Fj0rtoft Skrevet 7. februar 2013 #2201 Skrevet 7. februar 2013 Trente ca 5 ganger i uken før jeg begynte på kuren. Ca 2-3 mnd inn i kuren så ble leddene/muskelene veldig stive og ømme. Ikke typisk stølhet, for dette er jeg vant til. Men det gjorde vondt i korsryggen, hoftene og etpar andre steder, så det føltes feil å belaste kroppen rett og slett. Det var ikke lenger godt å trene. Har vondt ennå, og ser veldig fram til å bli ferdig nå, så jeg kan begynne å trene igjen! Skal på snowboard i helgen, og gruer meg faktisk litt til det pga kroppen.. Men dette trenger ikke skje med deg!! Ikke gå å vent på bivirkningene. Jeg har ca 20 dager igjen, har sluttet å telle for jeg vil bli positivt overrasket nesten gang jeg sjekker esken med tabletter Okei, bra det var såpass lenge inn i kuren har av og til litt vondt i korsryggen jeg også, men vet ikke om det er pga kuren eller treningen. føler meg liksom sliten der. men tror det er mest pga noen treningsøvelser får håpe det går bra å stå på snowboard da! du må ha masse lykke til! heheh, du er heldig! gleder meg jeg også til å bli ferdig! gleder meg til middagstid for da kan jeg ta nye tabletter, hehe!
Skjønningen Skrevet 7. februar 2013 #2202 Skrevet 7. februar 2013 Har måttet vente en stund med å strarte på kuren, men nå er jeg i gang. Er på andre dagen, 20mg en gang daglig, og har hittil bare merket meg halsbrann. Vet ikke om denne faktisk kommer av kuren, så er det noen andre her som har blitt plaget med halsbrann like etter start? Vil også spørre dere om hvor lang tid det tar før man merker andre ting, som f.eks. at man starter å bli tørr i huden? Etter to uker skal jeg øke til 20mgx2 daglig, så det kan jo hende det er da det virkelig setter i gang.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #2203 Skrevet 7. februar 2013 Hei! Må bare spør, selvom svaret sannsynligvis står her en plass! Måtte dere trappe ned på tbl? Legen min vil jeg skal ta 2 tbl i en mnd, så 1 tbl neste mnd og så annenhver dag en liten stund! Siden jeg ikke har noen bivirkninger skulle jeg helst ønsket å bli fort ferdig! Takker for svar! Anonym poster: 086fac063abe4d6cb30db3a427bd95b1 1
Lilje:) Skrevet 8. februar 2013 #2204 Skrevet 8. februar 2013 Hei! Må bare spør, selvom svaret sannsynligvis står her en plass! Måtte dere trappe ned på tbl? Legen min vil jeg skal ta 2 tbl i en mnd, så 1 tbl neste mnd og så annenhver dag en liten stund! Siden jeg ikke har noen bivirkninger skulle jeg helst ønsket å bli fort ferdig! Takker for svar! Anonym poster: 086fac063abe4d6cb30db3a427bd95b1 Jeg er ingen lege, men jeg synes at dette høres veldig rart ut... Hvis du først går en hel måned på 2tbl og det går helt fint,så ser jeg ikke hvorfor du skulle plutselig gå over til 1. Har vært borti at folk tar 1,2,1,2 annenhver dag, men.. Igjen, det blir bare synsing fra min side. Men ville absolutt tatt dette opp med hudlegen din Hvor mye veier du?
plix Skrevet 8. februar 2013 #2205 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Hei! Må bare spør, selvom svaret sannsynligvis står her en plass! Måtte dere trappe ned på tbl? Legen min vil jeg skal ta 2 tbl i en mnd, så 1 tbl neste mnd og så annenhver dag en liten stund! Siden jeg ikke har noen bivirkninger skulle jeg helst ønsket å bli fort ferdig! Takker for svar! Anonym poster: 086fac063abe4d6cb30db3a427bd95b1 Jeg har ihvertfall opplevd den delen om at hudlegen ba meg gå ned i dosering pga vektnedgang og økning i bivirkninger-og forverrelsen av de jeg hadde. Men noe svar kan jeg heller ikke gi på akkurat hva legen tenker. Heller ikke hørt om den type dosering før, som jeg husker. Endret 8. februar 2013 av minibelle
plix Skrevet 8. februar 2013 #2206 Skrevet 8. februar 2013 Har måttet vente en stund med å strarte på kuren, men nå er jeg i gang. Er på andre dagen, 20mg en gang daglig, og har hittil bare merket meg halsbrann. Vet ikke om denne faktisk kommer av kuren, så er det noen andre her som har blitt plaget med halsbrann like etter start? Vil også spørre dere om hvor lang tid det tar før man merker andre ting, som f.eks. at man starter å bli tørr i huden? Etter to uker skal jeg øke til 20mgx2 daglig, så det kan jo hende det er da det virkelig setter i gang. Fint å være igang:) endelig! Halsbrannen høres ut som tørr hals, noe jeg også hadde spesielt i begynnelsen. Kan høres logisk ut utifra at nese/øye++ kan bli tørr/irritert under kuren. Blir du plaget, så kan det å bruke en såpefri tannkrem hjelpe. I daglig-butikken er Zendium alternativet. 2
blomst12 Skrevet 8. februar 2013 #2207 Skrevet 8. februar 2013 Jeg er ingen lege, men jeg synes at dette høres veldig rart ut... Hvis du først går en hel måned på 2tbl og det går helt fint,så ser jeg ikke hvorfor du skulle plutselig gå over til 1. Har vært borti at folk tar 1,2,1,2 annenhver dag, men.. Igjen, det blir bare synsing fra min side. Men ville absolutt tatt dette opp med hudlegen din Hvor mye veier du? Jeg veier 66, og har gått på det siden midten av novemeber. Gikk på tre tbl til dagen, da jeg som sagt ikke hadde bivirkninger. Han sa det var viktig å ikke slutte brått på disse tbl, men det frister sånn for meg å ta tre tbl til dagen og bli nyye fortere ferdig! 1
Lilje:) Skrevet 8. februar 2013 #2208 Skrevet 8. februar 2013 Jeg veier 66, og har gått på det siden midten av novemeber. Gikk på tre tbl til dagen, da jeg som sagt ikke hadde bivirkninger. Han sa det var viktig å ikke slutte brått på disse tbl, men det frister sånn for meg å ta tre tbl til dagen og bli nyye fortere ferdig! Har aldri hørt at det ikke er lurt å slutte brått på disse tablettene, men det høres ikke feil ut. Medisin skal jo ikke bråseponeres.. Nå ble jeg litt usikker. Kanskje jeg skal ringe hudlegen, ettersom jeg går på 3 tbl og ikke har lenge igjen nå. Men som sagt, har aldri hørt om dette! :/ Noen andre som har fått denne beskjeden?
finkel Skrevet 8. februar 2013 #2209 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Har aldri hørt at det ikke er lurt å slutte brått på disse tablettene, men det høres ikke feil ut. Medisin skal jo ikke bråseponeres.. Nå ble jeg litt usikker. Kanskje jeg skal ringe hudlegen, ettersom jeg går på 3 tbl og ikke har lenge igjen nå. Men som sagt, har aldri hørt om dette! :/ Noen andre som har fått denne beskjeden? Jeg fikk beskjed om å trappe ned mot slutten, de siste to-tre ukene. Mener det var noe med at huden gradvis skulle begynne å fungere igjen, med tanke på oppstart av oljeproduksjon. Var visst bedre slik, i stedet for en brå slutt/pangstart. Endret 8. februar 2013 av finkel
Skjønningen Skrevet 8. februar 2013 #2210 Skrevet 8. februar 2013 Fint å være igang:) endelig! Halsbrannen høres ut som tørr hals, noe jeg også hadde spesielt i begynnelsen. Kan høres logisk ut utifra at nese/øye++ kan bli tørr/irritert under kuren. Blir du plaget, så kan det å bruke en såpefri tannkrem hjelpe. I daglig-butikken er Zendium alternativet. Kanskje rart, men det er faktisk litt godt å høre at halsvondten er en bivirkning fra tablettene. Har vært litt redd for at de ikke "funker" skikkelig på meg. Jeg forventet meg nok at det skulle være megaille fra første tablett. Takk for tannkrem-forslaget! Har brukt zendium før så da tror jeg at jeg kjøper den igjen. :D
Gjest a1b2s3 Skrevet 9. februar 2013 #2211 Skrevet 9. februar 2013 Tar dere tablettene på samme tidspunkt hver dag? Er det isåfall veldig viktig å gjøre det?
96ern Skrevet 9. februar 2013 #2212 Skrevet 9. februar 2013 Tar dere tablettene på samme tidspunkt hver dag? Er det isåfall veldig viktig å gjøre det? Er forksjellig fra person til person. Hørt at noen tar 1 morgen og 1 kveld, hvis de er på 2 kapsler daglig. Jeg selv tar 2 kapsler til samme tidspunkt hver dag. Prøver i allefall, noen ganger kan det gå noen timer ekstra, men det er ikke noen fare i det hele tatt. Men hvis du glemmer å ta kapslene dine en dag, så ikke ta dobbel dose neste dag.
plix Skrevet 11. februar 2013 #2213 Skrevet 11. februar 2013 Får dette ikke bort! Sist jeg hadde slik type tørr hud på hendene, så holdt det å smøre ofte. Nå blir det bare verre og verre, og idag svir og klør dette! Tips?
My-my Skrevet 11. februar 2013 #2214 Skrevet 11. februar 2013 Jeg fikk beskjed om å trappe ned mot slutten, de siste to-tre ukene. Mener det var noe med at huden gradvis skulle begynne å fungere igjen, med tanke på oppstart av oljeproduksjon. Var visst bedre slik, i stedet for en brå slutt/pangstart. Du var ferdig med kur mener jeg å huske? Hvordan har huden vært mtp tørrhet/oljeproduksjon nå i ettertid? har den blitt mindre oljete enn før kur? (tipper den var oljete da)
My-my Skrevet 11. februar 2013 #2215 Skrevet 11. februar 2013 Hei igjen, folkens Jeg kommer med en litt lengre oppdatering generelt om et par dager, har det travelt for tiden Men jeg følte bare jeg måtte skrive noen ord. LES DETTE!!!! Får første gang på over 3 år, kan jeg si at panna mi er HELT kvisefri !!!! Det er selvsagt røde merker der, men ingen aktive kviser. Dette går fremover ! Fantastisk å høre! Legg gjerne ut bilde... Ser mange prater om røde merker, men skjønner ikke helt hva dere mener med det? kommer vel muligens til å få det etterhvert jeg også da... har bare kviser jeg.. :omg:
finkel Skrevet 11. februar 2013 #2216 Skrevet 11. februar 2013 Du var ferdig med kur mener jeg å huske? Hvordan har huden vært mtp tørrhet/oljeproduksjon nå i ettertid? har den blitt mindre oljete enn før kur? (tipper den var oljete da) Jeg ble ferdig i juli 2012. Huden var veldig oljete før jeg begynte på kuren, måtte alltid ha med meg mattende pudder for å roe ned t-sonen i løpet av dagen. Var helt grusomt, så svett ut uten. Nå er den helt annerledes! Når jeg sminker meg (halvmattende mineralfoundation) så holder huden seg fin hele dagen. De dagene jeg går uten sminke blir nesa pittelitt blank, men langt i fra skinnende. Ikke noe andre folk legger merke til, vil jeg tippe. Jeg kan føle meg tørr i ansiktet om jeg glemmer dag- eller nattkrem, men blir ikke stram i maska. Har badet i klor og saltvann, vært i -20 grader med vind, og huden kreperer ikke! Så føler meg bare... normal? Endelig!
finkel Skrevet 11. februar 2013 #2217 Skrevet 11. februar 2013 ** Ser mange prater om røde merker, men skjønner ikke helt hva dere mener med det? kommer vel muligens til å få det etterhvert jeg også da... har bare kviser jeg.. :omg: Dette er røde merker, mine etter 8 uker på kuren. Ser ut som kviser på avstand, men er ikke aktive. De dypeste kvisene mine etterlot seg røde merker, de små gjorde ikke det.
Lilje:) Skrevet 11. februar 2013 #2218 Skrevet 11. februar 2013 Får dette ikke bort! Sist jeg hadde slik type tørr hud på hendene, så holdt det å smøre ofte. Nå blir det bare verre og verre, og idag svir og klør dette! Tips? Har du prøvd a-derma for ekstremt tørr og atopisk hud? Den er veldig god og beroligende. Står at den hjelper mot eksem :-)
96ern Skrevet 11. februar 2013 #2219 Skrevet 11. februar 2013 Hei folkens! Her på en lang oppdatering fra meg, håper dere vil lese den Jeg har vært på denne behandlingen i litt over 2 måneder nå. Jeg personlig synes tiden har gått veldig fort, faktisk. Jeg var veldig "redd" når jeg begynte, leste mye skrekkhistorier om denne behandlingen osv. Men jeg bestemte meg etter hvert å bare skyve bort det negative jeg hørte, og trekke til meg ALT det positivet, som har hjelpet mye på innstillingen min. Første månede var jeg på 1 kapsel hver dag (20mg) 2månede og resten av kuren skal jeg være på 2 kapsler. Jeg vil være ferdig med denne behandlingen i begynnelsen av Juni. Da har jeg gått rundt 6 måneder, litt over kanskje(?), og vil ha i overkant av 350kapsler. Uke 1: Jeg var som sagt veldig spent, men gledet meg. Bivirkningene kom veldig forte, med tanke på at jeg kun var på 1 kapsel om dagen. Tørr hud og lepper etter noen dager bare (4-5 dager). Men hadde forberedt meg så var forberedt på det "verste" Og dagene gikk og det vanlige utbruddet kom. Når jeg begynte på denne kuren, hadde jeg kviser i panna,haka og ryggen. når dette utbruddet kom, ble ryggen dekt, hodebunn fullt, og mye på hake og panne. Jeg kunne seriøst ikke tørke håret ordentlig etter dusj, hårføner var en god ting å ha, haha Jeg skulket gymmen 4 uker i strekk eller lignende, for jeg hadde masse kviser på ryggen, slagmark. Men etter litt over 2 uker, begynte dette utbruddet å roe seg, og huden stabiliserte seg ganske fort. Og det er faktisk kun det utbruddet jeg har hatt sålangt, selvsagt kommer noen kviser her og der, men ikke noe spessielt utbrudd. Har gått somsagt litt over 2 mnd nå, og huden min er glatt og pen. Jeg har ikke hatt en kvise i panna på lenge (!!) og det virker faktisk som om det ikke skal komme flere der heller. Håper det ikke kommer flere, for da vil de røde merkene blekes til sommeren, og jeg skal leve livet i sommer har jeg bestemt meg for. Skal ute å feste, være med venner, ferie og bare nyte livet, UTEN kviser. Hodebunn er det ingen kviser heller, har det ikke vært på over 1 månede, og ryggen er nesten helt "clear" bare røde merker og noen kviser. Panne er helt fin, og har kun noen kviser i ansiktet som tørker inn ganske fort. JEG føler meg en av de heldige når det gjelder effekt : )) Birvirkninger jeg har hatt under kuren: -Hodepine (første uken) -Tørr hud ( Bruker en god fuktighetskrem) -Tørre lepper ( Bruker kun lypsyl, men har ikke brukt det på over 1 månede :o) - Neseblod ( en gang, på julaften selvsagt..) -Stive muskler ( ga seg etter 1 uke ) Så dette går fremover, gleder meg til de neste 4 månedene, for å se enda bedre resultater Jeg er isåfall veldig, veldig glad jeg tok denne behandlingen, og annbefaler den selvsagt til dere andre som er i tenkeboksen. Lykke til, alle sammen 1
plix Skrevet 11. februar 2013 #2220 Skrevet 11. februar 2013 Har du prøvd a-derma for ekstremt tørr og atopisk hud? Den er veldig god og beroligende. Står at den hjelper mot eksem :-) Det har jeg ikke prøvd, så det skal jeg sjekke ut:) Det ser ikke ille ut, er bare redd det skal bli verre og et reelt problem pga svie og kløe:) Takk for tips!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå