plix Skrevet 6. mars 2013 #2321 Skrevet 6. mars 2013 Det er helt forferdelig hvordan det skal gå utover selvtilliten:( Har sliti selv med det siden jeg kom i 14 års alderen, så det blir vel snart rundt 10 år med kviser. Det var ikke så ille de første årene, men etter alt jeg har prøvet ut av produkter, antibiotica ect.. så er det akkurat som jeg bare har blitt verre. Har utviklet seg til store byller som jeg får rundt hakepartiet. Sliter ikke med kviser generellt på kroppen, men er ille nok å ha det midt i fleisen. Jeg har slitt veldig med selvtillit, depresjon og vært lite sosial til tider det har vært på det verste! Har låst meg inne for meg selv alt for mange ganger! så nå håper jeg virkelig denne kuren kan fjerne det for godt! - vipper eller ikke vipper Da hadde jeg fått et nytt liv selv! Jeg hører så mye positivt om denne kuren så jeg håper det funker! Gleder meg til sommeren når jeg kan gå på stranden uten sminke! Gud for en følelse! :D Jeg er mest sannsynlig ferdig i slutten av juni. Når regner du med å være ferdig? Jeg tar 2*20mg om dagen, åssen er det med deg? hører det er noen som tar 3*20mg hver dag. Jeg håper veldig på at alle jeg har lest og hørt som starter på kuren, får den effekten den sies å skal gi Det ser lyst ut nå for min del, men kan ikke gå ut av døra uten sminke ennå- merkene ser ut som kviser på avstand. Og har flere merker nå enn jeg hadde før kuren, fordi de første ukene i kuren fikk jeg en eksplosjon av urenheter i ansiktet, som lagde merker selv om jeg lot de være i fred. Så concealeren er min beste venn Jeg tar også 2*20mg hver dag, hudlegen vet om det men siden jeg er en av de uheldige med mange bivirkninger så ønsket han å holde meg på en lavere dose. Men sånn som det ser ut nå er jeg kanskje ferdig i mai
plix Skrevet 6. mars 2013 #2323 Skrevet 6. mars 2013 Hoho! Siste resepten henta! :D Hurra! :D Happy for you
Professor Orm Skrevet 6. mars 2013 #2324 Skrevet 6. mars 2013 Hurra! :D Happy for you Thank you! Men det er jo en hel måned igjen. Og det er dyrt! Regner med du er ferdig samtidig med meg
96ern Skrevet 6. mars 2013 #2325 Skrevet 6. mars 2013 Jeg håper veldig på at alle jeg har lest og hørt som starter på kuren, får den effekten den sies å skal gi Det ser lyst ut nå for min del, men kan ikke gå ut av døra uten sminke ennå- merkene ser ut som kviser på avstand. Og har flere merker nå enn jeg hadde før kuren, fordi de første ukene i kuren fikk jeg en eksplosjon av urenheter i ansiktet, som lagde merker selv om jeg lot de være i fred. Så concealeren er min beste venn Jeg tar også 2*20mg hver dag, hudlegen vet om det men siden jeg er en av de uheldige med mange bivirkninger så ønsket han å holde meg på en lavere dose. Men sånn som det ser ut nå er jeg kanskje ferdig i mai Minibelle, hvordan concealer bruker du? Jeg HATER å spørre om dette, men seriøst, jeg er dritt lei av at disse røde merkene jeg fortsatt har skal ta selvtilliten min så inni helvete mye. Det er mye bedre, men fortsatt noen som lyser opp, og prøver hele tiden å unngå bilder, og speil... Har du ikke noen råd til meg? Hva jeg kan bruke og hvordan skjule at jeg faktisk bruker litt sminke på merkene... Jeg har en grei brunfarge i ansiktet
Professor Orm Skrevet 6. mars 2013 #2326 Skrevet 6. mars 2013 Minibelle, hvordan concealer bruker du? Jeg HATER å spørre om dette, men seriøst, jeg er dritt lei av at disse røde merkene jeg fortsatt har skal ta selvtilliten min så inni helvete mye. Det er mye bedre, men fortsatt noen som lyser opp, og prøver hele tiden å unngå bilder, og speil... Har du ikke noen råd til meg? Hva jeg kan bruke og hvordan skjule at jeg faktisk bruker litt sminke på merkene... Jeg har en grei brunfarge i ansiktet Sånn bare for å blande meg inn.. Disse to er veldig gode. http://www.maccosmetics.com/product/shaded/157/314/Products/Face/Concealer/Studio-Finish-SPF-35-Concealer/index.tmpl http://www.lancome.no/_nb/_no/makeup/makeup-for-hud/concealer/effacernes-longue-tenue-025172.aspx Sistnevnte skal være for øyne, men jeg synes den fungerer i hele ansiktet. Du må finne en som matcher hudtonen din perfekt, slik at du ikke trenger å bruke noe over. Mac har mange farger, kanskje bedre utvalg en lancôme. Jeg har den, og den er kjempefin. Husk å prøve før du kjøper
plix Skrevet 6. mars 2013 #2327 Skrevet 6. mars 2013 Minibelle, hvordan concealer bruker du? Jeg HATER å spørre om dette, men seriøst, jeg er dritt lei av at disse røde merkene jeg fortsatt har skal ta selvtilliten min så inni helvete mye. Det er mye bedre, men fortsatt noen som lyser opp, og prøver hele tiden å unngå bilder, og speil... Har du ikke noen råd til meg? Hva jeg kan bruke og hvordan skjule at jeg faktisk bruker litt sminke på merkene... Jeg har en grei brunfarge i ansiktet Jeg bruker en concealer jeg er kjempefornøyd med! Den har rykte på seg å være bra mot kviser, ihvertfall så bra som en concealer kan bli tror nå jeg Uansett, det viktigste er at den dekker så og si 100%. Og det gjør den. I begynnelsen av kuren, før hudfargen ble blekere enn jeg vanligvis er, brukte jeg Natural. Den er litt for mørk alene nå, så jeg investerte i en Golden også. De to blander jeg sammen med fingertuppene, vet ikke noen annen måte å gjøre det på Uansett er veldig fornøyd, og leser rundt om at det er mange fornøyde brukere som også plages med urenheter og ting som skal skjules. Savner flere nyanser, jeg da. Jeg linket til den over her, men du har kanskje hørt om Camouflage Concealer fra Glo Minerals? Thank you! Men det er jo en hel måned igjen. Og det er dyrt! Regner med du er ferdig samtidig med meg Jeg er nok ikke det, dessverre Jeg husker vi begynte nesten samtidig? Jeg begynte ihvertfall i oktober i fjor, og er ferdig i mai i år.. Er såvidt påbegynt eske nr 3, og skal gå gjennom 4 esker. Ihvertfall nesten 4 slik det ser ut nå
Professor Orm Skrevet 6. mars 2013 #2328 Skrevet 6. mars 2013 Jeg bruker en concealer jeg er kjempefornøyd med! Den har rykte på seg å være bra mot kviser, ihvertfall så bra som en concealer kan bli tror nå jeg Uansett, det viktigste er at den dekker så og si 100%. Og det gjør den. I begynnelsen av kuren, før hudfargen ble blekere enn jeg vanligvis er, brukte jeg Natural. Den er litt for mørk alene nå, så jeg investerte i en Golden også. De to blander jeg sammen med fingertuppene, vet ikke noen annen måte å gjøre det på Uansett er veldig fornøyd, og leser rundt om at det er mange fornøyde brukere som også plages med urenheter og ting som skal skjules. Savner flere nyanser, jeg da. Jeg linket til den over her, men du har kanskje hørt om Camouflage Concealer fra Glo Minerals? Jeg er nok ikke det, dessverre Jeg husker vi begynte nesten samtidig? Jeg begynte ihvertfall i oktober i fjor, og er ferdig i mai i år.. Er såvidt påbegynt eske nr 3, og skal gå gjennom 4 esker. Ihvertfall nesten 4 slik det ser ut nå Hmm.. Hvor mange piller blir det? Hvor mange har du i en eske? Jeg er vel ferdig i april tenker jeg, begynnelsen/midten. Jeg har da tatt 420 tabletter/140mg/kg. Jeg er veldig lei av tørre, såre, sprukne lepper og tørr nese!
plix Skrevet 6. mars 2013 #2329 Skrevet 6. mars 2013 Hmm.. Hvor mange piller blir det? Hvor mange har du i en eske? Jeg er vel ferdig i april tenker jeg, begynnelsen/midten. Jeg har da tatt 420 tabletter/140mg/kg. Jeg er veldig lei av tørre, såre, sprukne lepper og tørr nese! Det blir 400 tabletter. Regnet på det nå, og det blir 153,8461...blabla mg pr kg. Litt mye kanskje? Tror vi skal redusere dosen litt, ettersom jeg har mistet noen kg siden oppstart. Blir såå fint å bli kvitt blod og gørr fra nesen, samt lepper uten kliss og hud uten rynker
Professor Orm Skrevet 6. mars 2013 #2330 Skrevet 6. mars 2013 Det blir 400 tabletter. Regnet på det nå, og det blir 153,8461...blabla mg pr kg. Litt mye kanskje? Tror vi skal redusere dosen litt, ettersom jeg har mistet noen kg siden oppstart. Blir såå fint å bli kvitt blod og gørr fra nesen, samt lepper uten kliss og hud uten rynker Du kan nok redusere dosen, man trenger ca. 130mg/kg for å få optimalt resultat, i alle fall i første omgang. Men det vet du vel sikkert også. Har aldri blødd neseblod i hele mitt liv (og jeg har slått trynet i en vegg!!), så det slipper jeg. Ikke før nå har jeg innsett hvor ekkelt det må være. Jeg har syntes det var helt greit å gå på kuren, men nå er jeg lei! Kan ikke huske åssen det er å ha normale lepper
Skjønningen Skrevet 6. mars 2013 #2331 Skrevet 6. mars 2013 44. pillen i dag. Tar som tidligere nevnt 2x20mg. Plager for tiden er litt tørre lepper, svimmelhet, til tider stivhet i ett og ett lett, tett og snørrete nese etter trening, eksem på innsiden av hendene, litt blod i nesen til tider (men blør ikke neseblod), tørre øyne (særlig om morgenen), svie når jeg tisser etter sex. Har ennå ikke fått noe utbrudd av kviser, og huden min blir bare penere og penere. Akkurat nå har jeg to kviser og hudfargen min er vesentlig mer jevn og fin enn den var før jeg startet på kuren. Huden i ansiktet er for det meste myk, faktisk, litt flass i kjakene men det er alt. Kan fremdeles bruke flytende foundation OG pudder uten problem. Nesten så jeg lurer på om dosen min burde økes. Har fått hele to kviser i ansiktet siden jeg startet på kuren. Vanlig for meg ville kanskje vært en 20-25 over dette tidsrommet. Hudormene er ca. borte også. Ryggen er ikke stort forbedret, men så er den også temmelig ille. Det jeg bekymrer meg for nå for tiden er jo alle de som skriver på nettet at kuren funker på dem i to-fire år og så kommer kvisene tilbake igjen for fullt. Jeg trodde at dette var en kur som enten funka permanent eller viste seg å ikke funke likevel (ved å se om kvisene kom tilbake noen måneder etter endt kur, ikke ÅR!) Nå er jeg selvsagt redd for at kuren skal funke på meg, og at jeg skal få tilbake savnet selvillit, for deretter å miste denne igjen og gå tilbake til en kvisete hverdag noen år senere. Kanskje jeg er teit men jeg synes nesten det er værre enn at kuren ikke funker. Å faktisk få det etterlengtede kvisefrie trynet og så blir man frarøvet det igjen! Hva tenker dere om dette?
Caathy Skrevet 7. mars 2013 #2332 Skrevet 7. mars 2013 44. pillen i dag. Tar som tidligere nevnt 2x20mg. Plager for tiden er litt tørre lepper, svimmelhet, til tider stivhet i ett og ett lett, tett og snørrete nese etter trening, eksem på innsiden av hendene, litt blod i nesen til tider (men blør ikke neseblod), tørre øyne (særlig om morgenen), svie når jeg tisser etter sex. Har ennå ikke fått noe utbrudd av kviser, og huden min blir bare penere og penere. Akkurat nå har jeg to kviser og hudfargen min er vesentlig mer jevn og fin enn den var før jeg startet på kuren. Huden i ansiktet er for det meste myk, faktisk, litt flass i kjakene men det er alt. Kan fremdeles bruke flytende foundation OG pudder uten problem. Nesten så jeg lurer på om dosen min burde økes. Har fått hele to kviser i ansiktet siden jeg startet på kuren. Vanlig for meg ville kanskje vært en 20-25 over dette tidsrommet. Hudormene er ca. borte også. Ryggen er ikke stort forbedret, men så er den også temmelig ille. Det jeg bekymrer meg for nå for tiden er jo alle de som skriver på nettet at kuren funker på dem i to-fire år og så kommer kvisene tilbake igjen for fullt. Jeg trodde at dette var en kur som enten funka permanent eller viste seg å ikke funke likevel (ved å se om kvisene kom tilbake noen måneder etter endt kur, ikke ÅR!) Nå er jeg selvsagt redd for at kuren skal funke på meg, og at jeg skal få tilbake savnet selvillit, for deretter å miste denne igjen og gå tilbake til en kvisete hverdag noen år senere. Kanskje jeg er teit men jeg synes nesten det er værre enn at kuren ikke funker. Å faktisk få det etterlengtede kvisefrie trynet og så blir man frarøvet det igjen! Hva tenker dere om dette? Hei Skjønningen Har lest mye om dette selv, om mange som får kvisene tilbake etter endt kur og som må ta en ny om igjen. Men jeg snakket med hudlegen min om dette, og han sier at det er 93% sjanse for å bli kvitt det for alltid, selvfølgelig at man kan få en kvise fra tid til annen, men ikke noe brutalt ille som tidligere.. så det er altså kanskje de 7% som får tilbakefall som du hører om. Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg velger å stole på hudlegen min, siden han også har vært med på å forske og utvikle Roaccutan/isotretinoin. Vi får håpe at vi ikke er en av dem 7% som får tilbakefall. Håpe på det beste, for kviser er noe dritt! 3
Skjønningen Skrevet 7. mars 2013 #2333 Skrevet 7. mars 2013 Hei Skjønningen Har lest mye om dette selv, om mange som får kvisene tilbake etter endt kur og som må ta en ny om igjen. Men jeg snakket med hudlegen min om dette, og han sier at det er 93% sjanse for å bli kvitt det for alltid, selvfølgelig at man kan få en kvise fra tid til annen, men ikke noe brutalt ille som tidligere.. så det er altså kanskje de 7% som får tilbakefall som du hører om. Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg velger å stole på hudlegen min, siden han også har vært med på å forske og utvikle Roaccutan/isotretinoin. Vi får håpe at vi ikke er en av dem 7% som får tilbakefall. Håpe på det beste, for kviser er noe dritt! Tusen takk for beroligende svar. Ja, da er det bare å krysse fingra og håpe. Er så klart vanskelig for mange av oss å tro at isotretinoin vil funke på akkurat oss, fordi vi nettopp har måttet prøve alt annet før dette og ingenting av det har funket på oss.
plix Skrevet 7. mars 2013 #2334 Skrevet 7. mars 2013 Tusen takk for beroligende svar. Ja, da er det bare å krysse fingra og håpe. Er så klart vanskelig for mange av oss å tro at isotretinoin vil funke på akkurat oss, fordi vi nettopp har måttet prøve alt annet før dette og ingenting av det har funket på oss. Nettopp! Jeg sa til hudlegen sist at jeg kunne nesten vedde på at jeg var en av de 10% som får tilbakefall. Han sa at det var noe han hørte fra de fleste, så vi må nok alle bare ta det som det kommer.
Skjønningen Skrevet 7. mars 2013 #2335 Skrevet 7. mars 2013 Nettopp! Jeg sa til hudlegen sist at jeg kunne nesten vedde på at jeg var en av de 10% som får tilbakefall. Han sa at det var noe han hørte fra de fleste, så vi må nok alle bare ta det som det kommer. minibelle, vet du noe om hvordan og når man skal søke om sånn der refusjon på det man betaler for tablettene? Føler at jeg har fått så sykt lite info om det. Håper ikke de er meningen at jeg skal oppbevare alle kviteringer og sånt, for det har jeg hittil ikke gjort.
plix Skrevet 7. mars 2013 #2336 Skrevet 7. mars 2013 minibelle, vet du noe om hvordan og når man skal søke om sånn der refusjon på det man betaler for tablettene? Føler at jeg har fått så sykt lite info om det. Håper ikke de er meningen at jeg skal oppbevare alle kviteringer og sånt, for det har jeg hittil ikke gjort. Om du ikke har tatt vare på de, så håper jeg du husker hvilke apotek som du tok de ut hos. Der skal de kunne skrive ut kvitteringer. Men huske å søke om tilbakebetaling før kalenderåret er omme. Når tiden kommer for siste resept, så finner du frem alle kvitteringer og dokumentasjon, og sender søknad. til Helfo (tror jeg). En liten link til siden deres, så kan du lese deg opp selv for sikkerhetskyld
plix Skrevet 7. mars 2013 #2337 Skrevet 7. mars 2013 Jeg fikk beskjed av hudlegen å søke om tilbakebetaling etter endt kur. Men det viser seg å IKKE stemme, jeg skulle søkt i fjor men da var utgiftene uansett akkurat under grensen. Irriterende, men går greit
Skjønningen Skrevet 7. mars 2013 #2338 Skrevet 7. mars 2013 Om du ikke har tatt vare på de, så håper jeg du husker hvilke apotek som du tok de ut hos. Der skal de kunne skrive ut kvitteringer. Men huske å søke om tilbakebetaling før kalenderåret er omme. Når tiden kommer for siste resept, så finner du frem alle kvitteringer og dokumentasjon, og sender søknad. til Helfo (tror jeg). En liten link til siden deres, så kan du lese deg opp selv for sikkerhetskyld Ja, jeg husker hvilket apotek. Takk! Regner med at dette gjelder kun pillene og ikke legetimer? Jeg går jo til privatlege også.
Skjønningen Skrevet 7. mars 2013 #2339 Skrevet 7. mars 2013 Jeg fikk beskjed av hudlegen å søke om tilbakebetaling etter endt kur. Men det viser seg å IKKE stemme, jeg skulle søkt i fjor men da var utgiftene uansett akkurat under grensen. Irriterende, men går greit Ja, siden du startet noen måneder før jul. Vel, det er dumt når man havner midt mellom.
plix Skrevet 7. mars 2013 #2340 Skrevet 7. mars 2013 Ja, siden du startet noen måneder før jul. Vel, det er dumt når man havner midt mellom. Ja det er dumt Og noe hudlegen kunne informert meg om, synes jeg.. Jaja. Huden fin, jeg fornøyd. Ja, jeg husker hvilket apotek. Takk! Regner med at dette gjelder kun pillene og ikke legetimer? Jeg går jo til privatlege også. Jeg regner med det, men er ikke sikker dessverre. I tilfelle har jeg tatt vare på kvitteringene for timene også, til den dagen kommer og jeg skal søke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå