Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er lang tid! Det er veldig som vi ofrer for å få bort kvisene våre! Men jeg kunne gjort det flere ganger så lenge det funker.

Har du den kremen? Det står at det er nattkrem, har du (hvis du har brukt/bruker den kremen) hatt den på dagen også?

Jeg har ikke brukt den enda, siden jeg fortsatt er på denne kuren. Men skal selvsagt prøve den når jeg er ferdig, lest utrolig mye positivt om den.

http://forum.kvinneg...pic=590879&st=0

Der står det litt om den:)

Endret av 96ern
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid gikk det fra dere begynte på kuren, til neste timen deres hos hudlegen?

Skrevet

Det er enkelte kremer som kan forkorte prosessen, ja. Men det vil uansett ta litt tid før disse merkene forsvinner. De verste merkene jeg hadde i panne, tok det nesten 2 år før forsvant, men de forsvant. Denne kremen kan forkorte prosessen veldig,

http://www.blivakker...CFaSXcAodvxwAuQ

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Hvor lang tid gikk det fra dere begynte på kuren, til neste timen deres hos hudlegen?

Fikk satt opp ny time en måned etter konsultasjon og blodprøver :-)

Skrevet

Jeg hadde ny time hos hudlegen etter 2 mnd. Etter 1 mnd var det nok at jeg leverte negativ graviditetstest på legekontoret, og fikk resepten fakset til nærmeste apotek.

Skrevet

Jeg hadde ny time hos hudlegen etter 2 mnd. Etter 1 mnd var det nok at jeg leverte negativ graviditetstest på legekontoret, og fikk resepten fakset til nærmeste apotek.

Det hadde vært deilig å ikke reise opp til hudlegen.. Må ringe å høre om det er mulig! Godt tips :-)

Skrevet

Jeg må til kontoret og ta blodprøver og få ny resept 1 gang i måneden. Men jeg stusset litt på at timen hos hudlegen ikke var før omtrent 4 måneder etter påbegynt kur. Og jeg måtte i tillegg avbestille den timen nettopp (skulle hatt den imorgen). Og de hadde ikke noen ledig time til meg.. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

Skrevet

Da har jeg vært på min første kontroll hos hudlegen etter å ha gått på Roaccutan i 1 mnd. Legen så tydelig forskjell, og det syns jeg er stas! Har ikke lenger de dype kvisene som etterlot seg harde klumper, kun overfladiske, men fortsatt noe betente.

Fikk en ny resept, skal inn igjen til hudlegen for kontroll om 6 uker,+ de samme blodprøvene og grav test hos fastlegen.

Helt fantastisk å føle at betennelsen sakte men sikkert forsvinner!

Skrevet

Er det noen her som blir tynnere i håret? Er det noen som har tatt kuren som har fått mer fylde i håret igjen? Jeg håper det er fordi at håret blir så tørtm, at det bare kan virke tynt, og at det går over etter kuren... for da regner jeg med at det tørre håret går over? Vil ikke ha tynt og tørt hår :grine:

Skrevet

Er det noen her som blir tynnere i håret? Er det noen som har tatt kuren som har fått mer fylde i håret igjen? Jeg håper det er fordi at håret blir så tørtm, at det bare kan virke tynt, og at det går over etter kuren... for da regner jeg med at det tørre håret går over? Vil ikke ha tynt og tørt hår :grine:

Det kan hende du er inne i en røyteperiode, de kommer av og til. Det trenger ikke ha noe med kuren å gjøre. Det blir jo tørrere av behandlingen også, så du bør vaske det sjeldnere enn du pleier, aller helst bare når det trengs. Hvis du har langt hår, vil du også føle hårtapet er større enn det egentlig er. Jeg ser på hårbørsten og tenker herregud, dette er jo helt vilt, men så er det bare fordi hårstråene er lengre, og ikke nødvendigvis flere.

Skrevet

Hei! Jeg har et spørsmål til dere jenter. Jeg regner med at dere dekker til kvisene og urenhetene deres med sminke, eller noen gjør det iallefall. Nå som juletiden kommer, og bilder blir tatt, så vil jeg ikke snike meg unna fotograferingen, som jeg har gjort 2 år på rad nå, pga kviser, dessverre. Føler jeg ødelegger litt av stemningen når jeg gjør det.

Har dere noen foundation og concealer dere kan anbefale til meg, kanskje noe pudder også? Noe som helst ikke gjør huden veldig brun, og ikke vises så veldig godt at jeg har på disse produktene, men dekker over urenheter, og røde kviser.

Håper dere kan komme med noen produkt anbefalinger, så jeg kan få bestilt noe i dag:)

Ellers så er huden min helt for jævlig for øyeblikket. Ikke mye kviser i ansiktet, men flere enn da jeg startet, mange på ryggen og i hodebunn nå. Men ellers så synes jeg at haka faktisk har blitt finere bare på 8 dager(!)

Lykke til :)

Skrevet

Det kan hende du er inne i en røyteperiode, de kommer av og til. Det trenger ikke ha noe med kuren å gjøre. Det blir jo tørrere av behandlingen også, så du bør vaske det sjeldnere enn du pleier, aller helst bare når det trengs. Hvis du har langt hår, vil du også føle hårtapet er større enn det egentlig er. Jeg ser på hårbørsten og tenker herregud, dette er jo helt vilt, men så er det bare fordi hårstråene er lengre, og ikke nødvendigvis flere.

Tusen takk for svar!

Når du røyter, kommer det håret tilbake?

Skrevet

Tusen takk for svar!

Når du røyter, kommer det håret tilbake?

Faktisk leste jeg just at isotretinoin kan føre til hårtap, men det er ikke sikkert at det er derfor du gjør det. Uansett er det ikke permanent. For å svare på spørsmålet ditt: Javisst gjør det det, i begge tilfeller. Håret vokser, går inn i en overgangsfase, og til slutt en hvilefase hvor det ikke vokser. Til slutt faller det av fordi det presses ut av et nytt hårstrå som vokser ut :)

Skrevet

Faktisk leste jeg just at isotretinoin kan føre til hårtap, men det er ikke sikkert at det er derfor du gjør det. Uansett er det ikke permanent. For å svare på spørsmålet ditt: Javisst gjør det det, i begge tilfeller. Håret vokser, går inn i en overgangsfase, og til slutt en hvilefase hvor det ikke vokser. Til slutt faller det av fordi det presses ut av et nytt hårstrå som vokser ut :)

Jeg har også lest om flere som har slitt med hårtap flere måneder og opp til 1 år etter de har endt denne kuren. Men det er veldig sjeldent at det skjer, men dessverre så skjer det med noen. Sier ikke dette for å skremme dere, men det er faktisk fakta.

Skrevet

Jeg har også lest om flere som har slitt med hårtap flere måneder og opp til 1 år etter de har endt denne kuren. Men det er veldig sjeldent at det skjer, men dessverre så skjer det med noen. Sier ikke dette for å skremme dere, men det er faktisk fakta.

Nettopp det jeg også sa, det er veldig sjeldent, Det går nok bra for oss alle her inne :)

Skrevet

Åja, da blir det like tykt igjen da? PUUH! Takk for beroliggende svar :blomst:

Skrevet

Jeg dusjer hver kveld. Har fått med meg at det ikke er så lurt... men jeg bruker hårspray og hårskum. Dere som ikke dusjer hver dag, bruker dere hårprodukter ellers? Trodde nesten det kunne være dårlig for håret å ikke vaske det ut... men vet ikke :-S

Skrevet

Åja, da blir det like tykt igjen da? PUUH! Takk for beroliggende svar :blomst:

Det kommer til å bli tykt igjen. Men det er individuelt hvor lang tid det tar, før de vokser ut igjen. Men det vokser ut, ja:)

Skrevet

Det kommer til å bli tykt igjen. Men det er individuelt hvor lang tid det tar, før de vokser ut igjen. Men det vokser ut, ja:)

Tusen takk, nå puster jeg letta ut :D

Skrevet

Hei! Jeg har et spørsmål til dere jenter. Jeg regner med at dere dekker til kvisene og urenhetene deres med sminke, eller noen gjør det iallefall. Nå som juletiden kommer, og bilder blir tatt, så vil jeg ikke snike meg unna fotograferingen, som jeg har gjort 2 år på rad nå, pga kviser, dessverre. Føler jeg ødelegger litt av stemningen når jeg gjør det.

Har dere noen foundation og concealer dere kan anbefale til meg, kanskje noe pudder også? Noe som helst ikke gjør huden veldig brun, og ikke vises så veldig godt at jeg har på disse produktene, men dekker over urenheter, og røde kviser.

Håper dere kan komme med noen produkt anbefalinger, så jeg kan få bestilt noe i dag:)

Ellers så er huden min helt for jævlig for øyeblikket. Ikke mye kviser i ansiktet, men flere enn da jeg startet, mange på ryggen og i hodebunn nå. Men ellers så synes jeg at haka faktisk har blitt finere bare på 8 dager(!)

Lykke til :)

Jeg bruker Mac, dyrt, ikke mineralbasert men herregud så bra!! Gir ikke gjennskinn på bilder, holder 10 timer på jobb i varm butikk. Noe å teste? Ellers er jeg faktisk glad i Fedora som fåes på apotek! Mineralbasert og helt ok på pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...