Skjønningen Skrevet 7. mars 2013 #2341 Skrevet 7. mars 2013 Ja det er dumt Og noe hudlegen kunne informert meg om, synes jeg.. Jaja. Huden fin, jeg fornøyd. Jeg regner med det, men er ikke sikker dessverre. I tilfelle har jeg tatt vare på kvitteringene for timene også, til den dagen kommer og jeg skal søke Mener jeg las at man får tilbakebetaling for timer hos den kommunale helsetjenesten, men ikke for privattimer.
plix Skrevet 7. mars 2013 #2342 Skrevet 7. mars 2013 Mener jeg las at man får tilbakebetaling for timer hos den kommunale helsetjenesten, men ikke for privattimer. Aha! Mye penger som går i dette prosjektet, men så langt ser resultatet lovende ut og er verdt hver krone
Skjønningen Skrevet 7. mars 2013 #2343 Skrevet 7. mars 2013 Aha! Mye penger som går i dette prosjektet, men så langt ser resultatet lovende ut og er verdt hver krone Samme her. Er så glad på våre begges vegne! Tenk at vi "planlagte" det her litt sammen. Og se hvor vi er nå! Hehe.
plix Skrevet 7. mars 2013 #2344 Skrevet 7. mars 2013 Samme her. Er så glad på våre begges vegne! Tenk at vi "planlagte" det her litt sammen. Og se hvor vi er nå! Hehe. Ja det er morsomt å tenke på Og det er pga deg at jeg satte igang, så må takke deg litt nå kjenner jeg. Lenge siden sist jeg følte meg så bra Har merket at noen dager tar jeg tablettene veldig ustabilt, og den siste uken har jeg tatt dem til normal tid én gang Håper ikke dette er ekstremt viktig, som med minipiller, men merker ingen forskjell selv annet enn dårlige rutiner for tiden 2
Skjønningen Skrevet 8. mars 2013 #2345 Skrevet 8. mars 2013 Takk til deg også! Jeg tror ikke det er så fryktelig viktig at man tar pillene til presis samme tid hver dag. Er kanskje greit å ta dem til ca. samme tid for at du har en jevn dose i kroppen hele tiden, for resultatet sin del. Viktigste er vel at man ikke glemmer pillene en dag og at man heslt også tar dem til et større måltid.
Gummiloppa Skrevet 8. mars 2013 #2346 Skrevet 8. mars 2013 Noen her som vet om det er noe krise å ha opphold på noen dager? Blodprøvene tok irriterende lang tid på å bli klare nå sist, noe som resulterte i at jeg måtte trappe ned fra 2 til 1 pille den siste uka for at de ikke skulle ta helt slutt, for så å ha fullstendig opphold i 2 dager. Hudlegen sa at det ikke gjør noe, men blir jo redd for at det skal minske effekten...
96ern Skrevet 8. mars 2013 #2347 Skrevet 8. mars 2013 Kjenner kroppen begynner å bli litt sliten av ISO, nå. Blir veldig fort utslitt Tørre øyne som en ørken Ødelagte lepper Vonde muskler og ledd Men når jeg ser på resultatet jeg har fått hittil, så er det absolutt verdt det. Så får jeg bare holde ut de siste 3 månedene...
My-my Skrevet 8. mars 2013 #2348 Skrevet 8. mars 2013 (endret) Noen her som vet om det er noe krise å ha opphold på noen dager? Blodprøvene tok irriterende lang tid på å bli klare nå sist, noe som resulterte i at jeg måtte trappe ned fra 2 til 1 pille den siste uka for at de ikke skulle ta helt slutt, for så å ha fullstendig opphold i 2 dager. Hudlegen sa at det ikke gjør noe, men blir jo redd for at det skal minske effekten... Jeg hadde opphold på to dager (dvs 6 tbl), og merka raskt at jeg fikk et nytt utbrudd av kviser Føltes litt som at jeg var tilbake til start igjen. Samt at bivirkningene virket til å trekke seg tilbake, syns bla jeg fikk fett hår ganske raskt igjen, samme med huden i ansiktet, men heldigvis så ble også de tørre øynene bedre. Merka du noe til utbrudd eller bivirkninger? Men jeg unngår ivertfall flere opphold... Selv om legen sa at det ikke gjør noe. Men må du vente på blodprøvene, får du ikke bare med deg resepten etter å ha gitt neg graviditets/urinprøve? Endret 8. mars 2013 av My-my
Gummiloppa Skrevet 8. mars 2013 #2349 Skrevet 8. mars 2013 Jeg hadde opphold på to dager (dvs 6 tbl), og merka raskt at jeg fikk et nytt utbrudd av kviser Føltes litt som at jeg var tilbake til start igjen. Samt at bivirkningene virket til å trekke seg tilbake, syns bla jeg fikk fett hår ganske raskt igjen, samme med huden i ansiktet, men heldigvis så ble også de tørre øynene bedre. Merka du noe til utbrudd eller bivirkninger? Men jeg unngår ivertfall flere opphold... Selv om legen sa at det ikke gjør noe. Men må du vente på blodprøvene, får du ikke bare med deg resepten etter å ha gitt neg graviditets/urinprøve? Merket ingen forskjell verken i bivirkninger eller utbrudd. Nå har jeg (bank i bordet!) ikke hatt ett eneste utbrudd siden jeg begynte på kuren, men har bare gått en måned med 2 tbl daglig. Nei, måtte ha prøvesvarene klare i hånda for å få resept :/ Får vel bare passe på å ta blodprøver så tidlig som mulig fremover da
Odriks Skrevet 9. mars 2013 #2350 Skrevet 9. mars 2013 Sliter fryktelig med nesen min. Ikke direkte neseblod, men det oppstår en veldig tett nese med bussefanter som er rødere enn vanlig. Må rense nesen opptil flere ganger daglig. Burde jeg oppsøke legen om dette?
langbein86 Skrevet 9. mars 2013 #2351 Skrevet 9. mars 2013 Noen her som vet om det er noe krise å ha opphold på noen dager? Blodprøvene tok irriterende lang tid på å bli klare nå sist, noe som resulterte i at jeg måtte trappe ned fra 2 til 1 pille den siste uka for at de ikke skulle ta helt slutt, for så å ha fullstendig opphold i 2 dager. Hudlegen sa at det ikke gjør noe, men blir jo redd for at det skal minske effekten... Jeg har hatt opphold på en uke noen ganger hvis jeg skal i bryllup, eller andre store begivenheter hvor jeg vil drikke. Ikke merket noe på effekten av den grunn:)
plix Skrevet 10. mars 2013 #2352 Skrevet 10. mars 2013 Sliter fryktelig med nesen min. Ikke direkte neseblod, men det oppstår en veldig tett nese med bussefanter som er rødere enn vanlig. Må rense nesen opptil flere ganger daglig. Burde jeg oppsøke legen om dette? Burde ikke være nødvendig. Akkurat samme her. Kjøp Rhinoil på apoteket, og bruk den morgen og kveld. Noen dager også midt på dagen. Den (og artelac mot tørre røde slitne øyne) er gull verdt
96ern Skrevet 10. mars 2013 #2353 Skrevet 10. mars 2013 Veldig deilig å våkna 7 om morgenen med masse blod i senga... Dette er 2 gangen jeg har blødd nestblod.
Lilje:) Skrevet 10. mars 2013 #2354 Skrevet 10. mars 2013 En ting jeg lurer på - når man er ferdig med Isotretinoin og er kvisefri, har man fortsatt akneprone hud da? Vil vi alltid være akneprone og bør være forsiktig med produkter/sminke osv som ikke er gode for huden? Driver å tester en del nye foundationer nå, Dior, Ysl, Shiseido osv, og har allerede begynt å få hudormer... 1
Alie90 Skrevet 10. mars 2013 #2355 Skrevet 10. mars 2013 Jeg håber, det er okay, at en dansker også slænger sig på iso-tråden. Jeg blev så glad over at have fundet et sted, hvor det er i orden at diskutere antal kviser og hvor tør huden er. Jeg er 22 år, har netop færdiggjort min første uge på isotretinoin, og jeg ville ønske, jeg havde taget mig sammen til at starte for mange år siden. Jeg har aldrig haft sådan meget slem cystisk akne, men jeg har altid haft mellem 5 og 10 bumser/kviser. Jeg har prøvet alle mulige behandlinger de sidste 10 år, de fleste uden nogen særlig effekt. Jeg har været på tetracyklin flere gange, og da var min hud rigtig pæn - men man kan vel ikke være på antibiotika hele livet? Jeg skal have 500 x 20 mg i alt, og min læge har startet mig på 2-1-2-1 systemet. Han sagde, jeg godt måtte sætte dosis op efterhånden, men at jeg jo også skulle tage hensyn til mit 'studieansigt'... (Jeg går på universitetet.) Men jeg vil jo også gerne have det hurtigt overstået..! Kan jeg måske vente til de første værste uger er overstået og derefter sætte dosis op? Nogen, der har erfaringer med dette?
Gjest BabyBlue Skrevet 10. mars 2013 #2356 Skrevet 10. mars 2013 En ting jeg lurer på - når man er ferdig med Isotretinoin og er kvisefri, har man fortsatt akneprone hud da? Vil vi alltid være akneprone og bør være forsiktig med produkter/sminke osv som ikke er gode for huden? Driver å tester en del nye foundationer nå, Dior, Ysl, Shiseido osv, og har allerede begynt å få hudormer... Jepp, er fremdeles acneprone. Men forskjellen nå vs da er at det kun blir litt tiltettede porer eller noen få kviser som fort går vekk, før førte det til store utbrudd...
Lilje:) Skrevet 11. mars 2013 #2357 Skrevet 11. mars 2013 Jepp, er fremdeles acneprone. Men forskjellen nå vs da er at det kun blir litt tiltettede porer eller noen få kviser som fort går vekk, før førte det til store utbrudd... Ja, har faktisk fått en liten rød prikk på haken, som ikke gjør vondt eller noe. Kan minne om én liten eksem nesten. Det er sikkert en kvise dette da:P Takk for svar
Lilje:) Skrevet 11. mars 2013 #2358 Skrevet 11. mars 2013 Ca 2 uker siden jeg sluttet på kuren nå, og jeg har tørrere hud på kroppen enn da jeg gikk på kuren. (??) Leppene har ca halvert tørrhet, men fortsatt ganske tørre. Og øynene er fortsatt tørre om morgenen... Ryggen er bedre da! Har fått 2 bittesmå kviser..og 3-4 hudormer. Hmm..
terri Skrevet 12. mars 2013 #2359 Skrevet 12. mars 2013 (endret) Ca 2 uker siden jeg sluttet på kuren nå, og jeg har tørrere hud på kroppen enn da jeg gikk på kuren. (??) Leppene har ca halvert tørrhet, men fortsatt ganske tørre. Og øynene er fortsatt tørre om morgenen... Ryggen er bedre da! Har fått 2 bittesmå kviser..og 3-4 hudormer. Hmm.. Jeg har vert ferdig med kuren i ca 3 mnd nå, og har heldigvis bare hatt et par små-kviser til nå håper det fortsetter sånn! Jeg og har hatt veldig tørr hud, og først nå er det begynt å normalisere seg igjen. leppene mine er fortsatt litt tørre, så jeg sverger til purelan da blir de myke og fine! Endret 12. mars 2013 av terri
plix Skrevet 12. mars 2013 #2360 Skrevet 12. mars 2013 Eksemet, eller den tørre huden som ser ut som eksem, er tilbake på hendene Leppene flasser og er ekstremt tørre Huden klør og er tørr på hele kroppen Men med klagingen ute, så må jeg si at selv om huden i ansiktet også er ekstra tørr, så er jeg fornøyd om dagene med denne utviklingen Har smurt ekstra mye på ansiktet de siste dagene, og det må jeg fortsette med for nå føles den fin og ser finere ut enn på lenge!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå