Gjest BabyBlue Skrevet 28. oktober 2012 #1581 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Det er akkurat den samme masken, bare at Decleor er glad i å endre navn på produktene sine Bare hyggelig forresten, ble positivt overrasket over hvor godt brukt denne tråden ble Endret 28. oktober 2012 av BabyBlue
plix Skrevet 28. oktober 2012 #1582 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Det er akkurat den samme masken, bare at Decleor er glad i å endre navn på produktene sine Bare hyggelig forresten, ble positivt overrasket over hvor godt brukt denne tråden ble Takk Tenk det, side 80 allerede Jeg leste litt på LRP-produktene forresten, og ser de bruker SLS i ihvertfall den ene rensen, og diverse annet jeg vanligvis styrer unna. Lurer på om jeg skal lete litt på egenhånd etter alternativer (har fra før av Shea butter fra Iherb jeg også, men føler ikke for å smøre dette i ansikt. Men nå har jeg ikke fått så tørr hud ennå, mulig den biten forandrer seg utover vinteren ) Endret 28. oktober 2012 av minibelle
Gjest BabyBlue Skrevet 28. oktober 2012 #1583 Skrevet 28. oktober 2012 La roche posay? Jeg er egentlig ikke så imponert over det merket, fikk milier og ujevn hud av solfaktoren. Jeg klarte meg veldig bra på decleor, selv om noen sier det svir når de bruker de produktene under roaccutane kur. Hva man tåler og hva huden liker under denne kuren er ganske individuelt.
plix Skrevet 28. oktober 2012 #1584 Skrevet 28. oktober 2012 La roche posay? Jeg er egentlig ikke så imponert over det merket, fikk milier og ujevn hud av solfaktoren. Jeg klarte meg veldig bra på decleor, selv om noen sier det svir når de bruker de produktene under roaccutane kur. Hva man tåler og hva huden liker under denne kuren er ganske individuelt. Ja det var de jeg tenkte på. Jeg bruker linker som denne og denne for å sjekke innholdet i produkter, og jeg fant noe fyfy i Decleor også. Det er så mye "fyfy" i alt, så noe har jeg funnet ut at det kan ikke taes hensyn til overalt. Med tiden finner jeg nok ut hva som passer best huden min under denne kuren
Gjest BabyBlue Skrevet 28. oktober 2012 #1585 Skrevet 28. oktober 2012 Ja det var de jeg tenkte på. Jeg bruker linker som denne og denne for å sjekke innholdet i produkter, og jeg fant noe fyfy i Decleor også. Det er så mye "fyfy" i alt, så noe har jeg funnet ut at det kan ikke taes hensyn til overalt. Med tiden finner jeg nok ut hva som passer best huden min under denne kuren Hvis du er veldig opptatt av at det skal være rene ingredienser kan du jo kanskje snuse litt på charlottes urtekosmetikk...? Det er et "indie" merke av en norsk dame som lager produkter av naturlige ingredienser. Har ikke prøvd noe selv, men ingredienselisten ser bra ut og prisene er ganske ok. Du kan også bestille prøver om du vil det. Tror det er noen på kg som har erfaring med det, husker ikke helt hvordan jeg kom over merket...
plix Skrevet 28. oktober 2012 #1586 Skrevet 28. oktober 2012 Hvis du er veldig opptatt av at det skal være rene ingredienser kan du jo kanskje snuse litt på charlottes urtekosmetikk...? Det er et "indie" merke av en norsk dame som lager produkter av naturlige ingredienser. Har ikke prøvd noe selv, men ingredienselisten ser bra ut og prisene er ganske ok. Du kan også bestille prøver om du vil det. Tror det er noen på kg som har erfaring med det, husker ikke helt hvordan jeg kom over merket... Link lagret, takk
loffen Skrevet 28. oktober 2012 #1587 Skrevet 28. oktober 2012 Datteren min har nå 18 tabletter igjen, og har trappet ned til 1 pr dag. Hun har gått på kuren siden april! Hun fikk 1 siste kvise for en mnd siden. Hun er superfornøyd! Tålte kuren bra, blødde litt neseblod innimellom, fikk tørre lepper og hud på armene, men ikke verre enn at litt kortisonsalve hjalp på det verste (på armene). Vanlig fuktisghetskrem og lypsyl ellers. Det gikk også veldig bra på 'sydenferie' i sommer, med høy solfaktor og lesing under parasollen midt på dagen. Nå håper vi arrene blir blekere snart, og at de vonde kvisene aldri kommer tilbake mer! Jeg tror mange er veldig skeptiske til kuren etter alt det fæle man kan lese på internett, men legene skriver jo ikke ut ting som er direkte farlige, dessuten blir man jo fulgt opp tett underveis.
Belle de Jour Skrevet 29. oktober 2012 #1588 Skrevet 29. oktober 2012 Oppsøkte privat hudlege sist onsdag, og fikk resept på iso. Må vente til onsdag denne uken med å begynne for at tetraen skal ut av kroppen. Utålmodig! Jeg vil også prøve å unngå å stille for mange spørsmål som allerede er blitt stilt, men jeg har et par likevel: 1. Sminketips? Har sett på flytende foundation fra Glo Minerals. Ser et sted at den inneholder a-vitamin, burde det være et problem? Tenkte også å kjøpe camouflage concealer fra samme merke, er det dumt å bruke en concealer som virker uttørkende, selv om det kun er på kvisene? 2. Er det kun tran som er forbudt? Kan jeg fortsatt ta andre typer omega 3, så lenge de ikke er tilsatt a-vitamin? Prøver å være godt forberedt, og har tatt til meg mange tips som har kommet fram i denne tråden
plix Skrevet 29. oktober 2012 #1589 Skrevet 29. oktober 2012 Oppsøkte privat hudlege sist onsdag, og fikk resept på iso. Må vente til onsdag denne uken med å begynne for at tetraen skal ut av kroppen. Utålmodig! Jeg vil også prøve å unngå å stille for mange spørsmål som allerede er blitt stilt, men jeg har et par likevel: 1. Sminketips? Har sett på flytende foundation fra Glo Minerals. Ser et sted at den inneholder a-vitamin, burde det være et problem? Tenkte også å kjøpe camouflage concealer fra samme merke, er det dumt å bruke en concealer som virker uttørkende, selv om det kun er på kvisene? 2. Er det kun tran som er forbudt? Kan jeg fortsatt ta andre typer omega 3, så lenge de ikke er tilsatt a-vitamin? Prøver å være godt forberedt, og har tatt til meg mange tips som har kommet fram i denne tråden Da starter du nøyaktig 1 uke etter meg. 1. Noen sminketips har jeg dessverre ikke, annet enn at jeg leste i denne tråden at noen brukte camouflage concealer under kuren. Jeg skal kjøpe en ny concealer selv, den jeg hadde er tom. Har vurdert den litt selv, men ikke kommet så langt ennå- huden min er ikke så tørr ennå at jeg vet hvordan det blir å sminke det verste fremover. Er på jakt etter en flytende fondation, siden jeg bruker så lang tid på å legge mineralfondationenen jeg har. Forøvrig er jeg veldig fornøyd, men.. Del gjerne dine erfaringer underveis 2. Jeg tror det. Noen andre må nok bekrefte det for deg, men jeg er ganske sikker på at du har rett
plix Skrevet 29. oktober 2012 #1590 Skrevet 29. oktober 2012 Våknet idag med blod på puten, er dette det neseblodet man kan forvente seg, forresten? Var ingen blod i ansikt eller ellers.. Er ikke det litt tidlig, da? Jeg har tross alt bare tatt tablettene 5 dager Jeg gleder meg til tiden fremover, og mest av alt til jeg er ferdig Håper så veldig at det fungerer for meg også!
Belle de Jour Skrevet 29. oktober 2012 #1591 Skrevet 29. oktober 2012 Da starter du nøyaktig 1 uke etter meg. 1. Noen sminketips har jeg dessverre ikke, annet enn at jeg leste i denne tråden at noen brukte camouflage concealer under kuren. Jeg skal kjøpe en ny concealer selv, den jeg hadde er tom. Har vurdert den litt selv, men ikke kommet så langt ennå- huden min er ikke så tørr ennå at jeg vet hvordan det blir å sminke det verste fremover. Er på jakt etter en flytende fondation, siden jeg bruker så lang tid på å legge mineralfondationenen jeg har. Forøvrig er jeg veldig fornøyd, men.. Del gjerne dine erfaringer underveis 2. Jeg tror det. Noen andre må nok bekrefte det for deg, men jeg er ganske sikker på at du har rett Takk for svar:) Tenker flytende er best selv, foundation i pudderform blir nok lite pen om huden flasser. Virker jo som at man bare må gi opp sminke i det hele tatt til slutt, men det får vi ser på. Ellers er jeg veldig spent på bivirkningene. Kanskje ikke det lureste å starte midt i eksamenstiden, men nå kan jeg ikke vente en dag mer enn nødvendig! Kommer sikkert til å oppdatere litt etter jeg har "kommet i gang".
plix Skrevet 29. oktober 2012 #1592 Skrevet 29. oktober 2012 Takk for svar:) Tenker flytende er best selv, foundation i pudderform blir nok lite pen om huden flasser. Virker jo som at man bare må gi opp sminke i det hele tatt til slutt, men det får vi ser på. Ellers er jeg veldig spent på bivirkningene. Kanskje ikke det lureste å starte midt i eksamenstiden, men nå kan jeg ikke vente en dag mer enn nødvendig! Kommer sikkert til å oppdatere litt etter jeg har "kommet i gang". Jeg tror også det kanskje kan komme til et punkt hvor sminke er uaktuelt. Jeg fikk så tørr hud i helgen, bare 3 dager uti kuren, at sminken så bare fæl ut. Jeg smurte en del vitamin E-olje og lot det virke over natten. Utrolig stor forskjell, har ikke vært spesielt tørr siden. Har så og si aldri tørr hud ellers, så vet det er pga kuren Har sluttet å vaske/rense huden hver morgen også, for å slippe tørr hud. Det jeg gjør er å fukte en klut, tørke forsiktig over ansikt og smører krem før jeg legger sminken. Håper å kunne følge deg litt fremover Det blir bra å komme igang.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #1593 Skrevet 29. oktober 2012 To spørsmål fra en som er ferdig: 1. Kan jeg aldri mer smøre meg assa? Hva gjør jeg med den tørre, sviende huden? 2. Når gir depresjonen seg? Vurderer antidepressive, veldig slitsomt å ha det slik. Anonym poster: 0f2b2a7de63e5d52fd48ca9c09814489
Belle de Jour Skrevet 30. oktober 2012 #1594 Skrevet 30. oktober 2012 Håper å kunne følge deg litt fremover Det blir bra å komme igang. Jeg skal oppdatere så fort jeg merker at ting skjer:) Grugleder meg nå, men tenker det er viktig å ikke "vente på" bivirkningene, men heller bare ta de som det kommer.
plix Skrevet 30. oktober 2012 #1595 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg skal oppdatere så fort jeg merker at ting skjer:) Grugleder meg nå, men tenker det er viktig å ikke "vente på" bivirkningene, men heller bare ta de som det kommer. Veldig bra innstilling, spesielt siden alle har forskjellige bivirkninger
Gjest Sengaia Skrevet 30. oktober 2012 #1596 Skrevet 30. oktober 2012 Har noen noen gode råd mot arr? Jeg har noen slags røde, og bittelittegrann "innsukende" arr. Det kan ligne litt på kviser, men alt er helt tomt. har fått beskjed om at dette er arr. Noen som har noen tips på hva som kan funke?
Professor Orm Skrevet 31. oktober 2012 #1597 Skrevet 31. oktober 2012 Har noen noen gode råd mot arr? Jeg har noen slags røde, og bittelittegrann "innsukende" arr. Det kan ligne litt på kviser, men alt er helt tomt. har fått beskjed om at dette er arr. Noen som har noen tips på hva som kan funke? Det beste er laser, men du må vente ei god stund etter du er ferdig med kuren. Ellers har krystallsliping hos hudpleier fungert ganske bra på meg
Gjest BabyBlue Skrevet 31. oktober 2012 #1598 Skrevet 31. oktober 2012 Har noen noen gode råd mot arr? Jeg har noen slags røde, og bittelittegrann "innsukende" arr. Det kan ligne litt på kviser, men alt er helt tomt. har fått beskjed om at dette er arr. Noen som har noen tips på hva som kan funke? Det beste du kan gjøre etter endt kur er å passe på huden og bruke solfaktor (huden er sensitiv for sol leeenge etter kuren). Huden trenger minst et år før du kan gå inn for å behandle arr. Rødhet skal forsvinne av seg selv, men "ice pick" arr må man nesten behandle med laser eller syre for å bli kvitt. Selv har jeg snust på både laser og syrebehandling, men etter hva jeg har skjønt bør man ikke gå for pinglebehandlinger om man vil ha så perfekt hud som mulig.
Gjest Sengaia Skrevet 31. oktober 2012 #1599 Skrevet 31. oktober 2012 Takk for tips Går syre og laser under pinglekurer? Hva kan finnes? Jeg prøvde fruktsyrebehandlinger for et år siden, det hjalp på kvisene, men kvisene kom tilbake like etter behandlingene var over. Men nå har jeg jo tatt en iso-kur da. Nå er det mest arra. Det er nesten som tomme kviser... Jeg er så LEI av det prikkete ansiktet mitt! Har hatt kviser siden jeg var 10, nå er jeg 25. _Vente et år etter iso-kur før man burde ta behandlinger for arr? Det var lenge :-S Rødheten ellers er borte, det er bare de arra som ser ut som tomme kviser... Takk for tips dere :-)
Professor Orm Skrevet 31. oktober 2012 #1600 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Du bør nesten spørre hudlegen om når du kan begynne å behandle arrene, men jeg mener å huske at du må vente et år, huden trenger tid på å komme seg etter en sånn kur, du skal være forsiktig med den en godt stund etter du er ferdig. Jeg burde kanskje ikke uttale meg, har aldri gått på sånn før, men det skal der bli en endring på. Jeg hentet min første pakke i dag Gleder meg som en unge på julaften. Sykt mange her inne egentlig, og nå kommer jo jeg også til å være her, så da blir dere en til. Rettelse: Der står i pakningsvedlegget at du må vente minst 6 mnd. før du begynner med laser og sliping. Endret 31. oktober 2012 av Professor Orm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå