Belle de Jour Skrevet 22. januar 2013 #2121 Skrevet 22. januar 2013 Lurer litt på det samme. Har vært tilhenger av Matis delicate moisturising cream for tørr hud, men nå er jeg VELDIG tørr, så den fungerer rett og slett ikke. Bruker Decleor fuktmaske om kvelden, kanskje jeg skal prøve meg på decleor night balm for tørr hud om natten?? Jeg fikk noen anbefalinger av hudlegen: - Effaclar - Physiogel AI Har noen har dere prøvd disse kremene? Har de noen virkning? Har prøvd physiogel, ikke allergivarianten. Tror det er to forskjellige. Liker den bedre enn effeclar. Fikk dessuten en haug prøver på den, 60 ml til sammen hør om de har noen tester for ulike kremer til iso-tørr hud, så kanskje du får med deg noen og unngår bomkjøp
96ern Skrevet 23. januar 2013 #2122 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Jeg var hos hudlege forleden, og hadde forventet en blablabla samtale om at jeg skal prøve å endre kostholdet og bruke bedre produkter, men siden jeg hadde prøvd og feilet med alt annet sa han ja til å skrive ut resept på denne hestekuren. Gjett hvem som tok blodprøve med et smil? Men bivirkningene er selvsagt noe jeg må regne med, og siden jeg sa jeg ikke hadde behov for prevansjon eller drikke må jeg være ganske ærlig med hudlegen. Slapp faktisk graviditetstest, noe som overrasket meg etter hva jeg har lest her... Så hva er deres bivirkninger, og ga det varig resultat måneder etter dere var ferdige med kuren? Jeg ser for meg at jeg kommer til å blø neseblod ganske lett og få tørre lepper etc. Har kjøpt ny leppepomade og sånt. Men jeg får ikke ta kosttilskudd som inneholder A-vitaminer (?). Jeg tar nattlysolje, er det ok? Jeg har bare tatt pillene i 3 dager, så kan holde dere oppdatert om hvordan det går med tiden om dere vil? =) Jeg var hos hudlege forleden, og hadde forventet en blablabla samtale om at jeg skal prøve å endre kostholdet og bruke bedre produkter, men siden jeg hadde prøvd og feilet med alt annet sa han ja til å skrive ut resept på denne hestekuren. Gjett hvem som tok blodprøve med et smil? Men bivirkningene er selvsagt noe jeg må regne med, og siden jeg sa jeg ikke hadde behov for prevansjon eller drikke må jeg være ganske ærlig med hudlegen. Slapp faktisk graviditetstest, noe som overrasket meg etter hva jeg har lest her... Så hva er deres bivirkninger, og ga det varig resultat måneder etter dere var ferdige med kuren? Jeg ser for meg at jeg kommer til å blø neseblod ganske lett og få tørre lepper etc. Har kjøpt ny leppepomade og sånt. Men jeg får ikke ta kosttilskudd som inneholder A-vitaminer (?). Jeg tar nattlysolje, er det ok? Jeg har bare tatt pillene i 3 dager, så kan holde dere oppdatert om hvordan det går med tiden om dere vil? =) Hei babyblue. Lenge siden du sluttet med behandlingen ISO nå, men jeg vil veldig gjerne vite hvordan det går med deg nå. Er det en mulighet for å få en oppdatering generelt fra deg, fra oppstart, slutt og etter endt kur? Vil også gjerne vite hvordan produkter du brukte under kuren. Har lest nesten hele tråden her, og du snakket om Vitamin E olje, og flust av andre produkter som hadde hjelpet deg under kuren. Håper du kan komme med noen annbefalinger til oss andre som sliter nå Takk på forhånd Endret 23. januar 2013 av 96ern
My-my Skrevet 23. januar 2013 #2123 Skrevet 23. januar 2013 Må bare syte litt. Nå er det ikke tvil lenger, ja, jeg har fått utbrudd Popper opp, særlig i ansiktet, merker i nakken opp mot håret, hadde en under brystvorta, på brystet og noen på ryggen. Glad det er vinter og jeg kan dekke meg til. Men ansiktet er skjemmende altså Heldigvis har jeg rolige studiedager og må ikke være på skolen hver eneste dag for tiden. Men ubehagelig å bevege seg utenfor døra og hele tiden tenke på kviser som synes. Har utrolig lyst å pitle på de....! Kan ikke huske jeg har hatt så store byller, og mye dritt som vil ut. Litt overgang, for jeg så ganske grei ut i ansiktet før kuren.. Ellers er huden i ansiktet småtørr, leppene blir tørre hele tiden dvs jeg smører hele tiden- men de er heldigvis myke og fine enda, drypper øyedråper på noen ganger for dagen (syns fortsatt det er ubehagelig!), hatt litt hodepine særlig på ettermiddagene og har det ellers greit. Det kjipeste er altså å se seg selv i speilet og vite at andre ser det samme som jeg ser... Betryggende å lese og vite at andre har vært her før, for akkurat nå er det vanskelig å se at alle kvisene og utbruddene og rødheten skal forsvinne..
My-my Skrevet 23. januar 2013 #2124 Skrevet 23. januar 2013 Hei babyblue. Lenge siden du sluttet med behandlingen ISO nå, men jeg vil veldig gjerne vite hvordan det går med deg nå. Er det en mulighet for å få en oppdatering generelt fra deg, fra oppstart, slutt og etter endt kur? Lurer på det samme! Hyggelig å høre om andres erfaringer, også i ettertid etter kur.
My-my Skrevet 23. januar 2013 #2125 Skrevet 23. januar 2013 Jeg nevner det til alle jeg måtte føle for å nevne det til. Får litt blandede reaksjoner, noen mener at det er totalt unødvendig og rister på hodet, jeg har ikke hatt " veldig alvorlig akne". Men tro meg, det er nødvendig, jeg er drittlei av 8 år med kviser og hudormer som kommer og går hele tiden. Alle venninnene mine har fått fin hud nå, bortsett fra meg. Jeg er veldig testosteronsensiv. Diane hjalp noe, men med en gang jeg sluttet fikk jeg utbrudd. Tar jeg ikke denne kuren, blir jeg aldri kvitt problemet, og i og med at jeg elsker å plukke på ting vil jeg ende med ice-pick scars i hele ansiktet. Hva mener du med testosteronsensitiv? Hvordan holder du det i sjakk, med p-piller? da særlig diane? Finnes det andre måter?
96ern Skrevet 23. januar 2013 #2126 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Må bare syte litt. Nå er det ikke tvil lenger, ja, jeg har fått utbrudd Popper opp, særlig i ansiktet, merker i nakken opp mot håret, hadde en under brystvorta, på brystet og noen på ryggen. Glad det er vinter og jeg kan dekke meg til. Men ansiktet er skjemmende altså Heldigvis har jeg rolige studiedager og må ikke være på skolen hver eneste dag for tiden. Men ubehagelig å bevege seg utenfor døra og hele tiden tenke på kviser som synes. Har utrolig lyst å pitle på de....! Kan ikke huske jeg har hatt så store byller, og mye dritt som vil ut. Litt overgang, for jeg så ganske grei ut i ansiktet før kuren.. Ellers er huden i ansiktet småtørr, leppene blir tørre hele tiden dvs jeg smører hele tiden- men de er heldigvis myke og fine enda, drypper øyedråper på noen ganger for dagen (syns fortsatt det er ubehagelig!), hatt litt hodepine særlig på ettermiddagene og har det ellers greit. Det kjipeste er altså å se seg selv i speilet og vite at andre ser det samme som jeg ser... Betryggende å lese og vite at andre har vært her før, for akkurat nå er det vanskelig å se at alle kvisene og utbruddene og rødheten skal forsvinne.. Det var ikke lenge siden jeg også måtte klage, og syte veldig på denne tråden. Jeg begynte å bli deprimert og sa at jeg skulle hoppe av skoleåret mitt. Men jeg har tenkt masse og lest masse på internett, og dette skal ikke få bryte meg ned, så absolutt ikke! Hørt og lest og mange som KUN har hatt små kviser, som har fått veldig store og røde kviser når de begynte på denne behandlingen, det er ikke uvanlig. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har gått på denne behandlingen (?), men jeg har i allefall gått snart 2 måneder, og ser allerede bedring. Når jeg begynte på ISO, fikk jeg dette utbruddet alle snakker om. Før jeg begynte på ISO, hadde jeg noen kviser på ryggen, ansiktet og panne + mange røde merker. Etter kun en uke på denne behandlingen var hele ryggen og hodebunn full av kviser, også fikk jeg mange på hake området og noen i pannen. Noen var utrolige store, kunne nesten sammenligne de med et kronestykke. Nå har det snart gått 2 måneder som jeg sa, og har ingen kviser i hodebunn, noen på ryggen, noen på haka, og minimalt i panna. Men har mange røde merker, som ligner kviser, veldig irriterende. Jeg har fått skikkelig troa på denne kuren nå, og det er jeg overbevist om at du også får etter hvert. Dette årner seg for deg også, men vet hvordan du har det nå Noe som kan hjelpe deg er å søke opp "Accutane before and after" på youtube, engelske ordet for roacutane. Der kan du se drastiske endringer før og etter behandling. De fleste ser ingen bedring de 2 første månedene, men etter 3-4 måneder så endrer huden seg DRASTISK, og du kommer til å se forbedring ganske fort. Det finnes selvsagt noen som er mere uheldige enn andre, som ikke merker forbedring før i slutten av kuren, og kanskje ikke før etter noen måneder etter endt kur. Men hold ut, dette kommer til å bli bra ! Endret 23. januar 2013 av 96ern
Gjest a1b2s3 Skrevet 23. januar 2013 #2127 Skrevet 23. januar 2013 Må bare syte litt. Nå er det ikke tvil lenger, ja, jeg har fått utbrudd Popper opp, særlig i ansiktet, merker i nakken opp mot håret, hadde en under brystvorta, på brystet og noen på ryggen. Glad det er vinter og jeg kan dekke meg til. Men ansiktet er skjemmende altså Heldigvis har jeg rolige studiedager og må ikke være på skolen hver eneste dag for tiden. Men ubehagelig å bevege seg utenfor døra og hele tiden tenke på kviser som synes. Har utrolig lyst å pitle på de....! Kan ikke huske jeg har hatt så store byller, og mye dritt som vil ut. Litt overgang, for jeg så ganske grei ut i ansiktet før kuren.. Du er ikke den eneste.. Har nå gått på kuren i 15 dager og huden min er HELT forferdelig. Vil bare ligge under dyna hele dagen, og jeg må på skolen hver dag. Det tærer utrolig på selvtilitten. Er jo sånn at jeg ikke klarer å se lyset i tunnelen engang. men det håper jeg virkelig at jeg gjør
Ivana Skrevet 23. januar 2013 #2128 Skrevet 23. januar 2013 Du er ikke den eneste.. Har nå gått på kuren i 15 dager og huden min er HELT forferdelig. Vil bare ligge under dyna hele dagen, og jeg må på skolen hver dag. Det tærer utrolig på selvtilitten. Er jo sånn at jeg ikke klarer å se lyset i tunnelen engang. men det håper jeg virkelig at jeg gjør Åh, eg føler med deg<3 Eg var i same posisjon i oktober, 3-5 veke etter at eg starta, så eg/ følte meg heilt forferdeleg. Så gjekk det ned litt etter litt. Eg blei mykje betre i juleferien, og eg var nesten heilt kvisefri da ferien var over. No e det kun nokre få kviser som e oppe, ellers er det fortsatt ein del røde flekka igjen frå dei "gamle" kvisane (desse kan lett dekkes med consealer). Men hald ut, ditta er den værste perioda! Etterpå vill alt bli so mykje betre:)
Lilje:) Skrevet 23. januar 2013 #2129 Skrevet 23. januar 2013 Har én måned igjen av kuren og jeg får fortsatt hudormer/komedoner. Med svart prikk i... Har fått 5-6 nye de siste ukene :/
96ern Skrevet 23. januar 2013 #2130 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Har én måned igjen av kuren og jeg får fortsatt hudormer/komedoner. Med svart prikk i... Har fått 5-6 nye de siste ukene :/ Mye kan skje på 1 månede, hold ut! Vet ikke hvor mange mg/kg du oppnår etter endt kur, jeg. Men iallefall hvis du oppnår rundt 120mg/kg, så kan du jo forlenge kuren din 1 månde eller 2, så du blir helt kvise fri. Ikke noe vits å slutte kuren med mange kviser, da er du like langt som før du startet. Poenget er jo at man skal bli bekvitt kvisene en gang for godt. Ta opp dette med hudlegen din, dette ordner seg skal du se Lykke til! Endret 23. januar 2013 av 96ern
Professor Orm Skrevet 23. januar 2013 #2131 Skrevet 23. januar 2013 Hva mener du med testosteronsensitiv? Hvordan holder du det i sjakk, med p-piller? da særlig diane? Finnes det andre måter? Det var hudlegen som sa det, at det er derfor jeg ikke blir kvitt kvisene, og at det er derfor jeg får noen mørke, stive hår på haka. Jeg tok Diane før, men ikke nå lenger. Det er ikke alvorlig i det hele tatt, det er bare at jeg reagerer litt kraftigere på det. Jeg kommer nok til å få enda mer uønsket hårvekst, men jeg fjerner det fortløpende.
Lilje:) Skrevet 23. januar 2013 #2132 Skrevet 23. januar 2013 Mye kan skje på 1 månede, hold ut! Vet ikke hvor mange mg/kg du oppnår etter endt kur, jeg. Men iallefall hvis du oppnår rundt 120mg/kg, så kan du jo forlenge kuren din 1 månde eller 2, så du blir helt kvise fri. Ikke noe vits å slutte kuren med mange kviser, da er du like langt som før du startet. Poenget er jo at man skal bli bekvitt kvisene en gang for godt. Ta opp dette med hudlegen din, dette ordner seg skal du se Lykke til! Har hørt at det ikke har noe så si om du får i deg 120 mg eller 140 mg per kg. Jeg kommer vel opp i rundt 125 tenker jeg. Har ikke regnet på det. Men har fått skrevet ut resten av tbl jeg skal ta nå (ca 100). Så skal ikke ha flere. Har ikke hatt en kvise på flere uker nå. Men nå er det hudormene jeg er litt engstelig for. Hadde MANGE da jeg begynte på kuren. Hele ansiktet mitt var ruglete av hudormer. Spesielt pannen. FYSJ. Takk for positive ord! Har du funnet ut hvilken ansiktskrem du vil prøve? Hvordan går det med deg ellers i kuren? Du har jo oppdatert en del underveis også
96ern Skrevet 24. januar 2013 #2133 Skrevet 24. januar 2013 Har hørt at det ikke har noe så si om du får i deg 120 mg eller 140 mg per kg. Jeg kommer vel opp i rundt 125 tenker jeg. Har ikke regnet på det. Men har fått skrevet ut resten av tbl jeg skal ta nå (ca 100). Så skal ikke ha flere. Har ikke hatt en kvise på flere uker nå. Men nå er det hudormene jeg er litt engstelig for. Hadde MANGE da jeg begynte på kuren. Hele ansiktet mitt var ruglete av hudormer. Spesielt pannen. FYSJ. Takk for positive ord! Har du funnet ut hvilken ansiktskrem du vil prøve? Hvordan går det med deg ellers i kuren? Du har jo oppdatert en del underveis også Ta det opp med hudlegen din, hvis du fortsatt har dette etter endt kur. H*n kan helt sikkert komme med noen råd og annbefalinger Jeg er litt usikker på hvilken krem jeg skal bruke, men skal ta meg en tur ned på apoteket nå snart, og se om de har prøver, og spørre litt der.
96ern Skrevet 25. januar 2013 #2134 Skrevet 25. januar 2013 Kan noen hjelpe meg? Hvordan regner man helt nøyaktig ut hvor mange mg/kg man kommer opp i? Jeg husker ikke helt hvordan jeg regnet det ut, prøvde å regne litt på det for litt siden, og da kom jeg til 125mg/kg. Jeg veier 50kg, og skal ta 300-350 kapsler.
Ivana Skrevet 25. januar 2013 #2135 Skrevet 25. januar 2013 Kan noen hjelpe meg? Hvordan regner man helt nøyaktig ut hvor mange mg/kg man kommer opp i? Jeg husker ikke helt hvordan jeg regnet det ut, prøvde å regne litt på det for litt siden, og da kom jeg til 125mg/kg. Jeg veier 50kg, og skal ta 300-350 kapsler. Det er legen som skal avklare
Lilje:) Skrevet 25. januar 2013 #2136 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Kan noen hjelpe meg? Hvordan regner man helt nøyaktig ut hvor mange mg/kg man kommer opp i? Jeg husker ikke helt hvordan jeg regnet det ut, prøvde å regne litt på det for litt siden, og da kom jeg til 125mg/kg. Jeg veier 50kg, og skal ta 300-350 kapsler. Hvis du skal ta 300 kapsler så blir det 300 kapsler x 20mg/kapsel = 6000 mg Så tar du 6000 mg og deler det på antall kg. Altså: 6000mg delt på 50 kg =120 mg/kg. Hvis du tar 300 tbl kommer du opp i 120mg/kg, og hvis du tar 350 tbl kommer du opp i 140mg/kg. Håper det var til hjelp Endret 25. januar 2013 av Lilje:)
96ern Skrevet 25. januar 2013 #2137 Skrevet 25. januar 2013 Hvis du skal ta 300 kapsler så blir det 300 kapsler x 20mg/kapsel = 6000 mg Så tar du 6000 mg og deler det på antall kg. Altså: 6000mg delt på 50 kg =120 mg/kg. Hvis du tar 300 tbl kommer du opp i 120mg/kg, og hvis du tar 350 tbl kommer du opp i 140mg/kg. Håper det var til hjelp Ahhh, taakk Når jeg sist var hos hudlegen på kontroll, så sa han først at jeg måtte opp i 300 kapsler. Men det virket som han mente at jeg skulle opp i 300 kapsler fra og med da jeg var der. Før jeg var til kontroll så hadde jeg allerede tatt 50 kapsler, så ble litt usikker. Men skal spørre neste gang, er jo ingen krise om jeg tar 350 eller da, siden jeg vil nå 140 mg/kg Takk igjen
BennyBoop Skrevet 25. januar 2013 #2138 Skrevet 25. januar 2013 Hei dere! Nå har jeg ikke skrevet noe på lenge Huden er grei, men jeg er blitt "skabbete" på armene og ryggen. Ser litt ut som psoriasis, tykke klumper med hard hud. Skikkelig ekkelt, tror ikke mannen setter så veldig pris på det heller.. Men med asan og en skrubbevott så blir det litt bedre, også bruker jeg prolip på de hardeste områdene. Så hvis noen andre har det samme problemet, så kanskje det kan hjelpe dere også Kvisene i fjeset er blitt mindre, de kommer, men er midre i størrelse og blir borte i løpet av et par dager. MEEEEEEN jeg flasser som en gal! Skrubber og smører som aldri før. Har vært sykemeldt fordi smertene i knærne og korsryggen ble for ille, så har ikke gått med sminke på 14 dager, og det ser helt jævelig ut (beklager språket) Begynte i november, og er ferdig medio april, gleder meg til det. Liten oppdatering fra meg! Håper alle dere som er her inne, gamle som nye er fornøyde (evt er som meg; ser lys i enden av tunnelen)
Belle de Jour Skrevet 25. januar 2013 #2139 Skrevet 25. januar 2013 Begynner å bli lei nå! Slapp og vondt i muskler og ledd. Ringer på mandag for å høre om jeg kan gå opp til 4 stk om dagen for å bli fortest mulig ferdig. i så fall har jeg bare 40 dager igjen! Noen andre som går på så høy dose?
oslotur Skrevet 26. januar 2013 #2140 Skrevet 26. januar 2013 Hei alle sammen, ca 1 år siden jeg slutter med roaccutane, ville bare fortelle dere at huden vil fortsatt være tynn i en laaang tid fremover, den er forsatt ganske tynn, men ikke som før. jeg pleide å ha utrolig tykk hud. Moral of the story = vær ganske forsiktig etter kuren fordi hvis du får skader kan det fort bli til et stort stygt arr
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå