Alie90 Skrevet 4. mai 2013 #2521 Skrevet 4. mai 2013 En lille update fra mig: Har nu taget iso i 9 uger. Den sidste uge har jeg taget 3 piller dagligt, og nu synes jeg virkelig, jeg kan se resultater. Jeg har i øjeblikket bare 3 bumser i ansigtet, og de er teeny-tiny små! Og mine røde mærker efter ex-bumser på kinderne er også begyndt at falme i farven, synes jeg, så jeg er begyndt a føle mig mere tlipas uden ret meget makeup. Nu kan jeg godt tage hjem fra fitness centeret uden makeup, f.eks. Det fandt jeg ubehageligt for bare et par uger siden. Så HELL YEAH, det virker! Men jeg tror desværre også, den øgede dosis har forværret mine bivirkninger. Hedtil har jeg kunnet træne, som jeg plejer, men i denne uge fik jeg godt i nedre del af ryggen under både styrketræning og spinning. Jeg ville være lidt ked af at skulle stoppe, så jeg håber ikke, det bliver værre. 1
MysterietMamma Skrevet 5. mai 2013 #2522 Skrevet 5. mai 2013 Smører du vaseline akkurat ved inngangen i nesen? Jeg blir sår langt inni nesen... (sånn at jeg rekker dårlig til...æsj) og plutselig løsner det og blør mye neseblod. I en ideel verden hadde det selvfølgelig vært lurt å vente til høsten. Jeg vet ikke hva jeg selv ville gjort igrunn, det er jo bare snakk om et par måneder. Jeg pleier å bli noe lett brun og sjelden brent, men merker huden er helt annerledes nå! Var en dag her jeg kun hadde BB cream på, med solfaktor 12 i tror jeg det var. Var ute en liten time, og plutselig tittet solen overraskende frem. Og selvfølgelig ble jeg brent! Så får følelsen av at det skal utrolig lite til, med min hud ivertfall. Er så lett å vise litt hud, og glemme å smørre det lille området. Men har alltid med meg solkrem nå. Skal selv til syden i sommer, så spent på hvordan det blir... Reiser mest for varmen denne gangen, ikke sola... Noen som har blitt brun mens de har gått på iso? Å så gøy!! Glad på dine vegne Men begynte ikke du nettopp?? Om man overstiger egenandelen (som er ca 1600-1700?) så får man frikort automatisk og evt refundert om man har betalt over beløpet. Frikortet gjelder for hudlegetimene (så lenge du ikke har privat), blodprøver etc der. For å få igjen penger for iso, må man selv sende inn kvitteringer til HELFO. Var en liste over slike medikamenter HELFO ville refundere. Men kan man virkelig få refundert kremene også??? Ellers merker jeg godt at det ikke er vinter og tørt lenger, mtp tørr hud og sikkert også tørre øyne. Ble litt nysgjerrig på skrekkeksempler på feildosering av iso? Hun opplevde å møte folk som tydelig hadde overdosering feks. Hvor ansiktet var ekstremt sprukket opp, nærmest åpent sår. Tror når det blir så heftig at man heller skal gå ned på doering og bruke lengre tid?! Uansett, jeg stoler på svær få leger når det kommer til huden min, og vil alltid forsøke å få hjelp av "de beste"
MysterietMamma Skrevet 5. mai 2013 #2523 Skrevet 5. mai 2013 (endret) Takk for velkomst hilsener, helt utrolig godt å komme i kontakt med andre som skjønner hvordan det er å ha hudproblemer. Det er rart med det, men det er først nå jeg fatter hvor belastende huden min vært for meg psykisk. Har f eks omsider begynt å danne meg tanker om hvordan bryllupet vårt skal være. Vært forlovet i 2 år, men har vegret meg for å ta tak i bryllupet. Høres kanskje veldig overfladisk og tåpelig ut, men har liksom ikke klart å glede meg når jeg har sett for meg nydelig kjole kominert med acne i ansiktet og på rygg. Tanken på å skulle være midtpunkt, bli tatt bilder av osv har ikke akkurat motivert meg. Har også "styrt" mye med mat siste årene, dvs spist lavkarbo, spist sukkerfritt osv. Hatt mange restriksjoner og tåpelige ting for meg i håp om at huden skulle bli bedre, men det blir den jo aldri... Kommer nok uansett til å fortsette å spise moderat sukker da det er sunt på mange måter, men pizza med hvetebunn og et glass sjokolademelk en gang i blant er tilbake på menyen. Deilig å senke skulderne når det kommer til dette. Har spesielt slitt med fet hud. Fett, tykt lag som brer seg over ansiktet hver dag, og all sminke "sklir" av huden. Når jeg etterlater meg fet olje på alle glassflater du er inntil (f eks mobilen), føler jeg meg bare skitten, uhygenisk og ekkelt rett og slett, og det er ingen god følelse. Kan trygt si jeg sliter med selvfølelsen. Nei, kan virkelig ikke sette ord på hvor befriende det vil bli hvis dette blir bra, nesten som å bli født på ny Uten å ha hatt for mange bivirkninger ennå, er jeg ekstremt innstilt på å takle det og holde ut når den tid kommer. Kunne det vært en ide å dele litt bilder underveis? Feks hver andre uke? Fin dag til alle, på med caps og solfaktor og ut på tur i sola Endret 5. mai 2013 av MysterietMamma
Nuppeline Skrevet 5. mai 2013 #2524 Skrevet 5. mai 2013 (endret) Jeg begynte 19. 02, og tar 3x20 mg daglig:) Endret 5. mai 2013 av Nuppeline
Gjest snyball Skrevet 6. mai 2013 #2525 Skrevet 6. mai 2013 Hei Snyball! Har skummet gjennom 126 sider nå, og må si at det virker som for meg at du kanskje bør vurdere å bytte lege? Virker ikke som han har så kontroll eller? Ikke bruke fuktighetskrem, ikke tillate 3 piller om dagen, ikke ta seg tid til å snakke med deg på kontroll... Vil ikke skremme deg, men syntes selv disse medisinen er ganske heavy, og at det er viktig å gå til en lege som vet hva han gjør. Lite tankekors bare, søsteren min som er hudpleier har sett en del skrekkeksempler på leger som har dosert feil. Tvi tvi Hei Takk for omtanken! Jeg føler selv han er litt sløv, men har desverre ikke andre alternativer. Dette var hudlegen med kortest ventetid (relativt nyåpnet sted). Det virker som han vet hva han snakker om, og at han står for det, men han sier litt andre ting enn det jeg opplever dere har fått høre. Jeg tar hvertfall ikke for mye ISo! Tar 2* daglig, og veier 84 kg. Er det noen andre som merker ubehag i bryset? Føler meg støl der, og merker det særlig om jeg ligger på ryggen når jeg skal sove. Litt ekkelt
MysterietMamma Skrevet 6. mai 2013 #2526 Skrevet 6. mai 2013 Hei Takk for omtanken! Jeg føler selv han er litt sløv, men har desverre ikke andre alternativer. Dette var hudlegen med kortest ventetid (relativt nyåpnet sted). Det virker som han vet hva han snakker om, og at han står for det, men han sier litt andre ting enn det jeg opplever dere har fått høre. Jeg tar hvertfall ikke for mye ISo! Tar 2* daglig, og veier 84 kg. Er det noen andre som merker ubehag i bryset? Føler meg støl der, og merker det særlig om jeg ligger på ryggen når jeg skal sove. Litt ekkelt Nei, har jeg ikke kjent noe på det. Men begynner først med 2 stk daglig om en halvannen uke, så kanskje for lite til å kjenne slike bivirkninger? Har du snakket med legen din om det? Høres veldig ubehagelig ut, men er kanskje helt ufarlig?
