Alie90 Skrevet 9. april 2013 #2441 Skrevet 9. april 2013 Det var vidst efter vægt, ja. Ja, det lyder lidt usikkert, synes jeg også. Hvad kommer du selv frem til, hvis du regner ud (120 mg * kropsvægt i kg) / 20 mg pr pille = totale antal piller? Og hvis du så dividerer med det antal piller, du tager pr uge, skulle du få det antal uger, du skal gå på kuren i alt. Det er i hvert fald dette regnestykke, som gælder i følge medicin-instruksen. Hvis dit resultat afviger meget fra din læges 3-4 måneder, synes jeg, du skulle spørge ham hvorfor. Men det kunne da være lækkert, hvis han har ret i, at du kan nøjes med så kort tid! Når jeg selv regner det ud, får jeg 420 piller. Jeg tror, min hudlæge godt kan lide at smide lidt oveni, for at være på den sikre side.
Gjest snyball Skrevet 9. april 2013 #2442 Skrevet 9. april 2013 Det var vidst efter vægt, ja. Ja, det lyder lidt usikkert, synes jeg også. Hvad kommer du selv frem til, hvis du regner ud (120 mg * kropsvægt i kg) / 20 mg pr pille = totale antal piller? Og hvis du så dividerer med det antal piller, du tager pr uge, skulle du få det antal uger, du skal gå på kuren i alt. Det er i hvert fald dette regnestykke, som gælder i følge medicin-instruksen. Hvis dit resultat afviger meget fra din læges 3-4 måneder, synes jeg, du skulle spørge ham hvorfor. Men det kunne da være lækkert, hvis han har ret i, at du kan nøjes med så kort tid! Da får jeg 480 piller Det tilsvarer 8,5 mnd når jeg nå tar 2 om dagen! HJELP. Han sa til meg at vekten ikke hadde noe å si. Siterer han: "Jeg vet hva jeg prater om". Jeg var ikke mentalt forberedt på å gå på denne kuren i så mange måneder. Men jeg kan jo heller ikke se for meg at 3-4 måneder er optimalt. Æsj..
Alie90 Skrevet 9. april 2013 #2443 Skrevet 9. april 2013 Da får jeg 480 piller Det tilsvarer 8,5 mnd når jeg nå tar 2 om dagen! HJELP. Han sa til meg at vekten ikke hadde noe å si. Siterer han: "Jeg vet hva jeg prater om". Jeg var ikke mentalt forberedt på å gå på denne kuren i så mange måneder. Men jeg kan jo heller ikke se for meg at 3-4 måneder er optimalt. Æsj.. Ja, det er jo lidt noget andet... :-o Ja, du må vel gå ud fra, at han ved, hvad han taler om - han er jo hudlægen. Men der sker jo ikke noget ved at spørge. Sig, du har læst noget andet på nettet. Jeg har mine oplysninger fra Pro.medicin.dk Har I ikke noget tilsvarende i Norge? Det er der, lægerne selv slår op Jeg kan godt forstå, du ikke kan overskue at gå på kuren så længe! Det kunne jeg heller ikke: Min hudlæge satte mig først i gang med bare 10 piller om ugen, og så skulle jeg gå på kuren i 50 uger!! Så jeg spurgte ham, om jeg ikke måtte sætte dosis op lige så langsomt. Han sagde, at det måtte jeg selv om, så længe min krop kunne holde til det og levertallene stadig er fine. Bivirkningerne bliver jo godt nok værre, men jeg vil hellere være færdig til september end marts!
miramis Skrevet 9. april 2013 #2444 Skrevet 9. april 2013 Søsteren min gikk på denne kuren, og hun fikk masse bivirkninger og veldig sår/følsom hud. Kvisene forsvant, men kom tilbake kort tid etter. Det som har virket ok for oss begge er Zyrona p -piller. Selv om jeg blir mer sulten av de, og får mindre sexlyst, så hjelper de godt.
Professor Orm Skrevet 9. april 2013 #2445 Skrevet 9. april 2013 2 dager igjen! Yay! Sorry altså, men jeg må bare uttrykke min store glede over dette her. Jeg holder ikke lenger ut de sprukne, såre leppene. Tenker på dere som er midt oppi, det blir bra til slutt
Gjest snyball Skrevet 10. april 2013 #2446 Skrevet 10. april 2013 Ja, det er jo lidt noget andet... :-o Ja, du må vel gå ud fra, at han ved, hvad han taler om - han er jo hudlægen. Men der sker jo ikke noget ved at spørge. Sig, du har læst noget andet på nettet. Jeg har mine oplysninger fra Pro.medicin.dk Har I ikke noget tilsvarende i Norge? Det er der, lægerne selv slår op Jeg kan godt forstå, du ikke kan overskue at gå på kuren så længe! Det kunne jeg heller ikke: Min hudlæge satte mig først i gang med bare 10 piller om ugen, og så skulle jeg gå på kuren i 50 uger!! Så jeg spurgte ham, om jeg ikke måtte sætte dosis op lige så langsomt. Han sagde, at det måtte jeg selv om, så længe min krop kunne holde til det og levertallene stadig er fine. Bivirkningerne bliver jo godt nok værre, men jeg vil hellere være færdig til september end marts! Det virket ikke som at han undersøkte noe særlig da jeg var på konsultasjon. Skal mase litt mer på han neste time. Nå har jeg gått på kuren i tre uker. Eneste som plager meg er KNUSKtørre lepper og litt tørre øyne. Får snart briller, så da kan jeg avlaste litt. Ellers ser jeg ikke noe tegn til forbedring, men det tar nok litt tid
Gjest snyball Skrevet 10. april 2013 #2447 Skrevet 10. april 2013 2 dager igjen! Yay! Sorry altså, men jeg må bare uttrykke min store glede over dette her. Jeg holder ikke lenger ut de sprukne, såre leppene. Tenker på dere som er midt oppi, det blir bra til slutt Så heldig du er! Glad på dine vegne Hvor lenge har du gått på kuren?
Professor Orm Skrevet 10. april 2013 #2448 Skrevet 10. april 2013 Så heldig du er! Glad på dine vegne Hvor lenge har du gått på kuren? Tusen takk Jeg har gått på den siden september, 5 måneder. 2stk/dag den første måneden, etter det gikk jeg opp til 3/dag.Totalt godt over 30mg/kg, tror rett over 40. Jeg har stort sett vært heldig med bivirkninger, men de leppene og delvis også den tørre huden har plaget meg en del. Masse flass :s Ja, og munntørrhet. Jeg klarte å gå 3 uker uten å vaske håret, det er sterke saker det der! Varmtvansstanken hadde gått ad undas, nemlig. Jeg har fått betraktelig færre hudormer, og jeg har fått kommentarer på at jeg har fått en god del finere hud. Viser nå i alle fall at det var bra for meg å gå på dem. Jeg hadde moderat akne, men kvisene var så sta, jeg er 24 og de nektet å gå bort. Jeg er visstnok veldig følsom for testosteron, det er derfor de kom.
Alie90 Skrevet 10. april 2013 #2449 Skrevet 10. april 2013 Tusen takk Jeg har gått på den siden september, 5 måneder. 2stk/dag den første måneden, etter det gikk jeg opp til 3/dag.Totalt godt over 30mg/kg, tror rett over 40. Jeg har stort sett vært heldig med bivirkninger, men de leppene og delvis også den tørre huden har plaget meg en del. Masse flass :s Ja, og munntørrhet. Jeg klarte å gå 3 uker uten å vaske håret, det er sterke saker det der! Varmtvansstanken hadde gått ad undas, nemlig. Jeg har fått betraktelig færre hudormer, og jeg har fått kommentarer på at jeg har fått en god del finere hud. Viser nå i alle fall at det var bra for meg å gå på dem. Jeg hadde moderat akne, men kvisene var så sta, jeg er 24 og de nektet å gå bort. Jeg er visstnok veldig følsom for testosteron, det er derfor de kom. Kan sagtens forstå, du er himmel henrykt for at være færdig! Så dejligt for dig! Og det er altid godt at høre, hvor fin andres hud er blevet til slut - så glæder jeg mig endnu mere!
B18 Skrevet 10. april 2013 #2450 Skrevet 10. april 2013 Hvilken foundation anbefaler dere når man går på rouccaten?
Alie90 Skrevet 10. april 2013 #2451 Skrevet 10. april 2013 (endret) Hvilken foundation anbefaler dere når man går på rouccaten? Jeg bruger stadig min BRTC BB-cream, selvom den egentlig er Oil controlling. Det er så cremet, at den synes at hjælpe med at holde på fugten, og så indeholder den jo både solfaktor 28 og genopbyggende ingredienser, så har en mistanke om, at den hjælper mine bumser til at tørre ud endnu hurtigere! Kan i hvert fald anbefale asiatiske BB-cremer..! Men min vanlige Healthy Mix Foundation virker ikke helt så godt som den plejer, så jeg skal nok også ud at investere i en foundation til tør hud, når sommeren kommer nærmere. Så også her er anbefalinger velkomne! Endret 10. april 2013 av Alie90 1
Belle de Jour Skrevet 10. april 2013 #2452 Skrevet 10. april 2013 2 dager igjen! Yay! Sorry altså, men jeg må bare uttrykke min store glede over dette her. Jeg holder ikke lenger ut de sprukne, såre leppene. Tenker på dere som er midt oppi, det blir bra til slutt Gratulerer! Selv har vært pillefri i over tre uker, og er foreløpig strålende fornøyd, og har ikke en eneste kvise! Har kjøpt den kremen fra Décleor som skal være bra mot de røde merkene, så smører meg med både krem og tålmodighet. Bivirkningene forsvant overraskende fort, og spesielt merket jeg forskjell på leppene, som ikke er i nærheten så ille som under kuren. Hvilken foundation anbefaler dere når man går på rouccaten? Jeg brukte en flytende fra GloMinerals. Det er første gangen jeg har brukt flytende, så har ikke noe å sammenligne med. Men synes konstistensen var grei, passe dekkende. Kunne ikke brukt en som var mer dekkende i hvert fall, da hadde det blitt ganske kakete på den tørre huden. Men på nært hold så det ikke så veldig pent ut, huden var jo ganske tørr, så vanskelig å få perfekt resultat. 1
Professor Orm Skrevet 10. april 2013 #2453 Skrevet 10. april 2013 Gratulerer! Selv har vært pillefri i over tre uker, og er foreløpig strålende fornøyd, og har ikke en eneste kvise! Har kjøpt den kremen fra Décleor som skal være bra mot de røde merkene, så smører meg med både krem og tålmodighet. Bivirkningene forsvant overraskende fort, og spesielt merket jeg forskjell på leppene, som ikke er i nærheten så ille som under kuren. Jeg brukte en flytende fra GloMinerals. Det er første gangen jeg har brukt flytende, så har ikke noe å sammenligne med. Men synes konstistensen var grei, passe dekkende. Kunne ikke brukt en som var mer dekkende i hvert fall, da hadde det blitt ganske kakete på den tørre huden. Men på nært hold så det ikke så veldig pent ut, huden var jo ganske tørr, så vanskelig å få perfekt resultat. Jo, takk Hvilken da krem? Åssen funker den? Har en del merker i kinnene. Det er veldig irriterende, det likner jo litt på kviser liksom. 1
Professor Orm Skrevet 10. april 2013 #2454 Skrevet 10. april 2013 Kan sagtens forstå, du er himmel henrykt for at være færdig! Så dejligt for dig! Og det er altid godt at høre, hvor fin andres hud er blevet til slut - så glæder jeg mig endnu mere! Det kommer til å gå veldig bra I begynnelsen gjorde det meg ingenting å ta pillene, det er mest nå på slutten jeg har blitt lei. En annen ulempe er at de er dyre, men de er verdt hver krone.
Gjest snyball Skrevet 12. april 2013 #2455 Skrevet 12. april 2013 Hvilken foundation anbefaler dere når man går på rouccaten? Jeg bruker en fra Mineral Hygienics. Brukte den før jeg startet på kuren også. Akkurat når fungerer den greit, fordi jeg har ikke så tørr hud i ansiktet lenger Men i starten av kuren da jeg fikk veldig tørr hud på haka og rundt nesa, da så det ikke ut
Gjest snyball Skrevet 12. april 2013 #2456 Skrevet 12. april 2013 Jo, takk Hvilken da krem? Åssen funker den? Har en del merker i kinnene. Det er veldig irriterende, det likner jo litt på kviser liksom. Tipper det er denne mye omtalte kremen: http://www.feelunique.com/p/Decleor-Aroma-White-C-Recovery-Brightening-Night-Cream-50ml Jeg har brukt den i ca. 1 år (sluttet med den da jeg begynte på kuren). Jeg er VELDIG fornøyd med den. Den gjorde underverker på min hud hvertfall
Gjest snyball Skrevet 12. april 2013 #2457 Skrevet 12. april 2013 Hva renser dere huden deres med? Før jeg startet på kuren brukte jeg rensen fra MD noen ganger, men mest en vanlig rens fra Decleor. Var veldig fornøyd med begge to. Nå prøver jeg å være litt forsiktig med å rense huden, etter oppfordring fra hudlegen. De dagene jeg har hatt på meg sminke bruker jeg rensen fra Decleor om kvelden. Om morgenen vasker jeg som regel ansiktet med vann bare. Det er uvant å rense så lite og forsiktig. Føler jeg burde rense huden mer og bedre?
B18 Skrevet 12. april 2013 #2458 Skrevet 12. april 2013 Jeg bruker en fra Mineral Hygienics. Brukte den før jeg startet på kuren også. Akkurat når fungerer den greit, fordi jeg har ikke så tørr hud i ansiktet lenger Men i starten av kuren da jeg fikk veldig tørr hud på haka og rundt nesa, da så det ikke ut Er mineral hygenics egnet for tørr, fet eller blandet hud? Jeg bruker en oljefri foundation, men er litt usikker på om jeg burde bytte til en som er for tørr hud
Gjest snyball Skrevet 12. april 2013 #2459 Skrevet 12. april 2013 Er mineral hygenics egnet for tørr, fet eller blandet hud? Jeg bruker en oljefri foundation, men er litt usikker på om jeg burde bytte til en som er for tørr hud Det var et godt spørsmål! Det er jeg litt usikker på. Jeg bestilte den etter å ha lest en anbefaling på Hilde Christina sin blogg. Hun mente at den fint kunne brukes hos de som lett får kviser. Jeg har vært veldig fornøyd. Jeg har litt blandingshud, fet T-sone. I grunn ikke så veldig tørr hud. (Altså før jeg startet på kuren)
Alie90 Skrevet 12. april 2013 #2460 Skrevet 12. april 2013 Hva renser dere huden deres med? Før jeg startet på kuren brukte jeg rensen fra MD noen ganger, men mest en vanlig rens fra Decleor. Var veldig fornøyd med begge to. Nå prøver jeg å være litt forsiktig med å rense huden, etter oppfordring fra hudlegen. De dagene jeg har hatt på meg sminke bruker jeg rensen fra Decleor om kvelden. Om morgenen vasker jeg som regel ansiktet med vann bare. Det er uvant å rense så lite og forsiktig. Føler jeg burde rense huden mer og bedre? Jeg renser først ansigtet med en alt-i-en makeup fjerner/ cleanser på et stykke vat, som jeg plejer. Herefter bruger jeg en rense-lotion fra apoteket til sensitiv hud. Jeg tror egentlig, den også er beregnet til at bruges på vat, men jeg gnider den i ansigtet og skyller efter med vand - så føler jeg mig godt renset, og min hud er fugtet snarere end tør. D Før iso brugte jeg en skrub med salisylsyre (alt for at blive bukserne kvit, ikke?), og på denne måde er min rutine præcis den samme, bare iso-skånsom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå