plix Skrevet 11. februar 2013 #2221 Skrevet 11. februar 2013 Jeg signerer deg 96ern, anbefaler det selv. Jeg har også hatt den positive innstillingen hele veien, til tross for flere bivirkninger enn jeg trodde ;-P Fint å lese, og det ser ut til at vi har helt lik kur nå, jeg trodde jeg skulle være ferdig til april, men nå blir det nok mai/juni. Får se;) lykke til, til deg også!
Gjest Sengaia Skrevet 12. februar 2013 #2222 Skrevet 12. februar 2013 Jeg er ferdig med kuren for nesten 2 måneder siden! Deilig! Huden er mye glattere, og har bare en kvise av gangen. Men jeg har disse røde merkene, sånn som finkel. Er det noen her som har blitt kvitt de merkene helt? Jeg har prøvd det meste av kremer som skal hjelpe mot sånn, -ja, jeg vet at jeg er voldsomt utålmodig nå, men jeg hadde så veldig håpa på å være "merkefri" fra kviser, og disse jeg har fått, når kuren var ferdig. Men uansett, -noen her som er blitt kvitt de?
My-my Skrevet 14. februar 2013 #2223 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er ferdig med kuren for nesten 2 måneder siden! Deilig! Huden er mye glattere, og har bare en kvise av gangen. Men jeg har disse røde merkene, sånn som finkel. Er det noen her som har blitt kvitt de merkene helt? Jeg har prøvd det meste av kremer som skal hjelpe mot sånn, -ja, jeg vet at jeg er voldsomt utålmodig nå, men jeg hadde så veldig håpa på å være "merkefri" fra kviser, og disse jeg har fått, når kuren var ferdig. Men uansett, -noen her som er blitt kvitt de? Husker du skrev tidligere at du var en av dem kuren ikke virket så godt for? Hvordan er det nå da, etter kuren? Virker som at det har hatt effekt etterhvert? En kvise av gangen høres jo ut som luksusproblem :)Ang røde merker håper jeg noen andre har gode råd og erfaringer å komme med.
My-my Skrevet 14. februar 2013 #2224 Skrevet 14. februar 2013 Jeg ble ferdig i juli 2012. Huden var veldig oljete før jeg begynte på kuren, måtte alltid ha med meg mattende pudder for å roe ned t-sonen i løpet av dagen. Var helt grusomt, så svett ut uten. Nå er den helt annerledes! Når jeg sminker meg (halvmattende mineralfoundation) så holder huden seg fin hele dagen. De dagene jeg går uten sminke blir nesa pittelitt blank, men langt i fra skinnende. Ikke noe andre folk legger merke til, vil jeg tippe. Jeg kan føle meg tørr i ansiktet om jeg glemmer dag- eller nattkrem, men blir ikke stram i maska. Har badet i klor og saltvann, vært i -20 grader med vind, og huden kreperer ikke! Så føler meg bare... normal? Endelig! Kjekt med svar! og det høres ut som en god følelse! Håper den kommer her også du blir faktisk tørr i ansiktet?? høres jo helt uvirkelig ut, har jo alltid hatt et oljete ansikt samme hva.
My-my Skrevet 14. februar 2013 #2225 Skrevet 14. februar 2013 Får dette ikke bort! Sist jeg hadde slik type tørr hud på hendene, så holdt det å smøre ofte. Nå blir det bare verre og verre, og idag svir og klør dette! Tips? Har du testa Physiogel A.I (anti itch/anti kløe)? for eksem, kløe og tørrhet. Jeg fikk beskjed av hudlegen om utslettet ble verre eller ikke ga seg, så kunne han skrive ut reseptbelagt hydrokortisonkrem (?) eller noe. Husker rådet lenger her bak med den kremen og bomullshansker over natta, som høres behjelpende ut. Har enda ikke fått behov for det selv, men har også små-eksem som kommer og går.
Skjønningen Skrevet 14. februar 2013 #2226 Skrevet 14. februar 2013 Er det noen som har hatt masse luft i magen og halsbrann i starten av kuren?
Gjest Sengaia Skrevet 14. februar 2013 #2227 Skrevet 14. februar 2013 Husker du skrev tidligere at du var en av dem kuren ikke virket så godt for? Hvordan er det nå da, etter kuren? Virker som at det har hatt effekt etterhvert? En kvise av gangen høres jo ut som luksusproblem :)Ang røde merker håper jeg noen andre har gode råd og erfaringer å komme med. Ja, jeg trodde at kuren funka veldig dårlig på meg... hadde en hel haug, altså MYYYE røde, store kviser/byller i hele ansiktet under kuren, og noe etterpå, men nå begynner jeg å se at det virkelig er blitt bedre :D Huden er mye glattere, og omtrent hel kvisefri, og det er kjempedeilig! Har fortsatt hudormer og noe arr, også er det disse røde merkene... Men; jeg ser jo mye bedring også! :D
96ern Skrevet 16. februar 2013 #2228 Skrevet 16. februar 2013 Jeg er ferdig med kuren for nesten 2 måneder siden! Deilig! Huden er mye glattere, og har bare en kvise av gangen. Men jeg har disse røde merkene, sånn som finkel. Er det noen her som har blitt kvitt de merkene helt? Jeg har prøvd det meste av kremer som skal hjelpe mot sånn, -ja, jeg vet at jeg er voldsomt utålmodig nå, men jeg hadde så veldig håpa på å være "merkefri" fra kviser, og disse jeg har fått, når kuren var ferdig. Men uansett, -noen her som er blitt kvitt de? Hei, jeg merket noe med en gang jeg leste ditt innlegg! Du sier det er snart 2mnd siden du ble ferdig med behandlingen, og du har prøvd alt av kremer allerede?;o Et tips er vell å la huden hvile etter endt behandling, mn hvis man skal bruke kremer mot disse røde merkene så prøv en krem og bruk denne en stund før du skifterkrem, ikke bare noen dager/uker, men gjerne en månde eller 2:) Btw, så er jeg nesten helt kvisefri, har bare noen små kviser her og der som forsvinner innen et døgn! Masse røde merker men noen har bleknet til og enda 4 måneder igjen av behandlingen! Ser tydelig at dette virker på min hud og angrer ikke et sekund! ISO for meg er likens som bibelen hos dypt kristne mennesker! Amen.
Gjest Sengaia Skrevet 16. februar 2013 #2229 Skrevet 16. februar 2013 Hei, jeg merket noe med en gang jeg leste ditt innlegg! Du sier det er snart 2mnd siden du ble ferdig med behandlingen, og du har prøvd alt av kremer allerede?;o Et tips er vell å la huden hvile etter endt behandling, mn hvis man skal bruke kremer mot disse røde merkene så prøv en krem og bruk denne en stund før du skifterkrem, ikke bare noen dager/uker, men gjerne en månde eller 2:) Btw, så er jeg nesten helt kvisefri, har bare noen små kviser her og der som forsvinner innen et døgn! Masse røde merker men noen har bleknet til og enda 4 måneder igjen av behandlingen! Ser tydelig at dette virker på min hud og angrer ikke et sekund! ISO for meg er likens som bibelen hos dypt kristne mennesker! Amen. Takk for svar! Joda, jeg merker at jeg er vel utålmodig ;P Nå har jeg en krem fra clinique som de på estetique anbefalte, den er helt oljefri, og veldig fyldig og god, og trekker godt inn i huden. Så nå skal jeg holde meg til å vaske ansiktet morgen og kveld med asan, og bruke denne kremen. Også må jeg vel smøre meg med litt tålmodighet også Så bra at du er fornøyd med kuren! Den har hjulpet utrolig mange! Lykke til videre
Skjønningen Skrevet 16. februar 2013 #2230 Skrevet 16. februar 2013 Jeg har fått rød og betent hud på den ene kjaken, med masse pittesmå kviselignende nupper. Det kjennes litt ut som huden brenner. Er redd for at dette kan være en allergisk reaksjon? Det er i alle fall ikke snakk om vanlige kviser. Er det noen som har oppled det samme og vet at det er ufarlig å få, så er det kjempefint om dere kan roe meg ned litt. Er så redd for at jeg må avbryte kuren eller noe.
96ern Skrevet 17. februar 2013 #2231 Skrevet 17. februar 2013 Takk for svar! Joda, jeg merker at jeg er vel utålmodig ;P Nå har jeg en krem fra clinique som de på estetique anbefalte, den er helt oljefri, og veldig fyldig og god, og trekker godt inn i huden. Så nå skal jeg holde meg til å vaske ansiktet morgen og kveld med asan, og bruke denne kremen. Også må jeg vel smøre meg med litt tålmodighet også Så bra at du er fornøyd med kuren! Den har hjulpet utrolig mange! Lykke til videre Hehe Hold oss oppdatert om hvordan denne kremen virker på deg da:)
plix Skrevet 17. februar 2013 #2232 Skrevet 17. februar 2013 Jeg har fått rød og betent hud på den ene kjaken, med masse pittesmå kviselignende nupper. Det kjennes litt ut som huden brenner. Er redd for at dette kan være en allergisk reaksjon? Det er i alle fall ikke snakk om vanlige kviser. Er det noen som har oppled det samme og vet at det er ufarlig å få, så er det kjempefint om dere kan roe meg ned litt. Er så redd for at jeg må avbryte kuren eller noe. Jeg har lest hele tråden over tid, og kan virkelig ikke huske å ha lest noe om akkurat dette i denne tråden så langt ihvertfall. Høres ikke bra ut. Håper det ordner seg!
Skjønningen Skrevet 17. februar 2013 #2233 Skrevet 17. februar 2013 Jeg har lest hele tråden over tid, og kan virkelig ikke huske å ha lest noe om akkurat dette i denne tråden så langt ihvertfall. Høres ikke bra ut. Håper det ordner seg! Takk! Får se når jeg får kontakta hudlege. Satser på at det bare kommer fra uttørking.
Fj0rtoft Skrevet 17. februar 2013 #2234 Skrevet 17. februar 2013 Da har jeg gått på kuren i 3 uker. Har ikke merket det kviseutbruddet alle snakker om.. våknet opp med flere nye kviser en dag, men dette var ikke unormalt for meg siden jeg har vært plaget med dette i mange år. Bivirkningene jeg har er veldig tørre lepper! er ikke tørr andre plasser på kroppen heldigvis. Jeg har også vondt i ryggen. Dette merker jeg veldig når jeg skal gjøre markløft, det begynner å bli ille.. Teknikken sitter, så det har ingenting med den å gjøre. så da må det være tablettene. er også veldig støl i musklene etter jeg har trent styrketrening. det gjør meg ingenting egentlig, for da kjenner jeg at jeg har trent! haha! Noen som vet om det blir bedre med stølheten i muskler etterhvert i denne perioden? eller blir det ikke bra før jeg slutter på kuren? :/ 1
My-my Skrevet 18. februar 2013 #2235 Skrevet 18. februar 2013 Da har jeg vært på første kontroll, og endelig fått ny resept. Hudlegen ble litt overrasket over at jeg ikke så stor bedring i kvisene siden starten, siden han mente de aller fleste pasientene hans gjorde det. Syns jeg er ganske lik starten ¨nå egentlig, etter at utbruddet har trekt seg tilbake. Men de svarte hudormene mine har virkelig minket!! Fantastisk! Og de resterende ser jeg er "på vei ut". Av bivirkninger har det gått stort sett greit. Leppene er opp og ned, smører hele tiden uannsett, hatt tørre hender og tendenser til eksem. Ansiktet er oljete særlig på og rundt nasen, virker kanskje pga drittet som kommer fra de svarte hudormene. Ellers er jeg ikke særlig tørr i huden. Bortsett fra øynene De er stort sett kjempetørre, såre og røde. Bruker øyedråper, men hjelper lite. Så har gått noen dager uten iso nå, og skal trappe ned til 2 kapsler daglig (tatt 3 til nå) og se hva som skjer. Det er ikkje vondt/smertefullt, men svært ubehagelig og noe jeg tenker på store deler av dagen. Så da mente legen jeg skulle trappe ned, selv om jeg merker jeg har veldig lyst å fortsette som før... men vil jo ikke få div betennelser og dritt. Noen andre som sliter med øynene? Etter bare et par dager nedtrapping, har jeg fått et lite kviseutbrudd.. Håret er fortsatt nydelig og tørt, jeg er i taket over forsvunne svarte hudormer og merker at kuren gjør noe med huden, og venter bare på også en kviseeffekt Hold ut folkens!
Lilje:) Skrevet 18. februar 2013 #2236 Skrevet 18. februar 2013 Da har jeg vært på første kontroll, og endelig fått ny resept. Hudlegen ble litt overrasket over at jeg ikke så stor bedring i kvisene siden starten, siden han mente de aller fleste pasientene hans gjorde det. Syns jeg er ganske lik starten ¨nå egentlig, etter at utbruddet har trekt seg tilbake. Men de svarte hudormene mine har virkelig minket!! Fantastisk! Og de resterende ser jeg er "på vei ut". Av bivirkninger har det gått stort sett greit. Leppene er opp og ned, smører hele tiden uannsett, hatt tørre hender og tendenser til eksem. Ansiktet er oljete særlig på og rundt nasen, virker kanskje pga drittet som kommer fra de svarte hudormene. Ellers er jeg ikke særlig tørr i huden. Bortsett fra øynene De er stort sett kjempetørre, såre og røde. Bruker øyedråper, men hjelper lite. Så har gått noen dager uten iso nå, og skal trappe ned til 2 kapsler daglig (tatt 3 til nå) og se hva som skjer. Det er ikkje vondt/smertefullt, men svært ubehagelig og noe jeg tenker på store deler av dagen. Så da mente legen jeg skulle trappe ned, selv om jeg merker jeg har veldig lyst å fortsette som før... men vil jo ikke få div betennelser og dritt. Noen andre som sliter med øynene? Etter bare et par dager nedtrapping, har jeg fått et lite kviseutbrudd.. Håret er fortsatt nydelig og tørt, jeg er i taket over forsvunne svarte hudormer og merker at kuren gjør noe med huden, og venter bare på også en kviseeffekt Hold ut folkens! Jeg merker det med øynene godt! Blir rød og tørr gjennom dagen og spesielt når jeg er ute. Er tørr i øynene samtidig som jeg føler at det renner fra dem fordi det svir og jeg er sår..If that makes any sense... Verst er det om morgenen. Da er øynene mine så tørre at jeg må jobbe litt med å åpne de. Grusomt. Men har nesten blitt vant til det nå. Jeg går på 3 tbl og veier 50 kg. Er ferdig om ca en uke!!! CAN'T WAIT! :D
Lilje:) Skrevet 19. februar 2013 #2237 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Jeg har så _fryktelig_ vondt i ryggen, korsryggen. Må halte innimellom og gjør vondt å sitte. Jeg er så redd for at det ikke er Isoen. Det er Isoen ikke sant?? Alltid hatt littegrann problemer med ryggen, noe jeg følte begynte å bli litt verre og verre. Og nå har jeg hatt veldig vondt i 1-2 måneders tid.. Endret 19. februar 2013 av Lilje:)
My-my Skrevet 19. februar 2013 #2238 Skrevet 19. februar 2013 Jeg merker det med øynene godt! Blir rød og tørr gjennom dagen og spesielt når jeg er ute. Er tørr i øynene samtidig som jeg føler at det renner fra dem fordi det svir og jeg er sår..If that makes any sense... Verst er det om morgenen. Da er øynene mine så tørre at jeg må jobbe litt med å åpne de. Grusomt. Men har nesten blitt vant til det nå. Jeg går på 3 tbl og veier 50 kg. Er ferdig om ca en uke!!! CAN'T WAIT! :D Tørre, såre, røde, rennende øyne, kjenner meg igjen! Mine er verst utover dagen, og om ettermiddagene/kvelden vil de bare lukke seg og få fred.. veldig trøtte på en måte, ubehagelige og småvonde Vet ikke om det er til å holde ut til sommeren med slike øyne Har fått flere kommentarer også, om det går bra med meg, for det ser jo ut som jeg griner store deler av dagen! og har fått kviseutbrudd etter par dager uten iso, så da stappet jeg i meg 3 kapsler i går likevel Må bare se det an fremover. Lucky you som bare har en UKE igjen??? Du får leke bestemor på siste uka!! ryggen og øynene fikser seg da
Lilje:) Skrevet 19. februar 2013 #2239 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Tørre, såre, røde, rennende øyne, kjenner meg igjen! Mine er verst utover dagen, og om ettermiddagene/kvelden vil de bare lukke seg og få fred.. veldig trøtte på en måte, ubehagelige og småvonde Vet ikke om det er til å holde ut til sommeren med slike øyne Har fått flere kommentarer også, om det går bra med meg, for det ser jo ut som jeg griner store deler av dagen! og har fått kviseutbrudd etter par dager uten iso, så da stappet jeg i meg 3 kapsler i går likevel Må bare se det an fremover. Lucky you som bare har en UKE igjen??? Du får leke bestemor på siste uka!! ryggen og øynene fikser seg da Kjenner meg veldig igjen i det du sier! Var på kino med noen venninner forrige helg, og merket jeg måtte anstrenge øyene med å se på en stor skjerm i 2 timer, følte meg sår i øynene gjennom filmen. Og etter filmen når lyset kom på, de bare "Oi! Går det bra med deg? Gråt du ?" Not funny... Ja, jeg er bestemor! Sitter med fuktighetsmaske i trynet nå, og bare slapper av på sofaen. Har lite obligatorisk på skolen nå, så har ca bare vært hjemme siste uken. Men det er ikke godt å sitte lenge (blir så stiv) og bare jeg støvsuger eller noe så gjør det dritvondt i ryggen etterpå. Er så redd for at det ikke skal gå vekk etter jeg er ferdig! Mye negativt her nå, men selv om jeg gleder meg som en unge til å bli ferdig, så gruer jeg meg også. Tenk hvis bivirkningene ikke går vekk, tenk om jeg får kviser og hudormer tilbake! Kommer til å bli så sykt deppa hvis det skjer at jeg vet ikke hva Hvis jeg var deg så ville jeg kanskje prøvd 2 tbl en ukes tid, og se om det blir bedre? Endret 19. februar 2013 av Lilje:)
My-my Skrevet 19. februar 2013 #2240 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har fått rød og betent hud på den ene kjaken, med masse pittesmå kviselignende nupper. Det kjennes litt ut som huden brenner. Er redd for at dette kan være en allergisk reaksjon? Det er i alle fall ikke snakk om vanlige kviser. Er det noen som har oppled det samme og vet at det er ufarlig å få, så er det kjempefint om dere kan roe meg ned litt. Er så redd for at jeg må avbryte kuren eller noe. Hvordan går det??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå