Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har faktisk hjulpet med apobase, det skyldes sannsynligvis tørrhet som jeg har klødd på.

96ern: http://www.clinique....ctor/index.tmpl

Trodde den var grønn, mulig den var det før. Mente å huske at Clinique hadde en.

Takk for svar! :)

Jeg fant også en grønn concealer i går;

https://nelly.com/no/skj%C3%B8nnhet-kvinne/skj%C3%B8nnhet/mineral-makeup/idun-minerals-1437/idegran-concealer-204481-75/

Hva tror du om denne, kan denne dekke til røde, synlige kviser?

Har i allefall lyst til å prøve den, for å se :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg fant også en grønn concealer i går;

https://nelly.com/no...aler-204481-75/

Hva tror du om denne, kan denne dekke til røde, synlige kviser?

Har i allefall lyst til å prøve den, for å se :)

Kjenner ikke til merket, men fargen ser fin ut. Jeg synes likevel det er vanskeligere å dekke med mineralprodukter, føler de sitter mindre. Clinique sin concealer er gul, men det brukes også en del mot rødhet, leser veldig mye bra om den. Du kan jo evt. prøve begge to hvis du vil, du kommer jo sannsynligvis til å trenge det en stund fremover.

Gjest Sengaia
Skrevet

Du kan gått prøve vanlig vann når du vasker ansiktet, for noen blir også asan for sterkt.Hvis det er røde merker du har, så er det ikke arr, og disse vil blekes til med tiden. Jeg har sånne underjordiske kviser, røde og veldig synlige. Noen blir også veldig store, og tar tid før de forsvinner. Har du noe lignende?

Isåfall, hvis du har sånne som jeg har, så vil nok de røde merkene blekes etter hvert. Men dette kan ta alt fra kort tid, til veldig lang tid. Tok nesten 2 år før ene store, røde merket jeg hadde i pannen forsvant. Men som sagt, det forsvant tilslutt! :D

Disse merkene er utrolig frustrerende, det er jeg helt klar over.. Men det positive med denne typen kviser er at den ikke etterlater seg mye arr, men merker. Noe som vil blekes til vanlig hudfarge med tiden. Så det er nok bare å ta tiden til hjelp.

Men selvsagt finnes det flere kremer på markedet som kan hjelpe deg med å få fjernet disse merkene fortere. Denne her kremen har fått utrolig mange positive tilbake meldinger. Mange som har brukt denne mot disse røde merkene, enkelte kviser etterlater seg. Skal visst funke veldig, veldig bra:)

http://www.blivakker...CFeN4cAodWlwAjg

Jeg er nok bare i startfasen av denne kuren enda, svelget nettopp min 5 kapsel.. Men har ikke fått noen beskjed om hvor mye jeg skal opp i enda, men skal som sagt på kontroll hos hudlegen i begynnelsen av Januar. Skal spørre og grave litt da:) Btw; Jeg er 1.74 høy, og 52 kilo.

Hudlegen regnet med at jeg måtte være på denne kuren fra 3-4 måneder, så får vi se hva det blir til :)

Jeg er iallefall veldig fornøyd med at jeg begynte på denne kuren, bivirkningen er dritt, men heller disse bivirkningene i noen måneder, enn kviser i mange år :D Holder meg positiv.

Synd å høre at du ikke fikk det resultatet du hadde håper på :( Men det finnes mange andre måter per dags dato, så man kan bli kvitt alle kvisene. Ta deg enda en tur til hudlegen kanskje (?) og høre hva h*n har å anbefale deg, og sette det opp til videre behandling:) Håper du også blir fornøyd med huden og bli kvitt alle kvisene etterhvert ! :)

Tusen takk for svar! :)

Jeg har hatt en del sånne røde kviser med mye smuss i. Og også fårr noen sånn andre arr, men jeg er nok ikke av de verst rammede. Men veldig plagsomt.. Jeg får håpe de går bort etterhvert :) Hudlegen sa det at de ville forsvinne etterhvert, måneder, 6 mnd, 1 år... og etter det kunne jeg begynne på behandlinger som fruktsyre, laser osv. Jeg tok noen fruktsyrebehandlinger hos hudpleier for et par år side, det hjalp ganske mye! Men det kom tilbake igjen da... men får håpe jeg kan gjøre det igjen UTEN at det kommer tilbake :) Jeg tror dette er en fantastisk kur, det ÈR er fantastisk kur! Har du sett på youtube? Det vekker mye håp! eHar du merka noe nedstemthet etter du begynte på kuren? Hold ut alle bivirkningene, så er du ferdig til våren!

Gjest Sengaia
Skrevet

Har noen forresten noen tips til en vanlig god fuktighetskrem? Kanskje jeg også skal prøve den du anbefaler 96ern :)

Skrevet

Det med fuktighetskremer er vel også veldig individuelt. Du må rett og slett prøve deg frem, å se hvilken krem som passer best for huden din. Selvsagt kan du prøve den jeg bruker, fra Oriflame. Jeg hadde veldig stiv, tørr og ekkelt hud med en gang jeg startet på denne kuren. Begynte kort tid etterpå å påføre denne Oriflame fuktighetskremen, og huden ble glatt og jevnere med en gang. Bruker den kun om morgenen og kvelden, enda i allefall. Påførte den i morges, og den har effekt enda :D. Kommer sikkert til å bli enda mere tørr når dagene går, men denne kremen funker absolutt godt på min hud (:

Men prøv det litt frem, for å se hvilken type fuktighetskrem som din hud liker best :)

Lykke til!

Skrevet

For dere som er på denne kuren nå, så har jeg et spørsmål.

Jeg har gått på denne kuren i 6 dager nå, og fått en oppblussing av kviser i ansikt og panne. De virker også rødere enn før, noe som gjør de mye, mye mere synlige, og stygge...

Tar det lang tid før dette roer seg ned? så jeg slipper denne oppblussingen av kviser..

Som jeg har forstått så hjelper denne kuren også med å få røde kviser mindre synlige, og minske rødfargen i de, noe jeg håper.

Begynner å bli veldig desperat nå, og venter kun på at dette urbruddet skal roe seg ned litt..

Takk på forhånd :)

Skrevet

Vil tro jeg har annerledes akne enn de fleste andre her inne, så jeg kan ikke snakke av erfaring. Men så vidt jeg vet er disse utbruddene noe de fleste får. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet. I perioder med slik oppblussing ville jeg latt huden være mest mulig i fred, ikke styre med rensing og kremer.

Jeg selv får kviser som går bort etter en dag eller så, mens der dukker opp et par nye hver dag.

Skrevet (endret)

Bestiller dere produkter fra nettet? Nå kutter jeg ut å bruke såpe overhodet. Så får jeg se hvordan det fungerer :) Jeg håper så at de røde arra forsvinner :hakeslepp: Har noen andre hatt røde arr som har gått bort? Jeg har lyst til å prøve mandelolje som du snakker om, minibelle.. hvordan får jeg tak i den, bestiller du den på nettet?

Det selges også på apotek(sett den på Boots bl.a.), men tenker du økonomi så er Iherb absolutt det billigste. Dette er et utvalg de har, så ser du pris selv også. Har du aldri handlet der før så kan jeg gi deg på pm en kode som gir deg $5 avslag første handel. Håper ikke dette virker som reklame, for det er ikke meningen. Den koden er knyttet til min handlekonto der inne, og jeg har ikke gitt den til noen andre enn min søster fra før, så personlige fordeler merker jeg ikke noe til. Forøvrig kan jeg anbefale deg Iherb som et sted for å se etter produkter ;) Sjekk ut iherbtråden her inne om du ikke har vært der før :D

For dere som er på denne kuren nå, så har jeg et spørsmål.

Jeg har gått på denne kuren i 6 dager nå, og fått en oppblussing av kviser i ansikt og panne. De virker også rødere enn før, noe som gjør de mye, mye mere synlige, og stygge...

Tar det lang tid før dette roer seg ned? så jeg slipper denne oppblussingen av kviser..

Som jeg har forstått så hjelper denne kuren også med å få røde kviser mindre synlige, og minske rødfargen i de, noe jeg håper.

Begynner å bli veldig desperat nå, og venter kun på at dette urbruddet skal roe seg ned litt..

Takk på forhånd :)

For min del (alle er jo forskjellige vet du :P) gikk det over etter ca halvannen uke, så håper det roer seg snart for din del! Veldig plagsomt med ekstra uren hud når man såvidt takler det man har fra før.. :(

Endret av minibelle
Skrevet (endret)

Ja, jeg har nok med å takle det jeg har fra før, mildt sagt. Men nå har jeg faktisk fått kviser i hodebunn, noe som jeg ikke har hatt på 1 år.. Smører meg inn med tålmodighet og tar tiden til hjelp :)

Endret av 96ern
Skrevet

Da har jeg fått 2 nye betente kviser på området hvor jeg tidligere alltid fikk disse underjordiske betente kvisene.. Har vært uten en eneste kvise i over en mnd nå. Så det var uvant, og utrolig kjipt og våkne opp med 2 nye nå.. Har gått på kuren siden slutten av august, ca 3,5 mnd nå.

Ellers synes jeg at jeg har blitt styggere etter jeg begynte. (Selv om huden er så og si kvisefri) Synes arr synes bedre, og synes rynker/linjer synes bedre. Og jeg som alltid har en gylden farge i huden, er helt blass og blek... ugh.

Skrevet (endret)

Noe av det jeg gleder meg aller aller mest til er å ta solarium når jeg er ferdig med kuren!! :) Føler meg helt grå jeg også..

Våknet forresten også opp med en kjempekvise på kinnet idag, jeg er på min siste pakke med isotretinoin, og trodde ikke kvisene skulle kome så sent i kuren? :( Tenker på om det er like lett å få dem når jeg er helt med kuren...

Endret av Magetaske
Skrevet (endret)

Noe av det jeg gleder meg aller aller mest til er å ta solarium når jeg er ferdig med kuren!! :) Føler meg helt grå jeg også..

Våknet forresten også opp med en kjempekvise på kinnet idag, jeg er på min siste pakke med isotretinoin, og trodde ikke kvisene skulle kome så sent i kuren? :( Tenker på om det er like lett å få dem når jeg er helt med kuren...

Kanskje du burde ta opp dette med hudlegen du går til. Dette kan også utvikle seg videre, og danne enda flere kviser. Det kan hende du må forlenge kuren din med 1 måned eller noe sånt (?).

Men isåfall, jeg synes du burde ta opp dette med hudlegen, for kvisene skal ikke komme så sent i kuren. Det var leit å høre.

Men ellers, har denne kuren hatt mye virkning på deg?

Er du fornøyd med resultatet så langt?

Fjernet denne alt av urenheter, og røde merker hvis du hadde noen?

Hvilke bivirkninger har du hatt?

Hvor mange kapsler skal du ta, og har tatt?

Lykke til videre :)

EDIT; Rette noen skrivefeil.

Endret av 96ern
Skrevet

Effekten av tablettene har vært super. Har helt glatt hud og små porer nå.

Ble derfor svært overrasket over denne svære vonde kvisen midt i fjeset.

Når jeg tenker meg om hadde jeg en liten kvise for 2 uker siden også.

Har tatt 3 kapsler daglig hele kuren. Kan vel være greit å ta det opp med hudlegen, og høre hva han sier! Har tatt bildebevis ihvertfall, haha.. så den kan han få se om han vil! :)

Skrevet

hei dere :)

Jeg lurer på om noen har råd for hva man kan gjøre selv, og for hudkremer e.l. som kan virke mot litt ujevnheter/arr og på de røde prikkene som er igjen etter kviser? Det er ikke kviser, men det ser akkurat ut som det. De er "tomme", men det ser ikke bra ut. Jeg ser fortsatt ut som en pepperoni i ansiktet. Jeg er ferdig med kuren til søndag!! :D Jeg skal gi dere oppdateringer på hcordan det utvikler seg :) Jeg har litt kviser nå, og hudormer/svarteprikker, men hudlegen sier det blir bedre en stund etter endt kur. Men det er de røde arra som er så plagsomme... :(

Ellers mot kviser har jeg hørt at grønnsaker, og spesielt gulrøtter og brokkoli er veldig bra mot kviser. Og som jeg har nevnt mange ganger før vil jeg bare si til dere nye: jeg har prøvd 10 forskjellige lebepomader i en prisklasse på 20 kr til 200 kr. Den absolutt beste jeg har prøvd er LRP som kan kjøpes på apoteket for 8o kr. Den er fantastisk!

Skrevet

Og mandler skal også være bra, og sink. Jeg spiser alt dette hver dag og føler meg hvartfall sunn i det minste? Jeg skjører opp gulerøtter og brokkoli, og har en skål med mandler på bordet, spiser litt av og til, og om kvelden er det borte :) Og en sinktablett om morgenen. Jeg snakka med en homeopat en gang som sa at hermetisk tomatpurè var bra, og fisk/omega 3. Og at makrell i tomat var da superbra! I tillegg drikker jeg 1-2 kopper te om dagen. Kamille te, grønn te, brennelse, kjerringrokk, og noe som heter lever/galle te. Jeg vet ikke om dette er så bra å mikse, det blir litt sterkt... men det er sikkert bra tenker jeg da... :)

Skrevet

hei dere :)

Jeg lurer på om noen har råd for hva man kan gjøre selv, og for hudkremer e.l. som kan virke mot litt ujevnheter/arr og på de røde prikkene som er igjen etter kviser? Det er ikke kviser, men det ser akkurat ut som det. De er "tomme", men det ser ikke bra ut. Jeg ser fortsatt ut som en pepperoni i ansiktet. Jeg er ferdig med kuren til søndag!! :D Jeg skal gi dere oppdateringer på hcordan det utvikler seg :) Jeg har litt kviser nå, og hudormer/svarteprikker, men hudlegen sier det blir bedre en stund etter endt kur. Men det er de røde arra som er så plagsomme... :(

Ellers mot kviser har jeg hørt at grønnsaker, og spesielt gulrøtter og brokkoli er veldig bra mot kviser. Og som jeg har nevnt mange ganger før vil jeg bare si til dere nye: jeg har prøvd 10 forskjellige lebepomader i en prisklasse på 20 kr til 200 kr. Den absolutt beste jeg har prøvd er LRP som kan kjøpes på apoteket for 8o kr. Den er fantastisk!

Det er enkelte kremer som kan forkorte prosessen, ja. Men det vil uansett ta litt tid før disse merkene forsvinner. De verste merkene jeg hadde i panne, tok det nesten 2 år før forsvant, men de forsvant. Denne kremen kan forkorte prosessen veldig,

http://www.blivakker.no/49c1c1ab-fa1b-4f06-b184-ed08dc74d2c9/product/DEC0093/decleor-aroma-white-c-recovery-brightening-night-cream-50ml?gclid=CNGfsayDlbQCFaSXcAodvxwAuQ

Skrevet

Det er lang tid! Det er veldig som vi ofrer for å få bort kvisene våre! Men jeg kunne gjort det flere ganger så lenge det funker.

Har du den kremen? Det står at det er nattkrem, har du (hvis du har brukt/bruker den kremen) hatt den på dagen også?

Skrevet

Begynte uke 3 nå i dag, og merker at huden begynner å slå seg litt vrang. Masse små og flere store kviser (som er så store føles det ut som, at de burde ha sitt eget postnummer..) Merker at knærne, skuldrene og korsryggen er gåen. Står rett opp og ned i åtte timer i butikk, og det er vel kanskje ikke heeelt gunstig når man vet at en bivirkning er såre ledd.

Noen gode tips for å forebygge/lindre dette? Trener ellers, og alt det der... Men gjør så syyykt vondt..

Ang leppeprodukter, Decubal har en som heter tørre lepper og hud. 99% fett, den er helt mega!! Jeg elsker den! Kjøpes på apotek, og koster vel en 100lapp..

Skrevet

Begynte uke 3 nå i dag, og merker at huden begynner å slå seg litt vrang. Masse små og flere store kviser (som er så store føles det ut som, at de burde ha sitt eget postnummer..) Merker at knærne, skuldrene og korsryggen er gåen. Står rett opp og ned i åtte timer i butikk, og det er vel kanskje ikke heeelt gunstig når man vet at en bivirkning er såre ledd.

Noen gode tips for å forebygge/lindre dette? Trener ellers, og alt det der... Men gjør så syyykt vondt..

Ang leppeprodukter, Decubal har en som heter tørre lepper og hud. 99% fett, den er helt mega!! Jeg elsker den! Kjøpes på apotek, og koster vel en 100lapp..

Trening kan forverre disse problemene i musklene, bare så du er klar over det. Lest om flere som måtte slutte å trene mens de gikk på denne kuren, og da har de visst blitt bedre i muskler og ledd. Men ellers vet jeg ikke om noe, beklager!

Lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...