Miah Skrevet 29. februar 2012 #681 Del Skrevet 29. februar 2012 Vet ikke om dere som går på ISO kan gå på andre greier, men vil anbefale dere som sliter med tørr hud å prøve nattlysolje. Er tabletter man svelger ned. Siden jeg begynte på dem har jeg måtte gått over til en mye lettere fuktighetskrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. februar 2012 #682 Del Skrevet 29. februar 2012 Tips til de som har flassende hud, men ønsker å få den vekk! Det fungerte iallefall for meg.. Jeg ble lei av all flassingen i morges, så jeg bestemte meg for å prøve å bli kvitt den. Tok meg en varm dusj før jeg tok en oppvridd gasklut (huden min hadde blitt sår av vaskeklut), som jeg hadde mandelolje på. Vasket ansiktet forsiiiktig med denne, uten å skrubbe, og sammen med oljen og det at flasset løsnet pga dusjen, så var huden fin, myk og flassløs etterpå! Jeg bruker ofte mandelolje etter dusj om huden blir stram og tørr, både på kropp og ansikt, så tenkte jeg skulle ta det litt videre Hva slags mandelolje kjøper du? Og hvor? Tror jeg blir gal av flassingen rundt munnen (den er jo tilbake...) snart... Skylte du den av etterpå? Har alltid fått akner av oljer, så er litt skeptisk til å la den bli liggende.. Takk for tipset da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 29. februar 2012 #683 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Hva slags mandelolje kjøper du? Og hvor? Tror jeg blir gal av flassingen rundt munnen (den er jo tilbake...) snart... Skylte du den av etterpå? Har alltid fått akner av oljer, så er litt skeptisk til å la den bli liggende.. Takk for tipset da! Jeg skylte ikke av, nei. Det er ikke masse olje det er snakk om, kun nok til å "fukte" den allerede fuktede kluten. Jeg googlet litt rundt og fant ut at mandelolje ikke tetter porer (google almond oil comedogenic), og har tidligere pleid å ha det på ryggen. Jeg får raskt utbrudd på ryggen med dårlige produkter, og siden det går bra på ryggen så har jeg begynt å bruke den i ansiktet. Dette er bare for min del da, så jeg tør ikke påstå om det går like bra for dere. Kjøpte mandelolje på iherb, her! Jeg bruker den til alt... Tar et par dråper i fuktig ansikt og hele kroppen etter en dusj, og den kan også brukes i mat...? http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_scratch1.gif' alt=':klo:'> Og så bruker jeg den til intimvask... Endret 29. februar 2012 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 29. februar 2012 #684 Del Skrevet 29. februar 2012 Lite spørsmål til dere som gått på iso noen måneder... Er det vanlig at bivikningene blir mindre og mindre etterhvert, eller går det opp og ned? Jeg er nesten ikke tørr i ansiktet lenger, sårene i nesen er mye bedre, håret er ganske tørt da, men ellers så kjenner jeg ikke at jeg går på denne kuren lenger. Rødheten og det stramme i ansiktet er så og si borte. Det kommer en del små utbrudd her og der, så jeg kjenner jo at noe skjer. Det er mye mindre betent enn før, og jeg ser "renere" ut. Men er det slik det skal være? Og så spm om sorte/hvite prikker. Klemmer dere på disse? Forsvinner de helt av seg selv etterhvert? På kjeven og litt nedover mot halsen har jeg stooore hvite harde "byller", vil disse også forsvinne eller hva kan tenkes å skje med dem? Takker og bukker for svar hvis noen vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. februar 2012 #685 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Jeg skylte ikke av, nei. Det er ikke masse olje det er snakk om, kun nok til å "fukte" den allerede fuktede kluten. Jeg googlet litt rundt og fant ut at mandelolje ikke tetter porer (google almond oil comedogenic), og har tidligere pleid å ha det på ryggen. Jeg får raskt utbrudd på ryggen med dårlige produkter, og siden det går bra på ryggen så har jeg begynt å bruke den i ansiktet. Dette er bare for min del da, så jeg tør ikke påstå om det går like bra for dere. Kjøpte mandelolje på iherb, her! Jeg bruker den til alt... Tar et par dråper i fuktig ansikt og hele kroppen etter en dusj, og den kan også brukes i mat...? http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_scratch1.gif' alt=':klo:'> Og så bruker jeg den til intimvask... Ahaaa.... grunnen til at jeg er skeptisk er at jeg til og med får utbrudd av kaldpresset extra virgin jojoba oil, og det skal jo liksom ingen få utbrudd av.... Men er alltid på jakt etter nye gode produkter å implementere i rutinen, så er jo litt spent på å prøve. Har jo atopisk hud generelt, så dette var jo litt intriguing. Intimvask...? Har den rensende egenskaper...? Edit: for noe knoting... Endret 29. februar 2012 av ~Fantabulous_kitten~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. februar 2012 #686 Del Skrevet 29. februar 2012 Lite spørsmål til dere som gått på iso noen måneder... Er det vanlig at bivikningene blir mindre og mindre etterhvert, eller går det opp og ned? Jeg er nesten ikke tørr i ansiktet lenger, sårene i nesen er mye bedre, håret er ganske tørt da, men ellers så kjenner jeg ikke at jeg går på denne kuren lenger. Rødheten og det stramme i ansiktet er så og si borte. Det kommer en del små utbrudd her og der, så jeg kjenner jo at noe skjer. Det er mye mindre betent enn før, og jeg ser "renere" ut. Men er det slik det skal være? Og så spm om sorte/hvite prikker. Klemmer dere på disse? Forsvinner de helt av seg selv etterhvert? På kjeven og litt nedover mot halsen har jeg stooore hvite harde "byller", vil disse også forsvinne eller hva kan tenkes å skje med dem? Takker og bukker for svar hvis noen vet! Min erfaring: den røde/stramme huden kommer og går, men rundt munnen er det kommet for å bli, virker det som. De gangene jeg har brukt annet enn LRP til fukt, har flasset rundt munnen forsvunnet, men til gjengjeld har jeg da fått utbrudd av akne istedet. Huden min virker også renere (*bank i bordet*), men slår seg helt vrang noen ganger, og jeg sliter fortsatt med at huden ofte blir litt ru. Nesten som om arrene hever seg/hovner. Jeg har veldig mye arr, så mye at sist jeg var hos hudlegen trodde hun at jeg hadde massive utbrudd på kinnene, men så så hun etter med den forstørrelsesglass-saken hun har, og sa "ånei, det er arr" ...jippi. Når det kommer til de sorte/hvite prikkene: de sorte forsvant etter en-to måneder på kuren, men kom tilbake for fullt da jeg prøvde noe manuka-hudpleie. Manukaen er kastet for lengst, men prikkene er fortsatt der. Jeg har aldri klemt på dem, fordi jeg ikke klarer det. Selv hudpleiere har problemer med disse på meg. Hvite prikker, mener du da akner med puss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 29. februar 2012 #687 Del Skrevet 29. februar 2012 Min erfaring: den røde/stramme huden kommer og går, men rundt munnen er det kommet for å bli, virker det som. De gangene jeg har brukt annet enn LRP til fukt, har flasset rundt munnen forsvunnet, men til gjengjeld har jeg da fått utbrudd av akne istedet. Huden min virker også renere (*bank i bordet*), men slår seg helt vrang noen ganger, og jeg sliter fortsatt med at huden ofte blir litt ru. Nesten som om arrene hever seg/hovner. Jeg har veldig mye arr, så mye at sist jeg var hos hudlegen trodde hun at jeg hadde massive utbrudd på kinnene, men så så hun etter med den forstørrelsesglass-saken hun har, og sa "ånei, det er arr" ...jippi. Når det kommer til de sorte/hvite prikkene: de sorte forsvant etter en-to måneder på kuren, men kom tilbake for fullt da jeg prøvde noe manuka-hudpleie. Manukaen er kastet for lengst, men prikkene er fortsatt der. Jeg har aldri klemt på dem, fordi jeg ikke klarer det. Selv hudpleiere har problemer med disse på meg. Hvite prikker, mener du da akner med puss? Takk for svar! Da vet jeg litt mer hva jeg kan vente meg... De hvite prikkene er egentlig hudormer tror jeg, de kapsler seg inn langt nedi huden og kommer ikke i kontakt med oksygen som "vanlige" hudormer, som da blir sorte. Nå er de liksom som harde rundinger, huff, vanskelig å forklare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 29. februar 2012 #688 Del Skrevet 29. februar 2012 Ahaaa.... grunnen til at jeg er skeptisk er at jeg til og med får utbrudd av kaldpresset extra virgin jojoba oil, og det skal jo liksom ingen få utbrudd av.... Men er alltid på jakt etter nye gode produkter å implementere i rutinen, så er jo litt spent på å prøve. Har jo atopisk hud generelt, så dette var jo litt intriguing. Intimvask...? Har den rensende egenskaper...? Edit: for noe knoting... Jeg har googlet litt ekstra nå, og fant ut at noen steder sto det at mandelolje kunne gi utbrudd om man var veldig utsatt... Kanskje litt skummelt å teste da, om du lett reagerer? Jeg bør kanskje bruke den minst mulig jeg også da, søren... Har bestilt aloe vera oil da, og den skal iallefall ikke gi utbrudd, så kanskje jeg går over til den når jeg får den! Ja, oljen rengjør samtidig som den mykgjør, fungerer bra for sensitive slimhinner! (Alt man skal dele på KG altså... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. mars 2012 #689 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg har googlet litt ekstra nå, og fant ut at noen steder sto det at mandelolje kunne gi utbrudd om man var veldig utsatt... Kanskje litt skummelt å teste da, om du lett reagerer? Jeg bør kanskje bruke den minst mulig jeg også da, søren... Har bestilt aloe vera oil da, og den skal iallefall ikke gi utbrudd, så kanskje jeg går over til den når jeg får den! Ja, oljen rengjør samtidig som den mykgjør, fungerer bra for sensitive slimhinner! (Alt man skal dele på KG altså... ) Jamen, er jo derfor det er så fint vi har KG jo... Funker ikke akkurat å spørre forloveden om disse tingene... :gjeiper: Ja, jeg googlet også, leste blant annet noen rewievs inne på iherb, og der var det faktisk noen som skrev at de fikk utbrudd av akkurat den oljen du linket til. Men jeg vurderer likevel å ta en tur innom den elendige lille helsekostbutikken her og høre om de har. Man kan jo bruke oljen andre steder enn ansiktet også, som du selv var inne på. Har du fått noe utbrudd du tror kan stamme fra mandeloljen nå da? Eller er det kanskje bare iso'en som holder det i sjakk? Og, har du vært inne på bloggen til Yasi? Hun skriver en omtale av fire forskjellige oljer, jojoba, jordnøtt, mandel og hvetekim. Hun var visst mest fornøyd med hvetekim, men tror ikke hun skulle bruke den i ansiktet da. Forsto det sånn at hennes hud også lett får utbrudd, men meget mulig at jeg misforsto, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 1. mars 2012 #690 Del Skrevet 1. mars 2012 Har du fått noe utbrudd du tror kan stamme fra mandeloljen nå da? Eller er det kanskje bare iso'en som holder det i sjakk? Og, har du vært inne på bloggen til Yasi? Hun skriver en omtale av fire forskjellige oljer, jojoba, jordnøtt, mandel og hvetekim. Hun var visst mest fornøyd med hvetekim, men tror ikke hun skulle bruke den i ansiktet da. Forsto det sånn at hennes hud også lett får utbrudd, men meget mulig at jeg misforsto, da. Jeg tror egentlig ikke jeg har fått det. Jeg har brukt den i flere måneder på ryggen som eneste produkt, og jeg merket ingen forandring. Det har ikke gitt meg noen problemer i ansiktet heller, i den uken jeg har rukket å prøve den, iallefall. Og isoen holder det nok ikke i sjakk for min del enda, jeg har nettopp begynt. Jeg fant en liste over hvor poretettende forskjellige oljer var, og der fikk mandelolje 2 poeng av 5 (5 var maks tettende). Så den er nok poretettende for endel. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moimoimoi Skrevet 1. mars 2012 #691 Del Skrevet 1. mars 2012 Æsj, jeg er nå to uker inne i kuren og har vel fått det fryktede utbruddet. Det kom plutselig, og jeg har fått en del store vonde byllelingnende kviser. Buuu Det er sånne som man kjenner i ansiktet hele tida om dere skjønner. Så nå er det flassing, kviser i tillegg til sår under nesa og sprune munnviker (ligner litt på jokern i Batman) Jeg er skikkelig dum og klemmer på kvisene da...men mest fordi at da gjør det mindre vondt etterpå! Noen andre som er kommet ca. like langt som meg i kuren? hvordan går det hos dere? Eller noen med erfaring fra hvor lenge disse dumme utbruddene normalt sett varer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 1. mars 2012 #692 Del Skrevet 1. mars 2012 Vet ikke om dere som går på ISO kan gå på andre greier, men vil anbefale dere som sliter med tørr hud å prøve nattlysolje. Er tabletter man svelger ned. Siden jeg begynte på dem har jeg måtte gått over til en mye lettere fuktighetskrem. Jeg har sikret meg og har gått på nattlysolje fra dag én. Må uansett bruke en ganske heftig fuktighetskrem nå, men trøster meg med at det kunne vært værre uten nattlysoljen. Har testet det før iso, og merket godt forskjell på huden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 1. mars 2012 #693 Del Skrevet 1. mars 2012 Noen andre som er kommet ca. like langt som meg i kuren? hvordan går det hos dere? Eller noen med erfaring fra hvor lenge disse dumme utbruddene normalt sett varer? Uff, det høres ikke godt ut! Det kan gjøre skikkelig vondt... Jeg er kommet kortere enn deg, har gått 9 dager, men jeg fikk et heftig utbrudd med en gang. Det har endelig begynt å roe seg nå, men jeg regner med det kommer flere slike utbrudd fremover... Jeg prøver å tenke at det er én og én kvise mindre, en som aldri skal dukke opp igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. mars 2012 #694 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg tror egentlig ikke jeg har fått det. Jeg har brukt den i flere måneder på ryggen som eneste produkt, og jeg merket ingen forandring. Det har ikke gitt meg noen problemer i ansiktet heller, i den uken jeg har rukket å prøve den, iallefall. Og isoen holder det nok ikke i sjakk for min del enda, jeg har nettopp begynt. Jeg fant en liste over hvor poretettende forskjellige oljer var, og der fikk mandelolje 2 poeng av 5 (5 var maks tettende). Så den er nok poretettende for endel. :/ Kjøpte mandeloljen på apoteket idag, er altfor utålmodig til å bestille på nett Var også innom helsekosten her, og det bekreftet egentlig bare inntrykket mitt av dem. En eneste flaske hadde de med mandelolje. Akkurat det var jo ikke noe problem, men det sto klart og tydelig på den "oppbevares kaldt". Jadda, er hvertfall 25 grader i den butikken. Uansett, masserte inn mandelolje der jeg er tørrest, og! Det trakk helt inn! Så tyder jo på at huden min var veldig tørst. Når det var trukket litt inn, smurte jeg Effaclar H oppå, og så Hydranorme i et tynt lag oppå det igjen. Det er fire timer siden, og jeg har ikke trengt å smøre etterpå! Så jeg tar sjansen på å bruke den i ansiktet, jeg *krysser fingrene* Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. mars 2012 #695 Del Skrevet 1. mars 2012 Har dere andre fått mange utbrudd? Jeg har bare fått et virkelig stort et helt i starten av kuren (men det var egentlig ikke verre enn hvordan huden min var før isoen da, huden var særdeles dårlig), og etter det har det bare vært en og annen akne. Hudkvaliteten er ikke god, men aknene har vært mer sparsommelige *bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. mars 2012 #696 Del Skrevet 1. mars 2012 Hmm, nå har jeg lest flere steder at mandeloljen inneholder a-vitamin.... Tar vi sjansen alikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 1. mars 2012 #697 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Hmm, nå har jeg lest flere steder at mandeloljen inneholder a-vitamin.... Tar vi sjansen alikevel? Hmm... Mandler i seg selv inneholder ikke a-vitamin... Mandeloljen er vel laget av kun mandler, så jeg tar iallefall sjansen. Får ikke opp noen store, pålitelige kilder når jeg googler vitamin a + almond oil Endret 1. mars 2012 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 1. mars 2012 #698 Del Skrevet 1. mars 2012 Uansett, masserte inn mandelolje der jeg er tørrest, og! Det trakk helt inn! Så tyder jo på at huden min var veldig tørst. Når det var trukket litt inn, smurte jeg Effaclar H oppå, og så Hydranorme i et tynt lag oppå det igjen. Det er fire timer siden, og jeg har ikke trengt å smøre etterpå! Så jeg tar sjansen på å bruke den i ansiktet, jeg *krysser fingrene* Takk for tipset! Så bra! Håper det fungerer bra for deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. mars 2012 #699 Del Skrevet 1. mars 2012 Hmm... Mandler i seg selv inneholder ikke a-vitamin... Mandeloljen er vel laget av kun mandler, så jeg tar iallefall sjansen. Får ikke opp noen store, pålitelige kilder når jeg googler vitamin a + almond oil Nei, det er akkurat det.. jeg får heller ingen pålitelige kilder, utover "mandelolje er bra for huden blant annet fordi den inneholder vitamin a, b1, b2, osv"... Tar sjansen jeg og.. sjekket for sikkerhetsskyld hva symptomene på for mye a-vitamin er, så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 1. mars 2012 #700 Del Skrevet 1. mars 2012 Har dere andre fått mange utbrudd? Jeg har bare fått et virkelig stort et helt i starten av kuren (men det var egentlig ikke verre enn hvordan huden min var før isoen da, huden var særdeles dårlig), og etter det har det bare vært en og annen akne. Hudkvaliteten er ikke god, men aknene har vært mer sparsommelige *bank i bordet* Jeg hadde kun utbrudd i begynnelsen, men ikke verre enn før kuren. Utover i kuren har kvisene dukket opp alene eller i par. Hovedproblemet mitt var byller på haken og hals, og de slapp taket ganske tidlig i kuren heldigvis Jeg er temmelig fornøyd med huden nå, og føler den er omtrent like sterk som før. Rødheten jeg plagdes med forrige uke er helt borte. Tidligere idag var jeg og plukket opp siste dosen med piller:) Dere som er ferdig med kuren- hvor raskt blir leppene normale igjen? Og hvordan er huden? Tørr? Oljete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå