plix Skrevet 17. november 2012 #1681 Skrevet 17. november 2012 Så fint at "Giften" fungerer på deg:) men husk at huden må tømmes helt, så kan fort komme flere utbrudd. Vær forbredt! Hvor lenge skal du gå på kuren? Lykke til vidre:) Jada, jeg er forberedt. In fact, jeg var forberedt på at jeg ikke kom til å få noe hjelp av kuren i det hele tatt, så derfor jeg jubler over å få kjenne på det å ha en smoooth hud igjen Vet ikke hvor lenge, kommer vel an på dosering videre, men det blir nok ca 400 tabletter.
Professor Orm Skrevet 18. november 2012 #1682 Skrevet 18. november 2012 Min hud har ikke kommet seg enda. Men det går nok etterhvert. Men det jeg egentlig lurer på er om dere har erfaring med voksing av legger under kuren? Er på tredje uken tror jeg. Pleier å vokse dem selv, og jeg har ikke lyst til at de skal bli så forferdelig langhårete. Gjør vondere og vondere jo lengre det går mellom hver gang..
Gjest Sengaia Skrevet 18. november 2012 #1683 Skrevet 18. november 2012 Huden blir mye tynnere, men jeg vet ikke hvordan det er med voksing, men jeg ville vært forsiktig... kanskje du burde prøve på et lite område for å teste? Jeg ble ferdig med kuren for 7 uker siden. Jeg var vel en av veldig få uheldige som ikke fikk aller beste resultat. Det er mye bedre da, men det er ikke sånn superbra liksom... er det noen her som går på en kur nr to og får bra effekt av det? Som om det skulle være sånn man kan forvente at man vanligvis får av èn kur? Jeg ble veldig skuffa, jeg hadde så veldige forventninger til denne kuren... men jeg vil ikke skremme dere som tar kuren, -det er nok et vedig fårtall som må ha to kurer. Bare håper jeg kan få en kur til... skal til hudlegen til torsdag. Jeg har en del røde "kviser", men det er ikke kviser heller, tror det må være arr. Vurderer å ta laser. Og hudormene og svarte prikker er der... ARGH!
plix Skrevet 18. november 2012 #1684 Skrevet 18. november 2012 Huden blir mye tynnere, men jeg vet ikke hvordan det er med voksing, men jeg ville vært forsiktig... kanskje du burde prøve på et lite område for å teste? Jeg ble ferdig med kuren for 7 uker siden. Jeg var vel en av veldig få uheldige som ikke fikk aller beste resultat. Det er mye bedre da, men det er ikke sånn superbra liksom... er det noen her som går på en kur nr to og får bra effekt av det? Som om det skulle være sånn man kan forvente at man vanligvis får av èn kur? Jeg ble veldig skuffa, jeg hadde så veldige forventninger til denne kuren... men jeg vil ikke skremme dere som tar kuren, -det er nok et vedig fårtall som må ha to kurer. Bare håper jeg kan få en kur til... skal til hudlegen til torsdag. Jeg har en del røde "kviser", men det er ikke kviser heller, tror det må være arr. Vurderer å ta laser. Og hudormene og svarte prikker er der... ARGH! Så trist å lese. Er selv helt i start av kuren så noe nyttig for deg har jeg ikke. Men jeg er sikker på at jeg også er en av de som må på kur nr to. Grunnen til det er fordi jeg er motsatt av deg her, har faktisk ingen forventninger til at dette skal være en løsning som varer. Håper jeg blir positivt overrasket.. Håper du rapporterer hva det blir til.
Gjest Sengaia Skrevet 18. november 2012 #1685 Skrevet 18. november 2012 Så bra Jeg vil ikke ta fra noen håpet! Det er jo en fantastisk kur for de aller fleste, og nå som mine 400 kapsler er overstått så har det hvertfall hatt LITT effekt. Så får jeg se hva hudlegen sier til torsdag Jeg har også hørt med en som har tatt den som sa det ikke ble helt bra på henne før tre måneder ETTER endt kur. Jeg føler meg litt motløs, men jeg får håpe jeg blir positivt overrasket :D
96ern Skrevet 19. november 2012 #1686 Skrevet 19. november 2012 Hva skal jeg gjøre, kom med tips og råd til meg, vær så snill folkens.. Det er forsatt 2uker til jeg har time til hudlege.. Tiden går utrolig tregt. Som sagt, jeg har ikke mange kviser, har en god del arr og noen kviser har begynt å poppe opp igjen. Noen av de blir store, røde og veldig vonde. Sykt irriternde. Vet ikke om det er arr eller ikke? De er røde, og jeg trodde først de skulle komme bort av seg selv med tiden til hjelp? hatt noen i rundt 1 og et halvt år nå, de er svakere farge på de, men kommer det helt bort?! Har begynt å fått noen kviser på haken og rundt nesa også nå!! Det kan komme flere kviser innen tiden jeg skal til hudlegen, har dere noen tips til meg hvordan jeg kan prøve å unngå kviser? Er det noen prdoukter dere kan annbefale til tynn og sensitiv hud? Kremer, skrubb, tabletter etc? Håper så inndelig at dere kommer med noen tips til meg. Kvisene synes kanskje ikke så godt som jeg tror i virkeligheten. Men jeg har altså hatt de i to år nå, og begynner å bli veldig lei nå! Det ødelegger mye av selvtilliten min og selvbildet. Før jeg fikk kvisene var jeg aktiv sammen med venner og venniner HELE tiden. Når jeg begynte å få kviser i 9 klasse, trekket jeg med litt tilbake og ble litt mindre sosial. Noe som flere merket, ikke bare de jeg var sammen med, men til og med de som jeg ikke brukte mye tid sammen med. Er nå 16 år og har fortsatt noen utbrudd og noen arr. Er heldigvis sosial igjen, sammen med venner, men ikke så mye som jeg en gang var, desverre! Har det egentlig "greit" per dags dato, venter spent på vidre behandling, selvsagt.. Det går liksom ikke en dag uten jeg tenker på kvisene og arrne. Veldig leit. Håper bare en dag jeg kan få normal hud igjen, og ikke bruke kremer, tabletter, skrubb etc, hver eneste dag. Jeg har fått nok nå, og kommer til å gjøre alt og betale alt for å få huden pen igjen:) Penger tenker jeg heller ikke på når jeg handler produkter. Handlet nettopp en pakke med 3 produkter fra " Jan Marini " noe som gjorde huden min mere irritert. kostet rundt 600.-, men tenker ikke at det var bortkastet penger, jeg har fått prøvd det iallefall.Skal også legge om kostholdet mitt og begynne å trene enda mere. Er det noe annet dere bruker å gjøre i hverdagen, som kan minske sjansen for å få kviser? Man må lide for skjønnheten Håper dere kommer med råd og tips til meg:)
96ern Skrevet 19. november 2012 #1687 Skrevet 19. november 2012 Jada, jeg er forberedt. In fact, jeg var forberedt på at jeg ikke kom til å få noe hjelp av kuren i det hele tatt, så derfor jeg jubler over å få kjenne på det å ha en smoooth hud igjen Vet ikke hvor lenge, kommer vel an på dosering videre, men det blir nok ca 400 tabletter. Jeg har også vurdert denne "giften", gått på tetralysal i rundt 2 år.. Noe som egentlig er alt for lenge for kropen uten pauser, men ble ikke advart eller noe av den fordømte legen min. Med en gang jeg slutter å ta tablettene, kommer kvisene tilbake:( Så tror jeg har gode muligheter for å få skrevet ut ISO:) Håper du holder oss oppdatert om hvordan det går med deg, bivirkninger etc:) Lykke til!
jenny_d_b Skrevet 19. november 2012 #1688 Skrevet 19. november 2012 Hei! Jeg er journaliststudent ved Høgskolen i Oslo og Akershus, og vi skal lage en tv-reportasje om akne, med fokus på behandling og psykiske problemer. Vi er allerede i kontakt med en hudlege, men vi ønsker gjerne å finne noen som selv sliter med akne. Vi ønsker i så fall å følge dem hjemme/møte dem i en park elns, og noe av vinklingen er den psykiske belastningen som følger med å ha mye kviser og akne. Det går an å anonymisere vedkommende ved å ikke filme ansiktet, men vi håper så klart å finne noen i Oslo-området som er villige til å stille opp for dette skoleprosjektet. Filmen vil kanskje bli publisert på høgskolens nettavis Journalen, men det er stort sett studenter og ansatte som leser/vet om nettavisen, så det er ikke snakk om at veldig mange vil se reportasjen. Det hadde virkelig hjulpet oss om noen ønsket å stille opp for å belyse dette problemet! Send meg en privatmelding her eller send en mail til [email protected]
Miah Skrevet 19. november 2012 #1689 Skrevet 19. november 2012 ^ Tror ikke du vil slite med å finne mennesker som sliter psykisk på grunn av kviser. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg kunne stilt opp, men blir litt for langt. Fester man dropper, nyttårsaftener man blir sittende inne, vanskelig å søke på jobber pga. hvordan man føler seg, mer sjenert, prøver alltid å dekke over huden, mister store deler av ungdomstiden. Alt på grunn av noe som helsesøster på ungdomsskolen sa "det går nok over, det gjør det for alle." 1
plix Skrevet 19. november 2012 #1690 Skrevet 19. november 2012 ^ Tror ikke du vil slite med å finne mennesker som sliter psykisk på grunn av kviser. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg kunne stilt opp, men blir litt for langt. Fester man dropper, nyttårsaftener man blir sittende inne, vanskelig å søke på jobber pga. hvordan man føler seg, mer sjenert, prøver alltid å dekke over huden, mister store deler av ungdomstiden. Alt på grunn av noe som helsesøster på ungdomsskolen sa "det går nok over, det gjør det for alle." Enig!
Belle de Jour Skrevet 19. november 2012 #1691 Skrevet 19. november 2012 Snart tre uker unnagjort nå, en uke med tre om dagen. Og fortsatt ingen forverring i bivirkningene:) Faktisk var det verre etter fire-fem uker på tetra og reseptbelagte kremer. Merker at huden blir noe klarere, og kvisene er på langt nær så vonde og betente som de var første uken.
Gjest Scampi Skrevet 19. november 2012 #1692 Skrevet 19. november 2012 Hei igjen! Har bare gått på denne kuren i fem dager nå, men har fått en oppblomstring av flere betente kviser i ansiktet mitt, flere som har opplevd det samme? Håper det gir seg om ikke så lenge. Har merket at leppene og huden i ansiktet mitt er blitt noe tørrere...
plix Skrevet 19. november 2012 #1693 Skrevet 19. november 2012 Hei igjen! Har bare gått på denne kuren i fem dager nå, men har fått en oppblomstring av flere betente kviser i ansiktet mitt, flere som har opplevd det samme? Håper det gir seg om ikke så lenge. Har merket at leppene og huden i ansiktet mitt er blitt noe tørrere... Ja den første tiden (individuelt fra person til person) skjer det ting, som kviser nye steder- samt forverring. Det går mest sannsynlig over
Lilje:) Skrevet 20. november 2012 #1694 Skrevet 20. november 2012 Noen som kan svare på hvor mye man får tilbakebetalt av Iso-kuren? Og hvordan man søker om det? Må man bare ta vare på alle kvitteringer?
Vimsemus Skrevet 20. november 2012 #1695 Skrevet 20. november 2012 Noen som kan svare på hvor mye man får tilbakebetalt av Iso-kuren? Og hvordan man søker om det? Må man bare ta vare på alle kvitteringer? http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/legemidlerapotek.aspx
plix Skrevet 21. november 2012 #1696 Skrevet 21. november 2012 (endret) Javisst der kom det jeg ventet på; forverring i huden igjen. Men det var deilig så lenge det varte Denne uken er det 1mnd (4 uker) siden jeg startet, og jeg skal oppsummere hvilke bivirkninger jeg har hatt og fått i ca rekkefølge: Tørre lepper: Har det fortsatt, men bruker lypsyl gjennom hele dagen. Tørr hud: Har det fortsatt, men dette er under kontroll. De siste dagene har jeg vært sløv med krem og maske, så den tørre huden vises og kjennes igjen. Neseblod: Hendte meg bare et par ganger i starten, hvor jeg våknet med blod på puten. Men så gikk det over til skorper. (Mer lengre ned.) Tørr hodebunn: Har det fortsatt, bruker oljer innimellom når tid, men i hverdagen har hodebunnsgeleen til Aco vært VIRKELIG til stor hjelp. Den gjør ikke håret fett så derfor er den så lettere å bruke etter hårvask enn oljer. Da jeg kjøpte den var hodebunnen så ille at det så ut som om jeg hadde flass, selv rett etter en hårvask og oljekur. Vondt i bein/muskler/kropp: Varte bare noen dager, var ikke pga trening eller sykdom. Ikke særlig mens det sto på, men heldigvis ga det seg fort. Men etter det ga seg har jeg fått en verk i knærne som kommer og går, vet ikke om dette kan skyldes kuren det også. (?) Fått komedoner på nese og hake: Regner med dette er en del av det å rense huden innenfra. Det sees på nær hold, og nå skjønner jeg hva "store porer" menes med, det føles som om disse utvider porene. Gleder meg til de er borte. Tørre, røde øyne: Etter jeg kjøpte øyedråpene fra apoteket har det vært en drastisk forbedring, merker fort om jeg ikke tar de 3 ganger om dagen ca. Neseblod og skorper/tett nese: Her kommer olje-nesesprayen inn, den har også blitt et fast produkt i bruk og til virkelig stor hjelp. Idag droppet jeg det når jeg sto opp. Noen timer senere var det tilbake. Så til et par bivirkninger jeg tror kan skyldes kuren: Vondt i halsen: Jeg er veldig "tørr" og sår i halsen, veldig ofte etter kuren startet. Skylder på kuren Tørre negler: Jeg har ikke lest at dette er en bivirkning, men ikke mange dagene etter oppstart ble neglene veldig tørr og flisete. Når alt annet blir tørt, så tenkte jeg automatisk at det var tablettene som hadde skyld i det. Alt i alt en hel del bivirkninger. Jeg tar det virkelig ikke tungt, og tar det som det kommer. Jeg leter ikke etter bivirkninger så snart det dukker opp noe, men ser selvsagt sammenhengen. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at kuren kommer til å hjelpe meg, fordi jeg kan ikke se for meg hvordan disse tablettene kan hjelpe mot hormon-bombene min egen kropp produserer, og som mest sannsynlig også er grunnen til hudproblemet. Men det vil tiden vise. Endret 21. november 2012 av minibelle
plix Skrevet 21. november 2012 #1697 Skrevet 21. november 2012 (endret) Ehm.. trippelpost gitt Endret 21. november 2012 av minibelle
plix Skrevet 21. november 2012 #1698 Skrevet 21. november 2012 (endret) Trippelpost Forresten, skal tilbake til hudlegen neste uke. Noe spesielt jeg skal huske på? Hva kan være lurt å spørre om? Hva gjør han? Skal jeg trappe opp på tabletter, tror dere? (1-2-1-2-1-2 dosering med 20mg tabl) Skal jeg ta blodprøvene før jeg drar til ham? All erfaring med sjekk-timer mottaes med takk, har lest en del i tråden men noe samlet har jeg ikke lest Endret 21. november 2012 av minibelle
Lilje:) Skrevet 21. november 2012 #1699 Skrevet 21. november 2012 http://www.helfo.no/...dlerapotek.aspx Skjønner fortsatt ikke hvor mye man kan få tilbake og hvordan man søker om det.. Blå resept? Får vel snakke med legen om det.
Lilje:) Skrevet 21. november 2012 #1700 Skrevet 21. november 2012 (endret) Javisst der kom det jeg ventet på; forverring i huden igjen. Men det var deilig så lenge det varte Denne uken er det 1mnd (4 uker) siden jeg startet, og jeg skal oppsummere hvilke bivirkninger jeg har hatt og fått i ca rekkefølge: Tørre lepper: Har det fortsatt, men bruker lypsyl gjennom hele dagen. Tørr hud: Har det fortsatt, men dette er under kontroll. De siste dagene har jeg vært sløv med krem og maske, så den tørre huden vises og kjennes igjen. Neseblod: Hendte meg bare et par ganger i starten, hvor jeg våknet med blod på puten. Men så gikk det over til skorper. (Mer lengre ned.) Tørr hodebunn: Har det fortsatt, bruker oljer innimellom når tid, men i hverdagen har hodebunnsgeleen til Aco vært VIRKELIG til stor hjelp. Den gjør ikke håret fett så derfor er den så lettere å bruke etter hårvask enn oljer. Da jeg kjøpte den var hodebunnen så ille at det så ut som om jeg hadde flass, selv rett etter en hårvask og oljekur. Vondt i bein/muskler/kropp: Varte bare noen dager, var ikke pga trening eller sykdom. Ikke særlig mens det sto på, men heldigvis ga det seg fort. Men etter det ga seg har jeg fått en verk i knærne som kommer og går, vet ikke om dette kan skyldes kuren det også. (?) Fått komedoner på nese og hake: Regner med dette er en del av det å rense huden innenfra. Det sees på nær hold, og nå skjønner jeg hva "store porer" menes med, det føles som om disse utvider porene. Gleder meg til de er borte. Tørre, røde øyne: Etter jeg kjøpte øyedråpene fra apoteket har det vært en drastisk forbedring, merker fort om jeg ikke tar de 3 ganger om dagen ca. Neseblod og skorper/tett nese: Her kommer olje-nesesprayen inn, den har også blitt et fast produkt i bruk og til virkelig stor hjelp. Idag droppet jeg det når jeg sto opp. Noen timer senere var det tilbake. Så til et par bivirkninger jeg tror kan skyldes kuren: Vondt i halsen: Jeg er veldig "tørr" og sår i halsen, veldig ofte etter kuren startet. Skylder på kuren Tørre negler: Jeg har ikke lest at dette er en bivirkning, men ikke mange dagene etter oppstart ble neglene veldig tørr og flisete. Når alt annet blir tørt, så tenkte jeg automatisk at det var tablettene som hadde skyld i det. Alt i alt en hel del bivirkninger. Jeg tar det virkelig ikke tungt, og tar det som det kommer. Jeg leter ikke etter bivirkninger så snart det dukker opp noe, men ser selvsagt sammenhengen. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at kuren kommer til å hjelpe meg, fordi jeg kan ikke se for meg hvordan disse tablettene kan hjelpe mot hormon-bombene min egen kropp produserer, og som mest sannsynlig også er grunnen til hudproblemet. Men det vil tiden vise. Hvis bivirkningene ikke plager deg veldig, og du vil bli fortest mulig ferdig (hvem vil ikke det ) så kan du jo foreslå at du har lyst til å gå opp til 2tbl/dagen. Så ser du hva legen din sier. Jeg veier 52 kg, og går på 2 for dagen. Er dog veldig heldig med bivirkninger. Har ikke tørr hud en gang. Men tørre lepper har jeg. Og litt sensitive/røde øyne. Jeg har også fått ganske vondt i knærne- de føles stive og ømme når de blir belastet. Spesielt hvis jeg har sittet en stund. Har en veldig fysisk krevende jobb for tiden, og har slitt litt med det ene kneet fra før, så jeg tenkte det kunne være årsaken. Men en bivirkning av Iso er jo stive og ømme ledd, så det er nok det som er synderen. Jeg håper i hvert fall det Du må ikke tro at kuren ikke vil hjelpe deg! Jeg har hatt akne og komedoner siden jeg var 12 år. Dvs i 10!! år..Hadde prøvd alt og ingenting hjalp. Nå har jeg gått på Iso i snart 3 måneder, og er helt kvisefri!! Endret 21. november 2012 av Lilje:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå