Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kommer til å bli tykt igjen. Men det er individuelt hvor lang tid det tar, før de vokser ut igjen. Men det vokser ut, ja:)

Mitt hår har blitt tynnere på grunn av kuren (tror det er grunnen iallefall), har aldri vært så tynt før:/ og problemet er jo at jeg har veldig langt hår, så vil ta ei god stund før det tykke håret vokser ut igjen...:(

Anonym poster: b2dfd22ae461052c3db9d754913352ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt hår har blitt tynnere på grunn av kuren (tror det er grunnen iallefall), har aldri vært så tynt før:/ og problemet er jo at jeg har veldig langt hår, så vil ta ei god stund før det tykke håret vokser ut igjen... :(

Anonym poster: b2dfd22ae461052c3db9d754913352ff

Det er ikke greit når det går galt med håret, jeg blir alltid forferdelig lei meg. Vi må bare være glade for at det vokser ut igjen, og smøre oss med tålmodighet. Sannsynligvis er det ikke så ille som du tror, det er gjerne sånn. Man få bare gjøre det beste ut av det man har, det går alltids an å få det til å se bra ut :)

Skrevet

Ble det rart at jeg spurte om foundation, concealer og pudder tips i og med at jeg er gutt? Hva synes dere, er det greit med gutter som dekker det til med litt sånn, eller er det bare merkelig og ekkelt?

Det er jo ikke det at jeg kommer til å sminke meg, men bare ha på tynne lag på arrene og kvisene for å skjule de..

Skrevet

Ble det rart at jeg spurte om foundation, concealer og pudder tips i og med at jeg er gutt? Hva synes dere, er det greit med gutter som dekker det til med litt sånn, eller er det bare merkelig og ekkelt?

Det er jo ikke det at jeg kommer til å sminke meg, men bare ha på tynne lag på arrene og kvisene for å skjule de..

Jeg syns ikke det er rart i dete hele tatt, jeg vet om flere gutter/menn som dekker til kvisene sine :) Det burde jo være like lov som at jenter gjør det. Så det er jo det...

Skrevet

Da har jeg kjøpt Decleor aroma white C som ble anbefalt! :D Dette er jo en nattkrem, bruker dere den på dagen også?

Skrevet (endret)

Som sagt sa har ikke jeg prøvd denne kremen enda, men lest mye om den. Du kan prøve den som vanlig nattkrem i begynnelsen, for å så hvilken virkning den har på deg. Annbefaler deg å vente i et par uker får å se virkningen før du vurderer både dag og natt. Så prøv den som en nattkrem først du :)

Hold oss oppdatert om hvordan denne kremen fungerer på din hud da :)

Lykke til!

Endret av 96ern
Skrevet

Som sagt sa har ikke jeg prøvd denne kremen enda, men lest mye om den. Du kan prøve den som vanlig nattkrem i begynnelsen, for å så hvilken virkning den har på deg. Annbefaler deg å vente i et par uker får å se virkningen før du vurderer både dag og natt. Så prøv den som en nattkrem først du :)

Lykke til!

Skrevet

Lykke til!

Tak for svar :) Da prøver jeg bare om nettene først. Jeg skal holde dere oppdatert :)

Nå har jeg bare 3 kapsler igjen! Nå er jeg LEI! Det er nesten så jeg har lyst til å skylle de ned i do.

Jeg skal holde dere oppdatert :)

Skrevet

Tak for svar :) Da prøver jeg bare om nettene først. Jeg skal holde dere oppdatert :)

Nå har jeg bare 3 kapsler igjen! Nå er jeg LEI! Det er nesten så jeg har lyst til å skylle de ned i do.

Jeg skal holde dere oppdatert :)

Bare hyggelig!

Åjaa, du er altså snart ferdig med denne kuren. Heldiiig!

Hvordan virkning har denne kuren hatt på din hud?

Oppnådd de resultatene du hadde forventet deg?

Fikk du bort røde merker i huden, som enkelte kviser etterlater seg? (Hvis du hadde det da)

Mange kapsler tar to totalt, og hvor mange daglig?

Hvilke bivirkninger har du hatt?

Alt i alt, fornøyd?

Lykke til med resten av kuren, og denne kremen. :)

Skrevet

Virkninga er skuffende... men jeg har hørt at det kan ta en god stund etter endt kur å se bedring. Men noe bedre er det! En god del bedre egentlig ;) Men jeg tror jeg er et litt "uheldig" tilfelle som har denne kuren... de ALLER fleste blir skikkelig mye bedre tror jeg :) Bare søk på accutane på youtube, forskjellene er utrolige! Men jeg har en del av disse røde arrene da... så jeg håper denne kremen kan virke :) Hudlegen sa at jeg ikke måtte bruke noe sterkere enn asan (PH 3.5) og helst bare lunkent vann. Jeg brukte litt sterkere, og peeling osv, han sa at det kunne han se, arrene ble verre enn de hadde trengt å være. Så nå er den knallrøde fargen borte, men de er fortsatt tydelige. Jeg har bare 4 kviser med "innhold", kanskje jeg ikke skal klage så mye likevel... men disse arrene ser ut som kviser, og huden er litt ujevn. Jeg har ei venninne som tok kuren, hun sa at hun ikke så bedring før etter 3 mnd ETTER endt kur.

Jeg veier 65 kg og skulle egentlig ta 3 om dagen (2 om dagen de to første ukene). Man skal opp i mellom 120 og 150 mg ISO per kg du veier, så da hadde jeg kommet opp i 123 mg/kg. Jeg hadde en pakke ekstra, 100 stk, nå har jeg tatt 77 av de. Tenkte å ta 80 stk, da er jeg oppe i 148 mg/kg. Så egentlig kan jeg faktisk hive de siste i do nå, det spiller nok ikke så stor rolle siden jeg i utgangspunktet bare skulle ha 400 kapsler... Hvor mye veier du, og hvor mange kapsler skal du ta?

Alt i alt er jeg en del skuffa, samtidig som jeg ikke angrer på at jeg tok kuren. For det er bedring, og disse arrene vil nok forsvinne etterhvert. Om et år kan jeg ta fruktsyrebehandling og/eller laser. Fruktsyre har jeg prøvd før, og det funka bra! men kvisene kom tilbake når jeg slutta med behandlingene. Men jeg tror ikke de vil gjøre det nå, etter denne kuren :) Men som sagt; jeg er nok en av få som er litt uheldige! Men som sagt, - mest røde arr som ligner på kviser. Huden er glattere enn før, og nå angrer jeg ikke på at jeg har tatt kuren!

Jeg har hatt bivirkninger som veldig tørre lepper, hud og hår, følt meg mer nedstemt, (hadde sikkert vært det uansett, jeg er syk fra før...)

Så lykke til videre, du vil nok ikke angre :)

Anbefaler deg å gå på youtube og søke på "accutane" :)

Skrevet (endret)

Takk, takk :)

Der skikkelig leit å høre at du er skuffet over virkningen:(

Men joda, dessverre er du nok en av de mest uheldige, det er ikke retferdig, men sånn er virkeligheten..

Har sett en del " Before and after accutane " på youtube. Noen av videoene er jo helt sjuke. Får virkelig opp motet mitt til å fortsette. Jeg har bare gått på denne kuren i 8 dager, 1 kapsel hver dag. Hudlegen sa jeg måtte begynne med 1 kapsel hver dag i måned, Så hvis det går bra, så skal jeg få øke dosen til 2 eller 3 kapsler daglig. Jeg har slitt med kviser og urenheter i over 2 år, og har gått på tetralysal i rundt 2 år nå. Det hadde god virkning i begynnelsel, men virkningen ble bare svakere og svakere. Så måtte jeg vente noen månender på hudlege time, så ble mange kviser på den vente tiden, dessverre...

Men hudlegen skrev resept på roaccutan med en gang, og jeg fikk allerede begynne en dag etter hudlege besøket :D

Jeg har ikke fått none beskjed enda om hvor mange kapsler jeg skal ta, men skal spørre når jeg skal inn på kontroll i begynnelsen av Januar.

Jeg har jo bare gått med denne kuren i 8dager, altså 8 kapsler. Min 9ende dag, idag. Bivirkningene så langt er;

- Tørr i ansiktet

- Tørre lepper

- Hodepine

- Tørr hodebunn

- Flasser under haka

Også har jeg fått et mektig til kvise utbrudd. Ikke mye i ansiktet, men mye i hodebunn og på ryggen. Hake mi så veldig ille ut, før jeg begynte. Men bare etter 8 dager, så kan jeg se en liten forskjell på haka, veldig positivt :D

Gleder meg til flere resultater.

Jeg vurderte laser jeg også, både N-lite laser, og fraxel laser. Men det endte med roaccutan. Det annbefales at du begynner med Jan Marini hudprodukter før du tar laser, for å oppnå best mulig resultater av laseren :)

Hvis ikke roaccutan gir noen gode resultater hos meg, blir det vell laser etterhvert for meg også :)

Håper denne nattkremen gir deg gode resultater, den er kjent for å holde det den lovert, for å si det sånn! :D

Endret av 96ern
Skrevet

Enkelt og greit, hadde jeg vært mann/gutt/fyr med den huden jeg hadde på det verste, så ville jeg helt klart spurt om akkurat det samme. Less is more, dette for begge kjønn :) Heller bruke litt concealere og lignende enn å snike seg unna bilder :)

Skrevet

Men joda, dessverre er du nok en av de mest uheldige, det er ikke retferdig, men sånn er virkeligheten..

Har sett en del " Before and after accutane " på youtube. Noen av videoene er jo helt sjuke. Får virkelig opp motet mitt til å fortsette. Jeg har bare gått på denne kuren i 8 dager, 1 kapsel hver dag. Hudlegen sa jeg måtte begynne med 1 kapsel hver dag i måned, Så hvis det går bra, så skal jeg få øke dosen til 2 eller 3 kapsler daglig. Jeg har slitt med kviser og urenheter i over 2 år, og har gått på tetralysal i rundt 2 år nå. Det hadde god virkning i begynnelsel, men virkningen ble bare svakere og svakere. Så måtte jeg vente noen månender på hudlege time, så ble mange kviser på den vente tiden, dessverre...

Men hudlegen skrev resept på roaccutan med en gang, og jeg fikk allerede begynne en dag etter hudlege besøket :D

Jeg har ikke fått none beskjed enda om hvor mange kapsler jeg skal ta, men skal spørre når jeg skal inn på kontroll i begynnelsen av Januar.

Jeg har jo bare gått med denne kuren i 8dager, altså 8 kapsler. Min 9ende dag, idag. Bivirkningene så langt er;

- Tørr i ansiktet

- Tørre lepper

- Hodepine

- Tørr hodebunn

- Flasser under haka

Også har jeg fått et mektig til kvise utbrudd. Ikke mye i ansiktet, men mye i hodebunn og på ryggen. Hake mi så veldig ille ut, før jeg begynte. Men bare etter 8 dager, så kan jeg se en liten forskjell på haka, veldig positivt :D

Jeg vurderte laser jeg også, både N-lite laser, og fraxel laser. Men det endte med roaccutan. Det annbefales at du begynner med Jan Marini hudprodukter før du tar laser, for å oppnå best mulig resultater av laseren :)

Hvis ikke roaccutan gir noen gode resultater hos meg, blir det vell laser etterhvert for meg også :)

Håper denne nattkremen gir deg gode resultater, den er kjent for å holde det den lovert, for å si det sånn! :D

Kviseutbruddert kan kanskje være "det kjente kviseutbruddet" som de fleste får etter en liten stund etter begynnelsen på kuren. Jeg fikk et voldsomt, men jeg var forberedt og leste i denne tråden at dette gikk over, så jeg ble beroligga :)

Hvis mine arr ikke er borte om et år så tror jeg at jeg tar laser. Men da er det forhåpentligvis "bare" på grunn av arrene, og ikke på grunn av kviser, for jeg tror og håper at det kan bli bedre etter kuren, som med venninna mi :) Hudlegen var hvertfall optimistisk :)

Folk som går på ISO tar så mye forskjellige doser... noen tar 1 kapsel, andre 4... det skal visst være ca like mange mg/iso per hvor mye du veier. Veier du 60, så 60 mg(tre kapsler) iso om dagen. Men kanskje det avhenger mye også av hvilken hudlege man går til? Uansett er jeg ferdig..!! YEEESSS!!! :laugh: EN dag igjen, -men som sagt; kanskje jeg spyler de tre siste ned i do. Nå har jeg tross alt tatt 77 kapsler mer enn jeg i utgangspunktet skulle. Jeg er litt rød i ansiktet. Det gikk bort et par uker etter jeg hadde "pause" i oktober. Det kom tilbake når jeg begynte igjen 22. november. Slutter jeg nå er jeg kanskje finere til jul :danse: Noen som støtter meg på det? Å skulde de tre siste i do? Da har jeg uansett tatt 77 mer enn jeg skulle... dette tar jeg fra en "ekstra" resept som jeg fikk av fastlegen for lenge siden.

Er det noen her som går helt opp i 150 mg iso/kg? Det skal være mellom 120 og 150 mg iso per kg du veier etter endt kur... jeg er nå oppe i 145 eller noe, når jeg først tar det drittet her så kan jeg likegodt gå høyt opp tenkte jeg, så jeg er helt "sikker"...

Skrevet

Kom just til å tenke på akkurat dette innlegget. Du kommer ikke til å bruke mye foundation når du ser hvordan du blir seende ut. Jeg stod just og speilet meg og så hvor mye flass jeg har rundt nese-munn-hake-området, og forsåvidt også i ansiktet forøvrig. Jeg ser ut som om jeg har spist kake med masse melis og grist det utover, haha. Det viktigste for deg er jo å dempe rødheten vil jeg tro, det er ikke så mye som skal til :)

Skrevet

Jeg bruker for øyeblikket en flytende foundation fra Glo Minerals, som jeg er godt fornøyd med. Nå har jeg tidligere kun brukt foundation i pudderform tidligere (som ikke går nå som huden flasser en del), så jeg har ikke noe å sammenligne med. Men jeg pleier å blande den med dagkremen, og den sitter pent synes jeg, må bare bruke litt tid på å jobbe den inn i huden. Dekkevnen er lett, men ser for meg at kraftigere saker fungerer dårlig på tørr hud. Nå har jeg ikke flasset så mye, må ganske nærme for å se at den blir litt kakete på nesa og haka, ellers kan den anbefales:) Bruker som flere her Camouflage concealer fra samme merke. De røde merkene mine er dessverre så synlige at ingen av delene dekker uten at jeg skal se helt sparkla ut, der er det kun tålmodighet som fungerer gitt.

Skrevet

Virkninga er skuffende... men jeg har hørt at det kan ta en god stund etter endt kur å se bedring. Men noe bedre er det! En god del bedre egentlig ;) Men jeg tror jeg er et litt "uheldig" tilfelle som har denne kuren... de ALLER fleste blir skikkelig mye bedre tror jeg :) Bare søk på accutane på youtube, forskjellene er utrolige! Men jeg har en del av disse røde arrene da... så jeg håper denne kremen kan virke :) Hudlegen sa at jeg ikke måtte bruke noe sterkere enn asan (PH 3.5) og helst bare lunkent vann. Jeg brukte litt sterkere, og peeling osv, han sa at det kunne han se, arrene ble verre enn de hadde trengt å være. Så nå er den knallrøde fargen borte, men de er fortsatt tydelige. Jeg har bare 4 kviser med "innhold", kanskje jeg ikke skal klage så mye likevel... men disse arrene ser ut som kviser, og huden er litt ujevn. Jeg har ei venninne som tok kuren, hun sa at hun ikke så bedring før etter 3 mnd ETTER endt kur.

Jeg veier 65 kg og skulle egentlig ta 3 om dagen (2 om dagen de to første ukene). Man skal opp i mellom 120 og 150 mg ISO per kg du veier, så da hadde jeg kommet opp i 123 mg/kg. Jeg hadde en pakke ekstra, 100 stk, nå har jeg tatt 77 av de. Tenkte å ta 80 stk, da er jeg oppe i 148 mg/kg. Så egentlig kan jeg faktisk hive de siste i do nå, det spiller nok ikke så stor rolle siden jeg i utgangspunktet bare skulle ha 400 kapsler... Hvor mye veier du, og hvor mange kapsler skal du ta?

Alt i alt er jeg en del skuffa, samtidig som jeg ikke angrer på at jeg tok kuren. For det er bedring, og disse arrene vil nok forsvinne etterhvert. Om et år kan jeg ta fruktsyrebehandling og/eller laser. Fruktsyre har jeg prøvd før, og det funka bra! men kvisene kom tilbake når jeg slutta med behandlingene. Men jeg tror ikke de vil gjøre det nå, etter denne kuren :) Men som sagt; jeg er nok en av få som er litt uheldige! Men som sagt, - mest røde arr som ligner på kviser. Huden er glattere enn før, og nå angrer jeg ikke på at jeg har tatt kuren!

Jeg har hatt bivirkninger som veldig tørre lepper, hud og hår, følt meg mer nedstemt, (hadde sikkert vært det uansett, jeg er syk fra før...)

Så lykke til videre, du vil nok ikke angre :)

Anbefaler deg å gå på youtube og søke på "accutane" :)

Må man vente ETT år før man kan ta slike behandlinger som fruktsyre osv??

Skrevet

- Tørr i ansiktet

- Tørre lepper

- Hodepine

- Tørr hodebunn

- Flasser under haka

Jeg brukte Jan Marini produkter og tok N-lite laser før jeg begynte på kuren. Det var mitt siste forsøk på å bli kvitt kvisene, men det failet. Var ingen forandring. Og det gjorde så inn i helvetes vondt med laser på de underjordiske betente kvisene. Hadde det virket hadde det såklart vært verdt det, men den gang ei. Er også dyrt, så er lei meg for de bortkastede pengene.. Etter det ga jeg Jan Marini produktene sjansen en stund til å gjøre sitt. Produktene var deilige, men kvisene og urenhetene forble. Så da var det Isotretinoin next! Er nå ca 3,5 mnd inn i kuren.

Skrevet

Jeg brukte Jan Marini produkter og tok N-lite laser før jeg begynte på kuren. Det var mitt siste forsøk på å bli kvitt kvisene, men det failet. Var ingen forandring. Og det gjorde så inn i helvetes vondt med laser på de underjordiske betente kvisene. Hadde det virket hadde det såklart vært verdt det, men den gang ei. Er også dyrt, så er lei meg for de bortkastede pengene.. Etter det ga jeg Jan Marini produktene sjansen en stund til å gjøre sitt. Produktene var deilige, men kvisene og urenhetene forble. Så da var det Isotretinoin next! Er nå ca 3,5 mnd inn i kuren.

Det var det hudlegen sa til meg, altså at jeg kunne ta fruktsyre etter et års tid. Men han virka "streng" sånn sett da... syns å ha hørt at andre har tatt det etter et par måneder, men det syns jeg hørtes tidlig ut da... hvor lenge skal du gå på kuren? kan jeg spørre om hvor mye du veier og hvor mange kapsler du skal ta?

Skrevet

Må man vente ETT år før man kan ta slike behandlinger som fruktsyre osv??

Det stemmer, dessverre.

Skrevet

Du sier du tok N-lite laser, men hvor mange ganger prøvde du laseren? N-lite laser er en laser man må gjerne ta opp til 6 behandlinger for å merke stor forskjell. Ingen ser resultat etter første forsøk. Men det er alltid den første gangen som er dyrest. Koster vell rundt 1900.- første gang, også 900 for videre behandlinger med laseren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...