Gjest snyball Skrevet 6. mai 2013 #2527 Skrevet 6. mai 2013 Nei, har jeg ikke kjent noe på det. Men begynner først med 2 stk daglig om en halvannen uke, så kanskje for lite til å kjenne slike bivirkninger? Har du snakket med legen din om det? Høres veldig ubehagelig ut, men er kanskje helt ufarlig? Jeg har ikke time før i slutten av måneden, så skal ta det opp da. Føler at det ikke er noe farlig, det er bare plagsomt og ubehagelig
determeg Skrevet 6. mai 2013 #2528 Skrevet 6. mai 2013 Anbefaler alle som skal gå på iso i sommerferien å dra på apotek 1 og kjøpe solkrem. 30 % på kroppssolkremer - jeg har allerede begynt hamstringen Er det noen som har vært hos frisøren og stripet håret når de har gått på kuren? Jeg er litt bekymret.. Mye grunnet tørt hår som faller av i større mengder enn vanlig.. Noen andre som også har vært så heldige og fått den sjeldne bivirkningen hårtap? Ellers merker jeg at bivirkningene går litt i bølger, spesielt munnsårene og tørrheten generelt. Hvordan går det med dere andre?
determeg Skrevet 6. mai 2013 #2529 Skrevet 6. mai 2013 En lille update fra mig: Har nu taget iso i 9 uger. Den sidste uge har jeg taget 3 piller dagligt, og nu synes jeg virkelig, jeg kan se resultater. Jeg har i øjeblikket bare 3 bumser i ansigtet, og de er teeny-tiny små! Og mine røde mærker efter ex-bumser på kinderne er også begyndt at falme i farven, synes jeg, så jeg er begyndt a føle mig mere tlipas uden ret meget makeup. Nu kan jeg godt tage hjem fra fitness centeret uden makeup, f.eks. Det fandt jeg ubehageligt for bare et par uger siden. Så HELL YEAH, det virker! Men jeg tror desværre også, den øgede dosis har forværret mine bivirkninger. Hedtil har jeg kunnet træne, som jeg plejer, men i denne uge fik jeg godt i nedre del af ryggen under både styrketræning og spinning. Jeg ville være lidt ked af at skulle stoppe, så jeg håber ikke, det bliver værre. Så hyggelig å høre at huden har bedret seg Og får håpe treningsverket stopper opp!
plix Skrevet 6. mai 2013 #2530 Skrevet 6. mai 2013 Fint å lese oppdateringer, KGere Velkommen i "klubben" MysterietMamma Jeg er veldig sent ute nå, men hudlegen sa jeg skulle begynne med faktor i ansiktet i mars allerede. Men nå som mai-solen har gjort inntog, merker jeg det. Svir i ansiktet, selv med sminke over. (Spf 15 står det.. ikke at jeg bruker sminke som solfaktor) Det jeg lurer på, finnes det solkremer/spray/gel/whatever som IKKE klistrer og klisser så fælt i ansiktet? En som føles som.. hudkrem? Og ikke ødelegger sminken? Eller gjør huden "fet"/klissen/blank? Eller er dette bare en drømmetanke?
Fj0rtoft Skrevet 6. mai 2013 #2531 Skrevet 6. mai 2013 Hei! Da er det på tide med en liten oppdatering fra min side Har gått på ISO siden slutten av januar, synes tiden har gått KJEMPE fort! I begynnelsen var bivirkningene ille, men de har blitt bedre etterhvert som kroppen har blitt vandt med tablettene. Tar 3 tabletter daglig, noe jeg har gjort siden 3.uke etter oppstart. Før hadde jeg mye vondt i ryggen, tørr hud i ansiktet, blod i nesen når jeg skulle snyte nesen, veldig tørr rundt munnen, tørre øyne osv. De siste månedene har bivirkningene redusert betraktlig! Jeg har ikke lengre vondt i ryggen og ledd, treningen går som en drøm! Huden i ansiktet og på hendene er ikke like tørre lengre, leppene er til å leve med (bruker lipsyl konstant), ikke mye blod i nesen. Bruker også øyedråper av og til, når jeg husker det. Huden er kvisefri akkurat nå! (bank i bordet!) skal til hudlegen i morgen for siste resept, der vi skal bli enige om å ta en halv eller en hel pakke. jeg heller mot en hel pakke, har ingenting i mot dette! og siden det først er nå jeg er helt kvisefri :D Angående alkohol, så har det blitt litt mye av dette i det siste.. Har drukket 7 ganger siden jeg begynte. Har da drukket bare sprit, og dagen derpå har vært upåklagelig! har alltid blitt fyllesyk før, men det blir jeg ikke nå lengre! kan være fordi jeg bare holder meg til sprit. Har vært godt brisen nesten alle gangene. har lest at mange har hatt det verre dagen derpå siden de går på ISO, rart det ikke skjedde med meg Jeg sier bare hold ut til dere som akkurat har begynt! Det er helt jævlig i begynnelsen, men det blir bedre! Det er SÅÅÅÅ verdt det!
MysterietMamma Skrevet 7. mai 2013 #2532 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Fint å lese oppdateringer, KGere Velkommen i "klubben" MysterietMamma Jeg er veldig sent ute nå, men hudlegen sa jeg skulle begynne med faktor i ansiktet i mars allerede. Men nå som mai-solen har gjort inntog, merker jeg det. Svir i ansiktet, selv med sminke over. (Spf 15 står det.. ikke at jeg bruker sminke som solfaktor) Det jeg lurer på, finnes det solkremer/spray/gel/whatever som IKKE klistrer og klisser så fælt i ansiktet? En som føles som.. hudkrem? Og ikke ødelegger sminken? Eller gjør huden "fet"/klissen/blank? Eller er dette bare en drømmetanke? JAAA! Jeg har en solkrem å anbefale som etter min smak er helt fantastisk og nøyakt slik du beskriver: "En som føles som.. hudkrem? Og ikke ødelegger sminken? Eller gjør huden "fet"/klissen/blank?" Det er ikke bare en drømmetanke Dagkremen til PCA Skin (hydrator plus broad spectrum spf 30) har faktor 30 og er nettopp denne drømmen. Har brukt den i to år, og kom over den via en hudpleier jeg kjenner. Super lett, mye fukt, og perfekt for min fete hud med tørr underhud. Bruker den vinter som sommer året rundt. Kjøper den på skinmedix.com, billigst der og under 200,- Nå som jeg går kuren holder den selvsagt ikke alene, kjører fuktmaske over natta, La roche posay effeclar H som dagkrem (ment for kuren og anbefalt av min hudlege Jon Langeland), for deretter å legge et lag PCA over denne igjen når den har trukket seg inn. Kremen er blant annet anbefalt av amerikanske Skin Cancer foundation. Er så fornøyd at jeg har kjøpt to til som jeg har i barnehagen til kidsa. Barnesolkremer er jo så sykt fete at det er håpløst, svir i øyne osv. Har virkelig ingen eiendeler i skinmedix eller noe, syntes bare dettte produktet er helt fantastisk, og kan ikke fatte at andre ikke vil bli tilsvarende fornøyd. Spurte også Langeland om det var ok å fortsette med denne da den "bare" inneholder faktor 30 og om jeg burde gå opp til 50, men det mente han var helt uproblematisk, men poengterte viktigheten av å smøre seg ofte og bruke solhatt. Er å få tak i Norge også, supert om andre kommer med vurdering om de prøver dette produktet : ) Endret 7. mai 2013 av MysterietMamma
Skjønningen Skrevet 7. mai 2013 #2533 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Jeg har snart kun to uker igjen av kuren, men begynner faktisk å bli litt redd for at den ikke funker optimalt for meg. De siste par ukene har jeg fått et par store, underjordiske kviser, og noen små her og der (på ryggen og i ansiktet). Jeg har ikke blitt kvitt de sorte hudormene på nasa. For 4-5 uker tilbake var jeg derimot helt kvisefri og kjempefornøyd. Er det ikke meningen at det ikke skal komme flere kviser nå? Har gått på kuren siden starten av februar og er altså ferdig om et par uker, i følge legen. Frister å be om en pakke eller to til, altså. Edit: Glemte å si at jeg tar 3x20 mg daglig. Skulle tro det var nok til å ta knekken på det her drittet. Endret 7. mai 2013 av Skjønningen
plix Skrevet 7. mai 2013 #2534 Skrevet 7. mai 2013 JAAA! Jeg har en solkrem å anbefale som etter min smak er helt fantastisk og nøyakt slik du beskriver: "En som føles som.. hudkrem? Og ikke ødelegger sminken? Eller gjør huden "fet"/klissen/blank?" Det er ikke bare en drømmetanke Dagkremen til PCA Skin (hydrator plus broad spectrum spf 30) har faktor 30 og er nettopp denne drømmen. Har brukt den i to år, og kom over den via en hudpleier jeg kjenner. Super lett, mye fukt, og perfekt for min fete hud med tørr underhud. Bruker den vinter som sommer året rundt. Kjøper den på skinmedix.com, billigst der og under 200,- Ååh den skal jeg kjøpe! Håper virkelig den er noe for meg også Tusen takk! :D Jeg har snart kun to uker igjen av kuren, men begynner faktisk å bli litt redd for at den ikke funker optimalt for meg. De siste par ukene har jeg fått et par store, underjordiske kviser, og noen små her og der (på ryggen og i ansiktet). Jeg har ikke blitt kvitt de sorte hudormene på nasa. For 4-5 uker tilbake var jeg derimot helt kvisefri og kjempefornøyd. Er det ikke meningen at det ikke skal komme flere kviser nå? Har gått på kuren siden starten av februar og er altså ferdig om et par uker, i følge legen. Frister å be om en pakke eller to til, altså. Edit: Glemte å si at jeg tar 3x20 mg daglig. Skulle tro det var nok til å ta knekken på det her drittet. Så nedtur å lese, Skjønningen! Tror nok hudlegen kanskje gir ut en eske til, ettersom du ikke skulle gå "full" kur om jeg husker riktig. Men det er håp! Huden har ennå noen mnd før den viser sluttresultat uansett- tiden fremover er jo ikke en fasit! Jeg har nå gått på disse tablettene siden oktober i fjor, det vil da si 7 mnd de neste ukene! Og enda skal jeg gå på disse til midten av juli! 9 mnd på denne kuren, det er en graviditet det... Huden er blek (er blek fra før, men nå er jeg fortsatt så blek at ingen foundation matcher lengre, og concealerene jeg har er for mørk. Ser ikke bra ut i det hele tatt. Merkene etter urenhetene blekes litt og litt. Har tatt 1x20mg og 2x20mg annenhver dag, pluss halve tiden 2x20mg hver dag. Gikk tilbake til 1 tablett hver dag for ikke så lenge siden pga bivirkningene jeg hadde ble verre. Bivirkninger pr idag, 7 mnd uti kuren og forts 2 mnd igjen: -RØDE øyne. Hele tiden nesten. Prøvd ut flere øyendråper, og Artelac som jeg har hatt stor effekt av hittil har ikke samme effekten lengre. -Neseproblemer som jeg har hatt hele tiden. -Stiv og støl i hele kroppen, nesten hele tiden. -Tørr hodebunn/tørre lepper/tørr hud. Sammenlignet før er dette ingenting, og jeg er fornøyd Med unntak de røde øynene, ser ut som jeg har grått etter noen timer ute
Alie90 Skrevet 8. mai 2013 #2535 Skrevet 8. mai 2013 Anbefaler alle som skal gå på iso i sommerferien å dra på apotek 1 og kjøpe solkrem. 30 % på kroppssolkremer - jeg har allerede begynt hamstringen Er det noen som har vært hos frisøren og stripet håret når de har gått på kuren? Jeg er litt bekymret.. Mye grunnet tørt hår som faller av i større mengder enn vanlig.. Noen andre som også har vært så heldige og fått den sjeldne bivirkningen hårtap? Ellers merker jeg at bivirkningene går litt i bølger, spesielt munnsårene og tørrheten generelt. Hvordan går det med dere andre? Jeg var hos frisøre og få striber i sidste uge. Det gik helt fint; mærkedes ikke spor anderledes, end det plejer. Men frisøren spurgte, om jeg taber meget har for tiden? Jeg havde ikke selv tænkt over det, fordi mit hår er så tykt uanset, men hun kunne åbenbart se mange små, nye har. Så ja, den bivirkning oplever jeg altså også.
Gjest snyball Skrevet 8. mai 2013 #2536 Skrevet 8. mai 2013 (endret) Anbefaler alle som skal gå på iso i sommerferien å dra på apotek 1 og kjøpe solkrem. 30 % på kroppssolkremer - jeg har allerede begynt hamstringen Er det noen som har vært hos frisøren og stripet håret når de har gått på kuren? Jeg er litt bekymret.. Mye grunnet tørt hår som faller av i større mengder enn vanlig.. Noen andre som også har vært så heldige og fått den sjeldne bivirkningen hårtap? Ellers merker jeg at bivirkningene går litt i bølger, spesielt munnsårene og tørrheten generelt. Hvordan går det med dere andre? Jepp! Jeg handlet en solkrem til kroppen fra Vichy, spf 50. Skal til syden, så jeg helgarderer! Fikk 50 % rabatt! Jeg har også veldig lyst til å stripe håret mitt hos frisøren. Men håret mitt er KNUSKTØRT, så jeg tror det vil gjøre det vondt verre. Det skal sies at jeg ikke mister noe mer hår nå enn før, men tror at striping er døden for mitt hår nå hvertfall !? Fint å lese oppdateringer, KGere Velkommen i "klubben" MysterietMamma Jeg er veldig sent ute nå, men hudlegen sa jeg skulle begynne med faktor i ansiktet i mars allerede. Men nå som mai-solen har gjort inntog, merker jeg det. Svir i ansiktet, selv med sminke over. (Spf 15 står det.. ikke at jeg bruker sminke som solfaktor) Det jeg lurer på, finnes det solkremer/spray/gel/whatever som IKKE klistrer og klisser så fælt i ansiktet? En som føles som.. hudkrem? Og ikke ødelegger sminken? Eller gjør huden "fet"/klissen/blank? Eller er dette bare en drømmetanke? http://www.feeluniqu.../reponse-soleil Jeg brukte en solkrem fra Matis med spf 20 i fjor sommer. Veldig fornøyd med konsistensen, men vet ikke hvordan den er på huden nå. Hei! Da er det på tide med en liten oppdatering fra min side Har gått på ISO siden slutten av januar, synes tiden har gått KJEMPE fort! I begynnelsen var bivirkningene ille, men de har blitt bedre etterhvert som kroppen har blitt vandt med tablettene. Tar 3 tabletter daglig, noe jeg har gjort siden 3.uke etter oppstart. Før hadde jeg mye vondt i ryggen, tørr hud i ansiktet, blod i nesen når jeg skulle snyte nesen, veldig tørr rundt munnen, tørre øyne osv. De siste månedene har bivirkningene redusert betraktlig! Jeg har ikke lengre vondt i ryggen og ledd, treningen går som en drøm! Huden i ansiktet og på hendene er ikke like tørre lengre, leppene er til å leve med (bruker lipsyl konstant), ikke mye blod i nesen. Bruker også øyedråper av og til, når jeg husker det. Huden er kvisefri akkurat nå! (bank i bordet!) skal til hudlegen i morgen for siste resept, der vi skal bli enige om å ta en halv eller en hel pakke. jeg heller mot en hel pakke, har ingenting i mot dette! og siden det først er nå jeg er helt kvisefri :D Angående alkohol, så har det blitt litt mye av dette i det siste.. Har drukket 7 ganger siden jeg begynte. Har da drukket bare sprit, og dagen derpå har vært upåklagelig! har alltid blitt fyllesyk før, men det blir jeg ikke nå lengre! kan være fordi jeg bare holder meg til sprit. Har vært godt brisen nesten alle gangene. har lest at mange har hatt det verre dagen derpå siden de går på ISO, rart det ikke skjedde med meg Jeg sier bare hold ut til dere som akkurat har begynt! Det er helt jævlig i begynnelsen, men det blir bedre! Det er SÅÅÅÅ verdt det! Takk for gledende ord! Jeg har fortsatt et stort håp, selv om kvisene koser seg fremdeles etter 7 uker. Men det skal sies at nesen og haka mi er helt glatt nå. Det er så deilig!! Jeg har også drukket 2 ganger siden jeg startet. Lever fremdeles, men prøver å begrense meg veldig! Endret 8. mai 2013 av snyball
Skjønningen Skrevet 8. mai 2013 #2537 Skrevet 8. mai 2013 Så nedtur å lese, Skjønningen! Tror nok hudlegen kanskje gir ut en eske til, ettersom du ikke skulle gå "full" kur om jeg husker riktig. Men det er håp! Huden har ennå noen mnd før den viser sluttresultat uansett- tiden fremover er jo ikke en fasit! Ja, det er litt nedtur. Enda ei ny kvise i dag, i ansiktet. Huff, det er så jævlig at det her skal skje meg akkurat nå. Jeg var så skråsikker på at de gode resultatene som jeg fikk i starten, ville vedvare. Hvis det er noen her som har gått på iso og fått kviser opp til et par uker før pilleslutt, men som likevel ble kvisefri etter kuren - skrik ut, vær så snill!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #2538 Skrevet 8. mai 2013 Ååh den skal jeg kjøpe! Håper virkelig den er noe for meg også Tusen takk! :D Så nedtur å lese, Skjønningen! Tror nok hudlegen kanskje gir ut en eske til, ettersom du ikke skulle gå "full" kur om jeg husker riktig. Men det er håp! Huden har ennå noen mnd før den viser sluttresultat uansett- tiden fremover er jo ikke en fasit! Jeg har nå gått på disse tablettene siden oktober i fjor, det vil da si 7 mnd de neste ukene! Og enda skal jeg gå på disse til midten av juli! 9 mnd på denne kuren, det er en graviditet det... Huden er blek (er blek fra før, men nå er jeg fortsatt så blek at ingen foundation matcher lengre, og concealerene jeg har er for mørk. Ser ikke bra ut i det hele tatt. Merkene etter urenhetene blekes litt og litt. Har tatt 1x20mg og 2x20mg annenhver dag, pluss halve tiden 2x20mg hver dag. Gikk tilbake til 1 tablett hver dag for ikke så lenge siden pga bivirkningene jeg hadde ble verre. Bivirkninger pr idag, 7 mnd uti kuren og forts 2 mnd igjen: -RØDE øyne. Hele tiden nesten. Prøvd ut flere øyendråper, og Artelac som jeg har hatt stor effekt av hittil har ikke samme effekten lengre. -Neseproblemer som jeg har hatt hele tiden. -Stiv og støl i hele kroppen, nesten hele tiden. -Tørr hodebunn/tørre lepper/tørr hud. Sammenlignet før er dette ingenting, og jeg er fornøyd Med unntak de røde øynene, ser ut som jeg har grått etter noen timer ute Hei Jeg bare lurer, er det normalt å gå på denne medisinen i ni måneder? Er ikke det litt vel lenge? Skal mest sannsynlig gå på denne kuren, men det kan da ikke være sunt å spise de medisinene så lenge, blir litt redd Anonym poster: 540e3636ab16eab11437d86506e74d4b
plix Skrevet 8. mai 2013 #2539 Skrevet 8. mai 2013 Hei Jeg bare lurer, er det normalt å gå på denne medisinen i ni måneder? Er ikke det litt vel lenge? Skal mest sannsynlig gå på denne kuren, men det kan da ikke være sunt å spise de medisinene så lenge, blir litt redd Anonym poster: 540e3636ab16eab11437d86506e74d4b Nei, det er ikke min oppfatning. Aldri hørt om noen som går så lenge på kuren. Grunnen er lav dagsdose, totalt litt mer enn anbefalt totaldose og fordi huden min var hardt angrepet (passende forklaring gitt) før jeg tok mot til meg å gjøre noe med det. (og for at huden skal holde seg stabil frem mot bryllupet mitt)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #2540 Skrevet 8. mai 2013 Det går en interessant dokumentar om roaccutane og kviser på FEM nå. om bivirkninger og alt...blir skremt jeg. Noen andre som ser på? Anonym poster: 540e3636ab16eab11437d86506e74d4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå