Nuppeline Skrevet 12. april 2013 #2461 Skrevet 12. april 2013 (endret) Får dere gå på ISO mer enn tre mnd i gangen? Hudlegen min sa til meg at dette ikke praktiseres - at man måtte ha pause på noen måneder etter første kur... I tillegg skrev han ut 3x20 mg daglig til meg og fortalte at maxdose er 4x20 mg/døgn. Farmasøyten på apoteket sa at 3x20 var for høy dose og at det ikke var lov å utlevere det. Hatten av. Snart 2 mnd inn i kuren, siste 3 uker har jeg tatt 20x3. Fremdeles ingen bedring, - det dukker stadig opp nye kviser og jeg holder på å miste fatningen. Flere som ikke opplevde bedring før etter laaang tid?! Trenger sårt oppmuntring her jeg sitter meg sprukne lepper og hender, intense korsryggsmerter og skuldersmerter, neseblod, tørre øyne, mareritt rødming og nedstemthet. BAH!!! Endret 12. april 2013 av Nuppeline
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #2462 Skrevet 13. april 2013 Jeg begynner å merke bedring nå og har gått på kuren i to måneder og en uke, sånn ca. Har fremedles en rekke røde flekker og en del eksem på kroppen etter kuren, men ellers er det bra. Det som plager meg nå er at jeg ikke rakk å hente min siste resept (var på besøk hos noen og kom hjem for sent). Jeg ringte hudlegekontoret denne uken og de skulle visstnok ordne det for meg, men nå har jeg fått vite at det ikke er ordna likevel, og jeg går tom for tabletter om få dager. Møtte opp på apoteket og skulle hente pillene, men dama bak skranken sa at de ikke hadde fått inn noen resept til meg. Jeg må dermed ringe til hudlegekontoret på mandag igjen og kjefte litt på de. Nitrist om jeg blir nødt til å stoppe opp midt i behandlingen kun på grunn av en svikt fra deres side. Er redd for at det skal gå ut over resultatet. Føler at det er samme greia hver gang jeg skal ha en ny resept. Ingenting går som planlagt, og jeg har måttet mekle med både hudlege og fastlege og apotek for å få ut reseptene mine. Blir så lei av at det, særlig når jeg må ringe frem og tilbake titalls ganger, og da gjerne over flere timer og dager. Huff. Måtte bare få ut litt frustrasjon her. Anonym poster: 73978862b29c29ffffc2f30ad119e7d7
Nuppeline Skrevet 14. april 2013 #2463 Skrevet 14. april 2013 Takk for svar. Da forsøker jeg å smøre meg med tålmodighet litt til. Kjedelig med sånt rot, men kan berolige deg med at effekten av den totale behandlingen ikke vil svekkes ved at du har et oppbrudd på noen dager. Mine bekjente som har gjennomgått ISO sier at virkningen varer lenge etter endt kur. Dessuten vil jeg tro - uten at jeg har dokumentasjon som støtter oppunder dette - at virkestoffet ikke er ute av kroppen din selv om du går noen dager uten tablettene. Ville ikke bekymret meg for det, var jeg deg. Men forstår helt klart frustrasjonen din. Dette er systemsvikt, og anbefaler deg å si ifra klart og tydelig at du som pasient og forbruker ikke skal måtte finne deg i et sånt rot. 1
96ern Skrevet 15. april 2013 #2464 Skrevet 15. april 2013 (endret) Hei igjen Leser mye bekymringer fra deres side nå, det skjønner jeg selvsagt. Var veldig bekymret selv når jeg startet på denne behandlingen, og så ikke resultater med det samme, Først og fremst, det er de siste månedene av kuren dere vil se skikkelig forbedringer. Gjerne de 2 siste månedene kommer det helt utrolige resultater til de fleste. Jeg har gått på kuren i 4 og en halv månede nå, og så langt utrolig fornøyd. Huden blir bare finere og finere for hver dag som går. Jeg har ikke hatt noen kviser på flere månder, har selvsagt kommet en eller annen kvise, men ikke noe jeg årker å bry meg noe spessielt om. Det er bare de røde merkene jeg sliter med, men de vil også blekes til, kan ta opp til et år, men de forsvinner. Jeg var selv bekymret når jeg gikk tom for tabletter og måtte vente 5 dager med å hente neste pakke. Var til hudlegen og han mente også at dette ikke hadde noe å si for vikrningen. Han sa også at etter endt kur så vil man se forbedringer enda 1 mnd til, sia ISO'en er ikke ut før 1mnd etter endt kur, noe som er veldig positivt folkens !! Litt om meg selv nå: Økte til 3 tabletter daglig for snart 2 uker siden, og jeg er helt ødelagt. Jeg føler meg sliten og slapp konstant, så jeg er litt usikker på om jeg skal fortsette med 3 tabletter eller trappe ned til 2 daglig.. De siste 3-4 dagene har jeg vekslet litt imellom 2 og 3 tabletter, men tror jeg ender opp med 2 tabletter daglig resten av behandlingen. Har kun 90 tabletter igjen nå !!! Sinnsykt spent på hvordan dette bli å gå etter endt kur, om kvisene kommer tilbake eller om dette kvisehelvete er over, en gang for godt. Jeg vil komme med enda en oppdatering når jeg er ferdig med kuren, og kommer også til å oppdatere hvordan det går med meg etter endt kur, og hvordan kremer jeg kommre til å bruke for de røde merkene etcetc. Har litt dårlig tid akkurat nå, så dette innlegget er veldig rotete og sikkert en god del skrivefeil, men dere får prøve å lese det anyways, haha:p Håper ALLE dere ute får det resultatet dere ønsker dere, masse lykke til ) Endret 15. april 2013 av 96ern
Gjest snyball Skrevet 15. april 2013 #2465 Skrevet 15. april 2013 Jeg føler at livet mitt står litt på vent mens jeg går på denne kuren. Føler meg ikke like sosial lenger, da jeg prøver å unngå fest og sol. Hva har deres hudleger sagt om alkoholinntak? Min sa det ikke hadde så mye å si om det var moderate mengder, men alt er relativt.
96ern Skrevet 16. april 2013 #2466 Skrevet 16. april 2013 Btw, er det flere der ute som er utrolig rød i ansiktet? Ser ut som jeg er veldig solbrent... noen tips imot det?
Alie90 Skrevet 16. april 2013 #2467 Skrevet 16. april 2013 Jeg føler at livet mitt står litt på vent mens jeg går på denne kuren. Føler meg ikke like sosial lenger, da jeg prøver å unngå fest og sol. Hva har deres hudleger sagt om alkoholinntak? Min sa det ikke hadde så mye å si om det var moderate mengder, men alt er relativt. Jeg ved, hvad du mener. Nogle dage har jeg mest lyst til at gemme mig hjemme og bare begrave mig i mine studier, indtil jeg føler mig pæn igen. Men andre dage har jeg det fint, og jeg prøver at bekæmpe den følelse og deltage i sociale arrangementer som vanligt. Solcreme og en strå-hat bliver mine venner i sommer. Med hensyn til alkohol sagde min hudlæge også, at det var fint, 'men alt med moderation'. Hvad jeg selv oplever er, at jeg får værrere tømmermænd (hang over) dagen derpå, end normalt. Hvis jeg nu drikker bare 3 genstande en aften, føles det dagen efter som om jeg drak 7-9. :-/ Uff.! Så hvis jeg f.eks. er nødt til at læse dagen efter en fest må jeg holde mig til 1 glas.
Alie90 Skrevet 16. april 2013 #2468 Skrevet 16. april 2013 Btw, er det flere der ute som er utrolig rød i ansiktet? Ser ut som jeg er veldig solbrent... noen tips imot det? Det oplever jeg også. Nogle gange blusser jeg bare op uden nogen synlig grund. Jeg ved ikke, hvad der kan gøres. Effaclair H, som jeg bruger, skulle afhjælpe rødmen lidt. Og ellers er foundation en god ting..
Gjest snyball Skrevet 16. april 2013 #2469 Skrevet 16. april 2013 Jeg ved, hvad du mener. Nogle dage har jeg mest lyst til at gemme mig hjemme og bare begrave mig i mine studier, indtil jeg føler mig pæn igen. Men andre dage har jeg det fint, og jeg prøver at bekæmpe den følelse og deltage i sociale arrangementer som vanligt. Solcreme og en strå-hat bliver mine venner i sommer. Med hensyn til alkohol sagde min hudlæge også, at det var fint, 'men alt med moderation'. Hvad jeg selv oplever er, at jeg får værrere tømmermænd (hang over) dagen derpå, end normalt. Hvis jeg nu drikker bare 3 genstande en aften, føles det dagen efter som om jeg drak 7-9. :-/ Uff.! Så hvis jeg f.eks. er nødt til at læse dagen efter en fest må jeg holde mig til 1 glas. Okei:) Jeg får vel bare prøve meg litt fram
Skjønningen Skrevet 16. april 2013 #2470 Skrevet 16. april 2013 Litt om meg selv nå: Økte til 3 tabletter daglig for snart 2 uker siden, og jeg er helt ødelagt. Jeg føler meg sliten og slapp konstant, så jeg er litt usikker på om jeg skal fortsette med 3 tabletter eller trappe ned til 2 daglig.. De siste 3-4 dagene har jeg vekslet litt imellom 2 og 3 tabletter, men tror jeg ender opp med 2 tabletter daglig resten av behandlingen. Har kun 90 tabletter igjen nå !!! Sinnsykt spent på hvordan dette bli å gå etter endt kur, om kvisene kommer tilbake eller om dette kvisehelvete er over, en gang for godt. Jeg har gått på 60mg i 34 dager, og det er en klar forskjell fra 40mg, men det er likevel langt fra ille for meg FIkk litt mer eksem, litt rødere øyne, litt vondere ledd, og litt mer oppblåst mage, men that's it. Det er selvsagt veldig individuelt, men jeg tenker det er verdt å ta 60mg daglig fremfor 40mg daglig fordi jeg da vil være mye raskere ferdig med pillene. Jeg har bare litt over en måned igjen selv, og starta i februar. Jeg vil til sammen gå på pillene i fire og en halv måned. Det er ikke lenge i forhold til noen andre, nettopp fordi jeg ble satt opp på 60mg etter 60 tabletter. Man må selvsagt ta hensyn til vekta og, og jeg har hørt at siden jeg er 58kg så passer jeg 60mg daglig. Jeg fikk TRE nye kviser her om dagen, jeg! Har faktisk ikke fått en eneste ny en på godt over en måned, så det var sykt nedtur med disse nye. Har det hendt noen andre her også? Har 100 tabletter igjen +/- så synes det er litt ille, faktisk.
plix Skrevet 16. april 2013 #2471 Skrevet 16. april 2013 Jeg har gått på 60mg i 34 dager, og det er en klar forskjell fra 40mg, men det er likevel langt fra ille for meg FIkk litt mer eksem, litt rødere øyne, litt vondere ledd, og litt mer oppblåst mage, men that's it. Det er selvsagt veldig individuelt, men jeg tenker det er verdt å ta 60mg daglig fremfor 40mg daglig fordi jeg da vil være mye raskere ferdig med pillene. Jeg har bare litt over en måned igjen selv, og starta i februar. Jeg vil til sammen gå på pillene i fire og en halv måned. Det er ikke lenge i forhold til noen andre, nettopp fordi jeg ble satt opp på 60mg etter 60 tabletter. Man må selvsagt ta hensyn til vekta og, og jeg har hørt at siden jeg er 58kg så passer jeg 60mg daglig. Jeg fikk TRE nye kviser her om dagen, jeg! Har faktisk ikke fått en eneste ny en på godt over en måned, så det var sykt nedtur med disse nye. Har det hendt noen andre her også? Har 100 tabletter igjen +/- så synes det er litt ille, faktisk. Idag. Ikke 3, men 1. Jaja den "forsvant" iløpet av noen timer uten at jeg gjorde noe med den:)
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #2472 Skrevet 19. april 2013 Hei. Noen som vet hvor lenge man må vente før man kan begynne på 2 runde av kuren? Anonym poster: 787c733054bd761d99bd5bd981639206
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #2473 Skrevet 20. april 2013 Hei. Noen som vet hvor lenge man må vente før man kan begynne på 2 runde av kuren? Anonym poster: 787c733054bd761d99bd5bd981639206 Vet ikke. Men tipper det må gå såpass lenge at man har hatt en forbedring, for det kan jo også komme en stund etter kuren, for så å ha forverring over tid. Uannsett må du jo snakke med legen om det. Hvor lenge er det siden din første kur? Anonym poster: 31ebb2b889959e5273bdb940e4e4de21
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #2474 Skrevet 21. april 2013 Jeg var ferdig for snart 1 mnd siden og huden er allerede blitt verre igjen...Den som var blitt såpass bra. Redd det fortsetter den veien..Gikk maksdose på kuren. Men huden ble ikke tørket ut, den forble småfet Hudlegen min er privat så må spare penger før neste runde. Så 1500 kr for et spm blir for dyrt. Og pr nå er han vekke fra jobben over flere måneder så ingen mulighet å spørre. Anonym poster: 787c733054bd761d99bd5bd981639206
plix Skrevet 22. april 2013 #2475 Skrevet 22. april 2013 Jeg var ferdig for snart 1 mnd siden og huden er allerede blitt verre igjen...Den som var blitt såpass bra. Redd det fortsetter den veien..Gikk maksdose på kuren. Men huden ble ikke tørket ut, den forble småfet Hudlegen min er privat så må spare penger før neste runde. Så 1500 kr for et spm blir for dyrt. Og pr nå er han vekke fra jobben over flere måneder så ingen mulighet å spørre. Anonym poster: 787c733054bd761d99bd5bd981639206 Jeg er ikke et pålitelig svar, men jeg mener å ha fått med meg at huden kan bli verre før bedre igjen. Og da verre akkurat på dette tidspunktet. På den måten ville jeg tatt et stort jafs av et eple, og håpet på bedring innenfor de neste mnd. Men noen hudlege er jeg ikke
determeg Skrevet 22. april 2013 #2476 Skrevet 22. april 2013 Hei, Jeg har prøvd å lese meg litt opp i forumet, men er jo en god del sider å lese Jeg startet på kuren for 10 dager siden. Foreløpig har jeg ikke merket så mye til bivirkningene alle skriver om her (bank i bordet). Jeg har foreløpig erfart tørre øyne, tørre lepper og irriterte kviser/mer kviser. Jeg er flink til å drikke mye vann og bruke mye fuktighetskrem, så håper ikke huden blir så mye tørrere.. Jeg har forsåvidt også begynt å kjenne at hårbunnen har begynt å bli sår og tørr, som da har ført til flassing. I det siste har jeg også begynt å merke meg at jeg begynner å miste mer hår enn vanlig, noe jeg ikke er helt begeistret for. Har noen noe erfaring med hårtap og iso? Er det eventuelt noen kosttilskudd man kan ta for å bedre dette? Tips til gode shampooer og balsamer som ikke irriterer hodebunnen taes også i mot med takk:) Det gjelder også gode leppomader
Alie90 Skrevet 23. april 2013 #2477 Skrevet 23. april 2013 Velkommen til! Hvor længe skal du gå på kuren? Jeg kan i hvert fald anbefale nogle gode læbepomader: Blistex i det lille hvide kar, som indeholder grape seed oil, er virkelig god - og så smager den godt, siger kæresten Alternativt Carmelix i det lille gule kar. Begge disse føles lidt prikkende på læberne, og efterhånden er de det eneste, som virker. Vaseline er ikke nok for mig længere (har gået på kuren i 7 uger). Med hensyn til tør hovedbund synes jeg, den kløende fornemmelse gik over efter den første tid - heldigvis! Nu forsøger jeg bare at holde de tørre spidser fugtede med meget balsam og serum, så jeg undgår spalter. Aussie's 3 min miracle-serie er fantastisk!
Alie90 Skrevet 23. april 2013 #2478 Skrevet 23. april 2013 Er der nogen, der kan anbefale nogle gode øjendråber til trætte og tørre øjne?
plix Skrevet 23. april 2013 #2479 Skrevet 23. april 2013 Er der nogen, der kan anbefale nogle gode øjendråber til trætte og tørre øjne? Artelac fra apoteket De har jeg anbefalt til flere, den er en del av min daglige rutine nå
finkel Skrevet 23. april 2013 #2480 Skrevet 23. april 2013 (endret) Er der nogen, der kan anbefale nogle gode øjendråber til trætte og tørre øjne? Jeg ble anbefalt Systane Ultra påapoteket, fordi den holdt seg lengre på øyet enn andre typer. Var veldig fornøyd med den! Endret 23. april 2013 av finkel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå