finkel Skrevet 23. mars 2012 #841 Del Skrevet 23. mars 2012 Spesielt! Når jeg skulle starte fikk jeg beskjed om å komme tilbake for å ta blodprøve neste dag siden jeg hadde spist frokost den morgenen, jeg hadde ikke fått beskjed om å faste. Og hver gang etter det har de spurt ettertrykkelig om jeg er fastende. Rart hvor ulikt det er! Anette Merkelig. Min hudlege er kun tilgjengelig på kveld, så kanskje derfor de har gått vekk fra at man må faste...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 23. mars 2012 #842 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Hei! Hvilke kremer bruker dere, egentlig? Tenkte jeg skulle ta en liten oppsummering over hva som fungerer og ikke fungerer for meg. Håper det kan være til hjelp for noen! Huden min sukket fornøyd da jeg, etter råd fra denne tråden, begynte å bruke La Roche-Posay Effaclar H. Jeg kjøpte den først på apotek, men har etter den tid skaffet meg 2 fra Ebay. (Bittelitt billigere) Bruker den på dagtid under sminke, men pleier å vente i 10-15 min før jeg påfører, synes den blander seg litt med sminken. Gnur den også godt inn på leppene, og i munnvikene.Om kvelden synes jeg ikke Effaclar H er nok, så jeg pleier å blande en aloe vera-olje inn i kremen. Dette fungerer supert! Ingrediensene i den er dobbeltsjekket, og ingen av de skal verken irritere eller tette porer. Blir bittelitt blank ved påføring men det trekker inn over natta, og huden er fantastisk fornøyd og fuktet neste morgen. Merker stor forskjell på hvor mye fukt jeg trenger ellers i løpet av dagen om jeg bruker denne.Om jeg trenger fukt midt på dagen, men ikke ønsker å bli fet/glinsende (Effaclar H blir det på meg første 15 min), bruker jeg Green People Vita Min Mask. Den trekker godt inn og huden er fornøyd.Noen ganger tar får jeg lyst til å mette huden skikkelig med masse fukt, så da pøser jeg på med Decleors Hydra Floral Mask og lar den trekke inn. Jeg har brukt denne masse før, og kjøpte derfor denne i salongstørrelse for å spare litt penger og ha nok av den til enhver tid. Skal nok klare å bruke den opp i løpet av denne kuren... Oppdatering november 2012: Har brukt den hver kveld siden mars, og tuben er fremdeles godt over halvfull. På dagtid under Effaclar H pleier jeg innimellom å bruke Skin Hydrating Booster fra Dermalogica. Denne kjøpte jeg som prøve, og føler egentlig ikke at den gjør noe spesielt.Noen ganger, i stedet for Skin Hydrating Booster, bruker jeg MD Formulations Shielding Creme. Føler at den roer ned rød hud og gir "noe", mens Hydrating Booster er visstnok bedre på selve fukten, men roer ikke ned.Jeg har også skaffet meg Skin Smoothing Cream fra Dermalogica, men jeg syntes ikke den var noe god. Den luktet rart, og det at det er A-vitamin i den gjør meg skeptisk. Den er utglattende og legger seg som et "lag" over huden (fyller ut porer kanskje?), og den følelsen liker jeg ikke. (Har flere prøver liggende om noen vil teste) Har også kjøpt Super Rich Repair fra samme merke, men den har jeg ikke prøvd ordentlig enda. Oppdatering: Kjempetykk, og gir MASSE fukt! Til kropp:Jeg pleier å bruke mandelolje etter hver dusj, på våt hud. Har ikke trengt noen annen fuktighetskrem på kroppen i løpet av kuren, vet ikke om det er fordi oljen er nok, eller bare fordi jeg har vært heldig... Jeg kjøpte La Roche-Posay Lipikar Lait på apoteket fordi jeg trodde jeg ville trenge den, men har ikke brukt den noe særlig. Det eneste jeg har brukt den til er et begynnende utslett på hånda, og jeg troor det var den som fjernet det. (Midlertid iallefall, det er tilbake nå...) Ganske fet.A-derma hand cream fra apoteket er veldig fet. Klarte ikke å holde blyanten ordentlig lenge etterpå, den bare glei...L'Occitane sin håndkrem fungerer bra, men lukter gammel dame. Trekker godt inn!Bruker Aloe vera-håndkrem fra Jason organics når jeg husker det, etter håndvask. Fungerer bra, slipper å gå rundt med klissete hender etterpå. Kan også brukes på kroppen, jeg gjorde det før jeg fant mandeloljen. Oppsummert så hadde jeg altså klart meg strålende med Effaclar H på dagtid, blandet med oljen på kveldstid, mandelolje på kropp og aloe verakrem på hender. Endret 12. november 2012 av finkel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #843 Del Skrevet 23. mars 2012 198 tabletter konsumert. Tiden flyr Men jeg må ærlig innrømme at jeg er drit lei av tørr hud, store, stygge utslett og skroper i nesa. Blæh! Huden min "skifter ham" med jevne mellomrom, utrolig irriterende. Da går huden fra å være grei nok til å flasse som bare det (nese og hake), til jeg kan dra av store hudflak. Når flassingen er ferdig går det bra til det nye hudlaget er på plass, så er det på igjen. Sååå lei. Jaja, "bare" 202 tabletter igjen!! Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 23. mars 2012 #844 Del Skrevet 23. mars 2012 198 tabletter konsumert. Tiden flyr Men jeg må ærlig innrømme at jeg er drit lei av tørr hud, store, stygge utslett og skroper i nesa. Blæh! Huden min "skifter ham" med jevne mellomrom, utrolig irriterende. Da går huden fra å være grei nok til å flasse som bare det (nese og hake), til jeg kan dra av store hudflak. Når flassingen er ferdig går det bra til det nye hudlaget er på plass, så er det på igjen. Sååå lei. Jaja, "bare" 202 tabletter igjen!! Anette [/quote Hmm... Skjønner ikke dette helt fordi jeg har null bivirkninger for tiden. Har vært slik i flere uker. Ikke tørr, ikke skorper, ikke flassing... Litt utbrudd nå og da, noen dager er huden skikkelig stygg. Andre dager levelig. Men har en del røde arr som plager meg og gjør sminke helt nødvendig fortsatt. Men, har bare tatt tre tbl annenhver dag. Nå skal jeg opp i tre hver dag og kanskje mer bivirkninger da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #845 Del Skrevet 23. mars 2012 Det høres jo deilig ut, du skal være glad for det Altså huden min føles ikke tørr, og er absolutt fin i periodene mellom flassingen, jeg er bare så sykt lei av de flasseperiodene, og har akkurat hatt en nå Ellers var jeg som deg i begynnelsen, null bivirkninger nesten, men det har tatt seg opp etterhvert. Litt utslett har blitt til mye utslett, og skorper har jeg slitt med de siste par ukene bare. Men jeg har jo kommet langt ut i kuren nå, jeg antar at kroppen begynner å føle påkjenningene. Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_june_ Skrevet 23. mars 2012 #846 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg har nå gått på kuren i snart tre uker, med tre tbl daglig. Merker at huden begynner å bli tørr, flere kviser, veldig tørreøyne og mister mye mer hår enn jeg gjorde før. Jeg har også fått mikrosmåsorte prikker rundt hele hakepartiet, har aldri hatt det før. Er det noen som har fått det? Er det noen andre som har fått det? Lurer på om det er min nye foundation eller kuren som gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 23. mars 2012 #847 Del Skrevet 23. mars 2012 Det høres jo deilig ut, du skal være glad for det Altså huden min føles ikke tørr, og er absolutt fin i periodene mellom flassingen, jeg er bare så sykt lei av de flasseperiodene, og har akkurat hatt en nå Ellers var jeg som deg i begynnelsen, null bivirkninger nesten, men det har tatt seg opp etterhvert. Litt utslett har blitt til mye utslett, og skorper har jeg slitt med de siste par ukene bare. Men jeg har jo kommet langt ut i kuren nå, jeg antar at kroppen begynner å føle påkjenningene. Anette Ja, det kan jo godt være det blir verre etterhvert men håper ikke det. Er jo to måneder inn i kuren nå, startet ca en uke etter deg tror jeg! Men kom på en ting jeg kjenner litt av, og det er tørre øyner, sammen med begynnende allergi nå om våren er det litt plagsomt. Men: levelig! Skal absolutt ikke klage Idag har jeg kjøpt pudderfoundation fra Glo Minerals som så mange skryter av, skal kjøpe en flytende fra samme merke for de to kombinert er visst veldig bra. Men de var tomme på min nyanse. Håper dette gjør susen for røde arr. Er det forresten noe en kan gjøre for å bleike disse arrene selv? Uten laser og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #848 Del Skrevet 24. mars 2012 Ja, det kan jo godt være det blir verre etterhvert men håper ikke det. Er jo to måneder inn i kuren nå, startet ca en uke etter deg tror jeg! Men kom på en ting jeg kjenner litt av, og det er tørre øyner, sammen med begynnende allergi nå om våren er det litt plagsomt. Men: levelig! Skal absolutt ikke klage Idag har jeg kjøpt pudderfoundation fra Glo Minerals som så mange skryter av, skal kjøpe en flytende fra samme merke for de to kombinert er visst veldig bra. Men de var tomme på min nyanse. Håper dette gjør susen for røde arr. Er det forresten noe en kan gjøre for å bleike disse arrene selv? Uten laser og lignende. Men selv om vi startet nesten likt så har jeg jo tatt en del flere tabletter enn deg, kanskje det har noe å si? Jeg aner ikke, håper du fortsetter å være like heldig Du får gi tilbakemelding på hvordan disse foundationene er Jeg vet dessverre ikke hva man kan gjøre, men av tidligere erfaring så går de faktisk bort av seg selv! Det tok litt tid, et år kanskje, men de gikk bort! Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #849 Del Skrevet 24. mars 2012 Hva bruker dere mot hodebunn som klør og er tørr? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 24. mars 2012 #850 Del Skrevet 24. mars 2012 Hva bruker dere mot hodebunn som klør og er tørr? Jeg brukte jojobaolje som en hodebunnskur fra tid til annen, men hadde en ganske mild shampo, så hadde egentlig ikke så store problemer med hodebunnen selv =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 25. mars 2012 #851 Del Skrevet 25. mars 2012 Hva bruker dere mot hodebunn som klør og er tørr? Jeg bruker Aco special care - Fuktgivende hodebunnsgelé, fra apotek. Har hjulpet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 25. mars 2012 #852 Del Skrevet 25. mars 2012 Hva bruker dere mot hodebunn som klør og er tørr? Kerastase mot ømfintlig hårbunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 26. mars 2012 #853 Del Skrevet 26. mars 2012 Ferdig! :D Har nå gått til innkjøp av nattlysolje for å kanskje få en kickstart på fuktigheten i huden igjen. Er det noen andre som har prøvd det? Fungerer det? Finkel: så flott innlegg ang kremene du har prøvd ut! Det er nok til hjelp for flere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #854 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvor lang tid tar det før man merker bedring i kvisene?:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 27. mars 2012 #855 Del Skrevet 27. mars 2012 Ferdig! :D Har nå gått til innkjøp av nattlysolje for å kanskje få en kickstart på fuktigheten i huden igjen. Er det noen andre som har prøvd det? Fungerer det? Så heldig du er som er ferdig! Hvordan ser huden din ut nå, er du helt kvisefri? Oppdater oss gjerne etterhvert om hvordan huden oppfører seg! Jeg begynte å ta nattlysolje før jeg begynte på iso, og merket da at huden ble "smurt", altså ikke så fuktfattig. Så den gjorde noe, iallefall for meg. Men vet selfølgelig ikke hvordan hud-etter-iso reagerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 27. mars 2012 #856 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg har også fått mikrosmåsorte prikker rundt hele hakepartiet, har aldri hatt det før. Er det noen som har fått det? Er det noen andre som har fått det? Lurer på om det er min nye foundation eller kuren som gjør det... Jeg merket også det. Det dukket opp sorte prikker i panna, hvor jeg ikke hadde noen fra før, og prikkene på nesa ble merkbart mørkere og større. Det er vel fordi all dritten "presses ut", iallefall var det slik hos meg. Nå er de borte, og jeg har bare de hvite "klumpene" igjen, som ikke har kommet ut enda. De vises bedre nå, så de er vel på tur frem de også. Håper bare de ikke kommer alle på en gang... Jeg har også røde, dype kviser som kommer med jevne mellomrom, men ingen sorte prikker lengre altså! (Jeg har gått 6 uker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 27. mars 2012 #857 Del Skrevet 27. mars 2012 Så heldig du er som er ferdig! Hvordan ser huden din ut nå, er du helt kvisefri? Oppdater oss gjerne etterhvert om hvordan huden oppfører seg! Jeg begynte å ta nattlysolje før jeg begynte på iso, og merket da at huden ble "smurt", altså ikke så fuktfattig. Så den gjorde noe, iallefall for meg. Men vet selfølgelig ikke hvordan hud-etter-iso reagerer Takk for svar, finkel! Blir spennende å se hva som skjer videre, og selvsagt skal jeg titte innom her! Jeg har to små kviser på det ene kinnet, men de er på vei tilbake. Utover det er alt bare velststand! Gleder meg veldig til rødmen i trynet går tilbake, og håper det skjer fort-fort-fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 28. mars 2012 #858 Del Skrevet 28. mars 2012 Er det noen som har et godt tips til en ikke-fet/normal dagkrem som ikke er testet på dyr? Har dessverre måtte gå litt bort i fra standpunktene mine under iso-kuren, men nå som huden har stabilisert seg er det på tide å finne et produkt som passer både til huden og politiske standpunkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 30. mars 2012 #859 Del Skrevet 30. mars 2012 Er det noen som har et godt tips til en ikke-fet/normal dagkrem som ikke er testet på dyr? Har dessverre måtte gå litt bort i fra standpunktene mine under iso-kuren, men nå som huden har stabilisert seg er det på tide å finne et produkt som passer både til huden og politiske standpunkt Body shop? Har jo en del, men usikker på hvor gode de er på våres hudtype... Ellers tror jeg ikke Nimue tester på dyr og de har meget gode kremer. Hva smører dere på eksemene på hendene? Etter opptrapping av tbl er det eksem jeg har fått, ikke særlig plagsomt men litt sårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nateen Skrevet 30. mars 2012 #860 Del Skrevet 30. mars 2012 Er dere helt avholds når dere går isotretinoin, eller drikker dere litt? Skal på fest men er ikke sikker på om jeg bør drikke Drikker svært sjeldent, men når jeg drikker så drikker jeg mye. Noen som har noen erfaring med iso og alkohol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå