødskive og to glass melk! Det står også at om man ikke får tatt de til et måltid, så foretrekkes det at de tas med melk. Så supert det!
BennyBoop Skrevet 21. februar 2013 #2257 Skrevet 21. februar 2013 Godt å høre at du har det greit etter forholdene! Men hvordan vet jeg at jeg har betennelse liksom? Og bestiller jeg time hos fastlegen da? Eller er det hudlegen jeg skal kontakte? Jeg tok det hos fastlegen (180kr vs 380kr) så det økonomiske var det viktigste akkurat det ;-) Han spurte om smerter andre steder (type fingre/tær dette pga nerveskader eller nerver i klem), når jeg hadde mest vondt. Hvilke dype vondt jeg har (dump smerte eller skarp stikkende smerte) selv kjentes det som om en møllestein som skrapet i kneet og ryggen. Med det jeg fortalte og med ISO i journalen så sa han at det var en betennelse pga væskemangle i leddposene (som tidligere nevn) som visstnok var veldig veldig vanlig for ISO brukere. Men det er viktig å ta det tidlig, posen hvor væsken skal være i kan bli skadet og bena/knoklene kan få skader. Så bedre å sjekke det nå, så slipper man kjedelige overraskelser senere ;-) Føler jeg er litt krass, men ryggen skal man ikke tøyse med. I alle fall ikke som ung! Hold oss oppdatert da :-)
plix Skrevet 22. februar 2013 #2258 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har også vært mye mer "uurgh" dagen derpå mot normalt! Ble overrasket over at jeg kunne føle meg så dehydrert etter bare et par øl/vin. Så nå når jeg drikker alkohol blir det heller ikke noe mer enn nettopp dét; et par evt tre Ingen katastrofe, men absolutt noe jeg også har lagt merke til
96ern Skrevet 24. februar 2013 #2259 Skrevet 24. februar 2013 (endret) merker jeg er ganske lei av disse kapslene nå!! Huden min i ansiktet er blitt ganske ekkel og stygg... Disse røde merkene jeg har på haka bleknes til heldigvis, og noen er allerede borte. Men denne hudfargen jeg har fått, er ekkel... Noen som også har det? Hjelper det med en viss type fuktighetskrem? Hjelp meeg SNART halvveis !!!! Også et spørsmål til. Er det noen av dere som er utrolig slitne konstant? Jeg føler meg helt ferdig bare jeg har vært våken 6-8 timer.. Og kan sove 17 timer (!) Har også gått ned i vekt.. Ikke artig å høre fra familie at jeg er blitt tynnere osv, forrige uke spiste jeg kun 1-2 måltid om dagen. 3-4 brødskiver uten middag.. Greier ikke å spise middag, og er aldri sulten.... faen åsså Endret 24. februar 2013 av 96ern 1
Gjest a1b2s3 Skrevet 24. februar 2013 #2260 Skrevet 24. februar 2013 Er det noen av dere som bruker andre "midler" eller produkter mot huden sammen med tablettene? Som da ikke er effaclar, physiogel osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå