langbein86 Skrevet 5. april 2013 #2421 Skrevet 5. april 2013 Takk for tips! Den skal jeg prøve Har noen av dere prøv å farge håret( hos frisøren ) mens dere går på kuren? Jeg har ikke tørr og irritert hodebunn, foreløpig, men å farge håret er kanskje ikke et sjakktrekk? Jeg bleker håret hos frisøren, ikke tenkt over at det skulle gjøre noe, ikke merket noe til irritert hodebunnen heller. Men skjønner hva du mener
Gjest snyball Skrevet 5. april 2013 #2422 Skrevet 5. april 2013 Jeg bleker håret hos frisøren, ikke tenkt over at det skulle gjøre noe, ikke merket noe til irritert hodebunnen heller. Men skjønner hva du mener Så bra Ja, jeg tenkte at siden hårfarge inneholder ganske sterke midler, så vil det kanskje irritere hodebunnen som er litt utsatt under kuren. Men det er jo ikke sikkert!
BennyBoop Skrevet 5. april 2013 #2423 Skrevet 5. april 2013 Da er jeg hjemme fra en nydelig ferie med mannen i Egypt! Spf 50 i fjeset og 20 på kroppen, uten problemer! MEN: jeg blir veldig sjeldent brent, og huden har pleid å være tykk og god. Så de som vanligvis har litt sart hud pass på. Jeg merket ikke noe bivirkninger av solen, men merket at de tørre flekkene på armene og i fjeset ble helt borte. Noe som får meg til å tro at det er en psoriasis-lignende. Så for å oppsummere den litt lange posten: Til dere som skal gå på kuren i sommer: IKKE BEKYMRE DERE! Bruk godt med faktor, spis lunsj når solen står som sterkest og nyt den deilige sommeren. Skal til kontroll på mandag, så håper jeg at jeg er ferdig på tirsdag!!! :-D Iiiiiiikkk gleder meg!! 1
Gjest snyball Skrevet 6. april 2013 #2424 Skrevet 6. april 2013 Bruker noen av dere linser? Hudlegen sa til meg at hvis jeg opplevde å få tørre øyne, så var det ikke verre enn å bruke litt øyedråper og briller. Det er greit nok. Han sa også at dersom jeg fikk tåkesyn eller redusert nattsyn, så måtte jeg ta kontakt med en gang. De siste dagene har jeg opplevd noe jeg føler er tåkesyn. Plutselig så tåker det seg, og jeg ser dårlig med linsene. Jeg lurer på om det kan være fordi øynene er tørre, men han sa jo at jeg måtte ta kontakt. Er det noe skummelt? Noen som har opplevd det?
BennyBoop Skrevet 7. april 2013 #2425 Skrevet 7. april 2013 Bruker noen av dere linser? Hudlegen sa til meg at hvis jeg opplevde å få tørre øyne, så var det ikke verre enn å bruke litt øyedråper og briller. Det er greit nok. Han sa også at dersom jeg fikk tåkesyn eller redusert nattsyn, så måtte jeg ta kontakt med en gang. De siste dagene har jeg opplevd noe jeg føler er tåkesyn. Plutselig så tåker det seg, og jeg ser dårlig med linsene. Jeg lurer på om det kan være fordi øynene er tørre, men han sa jo at jeg måtte ta kontakt. Er det noe skummelt? Noen som har opplevd det? Jeg bruker linser. Har merket at det blir tåkete, men med gode øyedråper har det gått veldig fint. Ta en øyedråpe, knip øyet sammen og blunk kraftig et par ganger. Fungerte veldig godt for meg. MEN er det vedvarende (dette skjedde meg flere ganger, men i korte perioder og ikke noe som påvirket noe av det jeg drev med) så ta kontakt med legen eller optikeren din. Kanskje greit å ha med et par briller hvis det skjer ofte? :-)
Alie90 Skrevet 7. april 2013 #2426 Skrevet 7. april 2013 Jeg bruker linser. Har merket at det blir tåkete, men med gode øyedråper har det gått veldig fint. Ta en øyedråpe, knip øyet sammen og blunk kraftig et par ganger. Fungerte veldig godt for meg. MEN er det vedvarende (dette skjedde meg flere ganger, men i korte perioder og ikke noe som påvirket noe av det jeg drev med) så ta kontakt med legen eller optikeren din. Kanskje greit å ha med et par briller hvis det skjer ofte? :-) Jeg bruger briller til hverdag, fordi jeg ikke gider at bøvle med øjendråber så ofte, men jeg bruger linser til fest, og da går det helt fint. Jeg tror godt, jeg forstår, hvad du mener med tåget syn. Det føles som og øjenene er fulde af grus. Det får jeg også nogle gange, selvom jeg har gået med briller hele dagen. Så er øjendråber min bedste ven!
Alie90 Skrevet 7. april 2013 #2427 Skrevet 7. april 2013 Hmn. I sidste uge troede jeg, jeg begyndte at se en opklaring i antallet af bumser, og jeg var superglad. Men så gik jeg op i dosis, og det er som om, det har sat gang i en ny opblomstring af bumser i mit ansigt. Knap så glad.. Men de er ikke nær så mange denne gang og bliver heller ikke hvide på toppen, så de er vel lidt mere diskrete. Var til fest i fredags og præsterede at føle mig helt fin! Har desuden lagt mærke til, at huden i mit ansigt er mere rødlig end normalt. Især når jeg dyrker sport, hvor jeg plejer at blive bleg og svedig i ansigtet, bliver jeg nu svedig og tomat-rød! Yay! Men hvor er det skønt, at man ikke behøver at vaske hår så ofte!
Gjest snyball Skrevet 7. april 2013 #2428 Skrevet 7. april 2013 Hmn. I sidste uge troede jeg, jeg begyndte at se en opklaring i antallet af bumser, og jeg var superglad. Men så gik jeg op i dosis, og det er som om, det har sat gang i en ny opblomstring af bumser i mit ansigt. Knap så glad.. Men de er ikke nær så mange denne gang og bliver heller ikke hvide på toppen, så de er vel lidt mere diskrete. Var til fest i fredags og præsterede at føle mig helt fin! Har desuden lagt mærke til, at huden i mit ansigt er mere rødlig end normalt. Især når jeg dyrker sport, hvor jeg plejer at blive bleg og svedig i ansigtet, bliver jeg nu svedig og tomat-rød! Yay! Men hvor er det skønt, at man ikke behøver at vaske hår så ofte! Så bra at du følte deg fin! Det dukker sikkert opp litt i starten når man øker dosen. Jeg gruer meg litt til jeg skal øke dosen. Hvor lenge har du gått på den nå, og hvor lenge skal du gå på den? Kjenner meg veldig igjen i det røde ansiktet! Jeg har røde roser i kinna konstant
Alie90 Skrevet 7. april 2013 #2429 Skrevet 7. april 2013 Så bra at du følte deg fin! Det dukker sikkert opp litt i starten når man øker dosen. Jeg gruer meg litt til jeg skal øke dosen. Hvor lenge har du gått på den nå, og hvor lenge skal du gå på den? Kjenner meg veldig igjen i det røde ansiktet! Jeg har røde roser i kinna konstant Det er nok rigtigt. Heldigvis skal jeg kun øge dosen én gang til i starten af maj. Men så er jeg også færdig til september. Jeg skal tage 500 tabletter i alt, så det gælder bare om at få dem ned, tænker jeg. I dag har jeg spist 70 tbl.
Alie90 Skrevet 7. april 2013 #2430 Skrevet 7. april 2013 Da er jeg hjemme fra en nydelig ferie med mannen i Egypt! Spf 50 i fjeset og 20 på kroppen, uten problemer! MEN: jeg blir veldig sjeldent brent, og huden har pleid å være tykk og god. Så de som vanligvis har litt sart hud pass på. Jeg merket ikke noe bivirkninger av solen, men merket at de tørre flekkene på armene og i fjeset ble helt borte. Noe som får meg til å tro at det er en psoriasis-lignende. Så for å oppsummere den litt lange posten: Til dere som skal gå på kuren i sommer: IKKE BEKYMRE DERE! Bruk godt med faktor, spis lunsj når solen står som sterkest og nyt den deilige sommeren. Skal til kontroll på mandag, så håper jeg at jeg er ferdig på tirsdag!!! :-D Iiiiiiikkk gleder meg!! Dejligt at høre. Kan mærke at jeg alledrede er lidt bekymret bare solen kigger frem fra skyen i 5 minutter. Men med en god solfaktor skal vi nok kunne klare også sommerens sol. Og hvor skønt for dig, at du er færdig snart! :-D
Gjest snyball Skrevet 7. april 2013 #2431 Skrevet 7. april 2013 Det er nok rigtigt. Heldigvis skal jeg kun øge dosen én gang til i starten af maj. Men så er jeg også færdig til september. Jeg skal tage 500 tabletter i alt, så det gælder bare om at få dem ned, tænker jeg. I dag har jeg spist 70 tbl. hvordan kom din hudlege fram til at du skal ta 500 tabeletter? Min sa bare at jeg "er sikkert ferdig etter 3-4 måneder". Jeg synes det høres så lite ut! Han tok ikke utgangspunkt i vekt eller noe
Gjest Hvite tulipaner Skrevet 7. april 2013 #2432 Skrevet 7. april 2013 Hei! Har lest litt i denne tråden som gjest, men har noen spørsmål. Jeg er ei jente på 25 år som har vært plaget av uren/fet hud helt siden tenårene. Har pirket mye på kviser opp gjennom årene, men det er først de siste tre årene jeg har fått arr. For to år siden fikk jeg et skikkelig kviseutbrudd etter at jeg sluttet på p-piller på grunn av depresjoner, og det utviklet seg til store byller i ansiktet og på ryggen. Ikke gøy... Noen av kvisene på ryggen stikker så dypt at jeg ikke tror de forsvinner med det første, kanskje aldri. For to måneder siden oppsøkte jeg en hudpleier i forbindelse med noe helt annet, og for første gang i mitt liv fikk jeg en renserutine som faktisk passer meg. Urenhetene har minsket (har kun to-tre kviser i forbindelse med PMS), og huden i ansiktet er nå fin! Bare noen milde arr igjen som jeg ser blekes av produktene jeg bruker. Kvisene på ryggen er fremdeles et problem, selv om de har stoppet opp (det kommer ikke så mange lenger.) Tror dere dette er alvorlig nok til å få henvisning til hudlege? Da jeg snakket med fastlegen om problemet i august ifjor ville hun sette meg på noen tabletter fra vinteren av som var ganske sterke (kunne ikke være i sol ifølge henne.) Hun tar altså problemet mitt seriøst. Men nå har huden min forbedret seg mye siden den gang, spesielt i ansiktet. Er litt redd for å gjøre noe som ødelegger de nye, ultimate resultatene. Jeg har fått et helt nytt ansikt og et helt nytt liv.
96ern Skrevet 8. april 2013 #2433 Skrevet 8. april 2013 Hei folkens Jeg har et spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare meg på. Jeg har gått 4 av 5 måneder på kuren nå, og er helt kvisefri, kun noen få på ryggen. Resultatet blir bare bedre og bedre for hver som dag som går. Men det jeg lurer på nå er, kan jeg begynne å ta litt solarium ? vil gjerne ha en fin brunfarge nå, og er veldig utolmodig. Men iallefall, hvis jeg ikke burda ta solarium fordi det kan skade ansiktet, kan jeg da dekke til ansikte og sole resten av kroppen? Håper på svar Lykke til folkens, bit tennene sammen
BennyBoop Skrevet 8. april 2013 #2434 Skrevet 8. april 2013 Hei folkens Jeg har et spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare meg på. Jeg har gått 4 av 5 måneder på kuren nå, og er helt kvisefri, kun noen få på ryggen. Resultatet blir bare bedre og bedre for hver som dag som går. Men det jeg lurer på nå er, kan jeg begynne å ta litt solarium ? vil gjerne ha en fin brunfarge nå, og er veldig utolmodig. Men iallefall, hvis jeg ikke burda ta solarium fordi det kan skade ansiktet, kan jeg da dekke til ansikte og sole resten av kroppen? Håper på svar Lykke til folkens, bit tennene sammen Jeg er like langt som deg, og jeg tok sol før jeg reiste til Egypt. Men jeg tok to ganger i uker med ti minutter, og med min sterke hud var det helt passe akkurat nå. Noe mer enn det og jeg hadde blitt brent. Merket at jeg ble litt rød, men gikk over med gooood body lotion etterpå og det gikk fint. Prøv deg frem, vær forsiktig og ta litt og litt. Var jo som sagt i Egypt en uke, og det fikk også helt bra. Liten update: var hos hudlegen nå. 2 uker igjen. Fått a vitaminsyre, så om to uker skal det smører for å bli kvitt merkene!!! Gleder meg :-D
Gjest snyball Skrevet 8. april 2013 #2435 Skrevet 8. april 2013 Hei! Har lest litt i denne tråden som gjest, men har noen spørsmål. Jeg er ei jente på 25 år som har vært plaget av uren/fet hud helt siden tenårene. Har pirket mye på kviser opp gjennom årene, men det er først de siste tre årene jeg har fått arr. For to år siden fikk jeg et skikkelig kviseutbrudd etter at jeg sluttet på p-piller på grunn av depresjoner, og det utviklet seg til store byller i ansiktet og på ryggen. Ikke gøy... Noen av kvisene på ryggen stikker så dypt at jeg ikke tror de forsvinner med det første, kanskje aldri. For to måneder siden oppsøkte jeg en hudpleier i forbindelse med noe helt annet, og for første gang i mitt liv fikk jeg en renserutine som faktisk passer meg. Urenhetene har minsket (har kun to-tre kviser i forbindelse med PMS), og huden i ansiktet er nå fin! Bare noen milde arr igjen som jeg ser blekes av produktene jeg bruker. Kvisene på ryggen er fremdeles et problem, selv om de har stoppet opp (det kommer ikke så mange lenger.) Tror dere dette er alvorlig nok til å få henvisning til hudlege? Da jeg snakket med fastlegen om problemet i august ifjor ville hun sette meg på noen tabletter fra vinteren av som var ganske sterke (kunne ikke være i sol ifølge henne.) Hun tar altså problemet mitt seriøst. Men nå har huden min forbedret seg mye siden den gang, spesielt i ansiktet. Er litt redd for å gjøre noe som ødelegger de nye, ultimate resultatene. Jeg har fått et helt nytt ansikt og et helt nytt liv. I utgangspunktet er kviser som gir arr/dype arr en grunn til å få starte på Iso. Men hudleger er forskjellig, og det er ikke sikkert den hudlegen du går til vil gi deg det hvis du bare har noen få på ryggen. Det er kjempebra for deg at du har funnet noe som hjelper for ansiktshuden din Kanskje du bør gi det litt tid, så får de du har på ryggen gro? Med iso vil du med stor sannsynlighet få et utbrudd i starten, men i følge de andre i tråden her (som har kommet lenger enn meg i prosessen) så blir det bra :)
Gjest snyball Skrevet 8. april 2013 #2436 Skrevet 8. april 2013 Hei folkens Jeg har et spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare meg på. Jeg har gått 4 av 5 måneder på kuren nå, og er helt kvisefri, kun noen få på ryggen. Resultatet blir bare bedre og bedre for hver som dag som går. Men det jeg lurer på nå er, kan jeg begynne å ta litt solarium ? vil gjerne ha en fin brunfarge nå, og er veldig utolmodig. Men iallefall, hvis jeg ikke burda ta solarium fordi det kan skade ansiktet, kan jeg da dekke til ansikte og sole resten av kroppen? Håper på svar Lykke til folkens, bit tennene sammen Jeg er ganske motstander av solarium. Jeg ville ikke tatt solarium! Synes strålene i solarium er mye verre enn vanlig sol. Da hadde jeg i så fall brukt solkrem og dekt til ansiktet. Hva med å smøre deg med litt solkrem og nyte vårsolen? (Hvis det er sol der du bor da.) Så bra at du ser store forbedringer! Glad på dine vegne
Gjest Hvite tulipaner Skrevet 8. april 2013 #2437 Skrevet 8. april 2013 I utgangspunktet er kviser som gir arr/dype arr en grunn til å få starte på Iso. Men hudleger er forskjellig, og det er ikke sikkert den hudlegen du går til vil gi deg det hvis du bare har noen få på ryggen. Det er kjempebra for deg at du har funnet noe som hjelper for ansiktshuden din Kanskje du bør gi det litt tid, så får de du har på ryggen gro? Med iso vil du med stor sannsynlighet få et utbrudd i starten, men i følge de andre i tråden her (som har kommet lenger enn meg i prosessen) så blir det bra :) Takk for svar, tenker det samme selv, at jeg kanskje bør gi det litt tid. Ja, det er veldig deilig å oppleve at jeg endelig har funnet noe som hjelper. Jeg hadde gitt opp da hudpleieren på et spa anbefalte meg økologiske produkter uten noen form for tilsetning i forbindelse med en annen behandling. Jeg tenkte: jaja, hva har jeg å tape på å prøve og resultatet ble langt over forventning. Eneste som er kjipt er at ryggen min ser ut som en pizza og jeg gruer meg veldig til å gå i bikini. Er det noen her som har opplevd bedring etter å ha kuttet ut hvete, melk og sukker, forresten? Leser mye om det, men jeg kan ikke kutte alt, så hvis noen har erfaringer med hvor det kan være lurt å begynne tar jeg gjerne imot tips. Noen som har prøvd md formulations (eller hva det heter) mot arr, forresten?
Caathy Skrevet 9. april 2013 #2438 Skrevet 9. april 2013 Har noen kommet over en lepomade som er bedre enn prolipen? Munnvikene mine sprekker opp heeele tiden, og jeg blir gal. Klarer nesten ikke spise. Det blir jo ufrivillig og farlig slanking det her.. Jeg anbefaler alle å bruke "Locobase Repair" som fåes kjøpt på apoteket. Det er en spesialkrem til veldig tørr eller skadet hud og den er veldig drøy. Den har gjort underverker for meg. Leppene var helt ubrukelig før jeg skaffet meg denne. Nå er dem silkemyke som aldri før. Kan brukes på alle tørre områder på kroppen. :) 1
Alie90 Skrevet 9. april 2013 #2439 Skrevet 9. april 2013 (endret) hvordan kom din hudlege fram til at du skal ta 500 tabeletter? Min sa bare at jeg "er sikkert ferdig etter 3-4 måneder". Jeg synes det høres så lite ut! Han tok ikke utgangspunkt i vekt eller noe Det var vidst efter vægt, ja. Ja, det lyder lidt usikkert, synes jeg også. Hvad kommer du selv frem til, hvis du regner ud (120 mg * kropsvægt i kg) / 20 mg pr pille = totale antal piller? Og hvis du så dividerer med det antal piller, du tager pr uge, skulle du få det antal uger, du skal gå på kuren i alt. Det er i hvert fald dette regnestykke, som gælder i følge medicin-instruksen. Hvis dit resultat afviger meget fra din læges 3-4 måneder, synes jeg, du skulle spørge ham hvorfor. Men det kunne da være lækkert, hvis han har ret i, at du kan nøjes med så kort tid! Endret 9. april 2013 av Alie90
Alie90 Skrevet 9. april 2013 #2440 Skrevet 9. april 2013 Hei folkens Jeg har et spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare meg på. Jeg har gått 4 av 5 måneder på kuren nå, og er helt kvisefri, kun noen få på ryggen. Resultatet blir bare bedre og bedre for hver som dag som går. Men det jeg lurer på nå er, kan jeg begynne å ta litt solarium ? vil gjerne ha en fin brunfarge nå, og er veldig utolmodig. Men iallefall, hvis jeg ikke burda ta solarium fordi det kan skade ansiktet, kan jeg da dekke til ansikte og sole resten av kroppen? Håper på svar Lykke til folkens, bit tennene sammen Måske du kunne prøve dig lidt forsigtigt frem. Bare husk, at iso-kuren er en systemisk behandling, dvs. den virker i hele din krop, og derfor er det ikke kun huden i ansigtet som er blevet ekstra følsom. Så jeg ville nok smøre mig med solfaktor på kroppen også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå