96ern Skrevet 17. januar 2013 #2061 Skrevet 17. januar 2013 Jeg ble så lei meg når jeg leste at man må vente mange måneder før man kan sole seg etter iso-slutt. Jeg skal til syden i august, og da kan jeg sikkert ikke begynne på kuren Jeg ble også veldig skuffet, og har det tøft nok med denne ISO kuren i seg selv. Begynner å bli deprimert, som jeg en gang var, og jeg gikk 2 år til psykolog.. Men jeg prøver bare å holde fokus nå, og helt til i sommeren, da jeg endelig er ferdig og forhåpentligvis ikke har mere kviser. Jeg er også bleik, og vil gjerne ta sol så fort som mulig.. Jeg skal til Helles kanskje i Mai, og vurderer å droppe det, etter jeg fikk vite at jeg måtte være veldig forsiktig med sol, når man er på ISO, og til og med opptil 6 måneder etterpå. Men er vell bedre å vente 6 måneder, istedet for å skade huden, og kanskje få flere pigmentflekker som varer permanent.
My-my Skrevet 17. januar 2013 #2062 Skrevet 17. januar 2013 Jeg ble så lei meg når jeg leste at man må vente mange måneder før man kan sole seg etter iso-slutt. Jeg skal til syden i august, og da kan jeg sikkert ikke begynne på kuren Ble lei meg jeg også, da jeg elsker sommer og sol... men tenkte jeg bare måtte hoppe i det nå, også ta sommeren som den kommer. Tidligere har jeg fått ganske så grei hud etter å fått en del sol på kroppen, særlig på ryggen, som har vært et stort problemområde. Så i år blir det forhåpentligvis ren og pen hud men kritthvit, i stedet for solbrun ok hud som av erfaring vil få masse kviser igjen. Så forhåpentligvis blir det en sommer uten kviser, og det er jo en motivasjon i det også syns jeg.
My-my Skrevet 17. januar 2013 #2063 Skrevet 17. januar 2013 Men var noe hudlegen sa som skremte meg litt... Hun sa at resultatet varer i opptil 5 år, men jeg trodde resultatet av iso var permanent? Er det sånn at om 5 år så kommer alle kvisene tilbake igjen og jeg er tilbake på scratch? Frister jo ikke no særlig... Uææ, det var da merkelig å si? Trodde det var nokså permanent jeg også, i og med at det blir en varig endring i huden. Bortsett fra et fåtall som får tilbakefall, og som mulig har nytte av enda en kur. Noen andre som vet?? Du må spørre henne neste gang hva hun mente med det!
Belle de Jour Skrevet 17. januar 2013 #2064 Skrevet 17. januar 2013 Ja klart det :D Her er flere forskjellige, tror det var slik at jo høyere IU, jo mer klissete er den(og mer e-vitamin, men det er ikke avgjørende tror jeg). Jeg har den som har 45.000 IU og den er VELDIG klissete, så bruker den bare til kvelden, med noen ganger om den ikke har trukket seg ordentlig inn i huden- et håndkle over puten. Og hvis Sengaia er fornøyd med det snegleslimet, kanskje det kan friste? Jeg får se når jeg er ferdig, er fornøyd med oljen for nå- men er jo ikke ferdig med Iso ennå Lukter din litt høgg? Jeg har denne som jeg synes lukter litt tran..ikke noe som plager meg sånn, blir bare litt nervøs for om den er harsk Også veldig klissete, jeg blander som sagt tidligere sammen med aloe vera gel, som også skal hjelpe litt på arr, og lar trekke inn en del før krem over der igjen. Nå har jeg ikke så mange dråper olje i om gangen, er litt redd for å kline olje i ansiktet. Ser at mange sliter med tanken på å holde seg unna sola - har dere snakket ordentlig med hudlegen deres om dette? Tidligere i tråden var det ei som var i Afrika, og jeg fikk inntrykk av at hun fikk litt farge også, hun var bare forsiktig. Som hudlegen hennes hadde sagt - hvite folk over hele verden bruker iso, også i varmere strøk, så vi må nok ikke sky sola helt. Og når dere er ferdige med kuren, vil jo sikkert huden bli bra nok til at dere kan bruke litt selvbruning uten at det flasser av?
Gummiloppa Skrevet 17. januar 2013 #2065 Skrevet 17. januar 2013 Uææ, det var da merkelig å si? Trodde det var nokså permanent jeg også, i og med at det blir en varig endring i huden. Bortsett fra et fåtall som får tilbakefall, og som mulig har nytte av enda en kur. Noen andre som vet?? Du må spørre henne neste gang hva hun mente med det! Skal spørre henne når jeg skal dit igjen ja! Verste er jo at hun sa det som at det var en bra ting. "Det kan vare opptil 5 år altså!" Åja, jeeei...
96ern Skrevet 17. januar 2013 #2066 Skrevet 17. januar 2013 Skal spørre henne når jeg skal dit igjen ja! Verste er jo at hun sa det som at det var en bra ting. "Det kan vare opptil 5 år altså!" Åja, jeeei... ISO er den sterkeste behandlingen som er mot akne. Og som oftest skriver ikke hudlege ut ISO, før du har prøvd en del andre behandlinger først. ISO er som regel siste vei å ta, og dette er for å bli kvitt kvisene for godt. Så det med at hudlegen din sa 5år, er rart, rett og slett. 1
Gummiloppa Skrevet 17. januar 2013 #2067 Skrevet 17. januar 2013 (endret) ISO er den sterkeste behandlingen som er mot akne. Og som oftest skriver ikke hudlege ut ISO, før du har prøvd en del andre behandlinger først. ISO er som regel siste vei å ta, og dette er for å bli kvitt kvisene for godt. Så det med at hudlegen din sa 5år, er rart, rett og slett. Ja, jeg også syns det var kjempe merkelig. Da kan man jo like greit gå på antibiotika da, eller p-piller for den saks skyld, hvis resultatet ikke er permanent uansett. Men hun virket generelt litt spesiell hun jeg var hos... Men jeg velger å tro at dette skal ta knekken på møkka en gang for alle! Så får hun bare si hva hun vil Endret 17. januar 2013 av Gummiloppa
B18 Skrevet 18. januar 2013 #2068 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har fått et slags munnsår på siden av munnen min (på begge sider), er dette pga medisinen?
B18 Skrevet 18. januar 2013 #2069 Skrevet 18. januar 2013 Det er tørt i tilegg, er det noen som har opplevd noe lignende?
Gjest Sengaia Skrevet 18. januar 2013 #2070 Skrevet 18. januar 2013 Ja klart det :D Her er flere forskjellige, tror det var slik at jo høyere IU, jo mer klissete er den(og mer e-vitamin, men det er ikke avgjørende tror jeg). Jeg har den som har 45.000 IU og den er VELDIG klissete, så bruker den bare til kvelden, med noen ganger om den ikke har trukket seg ordentlig inn i huden- et håndkle over puten. Og hvis Sengaia er fornøyd med det snegleslimet, kanskje det kan friste? Jeg får se når jeg er ferdig, er fornøyd med oljen for nå- men er jo ikke ferdig med Iso ennå Takk for svar og tips Jeg var innom en helsekostbutikk i går som selger snegleslim. Det var den som er på andre bildet her: http://frumeyer.com/2012/02/13/health-beauty/ Også har jeg sett på denne: http://www.elicina.no/default.asp?wpi=PRODUCTDETAILS&pId=11&langid=1 Jeg vet ikke om jeg skal ta gel eller krem.. også er det så forskjell, tror jeg, fra merke til merke når det gjelder kremer..? Akkurat nå bruker jeg en krem fra decleor, men huden kan glinse litt dagen etter. Den er mot pigmentflekker o.l.. Jeg har bare brukt den et par uker, kanskje jeg skal gi den litt lenger tid, men det frister veldig å kjøpe snegleslim!
96ern Skrevet 18. januar 2013 #2071 Skrevet 18. januar 2013 Jeg har fått et slags munnsår på siden av munnen min (på begge sider), er dette pga medisinen? Det er helt vanlig å få munnsur, når man er på ISO. Bare å ta tiden til hjelp, og ikke la såre være tørt, bruk en god fuktighetskrem på det, så forsvinner det etterhvert
96ern Skrevet 18. januar 2013 #2072 Skrevet 18. januar 2013 Takk for svar og tips Jeg var innom en helsekostbutikk i går som selger snegleslim. Det var den som er på andre bildet her: http://frumeyer.com/.../health-beauty/ Også har jeg sett på denne: http://www.elicina.n...pId=11&langid=1 Jeg vet ikke om jeg skal ta gel eller krem.. også er det så forskjell, tror jeg, fra merke til merke når det gjelder kremer..? Akkurat nå bruker jeg en krem fra decleor, men huden kan glinse litt dagen etter. Den er mot pigmentflekker o.l.. Jeg har bare brukt den et par uker, kanskje jeg skal gi den litt lenger tid, men det frister veldig å kjøpe snegleslim! Jeg søkte litt på internett når det gjelder snegleslim. Da kom jeg på en nettside som ble besvart av en hudlege, nettopp angående snegleslim. Og han mente at dette bare var tull, og bruke penger på dette var ikke noe vits i. Ta tiden til hjelp heller. Vet ikke helt jeg, men jeg har også hørt at folk har hatt nytte av snegleslim, men tenk litt på det før du kjøper det Finnes masse andre kremer også
plix Skrevet 18. januar 2013 #2073 Skrevet 18. januar 2013 Tusen takk for svar! ) Jeg vil rett og slett prøve den du bruker nå, kanskje jeg også blir like fornøyd som du er: Den koster jo kun 52 kr, så kommer til å bestille den snarest mulig. Men hvordan er dette med frakten og leveringstiden på denne siden? Leveringstiden er 7-10 dager ca, det er virkelig ikke problemer der. Frakten ligger på 6dollar om du handler for under 1,8kg ca Veldig greit
plix Skrevet 18. januar 2013 #2074 Skrevet 18. januar 2013 Takk for svar og tips Jeg var innom en helsekostbutikk i går som selger snegleslim. Det var den som er på andre bildet her: http://frumeyer.com/.../health-beauty/ Også har jeg sett på denne: http://www.elicina.n...pId=11&langid=1 Jeg vet ikke om jeg skal ta gel eller krem.. også er det så forskjell, tror jeg, fra merke til merke når det gjelder kremer..? Akkurat nå bruker jeg en krem fra decleor, men huden kan glinse litt dagen etter. Den er mot pigmentflekker o.l.. Jeg har bare brukt den et par uker, kanskje jeg skal gi den litt lenger tid, men det frister veldig å kjøpe snegleslim! Om du kjøper så får du rapportere hva du finner ut Som 96ern sier, det er mye tull der ute- men også mye av tullet har kanskje fungert. Så du får gå i tenkeboksen
plix Skrevet 18. januar 2013 #2075 Skrevet 18. januar 2013 Lukter din litt høgg? Jeg har denne som jeg synes lukter litt tran..ikke noe som plager meg sånn, blir bare litt nervøs for om den er harsk Også veldig klissete, jeg blander som sagt tidligere sammen med aloe vera gel, som også skal hjelpe litt på arr, og lar trekke inn en del før krem over der igjen. Nå har jeg ikke så mange dråper olje i om gangen, er litt redd for å kline olje i ansiktet. Ser at mange sliter med tanken på å holde seg unna sola - har dere snakket ordentlig med hudlegen deres om dette? Tidligere i tråden var det ei som var i Afrika, og jeg fikk inntrykk av at hun fikk litt farge også, hun var bare forsiktig. Som hudlegen hennes hadde sagt - hvite folk over hele verden bruker iso, også i varmere strøk, så vi må nok ikke sky sola helt. Og når dere er ferdige med kuren, vil jo sikkert huden bli bra nok til at dere kan bruke litt selvbruning uten at det flasser av? Nei min lukter ikke tran, men hadde en olje en gang (jojobaolje) som luktet tran- grusomt Den var ikke gammel, men noe galt var det for kjøpte ny i annet merke og alt var ok der. Så kanskje din er en "utgått" sak? Ikke vet jeg
B18 Skrevet 18. januar 2013 #2076 Skrevet 18. januar 2013 Det er helt vanlig å få munnsur, når man er på ISO. Bare å ta tiden til hjelp, og ikke la såre være tørt, bruk en god fuktighetskrem på det, så forsvinner det etterhvert Takk for at du svarte
finkel Skrevet 18. januar 2013 #2077 Skrevet 18. januar 2013 (endret) Jeg bare lurte ang de røde merkene- er ikke det noe de aller fleste får? og at de blekner/forsvinner gradvis etterhvert?? jo,m de føde merkene blekner med tiden. men jeg er usikker påp hva jeg skal bruke i mellom tiden... jegh bruker etv sterkt ansiktsvann som jeg kunb hsr på mogn og kveld akkurat der arret er, med nattkewm fra decleor over. vasker først med asan. det går hvertfall voldsomt tregt, og jeg er redd for at jeg kanskje ska slutte med det sterke ansiktsvannet jeg skal ha på de rde flekkene, og bruke bare asan som vask, og biotherm morgen og kveld. Vil gjerne se bare LITT resultater snart! a AnonymBruker:1 du burde være tålmodig med fruktsyrer o.l. etternkuren. og se hvrdan det utvikler seg. kanskjeetter 6-8 mnf, men også et år. jeg vil hvertfall vente med akkurat det så lenge som mulig. Noen som vet om skrubb/peelibg - det er kanskje lite bra rett etter pilleslutt? hva med damp? oen som har erfart noe? har forresten hørt at vanlig honning på ansiktet la virke 15 min eller noe, er veldig bra for huden. god natt Hadde du en god natt? Men, ja, jeg ventet lenge før jeg begynte å skrubbe huden etter isoslutt. (Sluttet i juli) Jeg kjente etter hvor sår den var, og prøvde meg frem. Merket at huden etterhvert roet seg, så da skrubbet jeg forsiktig med en vaskeklut. Nå er jeg ikke lengre redd for å skrubbe meg, heller ikke med litt grove korn. Har en skrubb fra MD med syre i, den vil jeg ikke bruke, siden de røde merkene visstnok kan bli værende lengre da. Det sterke ansiktsvannet, er det syre i det? Eller alkohol? Jeg bruker ingenting for å "behandle" de røde merkene mine, og jeg synes de har bleknet veldig mye! De vises knapt uten sminke. Kan prøve og se om jeg finner bilder for å sammenligne? Tror jeg har bilder fra 3mnd og nå 6mnd etter isoslutt. Endret 18. januar 2013 av finkel
Professor Orm Skrevet 18. januar 2013 #2078 Skrevet 18. januar 2013 Takk for at du svarte Tar meg den frihet til å svare jeg også. JA det har jeg! Slet med det i flere uker. Går litt opp og ned, akkurat nå har jeg bare sprekker i leppene, men jeg ville ikke blitt sjokkert om de kom tilbake. Noe som hjelper er en salve som heter prolip. Kjøpes på apotek. Et annet tips, som jeg ikke har prøvd selv, er å bruke honning. Jeg skal teste det om det kommer tilbake. Det er ikke usannsynlig at det funker heller, det inneholder også propolis, i likhet med salven.
Professor Orm Skrevet 18. januar 2013 #2079 Skrevet 18. januar 2013 Hadde du en god natt? Men, ja, jeg ventet lenge før jeg begynte å skrubbe huden etter isoslutt. (Sluttet i juli) Jeg kjente etter hvor sår den var, og prøvde meg frem. Merket at huden etterhvert roet seg, så da skrubbet jeg forsiktig med en vaskeklut. Nå er jeg ikke lengre redd for å skrubbe meg, heller ikke med litt grove korn. Har en skrubb fra MD med syre i, den vil jeg ikke bruke, siden de røde merkene visstnok kan bli værende lengre da. Det sterke ansiktsvannet, er det syre i det? Eller alkohol? Jeg bruker ingenting for å "behandle" de røde merkene mine, og jeg synes de har bleknet veldig mye! De vises knapt uten sminke. Kan prøve og se om jeg finner bilder for å sammenligne? Tror jeg har bilder fra 3mnd og nå 6mnd etter isoslutt. Hvem har sagt det om de merkene? Jeg ville tro de gikk bort fortere, det skal hjelpe å peele.
finkel Skrevet 18. januar 2013 #2080 Skrevet 18. januar 2013 Hvem har sagt det om de merkene? Jeg ville tro de gikk bort fortere, det skal hjelpe å peele. Det kan være, jeg mente kombinasjonen syre og røde merker, jeg. Las her på tråden at en hudlege hadde sagt det Husker ikke hvem som skrev det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå