Lilje:) Skrevet 15. desember 2012 #1881 Skrevet 15. desember 2012 Det var det hudlegen sa til meg, altså at jeg kunne ta fruktsyre etter et års tid. Men han virka "streng" sånn sett da... syns å ha hørt at andre har tatt det etter et par måneder, men det syns jeg hørtes tidlig ut da... hvor lenge skal du gå på kuren? kan jeg spørre om hvor mye du veier og hvor mange kapsler du skal ta? Jeg vet ikke hvor lenge jeg skal gå på kuren eller hvor mange kapsler jeg skal ta! Irriterer meg. Hadde første time hos hudlegen 27. august hvor jeg fikk skrevet ut Iso. Neste time til kontroll var 12. desember. (Er ikke dette litt lenge, eller er det normalt?) Men den måtte jeg avlyse rett før. Så nå har jeg time 18 januar. Jeg tar 2 tbl for dagen, men har egentlig lyst til å gå opp til 3. (Veier 50 kg, og er 163 høy) Så mulig 3 blir i sterkeste laget. Har prøvd å regne på hvor mange mg jeg har tatt, men er så mye jobb..Haha
Lilje:) Skrevet 15. desember 2012 #1882 Skrevet 15. desember 2012 Du sier du tok N-lite laser, men hvor mange ganger prøvde du laseren? N-lite laser er en laser man må gjerne ta opp til 6 behandlinger for å merke stor forskjell. Ingen ser resultat etter første forsøk. Men det er alltid den første gangen som er dyrest. Koster vell rundt 1900.- første gang, også 900 for videre behandlinger med laseren. Jeg tok 2 ganger. Fikk beskjed om at veldig mange fikk gode resultater etter første behandlingen, men at de anbefalte å komme tilbake for en "tocuh up" etter 4 uker. Og at noen måtte ha denne touch upen for å se resultater. Ingen forskjell på meg. På Ellipseklinikken sine sider står det: "De første gangene kan det lønne seg å komme tilbake etter ca 4 uker for en ”touch up”. Det er vanlig å ta behandling i snitt hver 3 måned for å vedlikeholde resultatet." Og N-lite fjerner heller ikke hudormer/komdoner som er et av mine hovedproblemer (Var! Joho!).
Professor Orm Skrevet 15. desember 2012 #1883 Skrevet 15. desember 2012 Merkelig spørsmål kanskje, men hva gjør dere mot flassinga? Det er ganske ille nå, spesielt i ansiktet. Jeg tok på tretinoinkrem på øyenbrynene og fikk litt mye, så jeg smurte det ut. Men dette var kun én gang. Jeg har på sort cardigan, masse hvitt dryss på ermene. Hvis jeg gnir meg i ansiktet, snør det nærmest.
Lotta1 Skrevet 15. desember 2012 #1884 Skrevet 15. desember 2012 Hei alle gamle og nye iso brukere Liten rapport herfra. Jeg avsluttet kur i beg av juli, var då oppe i noen og 140 mg/kg så jeg tok mange kapsler. 3 til dagen de siste fire månedene. Jeg er fullstendig kvisefri enda. Effekten er helt fantastisk og jeg ber til mine guder om at det forblir slik. Noen gedigne og jævlige utbrudd underveis i kuren, ikke den store bedringen før etter over 4 måneder. Lykke til alle sammen og god jul 2
Gjest Sengaia Skrevet 15. desember 2012 #1885 Skrevet 15. desember 2012 Hei alle gamle og nye iso brukere Liten rapport herfra. Jeg avsluttet kur i beg av juli, var då oppe i noen og 140 mg/kg så jeg tok mange kapsler. 3 til dagen de siste fire månedene. Jeg er fullstendig kvisefri enda. Effekten er helt fantastisk og jeg ber til mine guder om at det forblir slik. Noen gedigne og jævlige utbrudd underveis i kuren, ikke den store bedringen før etter over 4 måneder. Lykke til alle sammen og god jul Takk for oppdatering! Ble det bedre etter endt kur? Jeg har ikke hatt en sånn kjempeforbedring under kuren, tar mine siste kapsler i dag (er da oppe i ca 145 mg/kg) men håper det blir bedre etterhvert etter kuren... åssen var det for deg? Takk, og god jul til deg også
Wonders Skrevet 15. desember 2012 #1886 Skrevet 15. desember 2012 Merkelig spørsmål kanskje, men hva gjør dere mot flassinga? Det er ganske ille nå, spesielt i ansiktet. Jeg tok på tretinoinkrem på øyenbrynene og fikk litt mye, så jeg smurte det ut. Men dette var kun én gang. Jeg har på sort cardigan, masse hvitt dryss på ermene. Hvis jeg gnir meg i ansiktet, snør det nærmest. Skrubbet forsiktig med varm myk vaskeklut, og smørte med god krem. Leppene er det bare å kjøre på med lipbalm, uten vann i. Vannet gjør at leppene sprekker i kulda ute...
finkel Skrevet 15. desember 2012 #1887 Skrevet 15. desember 2012 Merkelig spørsmål kanskje, men hva gjør dere mot flassinga? Det er ganske ille nå, spesielt i ansiktet. Jeg tok på tretinoinkrem på øyenbrynene og fikk litt mye, så jeg smurte det ut. Men dette var kun én gang. Jeg har på sort cardigan, masse hvitt dryss på ermene. Hvis jeg gnir meg i ansiktet, snør det nærmest. Jeg tok den mykeste kluten jeg hadde, sånn baby-/gasklut. Dusjet først, og vasket meg forsiktig etterpå med våt klut. Da forsvant den tørre huden uten at jeg måtte skure meg rød og sår. Husk godt med fuktighetskrem etterpå!
Gjest Sengaia Skrevet 15. desember 2012 #1888 Skrevet 15. desember 2012 Aaaahhh! Da er mine siste kapsler tatt! JOOHOOO!! :D !! Er oppe i ca 147 mg iso/kg. Er det mye, eller er det mange som er oppe i det? Jeg holder dere oppdatert på hvordan det går videre
Belle de Jour Skrevet 15. desember 2012 #1889 Skrevet 15. desember 2012 Nå er jo sminke veldig vanskelig for isotørr hud, men kanskje denne filmen er nyttig for de som ikke flasser som verst? Vurderer selv å gå til anskaffelse av en fuktgivende primer, noen som har erfaring? I dag har jeg tatt 124 piller, det går framover!
gjestSofia Skrevet 16. desember 2012 #1890 Skrevet 16. desember 2012 Sett en dokumentar om dette her, det kan hjelpe mange, men det kan ha psykologiske bi effekter som kan vare lenge. En jeg så begynte å føle seg rar etter å ha gått på det et par mnd og sluttet så, men etter noen år følte han seg fremdeles rar, som han aldri ble seg selv. Depressiv og suicidal. Det kan nok hjelpe mange, de slle fleste vil jeg tro. Men så utrolig synd på de som kan få disse effektene, vil råde de som vil begynne på dette til å reasearche det en del, se gjerne videor på youtube( han i dokumentaren hadde noen vidoer ute der hvor han forklarte det ikke var verdt det livet han hadde nå) sliter selv med kviser og har tenkt på denne kuren. Men så så jeg denne dokumentaren, tror den heter skin to di for, eller noe sånn. Ville bare komme med en liten advarsel. Selv bruker jeg en krem fra legen som heter aberela. Funker jaffal bedre enn dyre hudpleieprodukt mod kviser.:-)
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #1891 Skrevet 16. desember 2012 Reagerer på en ting.. Jeg måtte ikke gå på p-piller da jeg fikk denne kuren fordi hudlegen min syns det var greit at jeg sa jeg ikke var sammen med noen. Men så hadde jeg sex i fylla en dag der han hoppet av i svingen. Jeg ble gravid(endte i abort pga dødt foster). MEN da jeg gikk for å få siste dose iso visste jeg at jeg var gravid.Jeg sa ikke noe, de tok blodprøve som normalt for å utelukke graviditet, og jeg vet at jeg hadde stigende hcg(fikk vite dette på sykehuset noen dager etter). Men hørte aldri noe fra hudlegen..! Grunnen til at jeg ikke sa noe var at jeg allerede hadde avtalt og bestemt meg for abort. Anonym poster: 374df9b035f83f591be7924647ab6bd6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #1892 Skrevet 16. desember 2012 Hvilke p-piller bruker dere som går på det? Jeg må velge meg en type prevensjon nå, men er livredd for at p-piller skal gi meg kviser igjen. Er snart ferdig med 4mnd på iso! Sliter i tillegg med humørsvingninger osv.. Årh skulle ønske menn kunne gått på p-piller!! Anonym poster: 374df9b035f83f591be7924647ab6bd6
96ern Skrevet 17. desember 2012 #1893 Skrevet 17. desember 2012 En liten oppdatering fra min side; Jeg har nå gått på denne kuren i snart 2 uker, (12 dager ). Og som sagt har tar jeg 20mg, 1 kapsel hver dag. VELDIG lav dose, men kommer til å øke den til nyttår Bivirkningene kom kjapt, men ble litt borte igjen, i noen dager. men først i går merket jeg at tørrheten på leppene kom for fullt!! Bivirkninger så langt; - Tørre lepper - Tørr hodebunn - Flassing (under hake) - Tørr hud, generelt. - Hodepine, ( første uken ) Ellers så merker jeg ikke noe mere, så langt i allefall. Men venter veldig spent på flere bivirkninger. Jeg har jo veldig lv dose, men likevell har jeg fått et kraftig kviseutbrudd. Noen i ansikt, panne, men aller mest på ryggen og i hodebunnen. Veldig, veldig vondt å tørke håret etter en dusj.. Men jeg holder motet oppe med " Accutane before and after " vids på youtube Og mange kan gå flere måneder uten virkning på denne kuren, mens jeg har gått på 20mg, og tatt 12 kapsler. og JEG merker forskjell, allerede! Helt sjukt! Haka mi er allerede blitt mye finere, og den rødfargen i kvisene blir "finere". Med det mener jeg selvsagt at rødfargen fortsatt er tydelig, men på en mere akseptabelt måte :D Så jeg ser en klar forbedring på haka bare etter 12dager, dette er noe som får meg veldig positivt innstilt, og jeg gleder meg MYE mere til å øke dosen, enn til julaften. Jeg har troa på at ansiktet mitt kan bli helt fin, men vil sitte igjen med noe arr på ryggen, noe som ikke bekymrer meg mye. Gleder meg til flere resultater. Men på en måte kan jeg også si at huden er generelt blitt styggere, fordi den virker grovere nå, men dette er vel normalt Og jeg vet ikke om jeg trenger å skrive mye om ryggen og hodebunn.. Ryggen ser helt forjævlig ut for øyeblikket, og hodebunn er fullt av urenheter, noe som jeg faktisk ikke har hatt på 2år, men fikk med en gang jeg begynte denne kuren. Ellers går alt helt fint, og gleder meg til 4-6 måneder er gått! Lykke til, folkens ! :D
96ern Skrevet 17. desember 2012 #1894 Skrevet 17. desember 2012 Men la merke til en ting, når jeg lyser på ansikte mitt med lommelykt, så ser jeg enda at disse røde merkene er enda veldig synlige ( Så igjen, må vell bare smøre meg med tålmodighet!
Belle de Jour Skrevet 17. desember 2012 #1895 Skrevet 17. desember 2012 Kjenner meg mildt sagt igjen i disse røde merkene! På det ene kunnet mitt er huden helt rød, jeg hadde et større område med kviser tett i tett, så det er det heller prikker som ikke er røde! Kan bare ikke vente med å gå løs med syre, men jeg må bare være tålmodig. De fleste kvisene er borte, men det set fortsatt ut som jeg har skikkelig utslett i hele ansiktet
finkel Skrevet 17. desember 2012 #1896 Skrevet 17. desember 2012 Men la merke til en ting, når jeg lyser på ansikte mitt med lommelykt, så ser jeg enda at disse røde merkene er enda veldig synlige ( Så igjen, må vell bare smøre meg med tålmodighet! Kjenner meg mildt sagt igjen i disse røde merkene! På det ene kunnet mitt er huden helt rød, jeg hadde et større område med kviser tett i tett, så det er det heller prikker som ikke er røde! Kan bare ikke vente med å gå løs med syre, men jeg må bare være tålmodig. De fleste kvisene er borte, men det set fortsatt ut som jeg har skikkelig utslett i hele ansiktet Jeg begynte på iso i februar, og de røde merkene hadde jeg før start varte gjennom hele kuren, og bleknet ikke underveis. Fikk endel merker under kuren også: de minste, "normale", kvisene etterlot seg ikke merker, mens de underjordiske etterlot seg mørkerøde merker... Nå, 5 mnd etter pilleslutt så legger jeg ikke merke til de lengre. De er der, men veeldig svake. Jeg fortalte nettopp om kuren til ei venninne av meg som ikke så huden min da den var ille, og hun la kun merke til merkene når jeg fortalte henne og pekte på de. Så det blir bedre, men for meg tok det tid. Nå er jeg fornøyd og går uten sminke uten problemer
96ern Skrevet 17. desember 2012 #1897 Skrevet 17. desember 2012 Hei igjen! Jeg ser jo som sagt at denne kuren har en virkning på huden min, en positiv virkning! Men vil akkurat det samme som dere, bli fortest mulig ferdig med denne faenskapen. Jeg fikk beskjed når jeg var hos hudlegen at jeg skulle begynne med 1 kapsel hver dag, i 1 månede. Så skulle jeg inn på kontroll igjen, og øke dosen hvis alt gikk bra. Jeg har snart gått på denne i 2 uker nå, ( 12 dager ). Jeg merker klart at alt er som det skal, tror dere det er da mulig å ringe hudlegen å spørre om å fø øke dosen til 2 kapsler daglig? Noen andre som har gjort det, eller vet noe om det?
blomst12 Skrevet 17. desember 2012 #1898 Skrevet 17. desember 2012 Hei igjen! Jeg ser jo som sagt at denne kuren har en virkning på huden min, en positiv virkning! Men vil akkurat det samme som dere, bli fortest mulig ferdig med denne faenskapen. Jeg fikk beskjed når jeg var hos hudlegen at jeg skulle begynne med 1 kapsel hver dag, i 1 månede. Så skulle jeg inn på kontroll igjen, og øke dosen hvis alt gikk bra. Jeg har snart gått på denne i 2 uker nå, ( 12 dager ). Jeg merker klart at alt er som det skal, tror dere det er da mulig å ringe hudlegen å spørre om å fø øke dosen til 2 kapsler daglig? Noen andre som har gjort det, eller vet noe om det? Hei. Jeg ringte bare til legen og spurte om jeg kunne øke siden jeg ike hadde noen bivirkninger. Gikk da på to tbl daglig og ønsket tre. Legen lurte bare på hvor mye jeg veide, og jeg veier 68 så da kunne jeg fint gå opp til 3 tbl daglig og hvis bivirkningene ble for ille kunne jeg bare gå ned igjen. Har forøvrig INGEN bivirkninger nå heller, så må vel være en av de heldige!
terri Skrevet 17. desember 2012 #1899 Skrevet 17. desember 2012 Hei jeg har akkurat avsluttet min kur, men vil tipse dere som sliter med veldig tørre lipper om å prøve brystvortekrem! jeg har prøvd alle mulige lipsyler fra apotek, kosmetikkjeder, dageligvare men ingenting slår brystvortekremen! Den er ganske tykk, men gir utrolig mye fukt og holder lenge når jeg har den på om kvelden, våkner jeg opp med myke lepper som fortsatt er fuktet. lykke til videre dere som har lenge igjen jeg er helt kvisefri, men fortsatt rødlig og ujevn i hutonen... litt arr, men en helt fantastisk forbedring jeg håper vil vare!
96ern Skrevet 17. desember 2012 #1900 Skrevet 17. desember 2012 Hei. Jeg ringte bare til legen og spurte om jeg kunne øke siden jeg ike hadde noen bivirkninger. Gikk da på to tbl daglig og ønsket tre. Legen lurte bare på hvor mye jeg veide, og jeg veier 68 så da kunne jeg fint gå opp til 3 tbl daglig og hvis bivirkningene ble for ille kunne jeg bare gå ned igjen. Har forøvrig INGEN bivirkninger nå heller, så må vel være en av de heldige! Åja, så dette går faktisk an ja Jeg skal ringe i morgen,hvis jeg får tid og spørre om jeg kan gå opp til 2 kapsler. Vil bli ferdig en gang med denne kuren jeg og, og helst før neste sommer! Vil være kvise fri og ha en fin hud til August, da jeg skal på bryllup! Men hvordan går det med huden din da, blomst12? Gått lenge på kuren? Skal du gå lenge? Absolutt INGEN bivirkninger?;o Virkning på huden? Lykke til, alle sammen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå