BennyBoop Skrevet 27. desember 2012 #1941 Skrevet 27. desember 2012 Jeg ville tatt dem slik du skal, det gjør ikke noe med 3 dager uten. Det er antall tabletter totalt som teller. Men tar jo det samme antallet hvis jeg tar to om dagen over et par dager? Blir bare ikke den samme dosen pr dag.
BennyBoop Skrevet 27. desember 2012 #1942 Skrevet 27. desember 2012 Jeg betaler rundt 800. Dyrt, men jeg slapp ventelista. Det får bare være. Offentlige går under frikortsystemet tror jeg. Ellers blir det 380. Jeg ventet ikke så lenge faktisk, to måneder eller noe i den duren. Betaler 346 ;-)
Chloe- Skrevet 27. desember 2012 #1943 Skrevet 27. desember 2012 Jeg er så usikker på om jeg skal begynne på ISO, og lurte på om dere kunne hjelpe. Frem til jeg var 18 var jeg velsignet med drømmehud. Fra da, og frem til nå (er 25), har huden min blitt gradvis verre. Her er en kjapp oversikt: Panne: Mange små røde nupper og noen små sorte prikker. Nese: Mange små sorte prikker. Resten av ansikt: Tilfeldige prikker og nupper her og der. Problemområde: Det verste området er på kinna foran ørene, i det bleke "pusehåret". Der blir kvisene/de sorte prikkene større og mer betente. Veldig sjelden har jeg underjordiske kviser, maks en før hver mens - og helt sporadisk plassert. På en akne-skala vil jeg rangere huden min ganske rolig, da jeg ikke har søkk eller bulker. Problemene mine kan sminkes vekk relativt greit, foruten den ene uken før mens. Alikevel er det veldig frustrende å aldri ha helt ren hud, spesielt i en alder av 25år! Så, hvor går "grensa"? Hvor ille var huden din når du begynte? Når utveier behovet alle bivirkningene? Merker jeg vingler så på dette.
Belle de Jour Skrevet 27. desember 2012 #1944 Skrevet 27. desember 2012 Hvor mye betaler dere for kontrollen i måneden? Ønsker svar fra både dere som går til privat, og dere som går til offentlig Anonym poster: b6bfa7bb12cbc0f139bbd812fc22a944 Det er mye! Går til Volvat, som tydeligvis er blant de dyre av de private. Første gang betalte jeg 1700 for konsultasjon og blodprøve/graviditetstest, neste kontroll 1500. Men framover trenger jeg bare å ta graviditetstest hjemme og ringe legen, så får jeg ny resept. Skal ha en avsluttende kontroll litt før kuren er ferdig. Så da blir det jo tre legetimer og fire resepter (skal ha 400 piller) Jeg er så usikker på om jeg skal begynne på ISO, og lurte på om dere kunne hjelpe. Frem til jeg var 18 var jeg velsignet med drømmehud. Fra da, og frem til nå (er 25), har huden min blitt gradvis verre. Her er en kjapp oversikt: Panne: Mange små røde nupper og noen små sorte prikker. Nese: Mange små sorte prikker. Resten av ansikt: Tilfeldige prikker og nupper her og der. Problemområde: Det verste området er på kinna foran ørene, i det bleke "pusehåret". Der blir kvisene/de sorte prikkene større og mer betente. Veldig sjelden har jeg underjordiske kviser, maks en før hver mens - og helt sporadisk plassert. På en akne-skala vil jeg rangere huden min ganske rolig, da jeg ikke har søkk eller bulker. Problemene mine kan sminkes vekk relativt greit, foruten den ene uken før mens. Alikevel er det veldig frustrende å aldri ha helt ren hud, spesielt i en alder av 25år! Så, hvor går "grensa"? Hvor ille var huden din når du begynte? Når utveier behovet alle bivirkningene? Merker jeg vingler så på dette. Litt som å lese om meg selv, som hadde plettfrihud fram til jeg fylte 18. Nå har jeg ikke hatt gradvis forverring, bare plaget av kviser som aldri gikk bort, og jeg har alltid harr fire-fem stykker i ansiktet. Men i sommer klikka huden helt, og var helt dekt med kviser. Om du leser i tråden vil du se at folks utgangspunkt varierer veldig, og det er mange som ikke har vært ekstremt plaget, men som i likhet med deg aldri har ren hud. Og når man er såpass gammel forsvinner jo håpet om at det skal gå over av seg selv. For min egen del er det verdt det, da dette er en kur som gir virkning. En annen ting du må huske er at blir det for ille så er det bare å slutte, så du har jo ikke så veldig mye å tape (annet enn økonomisk). Men har du vært til lege før? Prøvd antibiotika eller ulike reseptbelagte kremer?
B18 Skrevet 27. desember 2012 #1945 Skrevet 27. desember 2012 Hvis den er ekstremt tørr, og nivea funker, fortsett med den. Tørr hud trenger fett i tillegg til fukt. Takk for svar! Jeg føler den funker, men samtidig er jeg usikker, siden den er fetbasert! Og de på apoteket sa, selv om vi får tørr hud (pga medisinen), så egnes forsatt ikke huden vår for fettbaserte kremer:P
Chloe- Skrevet 27. desember 2012 #1946 Skrevet 27. desember 2012 Det er mye! Går til Volvat, som tydeligvis er blant de dyre av de private. Første gang betalte jeg 1700 for konsultasjon og blodprøve/graviditetstest, neste kontroll 1500. Men framover trenger jeg bare å ta graviditetstest hjemme og ringe legen, så får jeg ny resept. Skal ha en avsluttende kontroll litt før kuren er ferdig. Så da blir det jo tre legetimer og fire resepter (skal ha 400 piller) Litt som å lese om meg selv, som hadde plettfrihud fram til jeg fylte 18. Nå har jeg ikke hatt gradvis forverring, bare plaget av kviser som aldri gikk bort, og jeg har alltid harr fire-fem stykker i ansiktet. Men i sommer klikka huden helt, og var helt dekt med kviser. Om du leser i tråden vil du se at folks utgangspunkt varierer veldig, og det er mange som ikke har vært ekstremt plaget, men som i likhet med deg aldri har ren hud. Og når man er såpass gammel forsvinner jo håpet om at det skal gå over av seg selv. For min egen del er det verdt det, da dette er en kur som gir virkning. En annen ting du må huske er at blir det for ille så er det bare å slutte, så du har jo ikke så veldig mye å tape (annet enn økonomisk). Men har du vært til lege før? Prøvd antibiotika eller ulike reseptbelagte kremer? Ja, har fått resept på noen topiske produkter, uten at det ser til å fungere. Den ene kremen fungerte litt, men jeg fikk tilbakefall så snart resepten gikk ut, og det var ikke et produkt jeg kunne gå på kontinuerlig. Har ikke prøvd noen orale medisiner da. Noen forslag før ISO?
96ern Skrevet 27. desember 2012 #1947 Skrevet 27. desember 2012 Ja, har fått resept på noen topiske produkter, uten at det ser til å fungere. Den ene kremen fungerte litt, men jeg fikk tilbakefall så snart resepten gikk ut, og det var ikke et produkt jeg kunne gå på kontinuerlig. Har ikke prøvd noen orale medisiner da. Noen forslag før ISO? Prøv en kur med antobiotika, før du vurderer ISO. Hvis du ikke har prøvd noen typer av antibiotika, tviler jeg på at en hudlege vil i det hele tatt skrive ut ISO til deg. Lykke til
Chloe- Skrevet 27. desember 2012 #1948 Skrevet 27. desember 2012 Prøv en kur med antobiotika, før du vurderer ISO. Hvis du ikke har prøvd noen typer av antibiotika, tviler jeg på at en hudlege vil i det hele tatt skrive ut ISO til deg. Lykke til Responderer dårlig på antibiotika, derfor har legen nevnt ISO uoppfordret. Han virker faktisk mer ivrig enn meg... Har alle dere som går på ISO vært innom antibiotika uten resultat? Takk for svar 96ern!
96ern Skrevet 27. desember 2012 #1949 Skrevet 27. desember 2012 Responderer dårlig på antibiotika, derfor har legen nevnt ISO uoppfordret. Han virker faktisk mer ivrig enn meg... Har alle dere som går på ISO vært innom antibiotika uten resultat? Takk for svar 96ern! Det er ikke sånn at alle "må" innom antibiotika før man starter på denne kuren. Det sies jo at de fleste behandlinger bør prøves, før denne, siden ISO faktisk er den beste og sterkeste behandlingen mot kviser, samt mange forskjellige bivirkninger. -Man settes gjerne opp på denne behandlingen hvis man har slitt med kviser i en lengere periode (flere år) - Hvis man har mye kviser - Hvis man har kviser som danner arr - Hvis man har prøvd flere behandlinger uten virkning. Jeg har selv gått på denne kuren nå i 3 uker. Merker ikke noe mye forskjell i ansiktet, men ryggen er faktisk finere enn før jeg startet! Det er også veldig vanlig å få et kvise utbrudd med det samme man starter opp denne behandlingen, men dette vil roe seg. Jeg fikk bare flere og flere kviser for hver dag, i rundt 2 uker. Dette har heldigvis begynt å roe seg nå. Har fått 1 kvise på 3 dager eller noe sånt. Gleder meg til Januar så jeg kan øke doseringen, går kun på en kapsel hver dag nå, 20mg.
Belle de Jour Skrevet 27. desember 2012 #1950 Skrevet 27. desember 2012 Responderer dårlig på antibiotika, derfor har legen nevnt ISO uoppfordret. Han virker faktisk mer ivrig enn meg... Har alle dere som går på ISO vært innom antibiotika uten resultat? Takk for svar 96ern! Jeg slapp faktisk å gå ferdig antibiotika før jeg fikk ISO, tok det bare i 5 uker. Hvis du har muligheten sier jeg go for it, det er ikke normalt at man skal få flere og flere kviser når man er voksen. En hestekur, og så kan du være kvitt problemet for godt. Bivirkningene varierer så utrolig mye fra person til person, så det er umulig å spå hvordan det blir for deg. Kanskje du bare får litt tørre lepper, eller kanskje du får langt flere bivirkninger. Uansett så tror jeg ingen får alle bivirkningene hele tiden (en periode har man kanskje vonde muskler, så flasser man ekstra mye osv). Og hvis det er helt uoverkommelig så slutter du bare
Chloe- Skrevet 27. desember 2012 #1951 Skrevet 27. desember 2012 Ok. Takk for svar dere! Må tenke meg godt om hvorvidt det er verdt det. Jeg har blant annet hørt skremselshistorier om at tørre, sprukne lepper gjelder for ehh... alle lepper. :/
plix Skrevet 28. desember 2012 #1952 Skrevet 28. desember 2012 Ok. Takk for svar dere! Må tenke meg godt om hvorvidt det er verdt det. Jeg har blant annet hørt skremselshistorier om at tørre, sprukne lepper gjelder for ehh... alle lepper. :/ Det er sant, det med leppene, og det kan fort dukke opp flere bivirkninger underveis. Men de fleste bivirkninger er overkommelig! Skal oppsummere deg på hva jeg har opplevd så langt, og alle bivirkninger har, for meg, ikke ødelagt hverdagen: Tørre lepper- lypsyl hele tiden Tørre slimhinner i nese- Neseolje Tørr hud ansikt og kropp- Smøre med krem og unngå såpe Tørre og røde øyne- Øyedråper Tørr hodebunn: Hodebunnsgele (Hva skulle jeg gjort i hverdagen uten alle disse duppedingsene? ) Bivirkningene ellers, som har kommet og gått: Nye utbrudd av urenheter, etter oppstart eller økning i dosen- Litt usosial de verste dagene, mer sminke når man går ut Lett hodepine- Vann, frisk luft Neseblod ila natten- tørker opp og skifter hodeputetrekket Tørre hender som klør: Håndkrem Siden den uken jeg startet har jeg også vært mye syk, nesten annenhver uke på det verste. Ser ikke at det ikke skulle være en sammenheng, ettersom jeg ikke er så ofte syk ellers. Konklusjon: Nei, dette var ikke for å skremme deg. Men til tross for alle disse nye rutinene og bivirkningene, som er forskjellig fra person til person, så er de ille kun svart på hvitt. I hverdagen merker jeg ikke noe til dette, så fremt jeg bruker alle disse fuktighetskremene/oljene/lip balm osv. For meg, totally worth it! Jeg hadde slik hud som du beskrev du har, men en dag så ble det plutselig mye verre og det stoppet ikke før jeg var invadert av dype kviser som aldri gikk vekk. Gikk fra din "hud-status" til "pizzatryne" på 6 mnd, helt ut av det blå, og vi er ca like gamle.
plix Skrevet 28. desember 2012 #1953 Skrevet 28. desember 2012 Forresten, grunnen til at jeg stakk innom tråden var for å spørre noen her.. Jeg har vært så og si kvisefri i en stund nå, men nå i julen tok jeg 3 dagers pause fra kuren pga sykdom og medisiner mot det, følte det ble så mye medisiner. Nå, tredje dagen uten Iso-inntak, så har jeg fått 3 nye kviser på samme nivå som før, altså av de dype. 2 på rygg, 1 i ansikt. Tilfeldighet? Sammenheng med de 3 dagene uten? Tok dosen min idag, for å si det sånn ..
96ern Skrevet 28. desember 2012 #1954 Skrevet 28. desember 2012 Forresten, grunnen til at jeg stakk innom tråden var for å spørre noen her.. Jeg har vært så og si kvisefri i en stund nå, men nå i julen tok jeg 3 dagers pause fra kuren pga sykdom og medisiner mot det, følte det ble så mye medisiner. Nå, tredje dagen uten Iso-inntak, så har jeg fått 3 nye kviser på samme nivå som før, altså av de dype. 2 på rygg, 1 i ansikt. Tilfeldighet? Sammenheng med de 3 dagene uten? Tok dosen min idag, for å si det sånn .. Dette kan absolutt ha noe med at du har hatt en "pause", i 3dager. Denne kuren skal tas fra start til stopp, uten pause, så fram til at det ikke er noen hindringer. Som for eksempel sykdom, som du nevnte. Er du langt ut i kuren? Resultat? Lykke til videre.
Gjest Sengaia Skrevet 28. desember 2012 #1955 Skrevet 28. desember 2012 Da er det to uker siden jeg ble ferdig på kuren! :D Bivirkningene er omtrent borte, bortsett fra at huden er littegranne tødd, men leppene er helt fine Jeg har et par kviser, men de er omtrent usynlige, og jeg tror de vil forsvinne Jeg har en del røde merker i ansiktet... det kan ligne kviser, men de er helt tomme og glatte. Jeg kan ikke huske at jeg hadde disse merkene før kuren... Jeg har prøvd litt forskjellig, men ikke over tid. Jeg var på esthetique og ble anbefalt noe slags vannlignende greier fra clinique som jeg skulle ta på de røde flekkene/arra. Jeg syns det lukta så sterkt, og ble litt skeptisk. Kanskje jeg burde la huden få helt ro? Ifølge hudlegen vil disse blekne etterhvert, men det kunne jo ta opptil et år! Hvertfall, etter et år kan jeg ta fruktsyre, laser osv. Men de røde prikkene som ligner kviser er veldig plagsomme... jeg har mast litt mer om det tidligere her i tråden, men er det noen som har hatt samme problemet som har prøvd noe som funker? Hudlegen anbefalte forresten å bare bruke asan til å vaske ansiktet med! 50 kr for 400 ml liksom, mot de dyre jeg pleide å bruke for 3-400 kr for 250 ml... han sa enten lunkent vann bare, eller med asan. Ellers bruker jeg en lett krem fra biotherm, og elsker den!
Irena H Skrevet 28. desember 2012 #1956 Skrevet 28. desember 2012 Da er det to uker siden jeg ble ferdig på kuren! :D Bivirkningene er omtrent borte, bortsett fra at huden er littegranne tødd, men leppene er helt fine Jeg har et par kviser, men de er omtrent usynlige, og jeg tror de vil forsvinne Jeg har en del røde merker i ansiktet... det kan ligne kviser, men de er helt tomme og glatte. Jeg kan ikke huske at jeg hadde disse merkene før kuren... Jeg har prøvd litt forskjellig, men ikke over tid. Jeg var på esthetique og ble anbefalt noe slags vannlignende greier fra clinique som jeg skulle ta på de røde flekkene/arra. Jeg syns det lukta så sterkt, og ble litt skeptisk. Kanskje jeg burde la huden få helt ro? Ifølge hudlegen vil disse blekne etterhvert, men det kunne jo ta opptil et år! Hvertfall, etter et år kan jeg ta fruktsyre, laser osv. Men de røde prikkene som ligner kviser er veldig plagsomme... jeg har mast litt mer om det tidligere her i tråden, men er det noen som har hatt samme problemet som har prøvd noe som funker? Hudlegen anbefalte forresten å bare bruke asan til å vaske ansiktet med! 50 kr for 400 ml liksom, mot de dyre jeg pleide å bruke for 3-400 kr for 250 ml... han sa enten lunkent vann bare, eller med asan. Ellers bruker jeg en lett krem fra biotherm, og elsker den! Høres ut som kuren har funket på deg, Sengaia! Så godt å høre : ) Jeg vil anbefalle deg ikke å stresse med merkene og arr. La huden hvile en god stund, la tiden ta jobben, du kan ikke gjøre noe nå, det vet du, så ikke tenkt på det : ) Når den tiden kommer, da kan du se om du trenger laseroperasjon osv. Jeg er sikker på at til våren blir merkene etter kvisene myndre og lysere. Det er sånn jeg velger å tenke selv. Er glad at jeg går på kuren nå og håper på/ser frem til at jeg har bare lysrosa flekker til sommeren : ) Jeg skal være ferdig med kuren i februar en gang, har tatt 258 tabl. Når jeg vil se fin ut, bruker jeg Smashbox-Studio skin foundation og trenger da ikke noe annet å dekke flekkene med : ) Ser veldig naturlig ut!
Gjest Sengaia Skrevet 28. desember 2012 #1957 Skrevet 28. desember 2012 Høres ut som kuren har funket på deg, Sengaia! Så godt å høre : ) Jeg vil anbefalle deg ikke å stresse med merkene og arr. La huden hvile en god stund, la tiden ta jobben, du kan ikke gjøre noe nå, det vet du, så ikke tenkt på det : ) Når den tiden kommer, da kan du se om du trenger laseroperasjon osv. Jeg er sikker på at til våren blir merkene etter kvisene myndre og lysere. Det er sånn jeg velger å tenke selv. Er glad at jeg går på kuren nå og håper på/ser frem til at jeg har bare lysrosa flekker til sommeren : ) Jeg skal være ferdig med kuren i februar en gang, har tatt 258 tabl. Når jeg vil se fin ut, bruker jeg Smashbox-Studio skin foundation og trenger da ikke noe annet å dekke flekkene med : ) Ser veldig naturlig ut! Takk for svar Ja, vi må nok bare være tålmodige, kroppen må bruke den tiden den trenger. Håper du blir kjempefin etter kuren
plix Skrevet 30. desember 2012 #1958 Skrevet 30. desember 2012 Dette kan absolutt ha noe med at du har hatt en "pause", i 3dager. Denne kuren skal tas fra start til stopp, uten pause, så fram til at det ikke er noen hindringer. Som for eksempel sykdom, som du nevnte. Er du langt ut i kuren? Resultat? Lykke til videre. Jeg hadde oppstart i oktober, tatt 100tabl+ 2 brett x20mg til nå. Resultatet sålangt er masse bivirkninger, samt mer og mer ren hud Men, jeg som alltid er så blek, har nå blitt så ekstra blek de to siste mnd at jeg får stadig spm om jeg er syk Men absolutt fornøyd! Håper de forsvinner snart, har fått i meg Iso igjen så skal virkelig prøve å unngå pauser fremover.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #1959 Skrevet 1. januar 2013 Hei dere.. Har et lite spørsmål angående kuren her! Har gått på den i halvannenmåned og det går strålende, ingen bivirkninger annet enn tørrelepper. Men i det siste har jeg merket flere blåmerker på beina, og lurer på om dette kan være relatert til kuren? Takk for svar! Anonym poster: 086fac063abe4d6cb30db3a427bd95b1
Professor Orm Skrevet 1. januar 2013 #1960 Skrevet 1. januar 2013 (endret) Men tar jo det samme antallet hvis jeg tar to om dagen over et par dager? Blir bare ikke den samme dosen pr dag. Ja, det blir akkurat det samme, du kan egentlig gjøre det akkurat som du selv vil Takk for svar! Jeg føler den funker, men samtidig er jeg usikker, siden den er fetbasert! Og de på apoteket sa, selv om vi får tørr hud (pga medisinen), så egnes forsatt ikke huden vår for fettbaserte kremer:P Vet du, det er det dummeste jeg har hørt. Nå som du mangler fett, skal du selvfølgelig kunne tilføre det. Tørr hud bør ha fettbaserte kremer Endret 1. januar 2013 av Professor Orm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå