Gjest Sengaia Skrevet 15. januar 2013 #2041 Skrevet 15. januar 2013 Hei dere, lenge siden jeg har skrevet nå! I dag er det en måned siden jeg ble ferdig med kuren. De tørre leppene og bivirkningene ble omtrent borte etter en uke, ti dager. Håret er fortsatt ganske tørt, men ellers er øynene og resten av kroppen omtrent helt fin igjen. Jeg var langt nede en stund under kuren, men nå er det tilbake til sånn det pleier å være. Huden er helt glatt bortsett fra to kviser, men det må man vel regne med. De er ikke store, og forsvinner nok. Har hatt et par kviser som har kommet og gått. Det som er problemet nå er at jeg har en del røde arr. De ligner på kviser, men de er helt glatte og røde flekker bare. De er blekere enn de har vært, men det er nok fordi jeg har slutta med peeling og sterke ansiktsvask, som legen anbefalte meg å slutte på etter et års tid. Han sa at jeg rett og slett bare burde vaske ansiktet med asan, og det har funka bra. Jeg har kjøpt et slags ansiktsvann som jeg skal ha på arrene, som skal være bra ifølge dama på parfymeriet, og hun pleier å være dyktig, men det er ganske sterkt... men det har hittil hvertfall ikke gjort det verre. Ellers har jeg kjøpt en krem fra decleor som skal være bra for pigmentflekker. Nå er vel ikke dette pigmentflekker, men flekker er det jo... det er en nattkrem som virker litt fet, men vet ikke om det er noe olje i den. Huden er veldig myk om morgenen, men ellers har jeg fortsatt ikke merka noe bedring... Har noen de samme røde flekkene som har noe å anbefale? Gjør hva som helst! Jeg er glad jeg tok kuren, men det er disse flekkene som plager meg veldig! Tror de blekner med tiden, men jeg er ikke så tålmodig... tar imot alle råd med stor takknemlighet Ellers på dagtid bruker jeg en lett krem fra biotherm, og den elsker jeg! dette er dyre kremer, men jeg gjør hva som helst... er drittlei av røde ting i ansiktertr, har hatt det i 15 år nå og er LEI. Men til dere som er midt i slitet med kuren; hold ut! Det er utrolig mange som har fått god hjelp av den, inkludert meg, bortsett fra de røde flekkene.. men huden er omtrent kvisefri, og det er deilig! Jeg gleder meg til å begynne med fruktsyrer og kanskje laser til høsten Jeg tok fruktsyre penslinger hos hudpleier for et år siden, og det hjalp godt mot kvisene, men de kom tilbake da jeg slutta med det. Men regner med det skal gå bedre nå som jeg har tatt kuren Lykke til dere, hold ut!
plix Skrevet 16. januar 2013 #2042 Skrevet 16. januar 2013 Orker ikke vente helt til etter sommeren med å føle meg vel! Er helt grå og blass i huden.. Får så mye dårligere selvtillit av å være så bleik! Jeg skjønner deg godt Jeg er helt der jeg også, flere som har blitt bekymret fordi jeg er så blek.. I sommer begynte jeg på Iso før jeg dro 3 uker til syden. Tok bare 1 tbl. Solte meg meg fakor 30 i ansiktet. Ble ikke særlig brent. Ca ingenting. 4-5 mnd etterpå fikk jeg 4 pigmentflekker i hårfestet. Og jeg tåler mye sol, og har ikke pigmentflekker fra før..! OMG. Så IKKE sol dere når dere går på Iso! Men! Det er derfor man skal la huden hvile litt, for Iso er forts i kroppen (du må sjekke opp skikkelige kilder, jeg som sagt gjenforteller det jeg husker). Det er fortsatt større sjanser for å få skader eller andre ting rett etter en Iso-kur. Hvor mange kapsler tar dere per dag? 2, de første ukene annenhver dag 1-2-1-2..+ Hei Lenge siden, har ikke skrevet i tråden på en stund selv heller forresten, hehe Så bra å lese at huden virker smooooth. Jeg gjorde reseach før jeg begynte på kuren, og da kom det opp mye rart. Bl.a at apoteket selger snegleslim som har hjulpet mange å bli kvitt sine merker. Det finnes to forskjellige, en som er naturell og en som er tilsatt en del fyfy-stoffer for de med uren hud (men ikke alle reagerer på disse stoffene.) Google det for å få mer info på bordet Ellers kom det opp e-vitaminolje, som hjelper på prosessen. Den linja kjører jeg, mulig det er tilfeldigheter men merkene er veldig svake nå, selv om jeg er ikke kommet halvveis i kuren ennå. Og så har du alle de peelingene hos hudpleierne, samt sliping. Husker ikke om det er flere ting som kan hjelpe, noen hadde prøvd sitron for å bleke, men huden sved sånn pga sitronen var så sterk for huden.
96ern Skrevet 16. januar 2013 #2043 Skrevet 16. januar 2013 Jeg skjønner deg godt Jeg er helt der jeg også, flere som har blitt bekymret fordi jeg er så blek.. Men! Det er derfor man skal la huden hvile litt, for Iso er forts i kroppen (du må sjekke opp skikkelige kilder, jeg som sagt gjenforteller det jeg husker). Det er fortsatt større sjanser for å få skader eller andre ting rett etter en Iso-kur. 2, de første ukene annenhver dag 1-2-1-2..+ Hei Lenge siden, har ikke skrevet i tråden på en stund selv heller forresten, hehe Så bra å lese at huden virker smooooth. Jeg gjorde reseach før jeg begynte på kuren, og da kom det opp mye rart. Bl.a at apoteket selger snegleslim som har hjulpet mange å bli kvitt sine merker. Det finnes to forskjellige, en som er naturell og en som er tilsatt en del fyfy-stoffer for de med uren hud (men ikke alle reagerer på disse stoffene.) Google det for å få mer info på bordet Ellers kom det opp e-vitaminolje, som hjelper på prosessen. Den linja kjører jeg, mulig det er tilfeldigheter men merkene er veldig svake nå, selv om jeg er ikke kommet halvveis i kuren ennå. Og så har du alle de peelingene hos hudpleierne, samt sliping. Husker ikke om det er flere ting som kan hjelpe, noen hadde prøvd sitron for å bleke, men huden sved sånn pga sitronen var så sterk for huden. Kan du gi meg link til denne E vitaminoljen du bruker? Jeg har mange røde merker jeg også, som jeg vil prøve å gjøre mindre synlige,
96ern Skrevet 16. januar 2013 #2044 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Jeg var hos hudlegen på mandagen, og han virket veldig positiv. Ryggen min har nesten blitt helt cleen, bare noen kviser og masse røde merker igjen. Har også blitt bedre i ansikt, og panna mi har jeg ingen kviser lengre, første gangen jeg er kvisefri i panna på 3år! Men det er fortsatt røde merker og masse ujevnheter i panna, så legger ikke så mye forksjell enn fra før, desverre. Jeg skal gå på 2 kapsler daglig helt til jeg er ferdig med denne kuren. Jeg vil være ferdig når jeg har nådd 300 kapsler, og er ferdig mai/juni en gang. Men disse røde merkene før meg til å spy. Jeg er folkeshy på skolen.., Vil være som jeg en gang var på skolen, i 8 klasse for eksempel! Jeg var den ivrige gutten og alltid lagde liv, hørt mange venniner som har spurte meg i 10klasse om hvorfor jeg er blitt så stille... Det gjorde vondt, seriøst! Røde merkene får selvtilliten min til å synke helt til bunns. Jeg søkte 1vgs i år, og jeg lovte både meg selv og foreldrene mine at jeg skulle fullføre skoleåret likevell om jeg valgte feil linje. Jeg har valgt feil, fant jeg ut etter noen måneder, og jeg skal iallefall hoppe av programfag, og da kan jeg heller ikke søke IKT til neste år.. Alt på grunn av disse kvisene og merkene, føler meg stygg konstant, og dette skoleåret er ferdig for meg, mest sannsynelig. Vil bare grave meg ned helt til disse merkene er borte, og nå begynner depresjonen å komme frem også, noe jeg har slitt med tidligere, nettopp pga kviser og diverse andre ting som har gått galt i livet mitt. Vil bare være den gutten som jeg en gang var, den populære og artige som alle likte på skolen. Men nå føler jeg bare at jeg er på skolen, gjør ikke mye, jeg er der bare, som en svart skygge som er unødvendig å ha der i det hele tatt. Faen det er vondt å skrive dette, vil bare ikke skrive mere. Bare "blame" meg for å synes synd på meg selv, men før første gang i livet, så synes jeg faktisk veldig synd i meg selv. Dette ble mye klaging, men deal with it! Lykke til, håper alle dere blir fornøyde ! Endret 16. januar 2013 av 96ern
Professor Orm Skrevet 16. januar 2013 #2045 Skrevet 16. januar 2013 Jeg var hos hudlegen på mandagen, og han virket veldig positiv. Ryggen min har nesten blitt helt cleen, bare noen kviser og masse røde merker igjen. Har også blitt bedre i ansikt, og panna mi har jeg ingen kviser lengre, første gangen jeg er kvisefri i panna på 3år! Men det er fortsatt røde merker og masse ujevnheter i panna, så legger ikke så mye forksjell enn fra før, desverre. Jeg skal gå på 2 kapsler daglig helt til jeg er ferdig med denne kuren. Jeg vil være ferdig når jeg har nådd 300 kapsler, og er ferdig mai/juni en gang. Men disse røde merkene før meg til å spy. Jeg er folkeshy på skolen.., Vil være som jeg en gang var på skolen, i 8 klasse for eksempel! Jeg var den ivrige gutten og alltid lagde liv, hørt mange venniner som har spurte meg i 10klasse om hvorfor jeg er blitt så stille... Det gjorde vondt, seriøst! Røde merkene får selvtilliten min til å synke helt til bunns. Jeg søkte 1vgs i år, og jeg lovte både meg selv og foreldrene mine at jeg skulle fullføre skoleåret likevell om jeg valgte feil linje. Jeg har valgt feil, fant jeg ut etter noen måneder, og jeg skal iallefall hoppe av programfag, og da kan jeg heller ikke søke IKT til neste år.. Alt på grunn av disse kvisene og merkene, føler meg stygg konstant, og dette skoleåret er ferdig for meg, mest sannsynelig. Vil bare grave meg ned helt til disse merkene er borte, og nå begynner depresjonen å komme frem også, noe jeg har slitt med tidligere, nettopp pga kviser og diverse andre ting som har gått galt i livet mitt. Vil bare være den gutten som jeg en gang var, den populære og artige som alle likte på skolen. Men nå føler jeg bare at jeg er på skolen, gjør ikke mye, jeg er der bare, som en svart skygge som er unødvendig å ha der i det hele tatt. Faen det er vondt å skrive dette, vil bare ikke skrive mere. Bare "blame" meg for å synes synd på meg selv, men før første gang i livet, så synes jeg faktisk veldig synd i meg selv. Dette ble mye klaging, men deal with it! Lykke til, håper alle dere blir fornøyde ! Det er delvis derfor vi er her inne, støtte og klage Og igjen, ikke bry deg så mye om de røde merkene selv om det er irriterende, de kommer til å gå vekk, og de er ikke verdt din tid og energi. Du synes nok de er verre enn de er uansett. Bruk litt foundation, så demper du dem litt. Hvis du har det så kjipt på skolen, synes jeg du skulle vurdere å slutte, og begynne igjen til høsten. Det er ingen vits i å slite seg ut, tror du har det ille nok pga. aknen. Du kan ta en pause for å bygge deg opp igjen og bli kvitt kvisene. Det stemmer ikke at man alltid må fullføre.
Professor Orm Skrevet 16. januar 2013 #2046 Skrevet 16. januar 2013 Ja, det er veldig godt å kunne klage så mye man vil her inne! Ting som andre blir lei av å høre om og gjerne bagatelliserer. "Jeg er så tørr på leppene!" Hvem er ikke det om vinteren.. "Åh, har såå vondt i ryggen" Blabla. "MÅ. HA. LEPOMADE. NÅ! Hvor er den? Ser du den??" Nå igjen.. "Åå, er så tørr i ansiktet, ser du det??" Javel..tenker folk. De leppene altså.. Er så lei!! Ikke så ille akkurat nå, brukt vaselin de siste dagene, men fyttigrisen, det skal bli godt når man er ferdig. Vaselin er ikke så dumt faktisk.
My-my Skrevet 16. januar 2013 #2047 Skrevet 16. januar 2013 I sommer begynte jeg på Iso før jeg dro 3 uker til syden. Tok bare 1 tbl. Solte meg meg fakor 30 i ansiktet. Ble ikke særlig brent. Ca ingenting. 4-5 mnd etterpå fikk jeg 4 pigmentflekker i hårfestet. Og jeg tåler mye sol, og har ikke pigmentflekker fra før..! OMG. Så IKKE sol dere når dere går på Iso! Ikke sole seg, hm, før et halvt år etterpå..?? det vil si at jeg bør dekke meg til hele denne sommeren, og hele høsten?? Merker jeg plutselig føler meg enda blekere... Husker hudlegen var ikke så bastant, men jeg vil jo ikke risikere stygge merker... Jeg har lite peil på sminke egentlig, men begynner etterhvert å se et stort behov her... litt glød, ivertfall utover våren, hadde gjort seg.
My-my Skrevet 16. januar 2013 #2048 Skrevet 16. januar 2013 (endret) De leppene altså.. Er så lei!! Ikke så ille akkurat nå, brukt vaselin de siste dagene, men fyttigrisen, det skal bli godt når man er ferdig. Vaselin er ikke så dumt faktisk. Kanskje ikke så dumt. Vet ikke hvorfor jeg bare syns den gule boksen er så ekkel..?? Jeg bruker forresten en som minner om vaseline, Dermatone heter den, Frostbite fighter. Skal funke også både mot vind og kulde... Noen som har noen tips til kulda?? Evt erfaringer? Merker jeg blir fort tørr i kinnene etter bare et par timer utendørs, og hadde egentlig planer om å bruke hele helgen utendørs i kulden... Endret 16. januar 2013 av My-my
My-my Skrevet 16. januar 2013 #2049 Skrevet 16. januar 2013 Bare "blame" meg for å synes synd på meg selv, men før første gang i livet, så synes jeg faktisk veldig synd i meg selv. Dette ble mye klaging, men deal with it! Lykke til, håper alle dere blir fornøyde ! Hva skal man si. Ja, livet kan være kjipt. Nå er jeg eldre enn deg og over den tenåringsfasen, og kan si at "bla bla, det går over". Ikke at det hjelper så mye nå, men det gjør faktisk det. Har du for alvor testa ut div sminke/foundation osv? Jeg er ikke så glad i sminke selv, "liker å være naturlig" (jaja), men du verden som selvtilliten stiger med noen dæsj av og til! Så lenge det ikke lyser at du bruker sminke, så go for it. Litt øvelse trenger man alltids. Ellers, hold ut
My-my Skrevet 16. januar 2013 #2050 Skrevet 16. januar 2013 Lykke til dere, hold ut! Kjekt å høre fra deg som er ferdig! og at bivirkningene har trukket seg tilbake. Jeg bare lurte ang de røde merkene- er ikke det noe de aller fleste får? og at de blekner/forsvinner gradvis etterhvert??
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #2051 Skrevet 16. januar 2013 Stemmer det at man ikke burde/kan gjennomføre plastiske operasjoner før 1 mnd etter endt kur? Var hos hudlegen min idag, men glemte å spørre... Anonym poster: 894d05bf394ce361a77a16be2251a99b
Gummiloppa Skrevet 16. januar 2013 #2052 Skrevet 16. januar 2013 Jeeei, da er det snart min tur til å bli medlem her! Var hos hudlegen i dag og fikk beskjed om å reise til fastlegen for å fikse blodprøver som jeg skal komme tilbake med før jeg kan få resept. Men var noe hudlegen sa som skremte meg litt... Hun sa at resultatet varer i opptil 5 år, men jeg trodde resultatet av iso var permanent? Er det sånn at om 5 år så kommer alle kvisene tilbake igjen og jeg er tilbake på scratch? Frister jo ikke no særlig... 1
Gjest Sengaia Skrevet 17. januar 2013 #2053 Skrevet 17. januar 2013 Jeg bare lurte ang de røde merkene- er ikke det noe de aller fleste får? og at de blekner/forsvinner gradvis etterhvert?? jo,m de føde merkene blekner med tiden. men jeg er usikker påp hva jeg skal bruke i mellom tiden... jegh bruker etv sterkt ansiktsvann som jeg kunb hsr på mogn og kveld akkurat der arret er, med nattkewm fra decleor over. vasker først med asan. det går hvertfall voldsomt tregt, og jeg er redd for at jeg kanskje ska slutte med det sterke ansiktsvannet jeg skal ha på de rde flekkene, og bruke bare asan som vask, og biotherm morgen og kveld. Vil gjerne se bare LITT resultater snart! a AnonymBruker:1 du burde være tålmodig med fruktsyrer o.l. etternkuren. og se hvrdan det utvikler seg. kanskjeetter 6-8 mnf, men også et år. jeg vil hvertfall vente med akkurat det så lenge som mulig. Noen som vet om skrubb/peelibg - det er kanskje lite bra rett etter pilleslutt? hva med damp? oen som har erfart noe? har forresten hørt at vanlig honning på ansiktet la virke 15 min eller noe, er veldig bra for huden. god natt
Professor Orm Skrevet 17. januar 2013 #2054 Skrevet 17. januar 2013 Kanskje ikke så dumt. Vet ikke hvorfor jeg bare syns den gule boksen er så ekkel..?? Jeg bruker forresten en som minner om vaseline, Dermatone heter den, Frostbite fighter. Skal funke også både mot vind og kulde... Noen som har noen tips til kulda?? Evt erfaringer? Merker jeg blir fort tørr i kinnene etter bare et par timer utendørs, og hadde egentlig planer om å bruke hele helgen utendørs i kulden... Jeg blir litt nostalgisk av den gule boksen, jeg. Ellers finnes det sikkert i finere bokser også. Jeg ville brukt en fetere krem i kulden, jeg kunne til og med funnet på å smøre på vaselin. Det vil nemlig danne en okklusiv hinne på huden slik at den holder på fuktigheten. Kanskje eight hour cream?
96ern Skrevet 17. januar 2013 #2055 Skrevet 17. januar 2013 ..... og det fortsetter å poppe opp nye kviser. Jippi.
Gjest Sengaia Skrevet 17. januar 2013 #2056 Skrevet 17. januar 2013 Jeg skjønner deg godt Jeg er helt der jeg også, flere som har blitt bekymret fordi jeg er så blek.. Men! Det er derfor man skal la huden hvile litt, for Iso er forts i kroppen (du må sjekke opp skikkelige kilder, jeg som sagt gjenforteller det jeg husker). Det er fortsatt større sjanser for å få skader eller andre ting rett etter en Iso-kur. 2, de første ukene annenhver dag 1-2-1-2..+ Hei Lenge siden, har ikke skrevet i tråden på en stund selv heller forresten, hehe Så bra å lese at huden virker smooooth. Jeg gjorde reseach før jeg begynte på kuren, og da kom det opp mye rart. Bl.a at apoteket selger snegleslim som har hjulpet mange å bli kvitt sine merker. Det finnes to forskjellige, en som er naturell og en som er tilsatt en del fyfy-stoffer for de med uren hud (men ikke alle reagerer på disse stoffene.) Google det for å få mer info på bordet Ellers kom det opp e-vitaminolje, som hjelper på prosessen. Den linja kjører jeg, mulig det er tilfeldigheter men merkene er veldig svake nå, selv om jeg er ikke kommet halvveis i kuren ennå. Og så har du alle de peelingene hos hudpleierne, samt sliping. Husker ikke om det er flere ting som kan hjelpe, noen hadde prøvd sitron for å bleke, men huden sved sånn pga sitronen var så sterk for huden. Hei! Snegleslim hørtes ekkelt ut, men det skal jeg jammen prøve! Jeg har prøvd en del greier, men jeg leste litt om dette her: http://www.elicina.no/default.asp?wpi=PRODUCTDETAILS&pId=11 men du snakka om noe som inneholdte fy-fy stoffer. Vet du navn på en som er uten fy-fy stoffer? Det er jo dumt å bruke penger på noe som ikke er bra
plix Skrevet 17. januar 2013 #2057 Skrevet 17. januar 2013 Hei! Snegleslim hørtes ekkelt ut, men det skal jeg jammen prøve! Jeg har prøvd en del greier, men jeg leste litt om dette her: http://www.elicina.n...TDETAILS&pId=11 men du snakka om noe som inneholdte fy-fy stoffer. Vet du navn på en som er uten fy-fy stoffer? Det er jo dumt å bruke penger på noe som ikke er bra Jeg er til tider kanskje litt for opptatt av slikt, men finnes det alternativer går jeg alltid for den med minst tilsetninger En oversikt over noen, mens her kommer en lignende side.
plix Skrevet 17. januar 2013 #2058 Skrevet 17. januar 2013 Kan du gi meg link til denne E vitaminoljen du bruker? Jeg har mange røde merker jeg også, som jeg vil prøve å gjøre mindre synlige, Ja klart det :D Her er flere forskjellige, tror det var slik at jo høyere IU, jo mer klissete er den(og mer e-vitamin, men det er ikke avgjørende tror jeg). Jeg har den som har 45.000 IU og den er VELDIG klissete, så bruker den bare til kvelden, med noen ganger om den ikke har trukket seg ordentlig inn i huden- et håndkle over puten. Og hvis Sengaia er fornøyd med det snegleslimet, kanskje det kan friste? Jeg får se når jeg er ferdig, er fornøyd med oljen for nå- men er jo ikke ferdig med Iso ennå
96ern Skrevet 17. januar 2013 #2059 Skrevet 17. januar 2013 Ja klart det :D Her er flere forskjellige, tror det var slik at jo høyere IU, jo mer klissete er den(og mer e-vitamin, men det er ikke avgjørende tror jeg). Jeg har den som har 45.000 IU og den er VELDIG klissete, så bruker den bare til kvelden, med noen ganger om den ikke har trukket seg ordentlig inn i huden- et håndkle over puten. Og hvis Sengaia er fornøyd med det snegleslimet, kanskje det kan friste? Jeg får se når jeg er ferdig, er fornøyd med oljen for nå- men er jo ikke ferdig med Iso ennå Tusen takk for svar! ) Jeg vil rett og slett prøve den du bruker nå, kanskje jeg også blir like fornøyd som du er: Den koster jo kun 52 kr, så kommer til å bestille den snarest mulig. Men hvordan er dette med frakten og leveringstiden på denne siden?
Gjest snyball Skrevet 17. januar 2013 #2060 Skrevet 17. januar 2013 Jeg ble så lei meg når jeg leste at man må vente mange måneder før man kan sole seg etter iso-slutt. Jeg skal til syden i august, og da kan jeg sikkert ikke begynne på kuren
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå