Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt ærlig, jeg synes denne kuren går smertefritt, jeg. 3 kapsler hver kveld, veldig greit. Håper bare leverprøvene mine er fine, er vel i grenseland at jeg kan ta såpass, veier 59kg. Eneste problemet var da jeg flasset så mye i ansiktet at det så ut som snø på skuldrene, samt litt tørre lepper frem og tilbake. Isotretinoin er vår venn, vi må snakke pent om den. Krysser fingrene for dere mindre heldige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åja, så dette går faktisk an ja :) Jeg skal ringe i morgen,hvis jeg får tid og spørre om jeg kan gå opp til 2 kapsler. Vil bli ferdig en gang med denne kuren jeg og, og helst før neste sommer! Vil være kvise fri og ha en fin hud til August, da jeg skal på bryllup!

Men hvordan går det med huden din da, blomst12?

Gått lenge på kuren?

Skal du gå lenge?

Absolutt INGEN bivirkninger?;o

Virkning på huden?

Lykke til, alle sammen :)

Det går egentlig ganske bra med huden min, kommer enda kviser men på langt nær så ille som det var før! Har endel arr og røde merker, men tar tiden til hjelp da. Begynte 13 november, så rett over en mnd. Aner ikke hvor lenge jeg skal gå, men ønsker å bli fort ferdig! Skal ha time hos hudlegen i slutten av januar, så da må jeg høre litt hva han tenker. Hadde nesten ønske jeg kunne gå opp til 4 tbl, men har aldri sett noen har gjort det tidligere, men har heller ikke lest om noen som har så få bivirkninger som det jeg har. Kun litt tørre lepper, thats it! Så jeg føler meg virkelig veldig heldig. Hvis huden min fortsetter å bedre seg slik den gjør nå, kan jeg bare takke og prise iso altså. :)

Skrevet

Merker at bivirkningene smyger seg inn på meg nå altså. Tørre lepper begynner å bli et større problem for meg, så blir vell å dra på Apoteket snart, som jeg egentlig skulle ha gjort for en uke siden, haha:p

Prøvde også å få tak i hudlegen i dag, men med null respons, dessverre. Vil gjerne øke dosen så fort som mulig, så blir vell å ringe han igjen i morgen. Flere kviser har dukket opp, blir nye hele tiden. Ikke så mange i ansiktet, men ryggen ser ut som slagmark. Ellers ikke noe nytt å komme med.

Lykke til, igjen.

Skrevet

Jeg har nå kommet til et punkt hvor jeg kan sminke til meg helt glatt og ren hud ;) De røde merkene har bleknet litt, ikke mye, men nok til at concealeren fra GloMinerals dekker de 99% :D

Måtte skrive litt positivt, vært mye nedturer på andre deler av livet så godt kuren viser resultat nå ;)

Skrevet

Da har jeg vært ISO-fri i 4 dager! Jeg merker at huden er helt glatt, sånn den aldri har vært før! Jeg har tre små kviser, men ikke noen ille. Jeg har disse røde merkene som plager meg litt da... men jeg har kjøpt en crem fra decelor som jeg ble anbefalt mot sånne flekker. Håper den funker :) Jeg ble veldig skuffa over kuren (jeg var et uheldig tilfelle, av få), men nå ser jeg bedring! Bare en del røde flekker igjen! Jeg er absolutt veldig glad for at jeg kom meg gjennom slitet med ISO-kuren :) Flere oppdateringer kommer!

(gjerne kom med tips og råd angående de røde flekkene, eller hvor lang tid det tok for dere som er ferdig før de forsvant)

Peace & love

Skrevet (endret)

Andre enn meg som synes rynker/linjer ble mer synlig under kuren? Er det fordi huden er tørrere/strammere enn jeg er vant til tro? Går det vekk igjen? Eller er det rett og slett jeg om begynner å bli..gammel..? :jolie: (22)

Jeg vil så gjerne bli ferdig med kuren, slik at jeg kan begynne på prosessen med å få vekk arrene. Blir sikkert både dyrt og tidskrevene, på samme måte som det har vært å bli kvitt kvisene. Men én gang må man jo lykkes å finne noe som fungerer! :D Arrene jeg har er mange små søkk i kinnene. Ses veldig godt i diverse lys. Gjør huden ujevn, og får utseendet mitt til å bli litt "røft" om jeg kan si det.

Endret av Lilje:)
Skrevet

Da har jeg vært ISO-fri i 4 dager! Jeg merker at huden er helt glatt, sånn den aldri har vært før! Jeg har tre små kviser, men ikke noen ille. Jeg har disse røde merkene som plager meg litt da... men jeg har kjøpt en crem fra decelor som jeg ble anbefalt mot sånne flekker. Håper den funker :) Jeg ble veldig skuffa over kuren (jeg var et uheldig tilfelle, av få), men nå ser jeg bedring! Bare en del røde flekker igjen! Jeg er absolutt veldig glad for at jeg kom meg gjennom slitet med ISO-kuren :) Flere oppdateringer kommer!

(gjerne kom med tips og råd angående de røde flekkene, eller hvor lang tid det tok for dere som er ferdig før de forsvant)

Peace & love

Føler du er heldig likevell, jeg. Disse røde merkene forsvinner med tiden. Men finnes selvsagt kremer som korter ned prosessen, nettopp denne kremen jeg anbefalte deg :) Søkte nettopp på sånne kremer mot røde merker. Elicina Cream er en krem som folk sier funker veldig bra mot disse røde merkene mot kviser.

Jeg har gått på denne kuren i akkurat 2 uker i dag. Huden er blitt verre, dessverre. Men det sies jo at huden blir verre, før den blir bedre. Gleder meg veldig til nyåret kommer, så jeg kan få øket dosen min. før jeg begynte på denne kuren, så hadde jeg 1 eller 2 kviser i panna. Panna mi var faktisk ganske fin, noe som den ikke har vært på 2år. Men etter jeg begynte på denne kuren, har jeg fått 8 kviser i panna (!)(!). De er VELDIG røde og synlige.

Venter spent på å se forbedringer, men tiden går utrolig tregt, føler jeg. FRUSTRERT NÅ!!!!

Skrevet

Føler du er heldig likevell, jeg. Disse røde merkene forsvinner med tiden. Men finnes selvsagt kremer som korter ned prosessen, nettopp denne kremen jeg anbefalte deg :) Søkte nettopp på sånne kremer mot røde merker. Elicina Cream er en krem som folk sier funker veldig bra mot disse røde merkene mot kviser.

Jeg har gått på denne kuren i akkurat 2 uker i dag. Huden er blitt verre, dessverre. Men det sies jo at huden blir verre, før den blir bedre. Gleder meg veldig til nyåret kommer, så jeg kan få øket dosen min. før jeg begynte på denne kuren, så hadde jeg 1 eller 2 kviser i panna. Panna mi var faktisk ganske fin, noe som den ikke har vært på 2år. Men etter jeg begynte på denne kuren, har jeg fått 8 kviser i panna (!)(!). De er VELDIG røde og synlige.

Venter spent på å se forbedringer, men tiden går utrolig tregt, føler jeg. FRUSTRERT NÅ!!!!

Takk for tips! :)

Da jeg begynte på kuren venta jeg bare på å få det "kjente" utbruddet som de fleste får. Det går over etterhvert :)

Lykke til!

Skrevet

Andre enn meg som synes rynker/linjer ble mer synlig under kuren? Er det fordi huden er tørrere/strammere enn jeg er vant til tro? Går det vekk igjen? Eller er det rett og slett jeg om begynner å bli..gammel..? :jolie: (22)

Jeg vil så gjerne bli ferdig med kuren, slik at jeg kan begynne på prosessen med å få vekk arrene. Blir sikkert både dyrt og tidskrevene, på samme måte som det har vært å bli kvitt kvisene. Men én gang må man jo lykkes å finne noe som fungerer! :D Arrene jeg har er mange små søkk i kinnene. Ses veldig godt i diverse lys. Gjør huden ujevn, og får utseendet mitt til å bli litt "røft" om jeg kan si det.

Du er ikke alene! For en uke siden oppdaget jeg "rynker"!!! Jeg fikk stooorsjokk der jeg sto.. Men innså at det kommer av veldig tørr hud :)

Gleeeder meg til jeg er ferdig selv, med tanke på rynker og merker og hele sulamitten :fnise:

(Er på samme alder med deg ca også, så nesten-rynker var litt tidlig syntes jeg..)

Skrevet

Du er ikke alene! For en uke siden oppdaget jeg "rynker"!!! Jeg fikk stooorsjokk der jeg sto.. Men innså at det kommer av veldig tørr hud :)

Gleeeder meg til jeg er ferdig selv, med tanke på rynker og merker og hele sulamitten :fnise:

(Er på samme alder med deg ca også, så nesten-rynker var litt tidlig syntes jeg..)

Puh!! Litt linjer under øynene, spesielt når jeg smiler har jeg jo til vanlig, men det har aldri plaget meg, eller vært noe jeg har tenkt over før. Før nå de siste ukene vel og merke.. Hvis jeg har smilt foran speilet, så bare "wow" :O. Når jeg i tillegg har hørt at A-vitaminen i denne kuren kan hjelpe til å forebygge/fjerne(?) linjer/rynker ble jeg enda mer skeptisk til at mine bare har blitt tydeligere.. Men da krysser vi fingrene for at det blir superbra etter endt kur! :D

Skrevet

Puh!! Litt linjer under øynene, spesielt når jeg smiler har jeg jo til vanlig, men det har aldri plaget meg, eller vært noe jeg har tenkt over før. Før nå de siste ukene vel og merke.. Hvis jeg har smilt foran speilet, så bare "wow" :O. Når jeg i tillegg har hørt at A-vitaminen i denne kuren kan hjelpe til å forebygge/fjerne(?) linjer/rynker ble jeg enda mer skeptisk til at mine bare har blitt tydeligere.. Men da krysser vi fingrene for at det blir superbra etter endt kur! :D

Får krysse fingre:) Mine "rynker" er i pannen, noe som kanskje også har en liten sammenheng med at jeg er dårligst på å smøre meg i pannen :P

Skrevet (endret)

Takk for tips! :)

Da jeg begynte på kuren venta jeg bare på å få det "kjente" utbruddet som de fleste får. Det går over etterhvert :)

Lykke til!

Hei igjen!

Jeg har fullstendig oversett noen produkter når det gjelder fjerning av arr og røde merker. Hvis du følger denne oppskriften får du utrolig fin hud. Har ikke prøvd disse produktene selv, men det er veldig, veldig mange som snakker om de.Dette tar også tid, men mere effektivt enn denne nattkremen jeg snakket om.

http://yanor.no/inde...chk=1&Itemid=71

Morgen:

• Acne cure cleanser
  • Extra firming lotion
  • Acne cure essence
  • Scar removing cream

Kveld:

• Acne cure cleanser
  • Extra firming lotion
  • Acne cure mask
  • (1-2 g. i uken)
  • Acne cure essence
  • Scar removing cream

Endret av 96ern
Skrevet

Tusen takk for tips!! :blomst:

Kanskje jeg får prøve denne da? Tenkte litt å spørre på apoteket også... får se, det blir vel kanskje til at jeg bestiller denne :)

Skrevet

Jeg syns det var voldsomt mye man skulle ha... 4 produkter om morgen og kveld... tror jeg isåfall bare prøver med kremen

Skrevet

Trenger selvsagt ikke å bruke ALLE produktene. Enkelte som kun bruker Scar Removing Cream. Men for å oppnå best mulig resultater trenger man alle, men ikke nødvendig for absolutt alle peroner. Dette er også individuelt.

Kjenner leppene mine begynner å bli ekstremt tørre, og fått litt sår på de også... Å dette kommer kun av 20 mg kapsel, og er på min 15 dag, i dag!

Jeg søkte litt på roaccutan på google forresten, og fant spørsmål som lommeleger har svart på. Og en "myte" sier at, hvis man ikke får tørre lepper når man er på kuren Roaccutan, så vil effekten bli mye svakere. Kan dette seriøst stemme, eller? :o

Skrevet

Tusen takk for svar og råd! :blomst:

Jeg har også hørt at hvis man ikke får tørre lepper så blir effekten svakere... Jeg tror tørre lepper er et tegn på at kuren funker. At den "tar i et tak" om du skjønner. Jeg har ikke hørt om noen som IKKE har fått tørre lepper under kuren... Jeg vil forresten anbefale lebepomaden til LRC som man får kjøpt på apoteket. Jeg har ptøvd ti ulike, og dette er den aller beste jeg har prøvd!

Skrevet

Da er det ingen tvil om at leppene mine forteller meg at dette fungerer... ;)

Skrevet

Gleder meg til myke lepper igjen! Og til å kunne bruke leppestift og lipgloss :)

Skrevet

Dere som veier rundt 50 kg, hvor mange mg skal dere da? Var det sånn at alle skulle ha minst 120 mg/kg? Eller blir det som oftest mer? Tenkte å prøve å regne ut når jeg er ferdig med denne kuren her.

Skrevet

Dere som veier rundt 50 kg, hvor mange mg skal dere da? Var det sånn at alle skulle ha minst 120 mg/kg? Eller blir det som oftest mer? Tenkte å prøve å regne ut når jeg er ferdig med denne kuren her.

Jeg er veldig usikkert, egentlig. Jeg veier 52kg, og fikk beskjed om å begynne med 1 kapsel hver dag. Så skal jeg øke dosen etter nyttår. Men fikk ingen beskjed om hvor mange mg jeg skulle ha.. Må spørre hudlegen når jeg er på kontroll neste gang :)

Hvordan går det med deg, Lilje?

Tatt mange kapsler?

Gått lenge på kuren?

Virkning på huden?

Bivirkninger?

Bleket de røde merkene? (hvis du har det)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...