Gjest snyball Skrevet 28. mars 2013 #2401 Skrevet 28. mars 2013 Da har jeg gått på pillene i 8 dager. Merker kvisepågangen, men jeg er litt usikker på om det kommer av selve pillene. Håper at det er det, og at det ikke er "vanlige" kviser... De tørre leppene har også meldt sin ankomst. Merker det særlig i munnvikene, men foreløpig er det overkommelig. Har også en del tørr hud i t-sonen, og det vises VELDIG når jeg bruker pudder. Jeg bruker litt fuktighetskrem, selv om hudlegen min sa jeg ikke skulle gjøre det. Ellers er det ikke mange symptomer, og jeg håper det fortsetter sånn:) Har veldig lyst til å bruke dennehttp://www.feelunique.com/p/Decleor-Aroma-White-C-Recovery-Brightening-Night-Cream-50ml på kvisearra, men det er kanskje dumt å bruke den under kuren? Er det noen som gjør det? Jeg har hatt veldig god effekt av den tidligere!
Alie90 Skrevet 28. mars 2013 #2402 Skrevet 28. mars 2013 Da har jeg gått på pillene i 8 dager. Merker kvisepågangen, men jeg er litt usikker på om det kommer av selve pillene. Håper at det er det, og at det ikke er "vanlige" kviser... De tørre leppene har også meldt sin ankomst. Merker det særlig i munnvikene, men foreløpig er det overkommelig. Har også en del tørr hud i t-sonen, og det vises VELDIG når jeg bruker pudder. Jeg bruker litt fuktighetskrem, selv om hudlegen min sa jeg ikke skulle gjøre det. Ellers er det ikke mange symptomer, og jeg håper det fortsetter sånn:) Har veldig lyst til å bruke dennehttp://www.feelunique.com/p/Decleor-Aroma-White-C-Recovery-Brightening-Night-Cream-50ml på kvisearra, men det er kanskje dumt å bruke den under kuren? Er det noen som gjør det? Jeg har hatt veldig god effekt av den tidligere! Jeg kan ikke helt forstå, at din hudlæge siger, du ikke må bruge fugtighedscreme. Så vidst jeg hører får alle tør hud af isotretinoin, og hvis man ikke holder det nede med meget creme, kan det blive til eksem, som kan klø og gøre ondt. Jeg bruger La Roche-Posay's Effaclair H, som er lavet specifikt til folk som os, både morgen og aften og også nogengange midt på dagen. Og jeg, som plejer at have oily skin, holdt hurtigt op med at bruge pudder. Held og lykke med det! 1
plix Skrevet 29. mars 2013 #2403 Skrevet 29. mars 2013 Da har jeg gått på pillene i 8 dager. Merker kvisepågangen, men jeg er litt usikker på om det kommer av selve pillene. Håper at det er det, og at det ikke er "vanlige" kviser... De tørre leppene har også meldt sin ankomst. Merker det særlig i munnvikene, men foreløpig er det overkommelig. Har også en del tørr hud i t-sonen, og det vises VELDIG når jeg bruker pudder. Jeg bruker litt fuktighetskrem, selv om hudlegen min sa jeg ikke skulle gjøre det. Ellers er det ikke mange symptomer, og jeg håper det fortsetter sånn:) Har veldig lyst til å bruke dennehttp://www.feelunique.com/p/Decleor-Aroma-White-C-Recovery-Brightening-Night-Cream-50ml på kvisearra, men det er kanskje dumt å bruke den under kuren? Er det noen som gjør det? Jeg har hatt veldig god effekt av den tidligere! Ja det var mystisk, her er fuktighetskremen blitt et must! Det er anbefalt på det sterkeste å holde seg unna all behandling av hud under Iso-behandling, også den du nevner. Ta tiden til hjelp, jeg vil råde deg til å vente til kuren er avsluttet
langbein86 Skrevet 29. mars 2013 #2404 Skrevet 29. mars 2013 Da har jeg gått på pillene i 8 dager. Merker kvisepågangen, men jeg er litt usikker på om det kommer av selve pillene. Håper at det er det, og at det ikke er "vanlige" kviser... De tørre leppene har også meldt sin ankomst. Merker det særlig i munnvikene, men foreløpig er det overkommelig. Har også en del tørr hud i t-sonen, og det vises VELDIG når jeg bruker pudder. Jeg bruker litt fuktighetskrem, selv om hudlegen min sa jeg ikke skulle gjøre det. Ellers er det ikke mange symptomer, og jeg håper det fortsetter sånn:) Har veldig lyst til å bruke dennehttp://www.feelunique.com/p/Decleor-Aroma-White-C-Recovery-Brightening-Night-Cream-50ml på kvisearra, men det er kanskje dumt å bruke den under kuren? Er det noen som gjør det? Jeg har hatt veldig god effekt av den tidligere! Det må nok ha blitt en misforståelse ett sted,for hvis du ikke bruker fuktighet under denne kuren kommer du til slutt ikke til å kunne smile uten at huden den sprekker opp.. 1
Gjest snyball Skrevet 29. mars 2013 #2405 Skrevet 29. mars 2013 Han sa jeg ikke måtte smøre på selve kvisene, og området rett rundt. Det er jo der jeg har blitt veldig tørr, og det er vanskelig å smøre sikk-sakk rundt de områdene. Så jeg smører meg litt forsiktig der for det.
Alie90 Skrevet 1. april 2013 #2406 Skrevet 1. april 2013 (endret) Så har jeg været på kuren i 4 uger, og jeg synes virkelig, jeg begynder at se en forskel! Efter at have haft temmelig mange bumser i ugen før påske, som var umulige at dække pænt med foundation, synes min underhud nu nærmest glat på begge kinder, når jeg stryger over den. NICE! Har dog fortsat røde mærker efter gamle, udtørrede bumser, så foundation er stadig et must. De sidste par dage begynder jeg også at kunne se, hvad folk mener, når de skriver om fine glatte næser med teeny-tiny porer. Sådan plejer jeg virkellig ikke at se ud, så det er bare skønt. Kan beundre min næse i flere minutter! Fra i dag har jeg sat dosis op til hhv. 3 og 2 tbl. hveranden dag. Det er anden gang, jeg går op i dosis, og jeg arbejder med en teori om, at jeg bliver mere træt og nedtrykt i et par dage, indtil min krop har vænnet sig til den øgede dosis. Er der nogle af jer andre, som har oplevet det? Endret 1. april 2013 av Alie90
96ern Skrevet 2. april 2013 #2407 Skrevet 2. april 2013 Jeg har litt panikk (!) Jeg har gått 4mnd på kuren nå, og fått helt sinnsyke resultater, og blir bare bedre og bedre. Bivirkningene er også til å overleve med. Men jeg har gått tom for kapsler nå, og skal ha en ny pakke. Hudlegen sier jeg må på kontroll før han kan skrive ut ny resept til meg, desverre. Har fått time til hudlegen på fredagen i denne uken, og tok siste 2 kapslene fra eske nr.2 i går. Det vil si at jeg blir uten kapsler 4dager.... Hva vil dette gjøre med huden min? Har det mye å si? Håper noen kan svare meg på dette. Lykke til, folkens
Gjest snyball Skrevet 2. april 2013 #2408 Skrevet 2. april 2013 Så har jeg været på kuren i 4 uger, og jeg synes virkelig, jeg begynder at se en forskel! Efter at have haft temmelig mange bumser i ugen før påske, som var umulige at dække pænt med foundation, synes min underhud nu nærmest glat på begge kinder, når jeg stryger over den. NICE! Har dog fortsat røde mærker efter gamle, udtørrede bumser, så foundation er stadig et must. De sidste par dage begynder jeg også at kunne se, hvad folk mener, når de skriver om fine glatte næser med teeny-tiny porer. Sådan plejer jeg virkellig ikke at se ud, så det er bare skønt. Kan beundre min næse i flere minutter! Fra i dag har jeg sat dosis op til hhv. 3 og 2 tbl. hveranden dag. Det er anden gang, jeg går op i dosis, og jeg arbejder med en teori om, at jeg bliver mere træt og nedtrykt i et par dage, indtil min krop har vænnet sig til den øgede dosis. Er der nogle af jer andre, som har oplevet det? Så bra at du merker forbedring! Jeg har ennå ikke økt dosen, men jeg har tatt 2 tab. daglig i to uker, og jeg føler meg slapp og trøtt konstant. Merker også at jeg har mye vondt i hodet, og tror det kommer av tabelettene. Så jeg synes det høres logisk ut at man blir slappere ved øking av dosen!
B18 Skrevet 3. april 2013 #2409 Skrevet 3. april 2013 (endret) Hei! jeg lurte på hva slags foundation dere bruker (hvis dere bruker). Jeg bruker vanligvis Nivea ideal finish (som er oljefri ), men nå som jeg har tørr hud, må jeg bytte til foundation for "tørr hud"? Siden teknisk sett har jeg fet hud. Endret 3. april 2013 av B18
Nuppeline Skrevet 4. april 2013 #2410 Skrevet 4. april 2013 Her er det heller deppings...har snart gått 1 1/5 mnd, og fremdeles ingen bedring. nettopp trappet opp til 3x20mg daglig. Bivirkningene har ikke forverret seg, men det blusser stadig opp nye kviser. Oppgitt nå...
Gjest snyball Skrevet 4. april 2013 #2411 Skrevet 4. april 2013 Har noen kommet over en lepomade som er bedre enn prolipen? Munnvikene mine sprekker opp heeele tiden, og jeg blir gal. Klarer nesten ikke spise. Det blir jo ufrivillig og farlig slanking det her..
Alie90 Skrevet 4. april 2013 #2412 Skrevet 4. april 2013 Her er det heller deppings...har snart gått 1 1/5 mnd, og fremdeles ingen bedring. nettopp trappet opp til 3x20mg daglig. Bivirkningene har ikke forverret seg, men det blusser stadig opp nye kviser. Oppgitt nå... Hvor surt, at det tager så lang tid for dig at se resultater, men hold ud! Det går jo kun én vej: Mod perfekt hud. Jeg synes, langt de fleste herinde på tråden siger, at de i hvert fald var bumsefri (kvisefri) efter 3 måneder.
Alie90 Skrevet 4. april 2013 #2413 Skrevet 4. april 2013 Jeg har litt panikk (!) Jeg har gått 4mnd på kuren nå, og fått helt sinnsyke resultater, og blir bare bedre og bedre. Bivirkningene er også til å overleve med. Men jeg har gått tom for kapsler nå, og skal ha en ny pakke. Hudlegen sier jeg må på kontroll før han kan skrive ut ny resept til meg, desverre. Har fått time til hudlegen på fredagen i denne uken, og tok siste 2 kapslene fra eske nr.2 i går. Det vil si at jeg blir uten kapsler 4dager.... Hva vil dette gjøre med huden min? Har det mye å si? Håper noen kan svare meg på dette. Lykke til, folkens En lille pause skulle ikke have noget at sige. Det er den akkumulerede dosis, altså det totale antal tabletter, som afgør effekten af denne kur. Det er nok også derfor, din hudlæge tager det så roligt. Så ingen grund til panik
Alie90 Skrevet 4. april 2013 #2414 Skrevet 4. april 2013 Så bra at du merker forbedring! Jeg har ennå ikke økt dosen, men jeg har tatt 2 tab. daglig i to uker, og jeg føler meg slapp og trøtt konstant. Merker også at jeg har mye vondt i hodet, og tror det kommer av tabelettene. Så jeg synes det høres logisk ut at man blir slappere ved øking av dosen! Hvor surt, at du har det så svært med bivirkningerne. Du må ud og suge noget forårssol til dig; det giver energi! Hvor langt har du igen på kuren?
Gjest snyball Skrevet 4. april 2013 #2415 Skrevet 4. april 2013 Hvor surt, at du har det så svært med bivirkningerne. Du må ud og suge noget forårssol til dig; det giver energi! Hvor langt har du igen på kuren? Ja, jeg håper hodepinen er en bivirkning, og at det ikke kommer av noe annet Hudlegen sa han trodde jeg måtte gå på den i 3-4 måneder. Jeg synes det høres veldig kort ut! Har gått på den i 2 uker nå
plix Skrevet 4. april 2013 #2416 Skrevet 4. april 2013 Har noen kommet over en lepomade som er bedre enn prolipen? Munnvikene mine sprekker opp heeele tiden, og jeg blir gal. Klarer nesten ikke spise. Det blir jo ufrivillig og farlig slanking det her.. Purelan Den er blitt min beste venn (må smøre et par ganger ila dagen, men den forsvinner i det minste ikke etter 2 minutter) etter leppene gikk opp på et nytt nivå på tørke.
langbein86 Skrevet 4. april 2013 #2417 Skrevet 4. april 2013 Purelan Den er blitt min beste venn (må smøre et par ganger ila dagen, men den forsvinner i det minste ikke etter 2 minutter) etter leppene gikk opp på et nytt nivå på tørke. Er det samme purelan som i brystvortekrem?
plix Skrevet 5. april 2013 #2418 Skrevet 5. april 2013 Er det samme purelan som i brystvortekrem? Ja, men syntes liksom purelan hørtes så mye mer sofistikert ut enn brystvortekrem 2
Gjest snyball Skrevet 5. april 2013 #2419 Skrevet 5. april 2013 Purelan Den er blitt min beste venn (må smøre et par ganger ila dagen, men den forsvinner i det minste ikke etter 2 minutter) etter leppene gikk opp på et nytt nivå på tørke. Takk for tips! Den skal jeg prøve Har noen av dere prøv å farge håret( hos frisøren ) mens dere går på kuren? Jeg har ikke tørr og irritert hodebunn, foreløpig, men å farge håret er kanskje ikke et sjakktrekk?
langbein86 Skrevet 5. april 2013 #2420 Skrevet 5. april 2013 Ja, men syntes liksom purelan hørtes så mye mer sofistikert ut enn brystvortekrem Hehe takk for tips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå