Gjest arthas_ Skrevet 15. oktober 2012 #1561 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg har ikke hudormer, men hu sa at jeg skulle smøre med den for å holde huden nedslipt og like fin som da jeg gikk på iso.
Ivana Skrevet 15. oktober 2012 #1562 Skrevet 15. oktober 2012 då har eg gått på medisinen nokre dåger og eg byrja å merkja nokon bivirkningar. Tørre lepper og tørr hud rundt nasa. Fleire kvisar, som er raud og virkje noke sår. Like ikkje! men går nok betre snart. Har forresten funne den mest fantastiske foundation på apoteket "La Roche Posay Toleriane Foundation". Fantastisk dekke, fin farge og "puster". Anbefales virkeli!
Lilje:) Skrevet 19. oktober 2012 #1563 Skrevet 19. oktober 2012 Noen som vet om de komedonene/hudormene man hadde da man begynte på Iso (i min situasjon; MANGE) må klemmes ut? For det må jo ut, og det er jo ikke som enkelte kviser at det går ut og sprekker på en måte.. Kan ikke se jeg har fått noen nye komedoner etter jeg begynte, men jeg har like mange som da jeg begynte. (nesten 2 måneder siden) Noen som vet?
finkel Skrevet 19. oktober 2012 #1564 Skrevet 19. oktober 2012 Noen som vet om de komedonene/hudormene man hadde da man begynte på Iso (i min situasjon; MANGE) må klemmes ut? For det må jo ut, og det er jo ikke som enkelte kviser at det går ut og sprekker på en måte.. Kan ikke se jeg har fått noen nye komedoner etter jeg begynte, men jeg har like mange som da jeg begynte. (nesten 2 måneder siden) Noen som vet? Jeg tror ikke det... Da jeg økte dosen mot slutten så hadde jeg mange hudormer igjen på haka, og grudde meg til alle skulle aktiveres og bli vonde kviser... Noen flere ble det nok, men jeg tør påstå at absolutt ikke alle kom frem! Hvor det ble av de aner jeg ikke...
Lilje:) Skrevet 19. oktober 2012 #1565 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg tror ikke det... Da jeg økte dosen mot slutten så hadde jeg mange hudormer igjen på haka, og grudde meg til alle skulle aktiveres og bli vonde kviser... Noen flere ble det nok, men jeg tør påstå at absolutt ikke alle kom frem! Hvor det ble av de aner jeg ikke... Takk for svar! Så når du avsluttet kuren, så hadde du ikke fler hudormer? :D
finkel Skrevet 19. oktober 2012 #1566 Skrevet 19. oktober 2012 Takk for svar! Så når du avsluttet kuren, så hadde du ikke fler hudormer? :D Det hadde jeg ikke! Bortevekk. Og jeg hadde tidligere komedoner tett i tett flere steder i ansiktet...
Lilje:) Skrevet 19. oktober 2012 #1567 Skrevet 19. oktober 2012 Det hadde jeg ikke! Bortevekk. Og jeg hadde tidligere komedoner tett i tett flere steder i ansiktet... Å, nå fikk jeg ny motivasjon! Selv om jeg ser laangt etter et helt glatt ansikt enda... Synes arr bedre under kuren? Føler at både aknearr og andre arr på kroppen (rifter osv etter katteklor) synes mye bedre!
Belle de Jour Skrevet 20. oktober 2012 #1568 Skrevet 20. oktober 2012 Håper jeg ikke sporer av tråden, men siden iso frister mer og mer spør jeg likevel. Jeg regner med at de fleste her har (dårlige) erfaringer med tetra, og jeg går selv på det nå. Jeg har inntrykk av at det virket mens dere gikk på det, men hvor lang tid tok det da før dere så resultater? Har selv gått 5 uker snart (av 12 totalt), og ser knapt nok noen forbedring, faktisk en del verre flere steder. Bruker i tillegg differin og epiduo. Er det normalt at det tar enda lenger tid før man merker forskjell, eller burde jeg bare dra til Volvat? Litt kjipt å bruke masse penger på en time der om jeg uansett bare får beskjed om å fortsette på tetra...
Gjest Sengaia Skrevet 21. oktober 2012 #1569 Skrevet 21. oktober 2012 Oppdatering herfra: Nå er det 19 dager siden jeg fulførte kuren. I begynnelsen etter endt kur ble kvisene verre, men leppene ble gradvis bedre. Nå den siste uka har huden blitt mye bedre. Men det er et stykke igjen... jeg fikk mer håp da jeg hørte om ei som ikke så full bedring før ETTER endt kur. Så det blir jo litt og litt bedre, så jeg håper på at det skal bli bra. MEN; jeg må jo si at jeg har vært veldig motløs uten bedring under hele kuren... ikke for å skremme andre! Jeg er nok et sjeldent tilfelle ; Men nå er hvertfall leppene ikke tørre i det hele tatt. Håret er fortsatt litt tørt, og resten av kroppen, men jeg føler meg ikke dehydrert.og rødheten i ansiktet er nesten borte. Er det forresten andre som har samme erfaringer som meg, - at det ikke blir bedre før en stund etter endt kur? Også lurer jeg på om noen kan anbefale en hudkrem og ansiktsvask til meg som tåler en del i huden, og som fortsatt har litt kviser? Jeg kan ikke ha fete kremer, heller litt lette... Ellers ønsker jeg alle lykke til, hold motet oppe, jeg har bare hørt om EN utenom meg selv som ikke ser bedring før et stykke etter endt kur
Skyld Skrevet 22. oktober 2012 #1570 Skrevet 22. oktober 2012 Får ikke ny resept før på fredaaaag. Er tom så blir et lite opphold. Pah. Men krysser fingrene for å få dobbel dose nå.
Gjest Sengaia Skrevet 25. oktober 2012 #1571 Skrevet 25. oktober 2012 Ny oppdatering: Nå er det litt over tre uker siden jeg tok siste pille. Kvisene er snart borte, det er et par igjen da. Nå har jeg ikke så mye som ligger under huden, men jeg har veldig mye arr. Har noen erfaring med arr etter kuren, og om de forsvinner? Har noen tatt laser etter kuren? Isåfall, hvor lenge må man vente etter kuren? Her ble det mange spørsmål... har noen prøcd biotherm ansiktskrem, eller MD vask? Ellers vil jeg si til de som blir motløse hvis det ikke vireker etter endt kur, at det blir bedre! Jeg fikk MASSE kviser dagene etter jeg var ferdig med kuren, men det gikk over etter 7-10 dager. På meg er det litt igjen, men det blir stadig bedre. Nå er det bare en del arr...
Lilje:) Skrevet 25. oktober 2012 #1572 Skrevet 25. oktober 2012 Så bra at at det går fremover Sengaia! Jeg har prøvd fruktsyrebehandling/kur og kjemisk peeling hos hudterapaut. I tillegg fikk jeg oksygenbehandling som bl.a stimulerer sirkulasjon. Disse behanlingene var da rettet mot både akneproblemene og arr. Om det hjalp på arrene tror jeg ikke. Men det hjalp i hvert fall ikke på aknen. Så pga av at jeg stadig fikk nye utbrudd og nye arr er det vanskelig å si om det ble noe bedring på arrene. Men jeg mener at så lenge jeg ikke klarer å svare på det, så hjalp det ikke. Nå har jeg mye flere arr enn den gangen (ca 2-3 år siden jeg tok disse behandlingene) og aknen har bare blitt verre. Jeg tenker på å prøve restylanebehandling mot arr når jeg er ferdig med denne kuren. Kanskje kombinert med laser. Har ikke hørt om noen som har sett bedring med laser, men jeg er liksom villig til å prøve likevel. Hvis jeg blir kvisefri etter Iso da. Og det SKAL jeg! Disse greiene er jo svindyr..Men hva gjør man ikke for å endelig oppleve fin hud dere..
Gjest Sengaia Skrevet 25. oktober 2012 #1573 Skrevet 25. oktober 2012 Så kjipt at det ikke har funka for deg! Har du hatt en tidligere isokur og nå skal du ha en ny? Har det blitt noen bedring overhodet? Skjkkelig kjedelig da :-/ Hva er restylanebehandling?
Gjest Sengaia Skrevet 25. oktober 2012 #1574 Skrevet 25. oktober 2012 Hvor lenge etter endt kur begynte du å ta disse behandlingene?
Ivana Skrevet 25. oktober 2012 #1575 Skrevet 25. oktober 2012 for dykk som gjekk på kuren, kor mange uke gjekk det cirka før huden byrja å klarne opp, altså forsvinne? har no gått to veke, og føle meg ganske fæl no, mykje kvise:(
Gjest Sengaia Skrevet 26. oktober 2012 #1576 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg ble ikke bedre før noen uker etter kuren. Eller - nå er det litt over tre uker siden jeg ble ferdig med kuren, og jeg er litt bedre enn jeg var da jeg slutta på kuren. Da var det ille! Jeg har ei venninne som har tatt kuren, og ho sier at ho ble ikke bra før tre måneder etter endt kur. Vå får holde motet oppe!
Lilje:) Skrevet 26. oktober 2012 #1577 Skrevet 26. oktober 2012 Så kjipt at det ikke har funka for deg! Har du hatt en tidligere isokur og nå skal du ha en ny? Har det blitt noen bedring overhodet? Skjkkelig kjedelig da :-/ Hva er restylanebehandling? Nei, har ikke tatt Iso-kur før! Men har prøvd ca alt annet Bl.a de fruktsyre og kjemiske peeling-behandlingene. Restylane er en gel med hyaluronsyre som sprøytes inn i huden. Det man bl.a bruker til å "plumpe" opp leppene. Det fyller ut søkkene i huden. Behandlingen skal være langvarig, men er ikke permanent. Og den er veldig dyr. Man bør/må også ha minst 3 behandlinger tror jeg. Jeg googlet og fant en som har gjort det hvis du vil se: http://acne.blogg.no/1285332566_arr_og_restylane_fr_o.html
Ivana Skrevet 26. oktober 2012 #1578 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg ble ikke bedre før noen uker etter kuren. Eller - nå er det litt over tre uker siden jeg ble ferdig med kuren, og jeg er litt bedre enn jeg var da jeg slutta på kuren. Da var det ille! Jeg har ei venninne som har tatt kuren, og ho sier at ho ble ikke bra før tre måneder etter endt kur. Vå får holde motet oppe! so lengje?:S eg håpte (og trudde) at det blei bra (/betre) etter nokre veke i kuren.. bli veldig kjedelig om eg vil ha so mykje kvise heilt til eg er ferdig med kuren...
Gjest Sengaia Skrevet 26. oktober 2012 #1579 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg er nok et sjeldent tilfelle, jeg tror de fleste ser bedring etter et par måneder etter kuren. Det er kjent at etter en ukes tid på kuren så får man et stort utbrudd - om du får det så ikke bli redd! Det går over! 1
plix Skrevet 28. oktober 2012 #1580 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) DER har jeg lest meg igjennom hele tråden! 79 sider er ikke til å spøke med, men jeg er utrolig glad jeg orket å bruke et par timer på det, for nå sitter jeg på 2-3 wordsider fullt av tips jeg har kopiert fra dere fra start til slutt. Både produktnavn og andre nyttige tips som jeg kan få bruk for selv etterhvert. Har til og med kategorisert de under "Hodebunnsplager", "Skorper i nese", "Tørrhet på øyne"++ Jeg la merke til at hver gang det dukket opp nye brukere av Isotretinoin Orifarm ble de samme spm spurt om og om igjen, så det skal dere slippe, de av dere som følger tråden Veldig nyttig og følge behandlingen fra start til slutt hos veldig mange brukere, og jeg føler meg veldig forberedt på tiden fremover. Selv er jeg på dag 4, tablett 6. Litt tørre lepper/hud allerede, og våknet idag med sår og tørr hud i kinn- der hvor jeg er mest betent. Har smurt meg inn i Vitamin E-olje fra Iherb i kveld, og merket utrolig mye forskjell. Sårheten og de tørre partiene i ansiktet er borte, så dette vil jeg nok fortsette med som en supplerende del av hudpleien til jeg har fått kjøpt inn noen av de produktene jeg ser de fleste her har god erfaring med. Jeg skrev tidligere i denne tråden, i mai (rundt side 50), men tok ikke kontakt med hudlege før nå likevel. Huden ble bare verre og verre, så jeg fant ut at her måtte jeg bare prøve siste utvei. Hudlegen nølte ikke, da han så hvor ille hud jeg hadde fått meg- alt han spurte om var bare hvorfor jeg ikke hadde kontaktet ham tidligere (Selvsagt sjekket han bakgrunnshistorien og ordnet det medisinske, men han var ikke i tvil om at jeg burde starte rett på Iso.) Så, noen spm likevel, bare for å få en bekreftelse Håper på svar! Merker mangelen på fuktmasken min fra Decleor (har brukt den opp! ). Har fått noen tørre partier i kinnene mine, men utenom det er alt som før. Anbefaler på det sterkeste å investere i fuktmaska fra decleor når dere er på denne kuren forresten. Bruker den dag og natt, og det er det eneste som har funket for min del! Tidlig i tråden og lenge uti den nevner du denne fuktmasken, uten at jeg finner ut hvilken maske du mener. Jeg leste grundig hvert eneste svar du skrev i denne tråden Jeg bruker Effaclar H fra La Roche Posay (til ansikt) både kveld og morgen og jeg synes den fungerer greit. Allikevel trenger huden min et ekstra boost med fukt av og til, så et par ganger i uka bruker jeg Decléor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Mask - den er helt utrolig god! Gir masse fukt! Jeg bruker den rett og slett som nattkrem selv om det er en maske. Dagen etter er huden myk og smidig. Den er dessverre ganske dyr, men relativt drøy i bruk, så jeg synes den er verdt det. Jeg fikk den for ca 200 kr på Feel Unique (50ml tube). Og her nevnes det et navn for første gang, og jeg noterer navnet mens jeg leser videre i tråden. DENNE =) Vet at noen sier den svir litt under isokuren, men jeg synes den funket helt fint. Godt å sove med om natta. Og her linker du, BabyBlue, til en maske fra Decléor som ikke heter det samme som Lumos nevner. Kan du bekrefte for meg at dette er to forskjellige masker? Eller er dette det samme? Jeg er glad for at du laget tråden, slik at jeg fikk mange gode råd uten å måtte spørre så mye Endret 28. oktober 2012 av minibelle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå