Lilje:) Skrevet 31. januar 2013 #2181 Skrevet 31. januar 2013 Arrene mine er MYE bedre nå, men det tok noen måneder før huden mistet det gjennomsiktige utseendet. Hadde du dype arr også? Har de i såfall blitt bedre?
Belle de Jour Skrevet 31. januar 2013 #2182 Skrevet 31. januar 2013 Tror jeg skal ta obagi blue peel for å gjøre huden så fin som mulig, da blir jeg seende ut som en smurf, men ikke noe å gjøre med det Kan jeg spørre hva du har gjort med huden etter endt kur? Typ fruktsyrer eller andre ting for å behandle arr? Og hvor lang tid gikk det før du kunne f.eks peele huden? Er litt nysgjerrig på hva dere som er ferdig med kuren har gjort Ringte forøvrig legen angående det å øke til 4 piller, noe hun ikke anbefalte pga vekten min. Kan ta 4 et par ganger i uka da. Det frista sånn å bli ferdig om drøye 30 dager, men det er jo strengt tatt ikke såå stor forskjell
Fj0rtoft Skrevet 31. januar 2013 #2183 Skrevet 31. januar 2013 Det beste du kan nå gjøre er vell å ta tiden til hjelp ja. Men tror du skal være glad for at du fikk denne behandlingen, ingen som er så heldig, må nesten tenke litt sånn. Jeg var litt skeptisk før jeg begynte på denne kuren, tok meg tid til å lese hele dette forumet, og var i tenke boksen i noen måneder. Men angrer ikke et lite sekund en gang! Den første uken så merket jeg faktisk bivirkningene snike seg innpå meg ganske fort, og jeg tok kun 1 kapsel om dagen da, ble litt nervøs egentlig. Merket disse tørre leppene kun etter 3-4 dager, etterfulgt av tørr hud i ansiktet og hodepine. Jeg hadde masse kviser på ryggen og litt både i ansikt og pannen da jeg startet. Så fikk jeg dette utbruddet alle snakker om, kom mange kviser på ryggen, mange i hodebunn og noen flere i ansiktet. Ikke noe veldig drastisk, men jeg merket det og følte meg ekkel når dette urbruddet var på det værste, desverre. Men etter slutten på uke 2, begynnelsen av uke 3 så begynte dette å roe seg ned, og kvisene trekket seg tilbake. Det var nok det verste jeg har merket på denne behandlingen, har kun hatt dette utbruddet i begynnelsen av behandlingen, og nå er jeg snart ferdig med 2 måneder(!) 4 måneder igjen! Den siste uken har jeg fått 3 kviser eller noe sånt, en litt stor og 2 jeg ikke gidder å bry meg om. Så dette går fremover, og jeg er veldig positiv til denne, og ser veldig frem til sommeren nå Bivirkninger- - Tørr i ansiktet ( Brukt kun en fet fuktighetskrem ) - Tørre lepper ( Bruker kun en lypsyl ) - Hodepine ( Kun den første uken ) - Neseblod ( Kun en gang, faktisk på julaften ) - Nedstemt ( Vet ikke helt, men kan godt være at dette kun skyldes kvisene, og ikke kuren ) Ellers har jeg ikke hatt noen bivirkninger, kan fint leve med dette i 4 måneder til, uten stress i det hele tatt. okei! jeg har ikke merket noe bivirkninger enda, begynte forrige lørdag og tar 2 piller daglig. har kanskje merket at leppene mine begynner å bli litt tørre, men smører meg med lypsyl, så er ikke så veldig gale så jeg koser meg fortsatt! har ikke fått noe mer kviser enn vanlig, har bare i ansiktet nå. er spent på hva som skjer de neste kommende ukene, om jeg merker mer bivirkninger da. var å svømte i klor i dag, alt gikk fint. ingen ubehag! lurer på hvordan det blir med svømmingen neste uke
Fj0rtoft Skrevet 31. januar 2013 #2184 Skrevet 31. januar 2013 Ja, heldig og heldig, vet ikke ennå Men håper jeg er ferdig til da, kun om jeg øker fra 2 kapsler om dagen til 3. Men sånn som det ser ut så kan dette drøye til mai- fortsatt kortere tid enn for deg men.. vi får bare se. Åh så dumt For det er akkurat slik jeg også har det, samt i hoftene.. Sitter godt og er vondt. Å varme opp/strekke har ikke for meg vært hjelpsomt. Kanskje litt, men merker ikke den store forskjellen. Synd bivirkninger som dette går mer utover hverdagen enn tørr hud, men jommen ser jeg personlig at det er verdt det, er godt igang Idag fikk jeg en stoor kvise, føles som krise men -herregud satt i perspektiv er det ingenting mot hva jeg har måtte slite med før. Har blitt bortskjemt med "kun" å dekke til merker, så da blir det ekstra godt lagt merke til om noen popper opp på dette tidspunktet.. På ryggen er det verre, men ennå noen mnd igjen Har sålangt tatt snart 200 kapsler- bare 200 ca igjen. Har ikke gått opp i vekt ennå så mulig jeg må ned på antall kapsler totalt (har gått ned 7-9kg ca under kuren, og blitt der, noe som gjør at jeg kommer kanskje oppi ca 160mg pr kg- høres mye ut..) håper det blir bedre snart der du har vond! kjipt at det skal være sånn.. har du gått ned i vekt? er det pga. kuren eller?
Gjest BabyBlue Skrevet 31. januar 2013 #2185 Skrevet 31. januar 2013 Hadde du dype arr også? Har de i såfall blitt bedre? Jeg hadde og har ganske dype "ice pick" arr, men hudens kvalitet har definitivt bare gått oppover. Det virker som om ting har jevnet seg ut ganske fint, men tror nok at det må mer til enn tid og normal hudpleie til for å få den så fin som mulig...
96ern Skrevet 3. februar 2013 #2186 Skrevet 3. februar 2013 Hei igjen, folkens Jeg kommer med en litt lengre oppdatering generelt om et par dager, har det travelt for tiden Men jeg følte bare jeg måtte skrive noen ord. LES DETTE!!!! Får første gang på over 3 år, kan jeg si at panna mi er HELT kvisefri !!!! Det er selvsagt røde merker der, men ingen aktive kviser. Dette går fremover ! 2
Lilje:) Skrevet 5. februar 2013 #2187 Skrevet 5. februar 2013 Hvem av dere bruker kosttilskudd under kuren? Evt hva? Jeg har bestilt Omega 3 og nattlysolje, og lurer på om jeg kan begynne å ta det. Er ferdig med medisinen om en 20 dagers tid. Frister å bygge seg opp litt nå. Noen som har fått beskjed om å ikke bruke noe kosttilskudd?
plix Skrevet 5. februar 2013 #2188 Skrevet 5. februar 2013 Hvem av dere bruker kosttilskudd under kuren? Evt hva? Jeg har bestilt Omega 3 og nattlysolje, og lurer på om jeg kan begynne å ta det. Er ferdig med medisinen om en 20 dagers tid. Frister å bygge seg opp litt nå. Noen som har fått beskjed om å ikke bruke noe kosttilskudd? Nattlysolje kan du ihvertfall ta, tror jeg, hvis det ikke er lurt så si gjerne hvorfor om du vet Jeg har brukt nattlysolje i lang lang tid nå, også litt før jeg begynte på denne kuren Så tror det skulle gå bra.
Fj0rtoft Skrevet 5. februar 2013 #2189 Skrevet 5. februar 2013 Nattlysolje kan du ihvertfall ta, tror jeg, hvis det ikke er lurt så si gjerne hvorfor om du vet Jeg har brukt nattlysolje i lang lang tid nå, også litt før jeg begynte på denne kuren Så tror det skulle gå bra. Hva er nattlysolje? har sett flere som har skrevet at de bruker det, og det gjør meg like nysgjerrig hver gang
Lilje:) Skrevet 5. februar 2013 #2190 Skrevet 5. februar 2013 Nattlysolje kan du ihvertfall ta, tror jeg, hvis det ikke er lurt så si gjerne hvorfor om du vet Jeg har brukt nattlysolje i lang lang tid nå, også litt før jeg begynte på denne kuren Så tror det skulle gå bra. Jeg lurer fordi den private legen som jeg gikk til 1 gang før jeg gikk over til offentlig, sa at jeg skulle holde meg borte fra ALL kosttilskudd. Fikk ikke en gang fortsette å ta C-vitaminene mine. Skulle la A-vitaminet få "herje fritt" uten å prøve å jevne ut/påvirke med andre vitaminer tenker jeg.. Den offentlige hudlegen har derimot aldri nevnt noe slikt. Skjønner at man ikke skal ta noe som inneholder A-vitamin, da.. Åh, nå er jeg usikker. Hva kan skje liksom..Kan vel ikke ødelegge alt med å ta omega 3 og nattlysolje.. Eller er det mulig at Omega 3 gjør at ikke det tørker ut slikt som det skal? :S
96ern Skrevet 5. februar 2013 #2191 Skrevet 5. februar 2013 Jeg lurer fordi den private legen som jeg gikk til 1 gang før jeg gikk over til offentlig, sa at jeg skulle holde meg borte fra ALL kosttilskudd. Fikk ikke en gang fortsette å ta C-vitaminene mine. Skulle la A-vitaminet få "herje fritt" uten å prøve å jevne ut/påvirke med andre vitaminer tenker jeg.. Den offentlige hudlegen har derimot aldri nevnt noe slikt. Skjønner at man ikke skal ta noe som inneholder A-vitamin, da.. Åh, nå er jeg usikker. Hva kan skje liksom..Kan vel ikke ødelegge alt med å ta omega 3 og nattlysolje.. Eller er det mulig at Omega 3 gjør at ikke det tørker ut slikt som det skal? :S Jeg er ikke sikker åsså, men jeg har tatt omega 3 nesten under hele kuren og merker ingenting forskjell. Ta det opp med hudlegen din for sikkerhetsskyld, men ærlig talt, skal ikke ha noe å si. Hvis det har hatt noe å si, ville det stått i dette A4 arket i ISO pakningen.
Lilje:) Skrevet 5. februar 2013 #2192 Skrevet 5. februar 2013 Jeg er ikke sikker åsså, men jeg har tatt omega 3 nesten under hele kuren og merker ingenting forskjell. Ta det opp med hudlegen din for sikkerhetsskyld, men ærlig talt, skal ikke ha noe å si. Hvis det har hatt noe å si, ville det stått i dette A4 arket i ISO pakningen. Ja, du sier noe der. Står jo faktisk ingenting om det i pakningsvedlegget.. Jeg tror jeg kjører på. Mulig jeg ringer hudlegekontoret imorgen for sikkerhetsskyld. Skal oppdatere hva de sier i så fall
Belle de Jour Skrevet 5. februar 2013 #2193 Skrevet 5. februar 2013 Jeg bruker omega 3, Olivita. Ikke tran pga ekstra a-vitamin som er tilsatt. Kan ikke skjønne at det skal være et problem, hva om jeg hadde spist fisk hver dag? Har også tenkt på å ta ekstra d-vitamin siden det ikke er tilsatt i Olivita, kun i tran.
plix Skrevet 6. februar 2013 #2194 Skrevet 6. februar 2013 Hva er nattlysolje? har sett flere som har skrevet at de bruker det, og det gjør meg like nysgjerrig hver gang Godt spm;) Jeg bruker det for å slippe å bruke nattlys når jeg våker, veldig nyttig;) Fra spøk til seriøs, jeg fikk interesse for dette da "det skulle hjelpe mot pms, bra mot uren hud og problemhud". Husker ikke om hva mer, men merker faktisk stor forskjell på pms'en! Fra gråtedager til "blææ"-dager er stor bedring for meg Huden er det verre med, jeg merket bare at det ikke økte på så ekstremt med hormonkviser rett før mens (noe som i seg selv er god nok virkning selvsagt), men tok ikke fullstendig knekk på alt. Jeg tror det er varierende fra person til person, for enkelte har merket at de ble kvisefri og pmsfri- mens andre igjen kanskje merker niks og nada. Men en kjapp googling kan vise deg mer om dette tror jeg;) 1
plix Skrevet 6. februar 2013 #2195 Skrevet 6. februar 2013 okei! jeg har ikke merket noe bivirkninger enda, begynte forrige lørdag og tar 2 piller daglig. har kanskje merket at leppene mine begynner å bli litt tørre, men smører meg med lypsyl, så er ikke så veldig gale så jeg koser meg fortsatt! har ikke fått noe mer kviser enn vanlig, har bare i ansiktet nå. er spent på hva som skjer de neste kommende ukene, om jeg merker mer bivirkninger da. var å svømte i klor i dag, alt gikk fint. ingen ubehag! lurer på hvordan det blir med svømmingen neste uke Velkommen i tråden, forresten:) Godt å være igang? Jeg må spørre tilbake.. Kan man ikke svømme? Spør fordi jeg vil prøve svømming snart, all annen trening tærer jo sånn på kroppen.. Pga kuren altså
Fj0rtoft Skrevet 6. februar 2013 #2196 Skrevet 6. februar 2013 Velkommen i tråden, forresten:) Godt å være igang? Jeg må spørre tilbake.. Kan man ikke svømme? Spør fordi jeg vil prøve svømming snart, all annen trening tærer jo sånn på kroppen.. Pga kuren altså Ja det er veldig godt! og takk! Har lest at noen blir veldig såre i hodebunnen og har veldig tørr hud i ansiktet, da vil jo kloren irritere huden vil jeg tro! Men så lenge man ikke føler noe ubehag de stedene, går det nok greit! jeg har ingen problemer jeg har trent tung styrketrening 4-5 dager i uken nå i nesten 3 uker. merker ingen forskjell fra før jeg begynte på kuren. men kanskje det kommer? skal snart gå opp til 3 tabletter daglig, blir vel kanskje værre da.. håper ikke!!
plix Skrevet 7. februar 2013 #2197 Skrevet 7. februar 2013 Ja det er veldig godt! og takk! Har lest at noen blir veldig såre i hodebunnen og har veldig tørr hud i ansiktet, da vil jo kloren irritere huden vil jeg tro! Men så lenge man ikke føler noe ubehag de stedene, går det nok greit! jeg har ingen problemer jeg har trent tung styrketrening 4-5 dager i uken nå i nesten 3 uker. merker ingen forskjell fra før jeg begynte på kuren. men kanskje det kommer? skal snart gå opp til 3 tabletter daglig, blir vel kanskje værre da.. håper ikke!! Hmm jeg er en av de med mye irritert og tørr hud i hodebunn, ansikt og kropp. Men verdt å prøve;) Man kan sikkert gjøre som man vanlig gjør, og heller være ekstra påpasselig på kroppens signaler om det ikke er greit Høres så deilig ut med styrketrening. Du får bare ta det som det kommer;)
Lilje:) Skrevet 7. februar 2013 #2198 Skrevet 7. februar 2013 Ja det er veldig godt! og takk! Har lest at noen blir veldig såre i hodebunnen og har veldig tørr hud i ansiktet, da vil jo kloren irritere huden vil jeg tro! Men så lenge man ikke føler noe ubehag de stedene, går det nok greit! jeg har ingen problemer jeg har trent tung styrketrening 4-5 dager i uken nå i nesten 3 uker. merker ingen forskjell fra før jeg begynte på kuren. men kanskje det kommer? skal snart gå opp til 3 tabletter daglig, blir vel kanskje værre da.. håper ikke!! Jeg går på 3 tbl om dagen og veier 50 kg, jeg kunne fint svømt i klorvann. Er ikke særlig tørr på kroppen, litt stram i maska i ansiktet. Skyld kloret godt av kroppen og smør med en god fuktighetskrem etterpå, så tror jeg ikke det er noe problem. Men så klart reagerer jo alle forskjellige på det greiene her! (Jeg f.eks har måtte slutte å trene styrke (og kondisjon) under kuren.
Fj0rtoft Skrevet 7. februar 2013 #2199 Skrevet 7. februar 2013 Jeg går på 3 tbl om dagen og veier 50 kg, jeg kunne fint svømt i klorvann. Er ikke særlig tørr på kroppen, litt stram i maska i ansiktet. Skyld kloret godt av kroppen og smør med en god fuktighetskrem etterpå, så tror jeg ikke det er noe problem. Men så klart reagerer jo alle forskjellige på det greiene her! (Jeg f.eks har måtte slutte å trene styrke (og kondisjon) under kuren. åå? har du måttet slutte å trene styrketrening og kondisjon? hvorfor det? hva skjer med kroppen? håper ikke det skjer med meg altså.. er så avhengig og så er jo det snart sommer!
Lilje:) Skrevet 7. februar 2013 #2200 Skrevet 7. februar 2013 åå? har du måttet slutte å trene styrketrening og kondisjon? hvorfor det? hva skjer med kroppen? håper ikke det skjer med meg altså.. er så avhengig og så er jo det snart sommer! Trente ca 5 ganger i uken før jeg begynte på kuren. Ca 2-3 mnd inn i kuren så ble leddene/muskelene veldig stive og ømme. Ikke typisk stølhet, for dette er jeg vant til. Men det gjorde vondt i korsryggen, hoftene og etpar andre steder, så det føltes feil å belaste kroppen rett og slett. Det var ikke lenger godt å trene. Har vondt ennå, og ser veldig fram til å bli ferdig nå, så jeg kan begynne å trene igjen! Skal på snowboard i helgen, og gruer meg faktisk litt til det pga kroppen.. Men dette trenger ikke skje med deg!! Ikke gå å vent på bivirkningene. Jeg har ca 20 dager igjen, har sluttet å telle for jeg vil bli positivt overrasket nesten gang jeg sjekker esken med tabletter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå