Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oljen er fra L'OCCITANE og ble kjøpt på boots apotek denne kan du også bruke i håret ditt, noe som passer meg meget bra, det hjelper på tørr hudebunn.

Amande Huile De Douche shower oil :)

Jeg har både tørr og kløende hodebunn, hadde det før jeg startet også. Tror du jeg ville reagert på den? Og åssen bruker man den i håret? Etter man har vasket det, og i hele håret og hodebunnen etterpå i vått hår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig sensitv hud, kan ikke en gang farge håret mitt hos en økologisk frisør eller bruke div hårprodukter.

Du bare tar den i håret som en vanlig shampo, for det er en mild såpe i denne oljen :) Så skyller du den ut med en gang hvis du føler det :)

Skrevet

Jeg har veldig sensitv hud, kan ikke en gang farge håret mitt hos en økologisk frisør eller bruke div hårprodukter.

Du bare tar den i håret som en vanlig shampo, for det er en mild såpe i denne oljen :) Så skyller du den ut med en gang hvis du føler det :)

Da skal jeg prøve det, jeg er snart tom for sjampo uansett. Hva bruker du på leppene? Det er der det er verst.

Skrevet

Da skal jeg prøve det, jeg er snart tom for sjampo uansett. Hva bruker du på leppene? Det er der det er verst.

På leppene bruker jeg en type som heter Carmex, du får den i en liten krukke. Den er veldig fet, så den sitter lenge på leppene. Får nok tak i den på apoteket, det eller rosebud. Så bruker jeg vanlige øyedråper, det får du kjøpt på apoteket, pluss nesespray med olje, slik at du smører slimhinnene. Det er et must for meg, ettersom at jeg har begynt å blø en del neseblod..

Skrevet

Til ansiktet bruker jeg Eucerin ansiktskrem med 5% karbamid, holder huden min fuktig hele dagen.

På kroppen (i dusjen) bruker jeg en type dusjolje som egentlig er en olje, med mild såpe.. Litt vanskelig å forklare men..

Ellers smører jeg inn kroppen med en fuktighetskrem som heter Karbamid og inneholde 10% karbamid. Hjleper meg veldig ettersom at jeg sliter mye med atopisk eksem på armene, og det ble ikke akkurat bedre etter at jeg startet med denne kuren :)

Takk for svar:))

Har også hørt om flere som bruker denne Karbamid, noe som jeg også vil prøve når jeg begynner på denne kuren:)

Skrevet

Takk for svar:))

Har også hørt om flere som bruker denne Karbamid, noe som jeg også vil prøve når jeg begynner på denne kuren:)

Bare hyggelig! Karbamid hjelper også dersom huden klør pga tørrhet eller eksem :)

Lykke til med kuren!

Skrevet

På leppene bruker jeg en type som heter Carmex, du får den i en liten krukke. Den er veldig fet, så den sitter lenge på leppene. Får nok tak i den på apoteket, det eller rosebud. Så bruker jeg vanlige øyedråper, det får du kjøpt på apoteket, pluss nesespray med olje, slik at du smører slimhinnene. Det er et must for meg, ettersom at jeg har begynt å blø en del neseblod..

Har hatt carmex før, den er god. Bruker 8Hour cream nå, men den sitter ikke så godt. Øyedråper ligger i skuffa, men jeg har ikke hatt helt behovet enda, selv om øynene er tørre. Neseblod derimot, det tenker jeg ikke på, jeg har aldri hatt det i mitt liv. Og jeg har slått trynet i en vegg. Fikk 3 blåmerker (dagen jeg skulle ta passbilde attpåtil), litt hoven, men ikke tegn til blod. Takk for gode tips forresten. Dere andre: jeg er åpen for alle forslag mht. leppepomade selv om jeg allerede har fått to gode forslag, vil finne det som fungerer aller best.

Skrevet

Takk for mange, mange gode annbefalinger fra dere folkens! Setter stor pris på det.

Kjenner jeg gleder meg til å ta blodprøve i morgen, og ta ut kapslene på Apoteket.Skal bli godt å få satt i gang med denne behandlingen. :D Kjempe happy atm :danse:

Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere som er på denne kuren nå. Tok det mange dager/uker før dere merket noen forbedring i huden og at kvisene forsvant?

Jeg regner med at bivirkningene kom veldig kjapt også, eller hva?

Har vært å tatt blodprøve hos legen i dag. Skal senere i dag på apoteket for å hente ut mitt første brett med kapsler. Jeg starter som sagt med 1 kapsel hver dag, så skal jeg øke dose til 2-3 kapsler etter 1måneds tid. Gleder meg til å begynne nå:)

Håper på svar snarest mulig:)

Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere som er på denne kuren nå. Tok det mange dager/uker før dere merket noen forbedring i huden og at kvisene forsvant?

Har vært å tatt blodprøve hos legen i dag. Skal senere i dag på apoteket for å hente ut mitt første brett med kapsler. Jeg starter som sagt med 1 kapsel hver dag, så skal jeg øke dose til 2-3 kapsler etter 1måneds tid. Gleder meg til å begynne nå :)

Kan svare for hva jeg har opplevd:

Jeg har hatt type betente kviser som minner om innebygde kviser, så når du klemmer på de, "eksploderer de", helt forferdelig. Altså jeg har en kraftig betennelse i huden, hudlegen sa derfor at jeg ville oppleve en forværring før det ville bli bedre. Dette skjedde med meg allerede i uke to ut i kuren. Jeg tar 2,3,2,3 tabl/dag. Så jeg så med andre ord ikke ut i ansiktet, men dette er veldig individuelt.

Vil også legge til at da jeg først startet med kuren, hadde jeg hodepine hver dag. Dette har heldigvis gitt seg :)

Jeg forventet å få en del bivirkninger med det samme jeg ble satt på kuren, ettersom at jeg nesten startet på maksdose. I uke tre begynte jeg å få veldig tørre lepper, tørr hud i ansiktet og veldig tørr hud på hendene.

Nå er jeg vel i starten av uke fire, blør noe neseblod og har fått vondt i korsryggen, men som sagt, det er ikke sikkert dette skjer med deg :)

Jeg ser klart en forbedring, men har fortsatt en kvise her og der som kommer frem, altså betente kviser, men de er ikke like plagsomme lenger som det de var.

Jeg skal ta totalt 400 tabl :)

Skrevet

Har vært å tatt blodprøve hos legen i dag. Skal senere i dag på apoteket for å hente ut mitt første brett med kapsler. Jeg starter som sagt med 1 kapsel hver dag, så skal jeg øke dose til 2-3 kapsler etter 1måneds tid. Gleder meg til å begynne nå :)

Jeg har ikke samme type akne som deg, min er sånn som ikke går vekk, kommer nye kviser hele tiden fordi jeg er testosteronsensitiv. Har slutta med Dianepiller som hjelper på akkurat sånn der. Det er altså ikke lett for meg å svare på når du kan merke bedring.

Bivirkningene derimot, dem kan jeg fortelle deg om. Har gått litt over en måned på dette, begynte å merke dem etter noen uker. Jeg flasser litt i ansiktet og har forferdelig tørre lepper, som forøvrig virker mindre tørre i dag. Jeg er litt tørr i øynene også, men det merker jeg ikke om ikke jeg kjenner etter. Tørre lepper er veldig vanlig, tror ingen slipper unna akkurat den. Vi krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Velkommen inn i klubben 96ern! Selv veksler jeg mellom decleor Hydra floral (både fuktighetskrem og maske) og effeclar h fra la roche posay, samt decleors rensevann. Funker bra! Vurderer også fuktserum fra decleor, denne kuren kombinert med kulda gjør ikke akkurat underverker for huden min. På leppene går det i prolipp og sheasmør. Må smøres konstant nå. Har fått grineøyer og litt slørete syn, må nok handle øyedråper. Foreløpig har jeg vært ganske heldig med bivirkninger, men nå merker jeg at de sniker seg på, har veldig vondt i ryggen og armene, og tørr.

Skrevet

Tusen takk for svar og god respons folkens:)

Jeg er kommet meg hjem og var på Apoteket for litt siden og fikk tatt ut kuren! Kan si jeg også er i gang nå, svelget nettopp min første kapsel, og det var en good følelse, mildt sagt. :danse: ENDELIG er jeg også på denne kuren. Tok noen uker før jeg bestemte meg om jeg faktisk var godt nok forbredt til dette, men kom frem til samme konklusjon som dere tydeligvis gjorde! Jeg skal som sagt starte med lav dose, 1 kapsel hver dag. Så skal jeg på kontroll hos hudlegen igjen om 1 måned, og muligens få øket dosen til 2-3 kapsler daglig.

Jeg er veldig godt forbredt, og bare venter spent for se hvilke typer bivirkninger som kommer til å ramme meg. Gleder meg veeldig til å få bort disse kvisene, jeg er selv veldig optimist når det gjelder denne behandlingen:)

Takk til gode råd og tips og forskjellige kremer og diverse jeg kan påføre huden under behandlingen:)

Masse lykke til ! :D

Skrevet

Dere som er ferdig med kuren, hvilken hudpleie bruker dere nå? :)

Skrevet

Jeg slenger meg inn i forumet her jeg!

Er i uke to, men ser at jeg har litt andre doser enn dere. Syv dager med en kapsel, syv dager med to kapsler og resten av perioden på tre kapsler.

Akkurat nå tror jeg at jeg har lest for mye om ISO, går aktivt (ikke nødvendigvis bevisst) og kjenner etter om jeg har vondt noe sted.. Ikke så kult når man jobber i butikk, og står og går åtte timer om dagen ;-)

Min historie: Jente på 20, gått på Tetracyklin i nesten tre år. Har hatt en blanding av dype, langvarige kviser og mange små kviser. De små har ofte vært i pannen, og de dype og vondeste har jeg hatt i kinnene, haken og rett ved og rundt kjevelinjen. Har fått alt av lokalvirkende medisiner, skrubber, vasker, p-piller (har hatt spiral, så sluppet hormoner i HELE kroppen). Nettopp kommet hjem fra et år i marinen, hvor sminke ikke har hatt noe særlig plass i hverdagen, så nå er jeg på ISO og håper på at dette blir bedre.

Gleder meg til å høre mer, lese masse og se bilder av fremgangen og erfaringene til alle her inne!! :-D

Skrevet

Velkommen skal du være, BennyBoop! Jo flere, jo bedre:)

Håper du også kommer til å være veldig aktivt inne på dette forumet. Del gjerne hvilke bivirkninger og virkning denne kuren har på deg. Jeg kommer som sagt til å være veldig aktivt på dette forumet. Hver eneste dag, så lenge jeg går på denne kuren i såfall.

Svelget min første kapsel i dag, og gleder meg til å svelge en ny en i morgen. Lav dose til å begynne med som du sikkert skjønner..:)

Lykke til, håper du oppnår de resultatene du har forventet !:D

• Liker 1
Skrevet

Velkommen skal du være, BennyBoop! Jo flere, jo bedre:)

Håper du også kommer til å være veldig aktivt inne på dette forumet. Del gjerne hvilke bivirkninger og virkning denne kuren har på deg. Jeg kommer som sagt til å være veldig aktivt på dette forumet. Hver eneste dag, så lenge jeg går på denne kuren i såfall.

Svelget min første kapsel i dag, og gleder meg til å svelge en ny en i morgen. Lav dose til å begynne med som du sikkert skjønner..:)

Lykke til, håper du oppnår de resultatene du har forventet !:D

Ja, skal prøve å være aktiv. Men med mye jobb nå før og etter jul så kan jeg ikke love noe daglig!

Jeg merker at jeg er tørr på leppene litt mer enn hva jeg normalt er. Ellers håper jeg at jeg ikke blir tørr på øynene, fordi som linsebruker vil jeg ikke bruke briller mens jeg er på kuren.

Lite relevant for deg kanskje 96ern, men er det flere her inne som har merket at med pillene så blir ikke TR borte? Hadde det uken før jeg begynte på ISO, og nå blir det ikke borte?!?! HJELP!! Noen som har noen råd?

Skrevet

Merker en del muskelsmerter ved trening. Har gått ned på mengde og trener kun 3 ganger i uka. Håper jeg kan gå i morgen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg merket tørre lepper allerede etter 3 dager. Nå etter 3-4 måneder (husker ikke lenger) på kuren er jeg begynt å bli ganske stram i masken, men jeg er ikke tørr slik at jeg flasser. Kroppen er jeg ikke tør på i det hele tatt.

Har fått mye plager med knær, rygg og det leddet bak ved hælen. (ømt og stivt). Har måttet gi opp styrketreningen, noe som er utrolig plagsomt ettersom det er en stor del av livet mitt. Ellers merker jeg at øynene er mer sensitiv, de svir og blir fort rød. Bruker øyedråper som noen her inne har anbefalt.

Men jeg skal ikke klage, synes jeg har sluppet billig unna bivirkninger, og jeg har fått kjempegode resultater av kuren! Ellers er jeg så bleik som jeg aldri har vært før. Denne tiden av året og ingen solarium....Uff, ikke bra :fnise:

Tar forresten 2tbl/dag. Dere som tar høyere dose- hvor mye veier dere?

Endret av Lilje:)
Gjest Sengaia
Skrevet

Lilje: til leppene vil jeg absolutt anbefale LRP som fåes kjøpt på apoteket. Den er fantastisk!

Jeg veier 64 kg og tar 3 om dagen. Har bivirkninger som tørr hud, øyne og lepper, og det KLØR overalt! Og jeg er litt mer nedstemt enn vanlig... jeg skulle egentlig ha 400 kapsler, men da kom jeg bare opp i 123 mg/kg. Jeg har 100 kapsler til som jeg har tatt 50 av nå, og tar jeg alle er jeg oppe i 156 mg/kg. Jeg lurer på å komme opp til 150 mg/kg, men vurderer å kaste 20-25 av de i do rett og slett... hvor mye skal dere andre komme opp i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...